ensammamamman2010

Direktlänk till inlägg 5 oktober 2014

Mixad kompott

Av Linda Norrman - 5 oktober 2014 09:43

Vad roligt att just du kikade in och kollade om denna mamma tillslut fått lite mer kontinuitet på sitt bloggande denna gången.

Som det har påpekats innan , så har jag vid flera tillfällen fallit bort lite i mitt bloggande då saker som behövt min fulla uppmärksamhet kommit att få 1:a prio.

Detta i kombination med bloggande varje dag, rimmar dessvärre inte alltid lika bra i min vardag.Hoppas dock att du orkar hänga kvar och fortsätta läsa  , trots att det kanske inte ramlar in nya blogginlägg varje dag.

 

 

 

 

 

Använder mig även av Instagram ( linda274 ) , och innan jag kom igång med bloggandet igen så blev detta en plats där smärre C-uppsatser fick pryda mitt konto.

Saken är väl den att vissa saker går förlorade om man skall dokumentera och pumpa ut dem i sociala medier med en gång.

Antar att det är därför just jag bloggar i efterhand eller lägger upp så kallade Latergrams, för att inte förlora ögonblicket som pågår just då( då de inte kommer åter ) Nu har jag ju inte bloggandet som ett jobb , vilket självklart skulle ändra läget när det kommer till ett jämt flöde med blogginlägg.

 

 

     

 

Lite tillbaka i tiden är tisdag eftermiddag och då var det 2 dagar sedan jag lämnade Norrköping / Krille för att bege mig hemåt Göteborg.

Detta med att pendla är så otroligt uppslitande känslomässigt , men när båda har samma mål och värdesätter relationen på samma sätt så strävar man båda efter samma mål , att kunna  flytta ihop och spendera resten av våra liv tillsammans.

 

Denna underbara Kärlek som kom till Krille och Mig och håller sig kvar för att vi båda vårdar den som livet i sig, gör att så länge vi respekterar den och givetvis varandra så kommer det alltid vara vi så länge vi lever .

 

 

3 år som par  nu nästa månad , nästan på dagen 1 år efter sista avsnittet av Ensam Mamma Söker sändes i tv-rutan.Helt otroligt vad tiden har gått sedan man fick chansen att uppleva denna sommar. Den sommaren kommer alltid att få finnas i en speciell plats i mitt hjärta.

Första avsnittet av säsong  8 sändes nu den 29 september och i och med detta så görs det som bekant alltid en liten uppdatering om vad vi mammor gör idag.

I vanlig ordning så blir det lite smålustigt när det kommer till mig tror/ känner  jag , då jag kanske inte vart den som direkt legat i för att synas och vart lätt att få tag på.( sedan så lever jag ju ett vanligt liv, som innan programmet och trivs bra med det.)

Men journalisterna finner allt sina vägar att få ihop en "purfärsk" artikel ändå.

Ja de plockade lite stoft från en gammal artikel från förra året då det var premiär för säsong 7 .Så med ett hopkok av citat från bloggen min och ett 4 år gammalt kort så blev det en "aktuell "artikel ..så går det när man inte är anträffbar när Aftonbladet vill skriva något aktuellt. .då tar de fram de smulor de kan hitta /finna i brödskåpet.

 

      

 

Ja där ser man! Hade ingen aning om att de ville få tag på mig, då man var med i inspelningarna förra året när underbara Maggan ( Magdalena Graaf ) gjorde uppföljningen av några av oss mammor som vart med tidigare säsonger av programmet.

Så då går de in och googlar lite och vips hittar lite uppdaterad information vad som händer och fötter i ens liv just nu. ( vilken tur för dem att jag tagit upp bloggen igen då , och att jag faktiskt hade ett realtivt nytt inlägg här)

 

Ja som sagt  Krille har vart hemma / nere i Göteborg nu tisdag- imorse 04:10 då han begav sig direkt uppåt och hem till Nyköping (han började jobba 09:30 idag där hemma nämligen)

Jag hade en del luckor på dagarna i veckan som var  mellan vissa jobbuppdrag , så inte nog med att blev fullständigt bortskämd med skjuts till och från jobbet,utan jag har kunnat myst omkring inne i stan med Krille!

 

Onsdagen innebar upphämtning av vår "lilla" Thaiboxare som tränat färdigt kl  18:00 inne i Vasastan ( Fightercentre ) härligt att få inblick i kampsportvärlden åter!

 

           

I torsdags så mötte Krille upp mig  inne i stan och tog en lunch / fika på Jup´s Coffee Sedan för att efteråt strosa vidare in på HTH kök för lite inspiration till vårt kommande nya hus.Självklart kikade vi även in en sväng på Marbodal på Södra Vägen med då deras kökslösningar är så himla snygga.

 

Vissa fredagar är riktigt tuffa jobbmässigt , men med endast vetskapen om att jag skulle bli hämtad och skjutsad mellan jobbuppdragen och sedan efter arbetsdagens slut bli upphämtad värmde mitt hjärta alldeles extra.

Även hjärnan min fick lite extra ro .

 

              

Krille hade handlat en flaska rött , ( ekologiskt såklart).Kycklingen hade legat i marinad sedan dagen innan och skulle bara förstekas lite innan den var redo för ugnen i sällskap med rotfrukterna...mums!

 

Det kändes helt underbart med vetskapen om att det var helg och lördagen kunde inledas med en go sovmorgon och att få vakna upp brevid varanadra måste vara det underbaraste som finns helt ärligt!

Så lördagen påbörjades som sagt på bästa tänkbara sätt

 

Vaknade upp brevid Kärleken ,fick en underbar sovmorgon .Sedan blev vi totalt bortskämda med frukostservering av Carro lilla Gumman .

Hon fixade fruktsallad , kokt ägg, te och kaffe till oss alla.

 

 

Lördagskvällen bestod av en liten sväng till Glenn Sportbar för lite UFC , Carro var inte så sugen på att följa med så hon stannade hemma och mös istället. 

 

     

Kvällen var jättemysig och trevlig i sällskap med allt folk från både Gladius MMA och Fighter Muay Thai .

 

                 

Lätt laddad stämning , så jag skyller på det istället för att erkänna att jag inte är något vidare på att fota ...

 

Samtidigt som vi båda hade en jättetrevlig kväll så gnagde det i oss, då vetskapen om att Krille var tvungen att bege sig upp och iväg redan 04:10 på söndagens morgon .

Idag söndag blir en lite nedstämd dag , då vi verkligen slits itu av att behöva skiljas åt ifrån varandra.Som tur är , så är vi åter tillsammans igen på fredag .

 

Vaknade när det var dags för Krille att stiga upp imorse, och hade svårt att somna om.Efter mycket om och men så lyckades jag dock att sluta mina grön-blå några timmar ytterligare .Sedan var det dags att stiga upp och stoppa i sig lite frukost.


 

Chiapuddingen som jag gjorde igår hade blivit perfekt i konsistensen , var nära på att ta den till frukost men beslutade mig för att ta den till mellanmål istället.Så det fick bli lite ägg och frukt idag med.

 




”Det finns tre ord som förmedlar hemligheten med konsten att leva, hemligheten bakom all framgång och lycka: Ett Med Livet.”


Citat av Eckhart Tolle

 

 

Sköt om er allesammans , livet är nu.

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Norrman - 5 januari 2015 00:29

Fortsätt gärna att följa mig på min nya blogg på ensammamamman.for.me                   ...

Av Linda Norrman - 20 oktober 2014 21:12

Precis som rubriken lyder , så har den sista tiden i min tillvaro bestått utav fullständigt KAOS inombords med tankar och funderingar om framtiden . Min jobbsituation har ju som ni vet vart ohållbar och ändringarna som avlöpt ständigt har fått mig ...

Av Linda Norrman - 13 oktober 2014 21:49

Som rubriken lyder så är det sannerligen en ändring som som måste ske i min tillvaro på vissa plan.En alldeles ohållbar situation som inte blir lättare att mäkta mer direkt!   Men med resplanerna att längta mig smått tokig till avfärden nästa år ...

Av Linda Norrman - 12 oktober 2014 12:23

Spännande helg i dubbel eller kanske till och med trippel bemärkelse ! Helgen pågår ju fortfarande , men för att inte komma med en stor sammanfattning av helgen i någon komprimerad sörja under söndagskvällen så skriver jag lite innan hemfärden hem ...

Av Linda Norrman - 9 oktober 2014 21:40

Ja nu kom man ju inte direkt på någon annan rubrik , så det fick bli ovanstående denna torsdagskväll antar jag. Fick en anigen rolig kommentar på ett inlägg som jag bara var / är tvungen att lyfta upp lite då jag tyckte det var så klockrent uttryck...

Presentation


Linda Norrman .Bor tillsammans med sonen Andre ( 20år) och dottern Caroline (13år) i en lägenhet i Partille . Är växelvis sambo . Livet pågår hela tiden ...stanna upp och känn efter!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

Hur gör man när man hittat sin livs kärlek där båda har barn och han/ hon bor långt bort ?
 Pendlar varannan helg
 Pendlar varje helg
 Träffas så ofta det finns möjlighet
 Flyttar dit
 Ber han/ hon att flytta till dig
 Hör med vägverket om det finns en sjukt bra genväg till den andra staden
 Flyttar halva vägen var
 om möjlighet finns , jobbar på den andra orten varannan vecka
 ser det hela med ro att man äntligen hittat varandra , så är det underbart att ha den tryggheten.All
 Ser till att förmedla till den andre att det ligger i ens främsta intresse att ses så ofta det finns

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Gästbok

Topblog



<!-- TopBlogArea.se END --

Bloggportalen

BIDRAG TILL MITT KÖRKORT

semester

ye=2013&m=4&da=24&h=0&mi=0&t=semester&yn=Linda&co=ye&mc=no"
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" width="425" height="144" /> </embed></object>
<a href="http://www.time55.com/sv/" style="text-decoration: none; position:relative; bottom: 25px; left: 141px;">
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
</a>

 


Ovido - Quiz & Flashcards