ensammamamman2010

Alla inlägg under oktober 2012

Av Linda Norrman - 31 oktober 2012 20:15

Ja , vad skall man säga för att låta såpass opartisk och icke-bitter på någotvis?

Hmm, nåväl jag gör ett litet tappert försök i alla fall!


Syftar nu på premiäravsnittet av programmet på 3:an igår där jag fick nys av min Humma att jag tydligen skulle vara med i  ett litet klipp.Nu kommer frågan som jag har ställt till mig själv , vad i allsingdar hade JAG med programmet att göra .Jag var med i Ensam Mamma Söker säsong 4 ( 2010 ) där en utav mina "friare" numera är pojkvän till en annan tidigare "Ensam Mamma" .Jag unnar dem all lycka , och givetvis är det lite härligt galet att vi alla har vart med i samma program ! Men där tar min förståelse slut tror jag ....


Okej vi tar och reder ut det hela nu tror jag....jag måste nog lägga upp det hela skriftligt så kan vi kanske se saker lite klarare ( innan jag målar in mig ytterligare i hörnet )


Säg nu att du har vart med i ett dejtingprogram , där du är huvudpersonen. Relationen med personon du slutligen väljer håller inte en längre tid pågrund utav yttre omständigheter ( vilket jag själv vet kan ske )

Vilket fall som helst så möter du en annan karaktär som även denne har vart med i samma serie fast ett par år senare .( och har vart en utav friarna/ dejterna )


Du är oerhört stolt , förälskad i denne ni är ett par och figurerar i media tillsammans........skulle du ta med en sekvens ifrån din älsklings programtid där denne dejtar en annan? OM du hade gjort detta, i vilket syfte?


Jag uppskattade verkligen inte att de tog med ett klipp med mig ifrån den säsongen som jag dejtade hennes nuvarande kille.Kan inte någon försöka reda ut vad det hela handlar om ?


 


Jag är i en relation numera och kände inte riktigt att det fanns något ok med det ....är samtidigt fullt medveten om att många kommer att tycka i och med min medverkan i programmet så gav jag iväg inblicken / rättigheten till andra  i ens liv (man blev en sort of kortvarig offentlig person )


Är TV3 dem som fiskat efter fler tittarsiffror... ja jag är fortfarande helt fonfunderad över inslaget.

Om de endast tagit med när J pratade eller gjorde något skoj, men anser att det var ett övertramp att ta med ett klipp den dagen när vi träffades för första gången och står och flamsar och jag ser  mycket förtjust ut och slutligen ger honom en puss( visserligen på kinden..men själva "dejten" var inte ok att sända anser jag )


Ohhh nu vet jag inte om jag kommer att lynchas som skrivit detta, men jag kände att bloggen fick bli min cyper-spy-galla-på -hink när det kom till detta. **så , borta*gone* done* 


All lycka till alla godingar där ute lev i NUET .

Använd inte andras blottan som ett bränsle för egen vinning.TV3 ...jag känner mig lite kränkt.

Jag önskar i alla fall av hela mitt hjärta att alla som kommer att bli / är förälskade kommer att behålla enkelheten och vårda den unika gåvan de fått ....kärleken.Dela den med den du älskar , förmedla på alla sätt som du finner vara positiva för er relation.


Mina barn , jag älskar er över allt annat , nu har jag även 2 goa bonusbarn med som förgyller min existens & tillvaro.


Ni underbara individer här nedan, ni har båda kommit in i mitt liv senaste året/ åren..men har kommit att finnas i ett mycket unik ställe i mitt hjärta och jag värdesätter er något oerhört mycket





                                                                                                


 





 

Av Linda Norrman - 29 oktober 2012 22:43

En liten förtydling kanske vore på sin plats antar jag 

Humman har ett lite mer vardagligt namn ,  nämligen Anna !

Denna underbara vän fann jag i samband med min medverkan i Ensam mamma söker 2010.

 Vi får se vem som hinner först med att berätta lite mer ingående om hur vi möttes och om våra galna upptåg efter detta , men tro mig att allt annat kan framstå som normalt när det kommer till oss två tillsammans.


Våra män ( som vi träffade i samma "veva"  blev rätt spak kändes det som( läs : tillbakadragna ) nu när vi ÄNTLIGEN fick till att ses allesammans...vi försökte förvarna dem om att det skulle kunna komma att bli en aningen spaka av oss två i samma rum

Men icke-sa-nicke! Man kan inte ha en bättre vän än dig Anna-Humman , finns där när man verkligen behöver, backar upp , stöttar , respekterar om man inte kanske alltid mår prima ballerina och därför inte alltid är en fena på att höra av sig.En  vän som älskar en för den du är, som du aldrig behöver konstla till dig med, som .Glad, Ledsen ,arg, beskymmrad , kär, galen , you name it!


Mitt liv skulle tydligen  börja att få en djupare mening i samband med när jag fick mina barn.Jag lever nämligen MED mina barn, de med mig..här nu!

Efter det att jag såg solens första strålar hösten 1974 ,  så skiner solen på mig  ifrån båda håll, insidan samt utsidan  för första gången.




Sov gott allesammans !



Av Linda Norrman - 29 oktober 2012 20:21

Underbart att kunna har vetskapen om att man funnit sin bästa vän utav en händelse , i "jakten" på kärleken .

I lugnet efter all storm i medias lilla symbiotiska värld så tog jag ett djupt andetag och besöt mig för att finna en man till dig min kära godning.


Nu 1 år senare står jag även här med min livs kärlek , så har vi våra godingar Humman .Du fann din , jag min prins 

Tack alla ni som fått mig att fatta beslut som kanske inte vart rationella just för stunden, tack alla som mött min väg, en del av er finns fortfarande kvar i mitt liv...en del stannade för en kort tid.


Alla möten med olika individer , har lett min väg närmare den stig jag vandrar på idag.


Man tar ju med sig allt och packar ned det i ens ryggsäck.Denna rycksäck är inte tung , otymplig . Utan just denna ryggsäck är noga packad , med största omtanke, eftertänksamhet samt kärlek. 

Livet i sig ....jag älskar dig med.

Nu tänker jag leva mitt liv tillsammans med mina nära och kära , på det viset som det är bestämt.

Leva  , älska och utvecklas.....leva nu!

Finns nog inget som kan beskriva våra livsöden , som har både spelat på sorgens strängar men även har det spelats glada melodier på den gyllende harpans härliga trollbindande strängar.


Saken handlar nog till mesta del om vad i gör av våra erfarenheter  bra  eller dem som är mindre lyckosamma.


Framtiden är vår nu....oavsett om det är i glada/ lyckliga stunder eller ledsamma / olyckliga sådana.

Vi har varandra  ...älskar er  


Presentation


Linda Norrman .Bor tillsammans med sonen Andre ( 20år) och dottern Caroline (13år) i en lägenhet i Partille . Är växelvis sambo . Livet pågår hela tiden ...stanna upp och känn efter!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

Hur gör man när man hittat sin livs kärlek där båda har barn och han/ hon bor långt bort ?
 Pendlar varannan helg
 Pendlar varje helg
 Träffas så ofta det finns möjlighet
 Flyttar dit
 Ber han/ hon att flytta till dig
 Hör med vägverket om det finns en sjukt bra genväg till den andra staden
 Flyttar halva vägen var
 om möjlighet finns , jobbar på den andra orten varannan vecka
 ser det hela med ro att man äntligen hittat varandra , så är det underbart att ha den tryggheten.All
 Ser till att förmedla till den andre att det ligger i ens främsta intresse att ses så ofta det finns

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Gästbok

Topblog



<!-- TopBlogArea.se END --

Bloggportalen

BIDRAG TILL MITT KÖRKORT

semester

ye=2013&m=4&da=24&h=0&mi=0&t=semester&yn=Linda&co=ye&mc=no"
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" width="425" height="144" /> </embed></object>
<a href="http://www.time55.com/sv/" style="text-decoration: none; position:relative; bottom: 25px; left: 141px;">
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
</a>

 


Ovido - Quiz & Flashcards