ensammamamman2010

Direktlänk till inlägg 24 februari 2013

Konstgjord andning

Av Linda Norrman - 24 februari 2013 23:52

Hooo hoooooooo , ett litet skri ifrån vildmarken eller åtminstone ett litet vagt livstecken ifrån hon som glömde att sin egna blogg ej var självskrivande!!!

Jag antar samt anser att feedback är en viktig del i ett bloggande, vilka är det som läser ens blogg?

Vad tycker dem om ditt skrivande ? Vad är det som skiljer sig ifrån " alla andras bloggar? " 

Finns det något som du måste leva upp till , leverera ?


Gillar jag att blogga, ja jag fullkomligen ÄLSKAR att skriva , förmedla saker jag står för , berätta om mitt liv som tonårsmorsa / mamma till två , heltidsarbetande som ibland känns som om jobbar dygnet runt  .Min stora Kärlek Krille + hans barn som gjorde att jag blev Bonusmamma! UNDERBART 


Nu så har det vart väldigt mycket som skett i min sedermera vanliga tillvaro, dock bör det tilläggas att man ibland kan fnissa till då vardagen kan likas en fars emellanåt. Antar att när man bara har landat i den insikten , ja då är det inte så farligt after all!. För vem har sagt att saker skall gå som på räls livet igenom....jag kan intyga att jag aldrig tror eller önskar att det gör just detta.MEN en del förseningar till målet LÄR det bestå av , det enda man vill undvika är just urspårning .


 

Bilden lånad av bildakuten

Just nu på jobbet är det jag som är 100 % operativ , och är tillfreds med detta ( då bolagschefen är på semester i några veckor) Det enda som behövdes var full fokus , och inga utsväng/ urspårningar på väg till mitt mål. ( läs : vägen till framgång ) Ja framgång = att göra ett himla bra jobb , skapar nya möjligheter , positiv energi.


Min träning tog en himla framfart , tills det att min kropp levde i gränslandet mellan influensa och lunginflammation .

Hela goa familjen Norrman/ Palm/ Gustavsson fick sig en släng av årets Influensa , och det har vart mycket trögt med att komma igång med träningen igen.Det viktigaste är inte att köra på som en ångvält med träningen , utan att se till att inte sluta.Mitt mål är redan väl synligt , jag har tagit bort sockret ( och har inte ätit något endaste sedan jag påbörjade utdrivningen strax innan jul)


Mycket har hänt som sagt, det har vart Alla Hjärtans Dag ...något som det tjänas en heeeeel del  på ( i med att alla vill bevisa att det känner så mycket för sin partner genom att överkonsumera en massa röd sammet, blommor , Smycken choklad.....osv


Säg det med handling och sprid ut det lite mer jämnt under året , och sluta inte upp att lyfta fram din uppskattning för din partner.Du får det 100 ggr tillbaka , ge & tagande.....


Krille är världens bästa  partner (Läs : bästa för mig) Han är hela tiden tålmodig , ömsint , kärleksfull och samhörigheten är så himla stark för varandra att vi båda inte ser som att vi har ett distansförhållande( har aldrig någonsin vart/ känt oss såpass nära en partner )


Barnen och Krille var nere här hemma i Gbg från fre 15 feb ------> tors 21 februari. Vi fick i vanlig ordning pussla lite med logistiken( sovplatserna  ) då våra kottar ( läs : barn/ ungdomar/ tonåringar  inte alltid vill / kan  sova så som vi tänkt ifrån första början.

 

Torsdagskvällen förra veckan  bestod av Finest.se ´s event  ,mer om detta i morgondagens inlägg.

Då det var en händelsrik samt himla intressant kväll med nya ansikten , bekantskaper.

 

   

 

Fredagskvällen bestod av storröj

Förädlingen av Carros lilla Kryp-in / rum är i full gång och en säng är på ingång dit nu under veckan.Målningen är färdig!! Check! Hämtning av säng 26 februari .

Rensning av garderob påbörjad, kändes mycket skönt att vara fullt igång.

Kartonger var på plats , då vi passade på att inhandla 10 st medans Krille var på plats hemma i Gbg och kunde lättare transportera dessa i bilen istället för att jag skulle fightas med att försöka få hem dem på buss & spårvagn.

 

Nu är man igång , kanske man blir färdig someday  ...someday !! **drömmer mig bort**

Jag vet inte om jag har berättat om att vi har en liten klädkammare här hemma ( ja det är iaf meningen att man skall kunna använda dem som detta.MEN här hemma har det blivit en ventil som missbrukats genom att inte hållt ordning där inne .Sparat en MASSA skräp och André mina "lilla" slarver har "städat" röran i sitt rum  ( läs:slängt in allt skräp  samt allt -sånt-som -jag i-inte -orkar- får -plats med i mitt rum -så jag -slänger-i-all-bråte- som-jag -inte-orkar -gå -igenom - själv)

 

Röjde REJÄLT där inne och förstår inte hur allt fått plats där inne , i och med rensningen så frigjordes en massa energi.Just DÅ så fattades ett snabbt beslut efter det att jag påbörjat att känna en oerhört saknad efter min bättre hälft, ja så där att man nästan mår illa. Jag totalöverraskade Krille på lördagen då jag helt i hemlighet tog och åkte upp till honom hemma i Nyköping .Han jobbar hela dygnspass och gick av lördag förmiddag 09:30.Så det blev en hel dag tillsammans det , med UFC 157 kl 04:00 i morse .Det gäller som sagt att få ut så mycket det är möjligt  /att använda varje minut tillsammans klokt.


Jag begav mig hemåt Göteborg vid 14:45 idag ..och efter promenad, påstigning av tåg i Nyköping------Norrköping , väntan på buss 1 timma + bussfärd hemåt Göteborg. Så rullade bussen in på Nils Erikssonterminalen 21:10 ikväll .

 

Mer om Finest.se imorgon som sagt , nu är det MER än bara just behövligt att knoppa för natten.

Imorgon , ny dag ... möjligheter , utmaningar!!

 

 

Sov gott allesammans 

 

 

 

 

 

 




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Norrman - 5 januari 2015 00:29

Fortsätt gärna att följa mig på min nya blogg på ensammamamman.for.me                   ...

Av Linda Norrman - 20 oktober 2014 21:12

Precis som rubriken lyder , så har den sista tiden i min tillvaro bestått utav fullständigt KAOS inombords med tankar och funderingar om framtiden . Min jobbsituation har ju som ni vet vart ohållbar och ändringarna som avlöpt ständigt har fått mig ...

Av Linda Norrman - 13 oktober 2014 21:49

Som rubriken lyder så är det sannerligen en ändring som som måste ske i min tillvaro på vissa plan.En alldeles ohållbar situation som inte blir lättare att mäkta mer direkt!   Men med resplanerna att längta mig smått tokig till avfärden nästa år ...

Av Linda Norrman - 12 oktober 2014 12:23

Spännande helg i dubbel eller kanske till och med trippel bemärkelse ! Helgen pågår ju fortfarande , men för att inte komma med en stor sammanfattning av helgen i någon komprimerad sörja under söndagskvällen så skriver jag lite innan hemfärden hem ...

Av Linda Norrman - 9 oktober 2014 21:40

Ja nu kom man ju inte direkt på någon annan rubrik , så det fick bli ovanstående denna torsdagskväll antar jag. Fick en anigen rolig kommentar på ett inlägg som jag bara var / är tvungen att lyfta upp lite då jag tyckte det var så klockrent uttryck...

Presentation


Linda Norrman .Bor tillsammans med sonen Andre ( 20år) och dottern Caroline (13år) i en lägenhet i Partille . Är växelvis sambo . Livet pågår hela tiden ...stanna upp och känn efter!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

Hur gör man när man hittat sin livs kärlek där båda har barn och han/ hon bor långt bort ?
 Pendlar varannan helg
 Pendlar varje helg
 Träffas så ofta det finns möjlighet
 Flyttar dit
 Ber han/ hon att flytta till dig
 Hör med vägverket om det finns en sjukt bra genväg till den andra staden
 Flyttar halva vägen var
 om möjlighet finns , jobbar på den andra orten varannan vecka
 ser det hela med ro att man äntligen hittat varandra , så är det underbart att ha den tryggheten.All
 Ser till att förmedla till den andre att det ligger i ens främsta intresse att ses så ofta det finns

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Gästbok

Topblog



<!-- TopBlogArea.se END --

Bloggportalen

BIDRAG TILL MITT KÖRKORT

semester

ye=2013&m=4&da=24&h=0&mi=0&t=semester&yn=Linda&co=ye&mc=no"
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" width="425" height="144" /> </embed></object>
<a href="http://www.time55.com/sv/" style="text-decoration: none; position:relative; bottom: 25px; left: 141px;">
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
</a>

 


Ovido - Quiz & Flashcards