ensammamamman2010

Direktlänk till inlägg 29 september 2014

Saker blir inte allt som man tänkt sig...men blir bra ändå tillslut!

Av Linda Norrman - 29 september 2014 23:10

Som rubriken lyder så är det inte alltid så att saker bli om man tänkt sig.

Lite blir ibland som det blir, och Skjutsgruppen är förmodligen rätt så stor bov i dramat.

Som jag tidigare berättade så använde jag mig utav denna grupp/ community när jag skulle åka upp 7 hem till Krille i Nyköping.

 

Vi var många som ar intresserade av platserna i bilen upp och istället för att skriva fram och tillbaka i och vara i ovisshet så skrev jag mitt mobilnummer i tråden och bad bli kontaktad istället för att alla skulle skriva mängder med meddelanden och tillslut skulle skapa en oviss meddelandesoppa svår att tyda!


Personen som skapat resan hette Michel och det visade sig vid första träffen innan avfärd att det var han och flickvännen som skulle upp , + jag och ytterligare en kille.

Resan gick fint och under resan så stämde vi av att det skulle passa att jag åkte med tillbaka ner till Göteborg igen under söndagen.

 

Bilen skulle vara helt full då, då ena killens flickvän som studerade på Konstfack skulle åka med oss tillbaka igen.

 

Vi sa hejdå och det bestämdes att vi skulle höras av och stämma av närmare tid när de skulle hämta upp mig , men tiden var sagt att bli mellan 17:30-18:00 i Norrköping iaf.

Krilles Farmor och Farfar hade bjudit oss på söndagsmiddag 15:30 och i bilen på väg dit ( 14:50 ) så sms:ar jag dem ( killen som körde bilen ) för att stämma av att vi låg rätt i tidsplaneringen. Får då detta sms tillbaka :

 

"Hej Linda!

Det blev ett missförstånd med en av tjejerna på Facebook och hon uppfattade att hon blivit lovad en plats, så tyvärr går det inte nu:(

Hemskt ledsen för detta!

Hoppas du kan ta bussen ändå "

 

WHAT!!!!

Mitt svar blev något irrriterat :

 

"Det var absolut inte bra..då vi sitter på väg på middag i Norrköping nu!

Men går det inte att ordna att hon tar sig ned till Göteborg med buss ? 

Trodde vi hade spikat hemresan och skulle det bli ändring, då skulle vi meddela varanadra om detta?"

 

De svarar :

 

"Nej , det var inte bra...det blev lite snurrigt men tyvärr blir det såhär nu!

Det var ju också två separata events på hemsidan för varje resa.

Hoppas som sagt verkligen att det löser sig"

( och efter det orkade jag inte engagera mig i saken mer  )

 

Måste dock erkänna att jag blev riktigt upprörd av att inte blivit informerad om detta , förrän jag själv hör av mig.INTE OK !!!

Nu skulle vi på middag kl 15:30.Helt plötsligt så blev det stress och jakt på att hinna med en buss med avgångstid 16:10 ....damn it!!!!

 


Kikade på alternativen som såpass nära avgång blev begränsade .

När jag väl skulle beställa en avgång 17:55 , SÅ VAR DEN SLUTSÅLD!!!

Krille ville inte att detta skulle förstöra våra sista timmar tillsammans under söndagen  med en massa stress , så han bokade tåget hem åt mig 18:35.

Tack Älskling för att du behåller lugnet i alla situationer , inget undantag denna gång

 

         

 

Som sagt , en del saker blir inte riktigt som man tänkt sig.

För övrigt så såg inte köket något använt ut alls vilket jag trodde det skulle ha gjort vid min hemkomst!

(André avslöjar att han knappt vart hemma något , vilket förklarar saken )Så att komma hem sent en söndag kväll utan att behöva börja städa var riktigt skönt vill jag lova!

 

        

Före                        Efter

 

 

 

        

Före                         Efter

 

 

 

        

Före                         Efter

 

Idag måndag , ny vecka fyllt av ...tid på jobb och inte så mycket efteråt förutom

SEN lunch vid strax för 15:00 ,hämtning på Thaiboxning

(med en mellanlandning på Budo & Fitness )

Besked om att Glenns Sportbar kommer att sända UFC på lördag kväll , härligt då det är en hel del av Gladius och Fighter Muay Thais medlemmar som önskar hänga och kika på livesändningen ifrån Stockholm!

 

Passade på att Pröva och köpa mössa och vantar till Carro då vi korsade Avenyn.

Mysig liten promenad bort emot Heden låg sedan på schema , i sällskap av mycket kramar och skratt! ( och en selfie till Krille som inte alltid är på plats med oss men som gärna vill ta del av vad hans tjejer i Götet har för sig )

 

 

Även ett odokumenterat miniinköp av matvaror skedde  innan vi steg på 513 hemåt Partille.


Måndagskollage nedan :

 

 

       

             

                    

 

 

                    



                                      

Icke att förglömma formning av det första tandskyddet väl hemma ! 

 

 

Imorgon heldag på kontoret , och kvällen spenderas ÄNTLIGEN tillsammans med Krille igen då han är nere tisdaen och stannar till tidig söndagsmorgon! 

 

Nu är man vaken på OB-tid...men antar att det kommer vara betydligt mer OBegaglig tid när alarmet ljuder imorgon bitti 06:30 och det är dags att kliva upp.

 

Så med detta inlägget, så får det sätta punkt för dagen, kvällen och natten för min del.Gonatt på er allesammans , ta väl hand om er därute.

 

 

 

 

                                       

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Norrman - 5 januari 2015 00:29

Fortsätt gärna att följa mig på min nya blogg på ensammamamman.for.me                   ...

Av Linda Norrman - 20 oktober 2014 21:12

Precis som rubriken lyder , så har den sista tiden i min tillvaro bestått utav fullständigt KAOS inombords med tankar och funderingar om framtiden . Min jobbsituation har ju som ni vet vart ohållbar och ändringarna som avlöpt ständigt har fått mig ...

Av Linda Norrman - 13 oktober 2014 21:49

Som rubriken lyder så är det sannerligen en ändring som som måste ske i min tillvaro på vissa plan.En alldeles ohållbar situation som inte blir lättare att mäkta mer direkt!   Men med resplanerna att längta mig smått tokig till avfärden nästa år ...

Av Linda Norrman - 12 oktober 2014 12:23

Spännande helg i dubbel eller kanske till och med trippel bemärkelse ! Helgen pågår ju fortfarande , men för att inte komma med en stor sammanfattning av helgen i någon komprimerad sörja under söndagskvällen så skriver jag lite innan hemfärden hem ...

Av Linda Norrman - 9 oktober 2014 21:40

Ja nu kom man ju inte direkt på någon annan rubrik , så det fick bli ovanstående denna torsdagskväll antar jag. Fick en anigen rolig kommentar på ett inlägg som jag bara var / är tvungen att lyfta upp lite då jag tyckte det var så klockrent uttryck...

Presentation


Linda Norrman .Bor tillsammans med sonen Andre ( 20år) och dottern Caroline (13år) i en lägenhet i Partille . Är växelvis sambo . Livet pågår hela tiden ...stanna upp och känn efter!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

Hur gör man när man hittat sin livs kärlek där båda har barn och han/ hon bor långt bort ?
 Pendlar varannan helg
 Pendlar varje helg
 Träffas så ofta det finns möjlighet
 Flyttar dit
 Ber han/ hon att flytta till dig
 Hör med vägverket om det finns en sjukt bra genväg till den andra staden
 Flyttar halva vägen var
 om möjlighet finns , jobbar på den andra orten varannan vecka
 ser det hela med ro att man äntligen hittat varandra , så är det underbart att ha den tryggheten.All
 Ser till att förmedla till den andre att det ligger i ens främsta intresse att ses så ofta det finns

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Gästbok

Topblog



<!-- TopBlogArea.se END --

Bloggportalen

BIDRAG TILL MITT KÖRKORT

semester

ye=2013&m=4&da=24&h=0&mi=0&t=semester&yn=Linda&co=ye&mc=no"
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" width="425" height="144" /> </embed></object>
<a href="http://www.time55.com/sv/" style="text-decoration: none; position:relative; bottom: 25px; left: 141px;">
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
</a>

 


Ovido - Quiz & Flashcards