ensammamamman2010

Alla inlägg under juni 2013

Av Linda Norrman - 29 juni 2013 16:06

Nu börjar allt ta fart på jobbet och i torsdags så infann man sig i en ledarposition på ett information / välkomstmöte nere på Kulturum minsann.

Det känns spännande , givande, samt otroligt utvecklande att få ta del av företagets expandition , speciellt när det kommer till att operera på "hemmaplan" Partille samt Lerum!

 

    

Ojoj , något stor bild ( men detta känns stort för mig så jag får väl dra till med att det skall symbolisera det hela och inte det faktum att jag inte orkade redigera storleken på nedladdat kort då  )

 

Sprang -på en gammal tjejkompis av en händelse , som jag inte hade träffat på ett tag .

Skoj då hon tydligen numera jobbar som vikarie i informationsdisken just på Kulturum.Hon erbjöd sig att köra mig hem efter vårt möte, då hon ändå skulle  uppåt Öjersjö.

 

Vi fick stämt av lite saker under bilfärden upp , bl a om  grillkväll med henne och hennes man väntar Krille och mig vid tillfälle nu under sommaren .

Så Krille Älskling KOM HEM TILL GÖTEBORG och mys !!!Saknar dig så att jag mår illa!!!

 

 

 

Carrostumpan ville i sin tur vara ledig med mig på fredagen istället för att vara på klubben , Hon hade sin pappavecka men självklart ville jag spendera all ledig tid med henne när cheserna kommer .Så det fick bli en Carro & Mammadag  hela fredagen det. Dagen som var fylld med inga måsten .Underbart!

Så hon kom hem hit på torsdag eftermiddag och vi kom fram till att det var smidigast att hon sov här tillpå fredagen då hon ändå skulle vara här till 17:30 på fredagen.

 

Sovmorgon och mysbrunch samt lite mer presenter som väntade här hemma till Carro stod på schema.Mamma Linda i sin tur fullkomligen tokjagade solen om vart annat efter maten  då den tycktes smyga sig undan såfort man steg ut på balkongen.Hahahaha

 

 

 

 

 

 

 

 

Lite sol hann man iaf få på nostippen på sin underbara semesterfredag.

 

   

Kanske det var meningen att jag skulle ha dessa matchande till mitt posande ovan

 

 

 

Herregud vad ÄR det med ens läppar ibland , man ser ju inte alltid riktigt normal ut kan jag mig se ...hahaha

Har gjort en del roliga jämförelser med hur jädra ful man kan vara från ena stunden till den andra, beroende på om man posar eller ej ...

 

TRO mig , posandet kan göra underverk !!!Men om man går omkring och posar på varje kort som är taget, så kommer ju ingen känna igen IRL tillslut antar jag ...för man ÄR inte snygg  som ett ständigt duckface heller , det ser liksom inte naturligt ut .Men ibland så är det skoj att se hur galet mycket man faktiskt OMEDVETET lägger till det facet !!! 

 

Kommer att visa er en vacker dag när jag är mogen , vilken otrolig skillnad det kan vara , men som sagt...posekorten kan vara lite pinsamma att lägga upp men ickeposekorten som man typ inte gjort sig till överhuvudtaget på är så oerhört gräsliga och dem måste jag samla på mig ÄNNU mer mid till mig inför en eventuell publicering!!!

 

Carro blev iaf hämtad omkring 17:30 och jag begav mig senare ut , ned på en promenad  bort mot Utby och via Rusta  på tillbakavägen och vidare bort mot Willys där jag packade/ handlade på mig en hel del mat och grejer så det fick bli bussen hem det.

 

 

 

Fredagen var helt underbar , lite soffhäng hann man även med, HÄRLIGT!!!

 

 

 

Idag lördag blev det tvättstugan innan jag nu skall fixa iordning lite här hemma och även mig själv .Dorsia väntar Jane och mig ikväll , så jag önskar er en fortsatt fin eftermiddag och kväll.

 

 

 

Hinner med ett litet visdomsord på vägen innan jag kliver in i en dusch ......

 

 

    "SKAPA ETT LIV...

 

  som känns bra inombords...

 

  INTE  BARA ETT SOM 

 

        ser bra ut

 

            UTIFRÅN

 

 

 

 


 

 

 

 


 

 

Av Linda Norrman - 26 juni 2013 16:56

Nu nyss så vinkade jag av goaste Anna Hegestrand som var här hemma och gjorde ett hemma-hos -reportage.Så otroligt jordnära tjej som alltid gör ett fint jobb och är väldigt nga med att saker skall bli / kännas rätt .Ni kan kika in hennes podcast HÄR 

 

Det hade känts extra mysigt om Krille hade vart hemma i Partille dock, men vi tyckte båda två att det inte var ekonomiskt försvarbart att ta semester ifrån ett dygnspass för Krille + ta bilen fram och tillbaka mellan Nypan och Gbg ....men återigen så hade det vart extra mysigt om vi hade kunnat vart hemma båda två dock.

 

Men nu så blev det mamma Linda hemma i Partille och det blev bra kände jag , blev mycket saker som man pratade om och nu fick jag lite städat med inför de skulle komma .Jag kan dock passa på att erkänna attjag använde mig av att trycka in alla omonterade flyttkartonger + lite annat smått  & gott in i en för tillfället PROPPFULLA klädkammaren  som jag så stolt hade börjat strukturera upp i från grunden...men men

 

 

 

 

Nu känns det iaf lite luftigare utan kartongerna ståendes i väntan på att jag skall fortsätta sorterandet, slängandet och uppstrukturerandet av hemmets alla vinklar och vrår iaf och nu skall jag ta tag i mathandlande IGEN....orkade inte stressa iväg och släpa hem för mkt mat hem innan de skulle komma hem hit nämligen.

 

 

 

 

Skall möta upp underbaraste Maria ( Eyemazing Lashes ) som fixade mig fin och hel igenmed underbart fina långa fransar igår .Jag som länge trott & känt att det var utan mitt läppglans som jag kände mig naken och halv...men numera så är jag ett med mina fransar även så  och känslan av att känna sig vacker trots inget smink är något jag aldrig vill vara utan.

 

 


Nu rusar jag ned en snabbis till Allum , kram sålänge!

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

Av Linda Norrman - 19 juni 2013 23:10

En helg  som gick av bara farten , tätt följd av en vecka som bara sa swish swosh !!!!

 

 

 

 

 

 

 

 

Det är en aningen skrämmande att jag inte ens kommer ihåg vad jag gjort heller , veckan som gick och har gått nu ...jobbar nog en aningen för intensivt misstänker jag!

 

Längtade till helgen som var, för jag visste den skulle bestå av träffar med en massa godingar all along.Kan ju säga såhär då , att det var INTE inplanerat att det skulle bli ÄNNU en marathonhelg med Janegumman...med det blev det allt kan jag lova.

 

Fredag-lördag

lördag-söndag

söndag-måndag

 

Mer om detta imorgon ----

Saker blir väl som bekant inte alltid som man tänkt sig med bloggandet , då saker i vardagen pockar på ens totala energinivå tankemässigt.Skjuter man på saker som man borde göra med en gång, så kommmer det hela förmodligen att skjutas på ännu mer .

 

Detta sker ju med jämna mellanrum i min vardag när det kommer till mitt bloggande, men mycket hänger på smidigheten ( läs : osmidigheten ) med datorn / mobilen jag använder .Ok ok , mycket ursäkter kan tyckas , men det  hela hade ju kunnat vara mycket smidigare känner jag dock!

 

Underbar vecka var det i alla fall som innebar bl a middag på tu man hand med André , och DET hör inte till vanligheten vill jag lova!

 

 

 

 

 

Sedan är det numera bestämt att vi har våra ansvarsdagar med disken på torsdagar, vilket har fungerat jättebra!

Kände att det var hög tid för lite uppstrukturering här hemma och bara genom att stämma av och sätta klockslag för middagen" 18:30 är middagen färdig och då äter vi " Låter  som det vore det allra mest simpla , men när man näst intill går om varandra här hemma så är det inte det enklaste vill jag lova.

 

Sedan var det dags igen för "Norrman flyttar in"

Antar att det blir så när man åker direkt ifrån jobbet på fredagen utan att hinna åka hem emellan...ahahaha

 

 

 

I vanlig ordning så bestod förra helgen av g.l.ä.d.j.e i och med min Jane-och-Linda -Marathon - helg

Goda möjligheter till personlig utvecklig kom min väg och det kan komma att stunda en utbildning framöver som öppnar upp nya arbetsmöjligheter.

 

Själva helgen invigdes med att min underbara fina vän PT/Coach Yasmin hade bjudit in till en föreläsningskväll på Pavement som sagt och här följer lite bilder ifrån kvällen.

 

  

Improvisera var temat....herregud vilken kväll söger jag bara!!!

 

Här turades vi om att säga ett ord till alla på led och vi i vår tur skulle säga det första som vi kom att tänka på , om så det var ett nervöst fnitter, ett ljud eller ett ord ...inget var rätt eller fel .Underbart!

 

Sedan bar det av till Andreas som jobbar på ett ställe innen i stan och där var det underbart skoj , då vi inte festade utan mest höll honom sällskap och livade upp stämningen .En annorlunda kväll ute , som avslutades med en väldigt sen ankomst till en release på Glow.Eventet var slut sedan några timmar när vi kom dit men ägaren och en klasspappa till Janes dotter Tindra sparade inte på partyhumöret eller drinkarna utan bjöd både på drinkar och ett jädra partyhumör.(Som alltid när man har dykt upp på hans nattklubb iofs ).Dans dans dans, blev det i vanlig ordning och sparsamt med alkoholen såklart! ; )

 

Janes fötter ( och även mina kände sig misshandlade IGEN) och de ( läs : fötterna ) undrade om vi hade glömt av hur vi behandlat dem tidigare helgen genom kilplatå , dans i flertal timmar +milpromenader i gryningen )  

 

 

 

Detta resulterade i barfotatassande i trappuppgången , som kändes sval och skön .....

 

 

JaneGumman ....förlåt att jag lägger upp dina fötter här....men jag kunde inte riktigt låta bli efter ditt Instagramkort på fötterna våra! Hahaha

 

Lördagen bestod av ett kärt återseende av diverse goingar ifrån Gladius MMA samt Fighter Muay Thai.Självklart var det en smärre" kamp" mellan klubbarna som bl a  bestod av Tipspromenad , armhävningar  samt dragkamp som slutade med att REPET GICK AV!!! 

 

  

Prestige ....OH YES! 

Men även tuffa fighters är självklart ödmjuka individer, för när det stundade fler armhävningar så dök denna kudden upp som skydd för knäna då armhävningarna för vedebörande gjordes från dennes knän.

 

 

 

Observera att mannen på bilden ( ifrån Gladius MMA ) inte har med kudden att göra...men när spöregnet "överraskade" oss alla så gnydde alla MMA killar och tjejer och sprang hemåt ..hehe

 

Mycket trevligt att återse en del ansikten  var det i alla fall och Janes och min promenad i HÄLLEREGNET  senare  ....från Björngårdsvillan  via Botaniska ( villovägar ...och hela yttervägen tillbaka till Linnéplatsen skapade Condecco till en frisörsalong så vi lyckades torka upp LITE  iaf!

Kaffe och en massa prat fick det bli , så att man kom på humör igen !

 

 

Kan man bli annat än glad när man umgås med denna härliga individ .....Svar NEJ !!!

( fast jag var en aningen smågrining över hur min så kallade frisyr nu efter ankomsten och lyxfönen såg om det gick ÄNNU värre än när man liknande en halvdränkt katt ! ) ursäkta uttrycket....men det är väl ett talesätt ändå?

 

+  

Fina fina J ...

 

Denna helgen var lika underbar som den innan ....och nu så har jag lyckats smälta alla nya glädjeintryck sedan helgen som var ...och har släntrat efter med bloggningen....men det gör väl inte något antar jag..eller ?

 

Vi hann även med en mysig Frappe i solskenet på min" Jobba-hemifrån-dag " den 20 -.e nu innan Midsommaraftonen .Tack för att du är just DU Gumman! Älskar dig.

 

**Pustar ut***

 

ATT jag aldrig lär mig ....KORTA BLOGGINLÄGG!!

 

Förhoppningsvis så har jag lyckats vagga någon läsare till sömns lite tidigare än vanligt ...tacka mig för att ni fick mer sömn än vanligt i sådana fall bara  ( bjuder på det  ; )

 

Imorgon blir det en KORT ..ja ytterligare en resumé av Midsommarhelgen och en och annan bild uppifrån Motala .

 

Kram och ta hand om er där ute!

 

 

Av Linda Norrman - 13 juni 2013 21:34

Imorse när jag motvilligt snoozande mobilen som har en för jädra behaglig ton av en harpa......zzzzzz

Min sömn har inte riktigt vart i fas på sistone och anar att det handlar om att man har så mycket känslor av olika karaktär inom sig som gör att man har svårt att varva ned sådär ordentligt när man väl är hemma.

 

Väl uppe , så fick jag ett Vibermeddelande av chefen som meddelade att jag skulle vara tvungen att ta mig till kontoret på eget maskin ( läs : med buss )

 

Efter att ha vart bortskämda med solens strålar var det dags för regnet att inta Göttlaborg .....burr! Kände mig förvånadsvärt lycklig trots att jag både kände mig som en uppspolad .....sjöhäst OCH för att jag till en början även såg ut som en med misstänker jag.MEN det är inget som en god kopp kaffe med mjölk inte kan fixa.

 

 

  

PIG(G) som en mupp...MÖRT !! Eller kanske lite mer av en lärka.

 

Skickade detta kort till min solstråle hemma i Nyköping ..så kortet var egentligen inte tänkt att ha figurerat på bloggen ...så Älskling om/ när du läser detta så förstår du nog att förmedlingen av min lycka trots spöregn , motvind, blöta kläder , morgontrötthet pg a minimal sömn + PMS av alla galenskaper.....trotts allt detta så skiner solen ifrån insidan när jag tänker på dig!

 

De som mötte mig på Frölunda Torg imorse måste ha trott att jag var en aningen knasig misstänker jag, för där strosade jag mitt i ösregnet  och log både inombords och utåt sett ...som om det hade vart 20 grader och strålande sol!

 

Förresten texten på den fina ( golf)pikétröjan  är väl ett sunt motto , tack Älskling hoppas jag platsar lite bättre på banan nu bara ...hahahaha

 

 

 

Idag skedde det ytterligare ett solsken då min chef tyckte vi skulle avsluta dagen redan kl 15:00 och i samma veva ringde Anna Humman och frågade vad jag gjorde..."Skall möta dig i Allum eller" Jepp!!

 

Spontanmöte och mys , du är ju så himla underbar Hummis.

 

 

 

AnnaHumman har ett eget smyckesmärke som Bl a Magdalena Graaf bär och de har haft kontakt med varandra under åren ända sedan Magdalena 2009 drabbades av en hjärnblödning.

 

Idag köpte Anna Magdalenas senaste bok 

 "Mitt Perfekta liv" och tror ni er veta hur fröken / mamma Graaf är som en person efter era referenser från endast 90 -talet..så lär ni inte bara bli förvånade samt överraskade utan förmodligen fyllda av beundran likt mig själv.

 

För får man erkänna att det är tråkigt att leka med sina barn? Ja, tydligen.
Att läsa Mitt perfekta liv är som att ta en kaffe med sin bästis - personligt, hämningslöst och fruktansvärt roligt.

 

Magdalena nya bok är fylld av smärtsamt igenkännande läsning om fasadmorsor, bristande sexlust och den tröstlösa kampen mot kråksparkar och manchesterbröst.

 

Men den handlar också om livets små lyckostunder, när man överlevt såväl skilsmässa som hjärnblödning och barnen och den nya kärleken får tillvaron att kännas ljus igen.
Mitt perfekta liv är både rolig och allvarlig, tankeväckande och knäpp.

 

Magdalena bjuder bland mycket annat på dråpliga och intressanta erfarenheter om frireligiösa mödrar och moderna familjebildningar, och berättar även om hur man förpestar tillvaron för en busschaufför som försökt döda ens hund.

 

Budskapet är tydligt: Alla ni kvinnor som brottas med dåligt samvete över att inte lyckas hålla reda på varenda fotbollsträning, göra näringsrika matsäckar och samtidigt hålla sig i trim och vara eldiga älskarinnor - ni duger hur bra som helst ändå. Ingen jävel är perfekt!!

 

 

Sträckläsningen hemma hos AnnaHumman är ett faktum anar jag, men ju förr hon läser den dessto bättre då hon överlämnar den till mig att lusläsa efteråt!

 

 

Nu måste jag knoppa snart......imorgon blir det ju Jane för hela slanten !

Äntligen!!!   

Hinner inte hem emellan och boka tvättid , så jag kommer ordna lite med priotvätt på jobbet under morgondagen.( bra man har det med mycket på jobbet egentligen! )

 

Event x 2 på tapeten imorgon.19:00 - 22:00 Improvisation , pepp och coachning på Pavment och senare på kvällen releasefest .23:00 - inte så sent 

 

VAD 17 SKALL JAG HA PÅÅÅÅ MIG!!!!??? **GULP**Kan ju inte komma dragandes med en stor jädra resväska med grejer igen...för Jane frågade om jag skulle sova hos henne imorgon.....

 

Sov gott nu allesammans....

 

I vanlig ordning så hinner man ju inte direkt bege sig hem emellan.....**önskar att jag inte hade kommit på att jag kunde gå in och jobba imorgon trots att jag skulle haft semester.Hmmm

 

Nu , packa.....provande lite kläder igår ...har liksom förlorat min kläd"stil" ngnstans på vägen.....hahahaha

 

 

 

Älskar mina baggyjeans.....

 

 

 

 Juuust det ja...skulle ju ha putsat spegeln ja.....ja ja

 

Det blir nog detta på jobbet imorgon tror jag......då slipper jag hönsa omkring inför klädvalet imorgon bitti åtminstone ... (SÅ mig )Undviker en hel del onödig stress genom att förbereda ....så detta får avsluta pladdret för min del så jag får saker gjorda!

 

 

 

 

Av Linda Norrman - 12 juni 2013 22:09

Ja, nu var den nya veckan som kändes precis startad  snart slut, jisses vart tat tiden vägen undrar jag ibland.Att man reser 1 timma med buss till jobbet om mornarna och jobbar som en gnu 8 timmar och tuffar tillbaka 1 timma med buss hem igen.DEN tiden är jag fullt medveten om vart den tar vägen......och sedan BORDE jag ju sova 6-8 timmar.

16-18 timmar blir ju detta...HJÄLP det betyder att jag har värdefulla 6 timmar att göra vad jag vill med .


Och det jag gör är att norpa av mina sovtimmar , för att jag vill kunna umgås med mina vänner även under vardagarna och inte spara det till helgen när man kanske behöver bara vara.FAST med riktiga vänner kan man "bara vara" Känns så skönt att veta att man har sådana goingar omkring sig.Det gör ju att man oavsett ekonomisk status känner sig förmögen.

 

 

"Visst är det underbart att umgås med personer

 som är sig själva, genuina ut i fingerspetsarna.

 

Man vet vart man har dem och man känner sig trygg och avslappnad.Och när vi själva är äkta och sanna blir allra oftast även vår omgivning trygg och avslappnad.

 

Så ,varför inte vara sig själv ?!

   

 

 

Jag var helt körd mentalt i skallen på jobbet igår och min chef beslöt sig för att se till att jag fick något att äta.( då bristen på sömn pg a PMS gör att min aprit goes bananas .( läs:blir obefintlig ) Det blev persiskt på en resturante som vi brukar ta och avsluta vissa eftermiddagar på när det vart tufft med arbetsbelastningen .Skippade riset helt och de kom ihåg detta och hade gjort en tallrik med en massa vackra grönsaker och sallader som kunde kallas för ett palats.Vackert för ögat , och min kropp tog öven emot maten varmt då jag tydligen var urhungrig utan att jag ens känt av det överhuvudtaget under hela dagen!!

 

 

 

Alltid trevligt att kunna varva ned med att stämma av arbetsdagen över en bit mat, planera och lägga upp kommande dagar med.Jag tror mig vara lyckligt lottad att ha en chef som jag har och han ställer alltid upp och är oerhört lyhörd och gör allt för att jag skall "hålla i längden" Tack ...

 

Fick sedan när vi skulle skiljas åt  vid Järntorget ett mysigt samtal av älskade Jane som undrade om jag var  stan och vi möttes upp och sammanstrålade med Nettan .

 

Det blev en premiär för mig ( som jag anar att sockermonstret Jane hade haft för några veckor sedan)Frappachino på Espresso House på Södra Larmgatan

EXTRA MYCKET GRÄDDE TACK!!!!

 

 

 

Så varm atmosfär där inne , vi hade nog kunnat suttit kvar där alla 3 om det inte vore för den sakens skull att det var just en vardag och man hade tagit av de där timmarna som man hade över på dygnet.Men när man spenderar dessa på individer man gillar väldigt mycket så är det endast underbart och givande.

 

Tack Jane och Nettan, för ni berikar min tillvaro/ vardag med gott sällskap , grädde , brainfreeze och en massa skratt PÅ EN TISDAG!!!

 

Torsdag redan imorgon och hade det blivit som planerat så skulle jag haft semesterfredag igen...men det skulle ha vart så att jag skulle åkt upp med ledningen till Norrköping och vidare till Nyköping....men Krille jobbar ju helgen ( dygn) så det hade ju inte vart ngt vidare att inte ha kunnat ses när vi ändå skulle vart nära.

Sedan så tar jag gära en dag extra veckan efter Midsommar istället.

 

Sedan så har jag ju sett fram emot fredagen och detta event som min underbara och fina vän Yasmin har mellan 19:00 & 22:00 Kom dit och låt dig inspireras och utvecklas som individ! Ni lär inte ångra er tjejer!


 

SOM jag har saknat dig finaste!

 

  

 

 

Sedan blir det kampen mellan klubbarna på lördag när det är det årliga inslaget med Grillkväll/ grillkvällar med Gladius MMA och Fighter Muay Thai.Detta året har det tagit till en ny nivå vill jag lova.Nu är det en tävling mellan klubbarna...kan ni tänka er 50-70 kampsportare (där flertalet är flerfaldiga Svenska mästare samt världsmästare inom sin sport) Svetten och tårarna kanske kan komma att  behövas slätas över med en massa ödmjukhet och kalla öl.För ni menar väl inte att det kommer att bli en kamp....herrejisses.Dragkamp , frågesport och lite clinch.

 

 

Eller vad säger man om denna beskrivningen... 

 


Dags för den årliga storgrillen i Slottsskogen! 

I år har vi temat Gladius vs. FMT! 

Vi samlas kl 16.00 på stora gräsmattan (framför Björngårdsvillan) och laddar för en riktigt härlig kväll med fightervänner, grillat käk och ett vänskapligt rivalitetskalas!

Under kvällen bjuds på underhållning i form av frågepromenad och lite andra aktiviteter, men allt leder till den stora och mycket avgörande DRAGKAMPEN! 

Se till att vara på plats och se till att din klubb kröns till den starkaste! Vilka coacher har tränat sina fighters hårdast? Vad är egentligen bättre, MMA eller Muay Thai? 


VARNING! 
Det är strängt förbjudet att behålla det goda humöret för sig själv! 

Välkomna!

/Gladius & FMT


Nu behöver jag knoppa för att kunna leverera kvalitét på jobbet imorgon.

Tack för att du läser bloggen, hoppas dagen din blir fin imorgon.

På tal om fin (ast).....godnatt min allra bästa   , Älskar dig Hjärtat

 

     

 

 

Kram 

 

 

 

Av Linda Norrman - 10 juni 2013 21:28

Vilken underbar helg som ligger i minnet likt varm honung i själen  eller likt sockervadd ....hahahahaha

Ok , nu blev det allt lite väl sliskigt helt ärligt, men helgen som var nu blev så himla mysig och den påbörjades redan på onsdag eftermiddag då Krille och barnen kom ned.


Torsdagen var ju ändå ledigt samt att semesterdag på fredagen vilket gjorde att man gick på ledighet redan kl 17:00 på onsdagen redan vilket inte kändes helt tokigt dessa tider då det råder högtryck på jobbet.


KAN bara le och nästan få tårar i ögonen när jag tänker på att vi har tillsammans HELA familjen Norrman/ Olin på självaste Nationaldagen ( för mig var det inte dagen i ära för vårt land utan innehållet som kom att värma mitt hjärta för lång tid framöver )Inte ofta André umgås med oss sådär så det var extra mysigt denna dag.


Vi packade ihop lite gott och begav oss in till Slottskogen  med en packad picknickkorg+ en filt + fotboll

Precis när vi kom in ifrån Slottskogsvallenhållet , så sprang vi på ett par glada eventtjejer som bjöd givmilt på en alkoholfri ny bryggd dryck ifrån Carlsbergs  BEO ( Latin = Glädje eller Njutning  )


 


Iskalla  och inte alls söta togs de emot med öppna armar av hela familjen.Vidare iväg mot en stor gräsplätt i solen strax bakom Villa Belparc.Fotbollen kom väl till hand då mina Älsklingar sprang omkring som skottspolar till en början  dribblades runt på gräset skrattandes tillsammans.


Självklart ville jag vara med och spela jag med , men kom på mig själv att bara sitta och titta på / beundra mina underbara familj så oerhört stolt...ville bara att tiden kunde stå stilla detta ögonblick.


 Helt plötsligt så fick jag syn på en individ som tittade lite väl intesivt åt vårt håll......Wow det var en kompis jag inte träffat på länge Anton.Härligt att ses bara " sådär" det blev en liten frågestund ifrån bådas håll " vad händer  just nu , vad gör du nu för tiden  osv " Alltid lika härligt att prata med denna underbara kille som sedan en allvarlig skada lada sin MMA Proffskarriär på hyllan och blev en humanist uti fingerspetsarna.


Titta själva och jämför



Anton då

                              

Anton nu 

 

Fast det vore dumt att lägga fram det som om han inte alltid vart den där glada killen som fighter med.....


 

Lyckades även att " fånga " barnen på ett och samma kort ...vilket inte alltid är något enkelt moment då inte det är säkert att alla vill vara med på kort alla gånger


 

Underbara barn, våra guldklimpar  är så stolt över att vara er mamma / bonusmamma.


   


Fredagen var det  lugn och ro och vi träffade en par goda vänner till Krille , Daniel och Carro som bor i Värmland på Condecco Avenyn.Trevligt att passat på att ses medan de var här nere ( för att gå på Håkan Hellström ) och innan vi begav oss hemåt så svängde vi upp till mina goda vän Eddy på Trivsamt Hälsocenter ( för nu hade det dröjt  liiite för länge innan Krille fått träffa honom så det var banne mig på tiden kände jag/ vi ) 

 

Det är så himla fint och fräsch och som Krille snabbt reflekterade över , oerhört personligt gym att man likt namnet trivs så fort man kliver innanför dörren.Keep up the great work my friend!

 

 

 

Alltid lika omtänksam och angelägen att man har det bra och fick frågan  "Han är snäll mot dig va!? "Eddy min vän , Krille är helt underbart go och ödmjuk så du behöver inte oroa dig.

Är det någon som skall vara lite orolig är det kanske Krille , då du upplyste honom om att du kommer att ansvara för svensexan!!! Hahahahahahaha

 

Kärlek till dig min vän , Cornelis kan skatta sig lycklig att ha en sådan omtänksam pappa som dig.

 


På lördagen väntade det grill och mys med godingar utanför Hellström för vår del ( och många andra med oss)


 



Andreas var på hugget med sitt Istagrammande i vanlig ordning  ; ) Men du kunde väl ha förvarnat så att man slapp se ut som Barbamamma ....hahahaha

 

Härligt kort.....mkt rörelse...hahahahaha.

Vilken fin kväll vi fick, tack allesammans det gör vi om snart igen tycker jag!!!

KÄRLEK!!



 

Det var tur att vi hade en ordentlig grill , för det kom att bli lite smått kyligt på kvällen.


 

Vilken underbar helg som vart , på söndagen så tog vi det lugnt och Krille och barnen begav sig hemåt Nyköping vid 17:30 .Mina Älsklingar , det är verkligen halva mig som far iväg känslomässigt när vi skiljs åt.Tänk den dagen som vi slipper att åka ifrån varandra , att gå och lägga sig första kvällen / natten i vårt gemensamma hem ...längtar så jag mår illa  emellanåt.

 

Just nu så är klockan oförskämt mycket och jag borde ha lagt mig för länge sedan för att kunna ladda på energin så att man håller hela arbetsdagen imorgon och resten av veckan.

 

 

Sköt om er där ute, sov gott och lite ord på vägen......

 

 

 

En längtan efter den man håller närmast sitt kvinnohjärta  kan göra så oerhört ont ibland att man mår illa och varje del av ens kropp och sinne ilar.

 

Men det lugnet som infann sig den dagen man förstod att man funnit rätt , att rätt man funnit en ....övervinner ALLT jobbigt som kommer upp till ytan käsnlomässigt då man inte alltid kan få vara tillsammans .....

 

Nu så är tavla på plats här hemma och den vilar mina ögon på ofta ofta ....den är så oerhört vacker.Kommer aldrig glömma Älskling...


 


 



Av Linda Norrman - 9 juni 2013 19:16

Med  ett smärre avbrott i bloggandet av diverse olika anledningar så tar jag och berättar lite mer om den bästa lördagen / morgonen /utekvällen Jane och jag någonsin vart med om.Lördagen bestod av iordninglagande av lite omelett till oss samt  kaffe med mjölk såklart!Och tji fick fröknarna  då de med en viss självdistans ville Instagramma myset på gräsmattan!.Kameran trillade ned och Jane satte kaffet i halsen...hahahahaha

Epic!

 

 

Diverse analyseringar av det manliga könet ( ja inte genital utan GENUS ...hahahaha )Krille du behövdes absolut inte analyseras bör tilläggas , du är allt den underbara mannen som du är utåt ( och oändligt mer därtill )

 

 

 

 

 



   


Solen värmde så underbart gott och man fick lite färg på skinnet.

 

 

 

 

Sedan kom eftermiddagen/ kvällen som i sin tur bestod av ett tillfälligt hällregn i från ovan följt av solsken och karnevalstämmning på Göteborgs gator.


Det blev Kaffe Latte hela kvällen för min del , då jag inte kände för att dricka alkohol över huvudtaget .

Energin var på verkligen på topp , så varför spoila det meddroger / gifter ( jaooo...Kaffe innehåller även det en massa gifter , men jag anser det är mer gynnsamt med koffein iaf och att kroppen inte sedan bryter ned musklerna som alkoholen gör är ju ytterligare ett plus! )

 

Det begav sig ned till Andra Långgatan iaf , som i sin tur  mest kunde efterliknas ett mänskligt slagfält / Hultsfred på asfalt / .Men det bjöds iaf på en hel del olika musikstilar på många av gatans uteserveringar.

Det fanns en massa DJ -bås som spelade ( läs: skränade ) ut en massa musik.....dock lite för mycket stök för oss , så vi tog en liten avstickare och pausade med en cider till Jane och en ..ja Kaffe Latte till mig på en Thailändsk restrurante .


Iväg vidare efter vår "pit-stop"och vad som vi kom att " springa -på " senare vid Nordhemsgatan / 3 Långgatan kan närmast beskrivas som en medelhavssemester /festival / musikvideoinspelning / Hollywoodfest.Det är nu såhär i efterhand helt omöjligt att ens försöka sig på att återskapa kvällen i ord , då man måste ha vart på plats för att kunna känna stämningen helt och hållet .Hoppas dock att en liten bild kommer fram hur kvällen var .



Musiken som spelades live vid entrén var så oerhört meryckande. Härliga beats med hög ljudkvalitét.

Folket som vistades där på uteserveringen utstrålade harmoni och positiv energi. Jag sprang på några ifrån Partille som jag inte sett på ett bra tag , stod där helt uppslukad av stämmningen som verkligen var på TOPP! 


  

Vi önskade iaf  dem en fortsatt trevlig kväll och gick vidare förbi uteserveringen med allt gott folk , ..men helt plötsligt stannade vi just upp och sa .... " Vi går dit!!!! " Och DET skulle visa sig att vara det bästa beslutet vi gjort på länge vill jag lova.


Stötte-på en goding som numera jobbar på Salong OSS ( som stylade Petra ,Emma & mig inför Rosabandet 2010 ) , hon som många många andra bär på en enorm härlig energi och det var som om det hade samlats en stor skara sådana underbara energifulla individer på ett & samma ställe denna kväll.Har aldrig vart på detta stället innan , och jag tvivlar att man någonsin kan återskapa stämningen som var den kvällen , men det var i alla fall mycket trevlig personal , samt god /snabb service.

 

 Jane som är som jag ,  en glad individ utan några som helst problem att prata med folk,

 

kom snabbt i kontakt med ett killgäng på 3  ( som var helt galet glada och sociala OCH bör tilläggas könslösa i våra ögon i den mening att det inte var något som helst objektifiering eller flört från deras sida och självfallet ej heller från vår ) de dansade loss och en av dessa hängde upp sig på att han kände igen mig och utbrast skrattandes " Du heter Linda !!!! " 

Eftersom det stämde så svarade jag ju givetvis  " Jo det stämmer alldeles riktigt det......" Men sedan kom det lustiga  " LINDA BENGTZING!!!" Herre min skapare , nej nej sa jag men han gav sig 17 på att jag lurades på något sätt!!!

Vilket blev en rolig grej en stund in på kvällen.Jag stod  där småskrattandes inombords , slurpandes på min ...4 :e kopp kaffe för kvällen lyssnandes på musiken som ljöd i högtalarna



Utanför på gatan så dansade alla som det inte fanns en morgondag och den ena talangen efter den andra dansade, man stod ju där och bara njöt av stämmningen som infann sig .

 




Musiken var på topp allt folk på topp och POFF!!! Musiken stängdes av kl 23-.00 och vi begav oss vidare till Linnéterassen ( ett knökfullt sådant med)

På väg dit så uppenbarade det sig för denne killen att en av " min killar" i EMS var en gammal bekant till honom  och det blev ett hysteriskt skrattmarathon där vi skrattade galet mycket åt det hela då han skämdes lite över att ha gjort en grej av det hela vem han först TRODDE att jag var !! Det är allt en liten värld vi lever i känns det som ibland och de som åkte 5:ans spårvagn med oss den kvällen fick sig ett och annat skratt vill jag lova då vi hade en del roliga skrattattacker för oss under resan.


Väl på plats på Linnéterassen så lyckades vi  efter uppvisat tålamod ( läs: glatt och städat intryck )att få ett bord med soffor och satt där och snackade en massa .

 

Det pratades om allas jobb, respektive + barn  och jag skrattde nog mest åt det faktum att man kunde sitta där med 3 stycken helt okända indivder och ändå kunna vara sig själv och dessutom inte behöva känna så påraggad ., utan att " bara kunna vara"


OK OK , nu kanske jag behöver förklara saker lite ytterligare kanske känner jag det kanske inte hör just till vanligheten att man KAN göra så.... .Saken hör väl lite till den att

man inte känner till de sociala spelen ute på krogen av naturliga skäl ( och har väl aldrig riktigt spelat dem innan jag träffade Krille heller iofs )

Det var bara så jäkla avslappnat och bekvämt att kunna snacka och skratta tillsammans med andra individer utan för den sakens  skull uppfattas som om man är intresserad av dem på något annat sätt än ...som individ ( läs : Hen )

Att kunna sitta och prata om sin Kärlek till familj och partner  , lyssna på dem när de talar hur lyckliga de i sin tur är med sina familjer. Avslappnat , genuint och könslöst med en herrans massa skratt !

Kolla bara in denna stollen !!


 

HELT otippat och plötsligt lekte denne spillivinken "flagga", vilket pockade på ett ungdomsgängs uppmärksamhet .De blev mäkta imponerade  och de stod där en efter en och försökte om och om och om igen! .

Vidare ut i natten och in och dansade i 3 timmar i sträck , promenad bort till Fd Café Tintin och kikade på när de andra käkade lite.( fanns ingen mat som kändes sund att inta på småtimmarna för min del )Vi sa tjingeling och skiljdes åt vid Götaplatsen och Jane och jag tog oss en promenix hemåt  Johanneberg.


Hemma sent / tidigt , helt nykter ( dock med en misstänkt hög koffeinhalt i blodet ) efter en i särklass bästa utekvällarna jag upplevt och att fått uppleva dem med Jane kändes så underbart härligt!


 


Söndagen bestod av mys och inpackning av tavlan och hemgång till Partille igen efter en underbar helg.

Tack Jane av hela mitt hjärta , du är för mig så oerhört värdefull.



God natt 

 

 

P.S  

 

Lite släpande av bloggandet gör att helgens mys med hela familjen Norrman/ Olin + goda vänners lag dyker upp nu under morgon istället


   





Presentation


Linda Norrman .Bor tillsammans med sonen Andre ( 20år) och dottern Caroline (13år) i en lägenhet i Partille . Är växelvis sambo . Livet pågår hela tiden ...stanna upp och känn efter!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

Hur gör man när man hittat sin livs kärlek där båda har barn och han/ hon bor långt bort ?
 Pendlar varannan helg
 Pendlar varje helg
 Träffas så ofta det finns möjlighet
 Flyttar dit
 Ber han/ hon att flytta till dig
 Hör med vägverket om det finns en sjukt bra genväg till den andra staden
 Flyttar halva vägen var
 om möjlighet finns , jobbar på den andra orten varannan vecka
 ser det hela med ro att man äntligen hittat varandra , så är det underbart att ha den tryggheten.All
 Ser till att förmedla till den andre att det ligger i ens främsta intresse att ses så ofta det finns

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Gästbok

Topblog



<!-- TopBlogArea.se END --

Bloggportalen

BIDRAG TILL MITT KÖRKORT

semester

ye=2013&m=4&da=24&h=0&mi=0&t=semester&yn=Linda&co=ye&mc=no"
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" width="425" height="144" /> </embed></object>
<a href="http://www.time55.com/sv/" style="text-decoration: none; position:relative; bottom: 25px; left: 141px;">
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
</a>

 


Ovido - Quiz & Flashcards