ensammamamman2010

Direktlänk till inlägg 22 maj 2013

Snart så...

Av Linda Norrman - 22 maj 2013 18:12

Ibland så kan man vara overkligt trött , och dessa 2 dgr nu har vart helt omänskliga med sitt zombiefierande övertag av min knopp !!!


Igår så träffade jag min älskade AnnaHumma direkt efter jobbet  , blev en härlig spontanfika nere på Allum det.

Så underbart att man nästan blir tårögd när man får till sådana guldkorn mitt i vardagsruset!!


Väl hemma så väntade vi hem Hanna ( Andrés flickvän ) på middag , så kors i taket hade Mamma Linda förberett lite inför middagen.Det blev att marinera kycklingfiléer och pommes Frites till de andra + en smarrig sallad till .Riktigt trevlig att få till just dessa små stunder av kvalitét mitt i vardagen som sagt , så jag tog tag i det hela och bjöd hem henne och André himlade med ögonen när han kom hem , då Hanna ,Carro och jag redan hade "gaddat ihop oss " 

De är ju så himla fina ihop och Hanna är så himla go & rar .


 


Korthårig som jag är , så innehar jag numera en locktång och Hanna lockade håret på mig och till Carros förtjusning ..hennes hår med.( bilder kan komma att dyka upp under morgondagen ifrån Carros mobil )


Har vart oförklarligt matt de senaste dagarna och idag så sa Claes att vi skulle sluta redan vid 13:30 och åka och äta lunch .Sedan tyckte han att jag skulle åka hem och vila , han har även han vart mycket trött på sistone och hade full förståelse för att även jag var medtaget trött.

Semester på fredag med, och det känns så himla underbart att ÄNTLIGEN kunna omfamna Krille och träffa barnen med !! 


Idag så tog jag mig en liten promenad ifrån Centralstationen längs med Stampgatan och "sprang-på "  underbara Elina , SOM jag har inspirerats och peppats av denna  sanna mentor! Hon är numera polis( aspirant ) och Thaiboxare, MMA Proffs och en oerhörd energifull tjej !!


 



http://www.tv4play.se/program/sporten?video_id=2248505


Väl hemma idag så var Carro redan hemma och satte med läxorna med sin kompis Issa här hemma i köket, duktiga tjejer! Senare så ringde André efter Carro och var nere och fiskade med henne vid Björndammen en stund ( de släpper årligen i Regnbåge i dammen .


Innan regnet  och ett överhängande oväder skulle öppna sig och vräka ut sin ilska lokalt över Partille , så tog jag på mig träningskläderna och begav mig ut och PW /joggade .


Nu är det dags att sova ,skrev en status på min Facebook lite tidigare som jag kände var lite tänkvärt ...


"Vill bara passa på att stanna upp mitt i allt sus & dus och uppmärksamma er på att ta hand om era nära och kära .Respektera varandra och använd de forum som finns för kommunikation vist och hänsynsfullt. Lägg ned energi på dem som har bevisat att de behöver dig i deras liv, och strunta i dem som bevisat ett de ej gör det. 
Livet är här , nu .Det går inte att pausa , spola fram eller tillbaka.Framförallt så går det ej i repris. Ta en stund och begrunda ♥ Ni som är i mitt liv , jag är tacksam varje dag att ni finns ♥ Kram och go´natt "

 


Ta hand om er där ute och kom ihåg  , att varje ny sekund är en ny chans att förändra allt....




 





 
 
kaffemorsan

kaffemorsan

23 maj 2013 08:15

Åh vad fint och och tänkvärt! Får jag kopiera det och länka till din blogg? Jag hittade hit via din facebook status:)

/Jennie Sjöstrand:)

http://blogg.alltforforaldrar.se/kaffemorsan

Linda Norrman

23 maj 2013 20:26

Tack Tjejen! : ) Tänk bara om fler kunde reflektera över det hela lite oftare....så sprid budskapet vidare så ökar man på så sett medvetenheten.
Självklart så kan / får du länka hit.

Kram och skoj att "höra" ifrån dig : )

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Norrman - 5 januari 2015 00:29

Fortsätt gärna att följa mig på min nya blogg på ensammamamman.for.me                   ...

Av Linda Norrman - 20 oktober 2014 21:12

Precis som rubriken lyder , så har den sista tiden i min tillvaro bestått utav fullständigt KAOS inombords med tankar och funderingar om framtiden . Min jobbsituation har ju som ni vet vart ohållbar och ändringarna som avlöpt ständigt har fått mig ...

Av Linda Norrman - 13 oktober 2014 21:49

Som rubriken lyder så är det sannerligen en ändring som som måste ske i min tillvaro på vissa plan.En alldeles ohållbar situation som inte blir lättare att mäkta mer direkt!   Men med resplanerna att längta mig smått tokig till avfärden nästa år ...

Av Linda Norrman - 12 oktober 2014 12:23

Spännande helg i dubbel eller kanske till och med trippel bemärkelse ! Helgen pågår ju fortfarande , men för att inte komma med en stor sammanfattning av helgen i någon komprimerad sörja under söndagskvällen så skriver jag lite innan hemfärden hem ...

Av Linda Norrman - 9 oktober 2014 21:40

Ja nu kom man ju inte direkt på någon annan rubrik , så det fick bli ovanstående denna torsdagskväll antar jag. Fick en anigen rolig kommentar på ett inlägg som jag bara var / är tvungen att lyfta upp lite då jag tyckte det var så klockrent uttryck...

Presentation


Linda Norrman .Bor tillsammans med sonen Andre ( 20år) och dottern Caroline (13år) i en lägenhet i Partille . Är växelvis sambo . Livet pågår hela tiden ...stanna upp och känn efter!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

Hur gör man när man hittat sin livs kärlek där båda har barn och han/ hon bor långt bort ?
 Pendlar varannan helg
 Pendlar varje helg
 Träffas så ofta det finns möjlighet
 Flyttar dit
 Ber han/ hon att flytta till dig
 Hör med vägverket om det finns en sjukt bra genväg till den andra staden
 Flyttar halva vägen var
 om möjlighet finns , jobbar på den andra orten varannan vecka
 ser det hela med ro att man äntligen hittat varandra , så är det underbart att ha den tryggheten.All
 Ser till att förmedla till den andre att det ligger i ens främsta intresse att ses så ofta det finns

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Gästbok

Topblog



<!-- TopBlogArea.se END --

Bloggportalen

BIDRAG TILL MITT KÖRKORT

semester

ye=2013&m=4&da=24&h=0&mi=0&t=semester&yn=Linda&co=ye&mc=no"
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" width="425" height="144" /> </embed></object>
<a href="http://www.time55.com/sv/" style="text-decoration: none; position:relative; bottom: 25px; left: 141px;">
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
</a>

 


Ovido - Quiz & Flashcards