ensammamamman2010

Alla inlägg under december 2012

Av Linda Norrman - 31 december 2012 01:44

Jag antar att jag borde ha lagt mig för länge sedan nu , klockan är ju trots allt i skrivande stund 01:45 !! 

Lovade ju att bättra mig när det kommer till dagliga skrivandet ( som ibland kan komma i kläm då jag anser mig att inte ha tiden att avsätta , då främst min tid går åt familjen ) Men sedan så har väl inte bloggen det allra främsta syftet att mätta alla andras BEHOV  ( för det är ju ingen som direkt skulle kunna vara beroende av att behöva läsa min blogg ) ...kan nog se det som en liten avstickare , ventil i vardagen mer ( och skulle det kunna framkalla lite  "ahaaaaa!" "Just SÅ har jag det med!" eller varför inte  " Herrejisses vad försöker denna kvinnan med, försöker hon skapa en smärre härdsmälta i våra hjärnor med sitt skrivande??!! " 

 

 

Det hade vart annat  om jag visste att jag kunde lösa världssvälten , bidra med att det kunde göras upptäckter inom forskningen omkring allvarliga sjukdomar i och med att jag bloggade.

Ja då hade jag inte gjort något annat antar jag. Nu vet jag att det inte är / blir någon katastrof om jag inte bloggar på några dagar. Vill dock passa på att skicka en stor dos av beundran till alla dem som faktiskt klarar av att blogga för fullt utan att det påverkar deras vardagliga liv ( För att jag tror inte att det var meningen att jag blev förälder får att jag sedan skulle sitta "face down" i min Ipad , mobil eller laptop i tid och otid bara för att mätta andras behov framför det som är mitt prio uno ..min familj.

Då kan i alla fall mina närmaste grannar vara evigt tacksamma att tekniken gått stadigt framåt och att vi fortfarande inte sitter och plick-plockar  på denna till synes dock mycket estetiska lilla goding !!

   

 

Oavsett , så mår jag bra inombords av att kunna skriva med en viss självdistans  emellanåt ( som nu t ex ) och kanske samtidigt få några godingar som snubblar in emellanåt och försöker sig på att smälta mitt skrivande .

Tack för ert tålamod , det är allt lite svårt att komma med käcka tips hur du får den perfekta kroppen som alla tycks vilja få utan att behöva ens gå till gymmet , håret , sminket , luftigaste cupcaken , finaste hemmet....yes you name it!!

 

Jag lever ett alldeles vanligt liv , men det är MITT LIV iaf då bör det tilläggas tror jag.

Finns så mycket unikt med innehållet i det , men det skulle inte vara utav något intresse från omvärlden anser jag själv i nuläget.

 

Så mitt bloggande handlar nog mest om att reflektera, skapa lite strömmar i grytan  så att säga ...för vad har man sedan när livet sätts på sin kant och allt man önskar är att få livet som man en gång hade ...tillbaka?!

 

Hur kan man få ut något av att inte ha viljan att vilja just STICKA UT ifrån allas förbaskade självupptagenhet ?

När det som är av vikt är själva LIVET ...som pågår HÄR , NU!! Och i min värld ingår det inte att tipsa andra hur de skall vilja leva sina liv enligt MINA normer eller önskningar  eller varför inte välja att kalla det statussträvan istället....för ÄR det inte DET som det i själva verket handlar om ?

 

Människans enormt stora behov att vilja passa in , behovet av bekräftelse måste ha bekommit en webifierad pandami i och med Facebook, Twitter eller Instagrams framfart i våra liv.Frågan är ju bara nu såhär lite i begrundningseran.....Vad är det som alla människor strävar efter i / med sina liv?


  • Status? 
  • Bekräftelse?
  • Acceptans ?
  • Eller det enkla , att finna en livspartner som älskar dig för den du är och att det uppstår en ömsesidig kärlek er emellan?

Kan det möjligen vara så som en vän  till mig sa till mig nu tidigare idag ?

 

" Livet är en ända lång resa ,  allt det handlar om är att lära sig, se möjlighet istället för hinder. Den Sanna människan letar inte,  allt kommer till en när tiden är rätt "


För hur känns det att ständigt vara på jakt att behöva leverera något , att det skulle komma att  handla om jakten på det perfekta livet , det perfekta jobbet , den perfekta kroppen , det perfekta förhållandet.... bla bla bla

För att komma tillbaka dit jag egentligen ville komma  , så tar allt sin tid i våra liv.


För det är just LIVET som är det som gäller ....

OJ OJ ...nu blev det en djupdykning med livet och dess existens antar jag.

 

Anledningen att det blev så kan bero på en sak som nådde mitt blickfång då  Carro och jag var på väg hemåt ifrån vår mysiga dagstur till IKEA .

 

Det blinkade för fullt av blåljus vi rödljuset strax innan ICA ....synen som nådde mig fick mig att genast att till Carro med en vänlig med ytterst bestämd ton att vända bort huvudet och INTE titta på olycksplatsen .

Det hade skett en våldsam krock mellan 2 bilar  , på plats stod 2 ambulanser, 4 polisbilar + 1 brandbil. Vägen var helt avspärrad och vi fick ta en stor omväg för att kunna ta oss till Partille Centrum med vår buss.

 

Sedan behövde vår buss dessvärre åka förbi platsen igen , åt andra hållet för att kunna komma hem.

Nu hade det lugnat ned sig en aning , men synen som återigen nådde mig fick mig att stanna upp en aning inombords!

 

En utav de inblandade bilarnas passargerarsidor var totalt intryckt , och det hängde ett skynke över hela dess ruta.

 

Jag fick be Carro att INTE titta , för jag ville absolut inte riskera att hon fick syn på något otäckt!

 

Klockan var inte så mycket,och Carro sa att hon kände sig lite skakis ( Min Älskling!!! ) Hon såg inget , men förstod av allt stoj omkring och skymten av de krockade bilarna att det rörde sig om en mycket allvarlig krock.

 

"Tänk om det var en barnfamilj Mamma! " Vad svarar man på det.....ja det kan det ju ha vart, men när en olycka sker så kan det bero på väldigt många olika faktorer försökte jag förklara för henne , saker man inte kan rå över.Oavsett vem/ vilka som suttit i de inblandade bilarna så kunde vi bara önska att ingen hade skadats allvarligt .

Utan att gå in på  det mer ( för det kan vara lite DET som gör det att jag inte bloggar dagligen alla gånger...jag går in på djupet och det blir som oftast en smärre C-uppsats)

Summan av kardemumman är väl lite att försöka belysa vikten av att vara rädd om det man har utan att för den sakens skull gå omkring och vara rädd för att saker skall hända.

 

När vi kom hem tillslut, så dröjde det inte lång tid förrän André kom hem och han spelade lite kort med Carro till hennes stora förtjusning.

Tänk vilka oerhört extra gnistrande guldkorn i tillvaron man får / upplever  då man kan sitta med båda sina barn ( 11 & 18 år gamla) och spela sällskapsspel i skenet att levande ljus , äta lite frukt & nötter och bara VARA...här.....nu....tillsammans!

 

Nu  sitter jag här med en lång dag bakom mig, fylld av en massa härliga skratt ifrån IKEA med Carro tidigare , superhärlig kväll väl hemma med både André och Carro .

 

André kom precis upp här nu , "-Sitter du uppe ÄN!!!"Klockan är snart 03:00!!! Hahaha, tack André att du lyfte fram min oförmåga att i fas med att älska att sova till avskyn att gå och lägga mig!

 

God natt / eller tidigt önskade God Morgon till er som stiger upp i ottan!

Imorgon kommer andra halvan av familjen Norrman /Olin  , så nu måste jag se till att få lite vila för mina Blå/gröna innan John Blund drar vidare till en annan världsdel och skyfflar sand!

 

 

Massa kramar och ta hand om er  nu, här ,nu

 

 

 

                               

 

                                           

 

 

 

 

 

Av Linda Norrman - 29 december 2012 20:44

Jag får nog se till och inte vänta med att blogga , för det blir lätt så att man skjuter fram det ytterligare och sedan blir det en kompremerad sörja för er läsare att beta er igenom! ( Ledsen för detta , skall försöka bättra mig )

Begav mig hemåt rätt så tidigt i fredags , då Krille ändå började sitt arbetspass 09:15

Bussresan var lugn och det var inga förseningar på vägen , vilket är skönt då man kommer hem i relativt bra tid.

Väl på plats på Nils Erikssonterminalen så kom André in och mötte mig , då det var tungt att bära packningen själv.

Vi begav oss iväg hemåt Partille och satte oss och åt tillsammans , innan han bagav sig uppåt / hemåt med större delen av packningen och jag vidare in mataffären för att "bunkra upp" inför " FullHouse-week" 

Tack André , du är min stjärna ( när det verkligen gäller så skiner du verkligen klarast av alla stjärnor!! )

Försöker alltid se något positivt i det hela "åkandet hem" ...men det är för det mesta rätt  svårt då man verkligen hör ihop och det fullkomligen skär i ens hjärta när man skiljs åt.Det påmindes man lite extra om då det första man fick syn på när man satte sig vid sin plats på bussen var denna lita söta reklam från Interflora.

 

Denna gången är det bara helgen som skall passera , för sedan på själva Nyårsaftonen så kommer Krille och barnen ned / hem till Partille och stannar i hela 7 dagar!! Det blir full rulle här hemma har jag en känsla av , men som sagt, det är ju detta man vill ( fast då kanske boytorna skulle kunna tänkas vara liiite större i alla fall .

MEN "Finns det Hjärterum så finns det....." 

 

Det blir att planera sovlogistiken lite i förtid då...vilket vi redan har pratat om Krille och jag....så får vi se hur det blir i praktiken då ( men det blir lite extra mysigt att kunna bo ihop allesammans som sagt , sedan att det kanske blir lite smått koaotiskt emellanåt, DET RÄKNAR VI ISKALLT MED !! )

Då var det snart 1 vecka sedan det var Julafton och snart så är även denna Julen  förbi denna och inte förrän IDAG när båda mina älskade Barn var på plats hemma i Partille så infann sig den i mitt hjärta med!

 

Tackar min kära syster Mia som skickat med Julklappar till mig och Carro med , så det fanns det lite "under granen" till Mamma Linda med!

 

För som bekant så ligger det något i denna underbart talande bilden här nedan!!

 


MÅSTE bara visa detta underbara kort på Mia & Mig...taget 1975   

 

Saknar dig syster , du är bäst och jag älskar dig !

 

Nu såhär efter mina barns och min Lilla Minijul så faller ju allt  bara så underbart på plats när man får dela minnen .Och ens barn är ju livets gyllende frukt som gör det hela så oerhört härligt att vara vuxen ( ja jag KAN vara vuxen emellanåt , när det absolut krävs )


 


Idag fick André och Caroline öppna sina Julklappar , och det var verkligen uppskattat ( kändes helt underbart att detta året faktiskt kunna köpa julkappar till sina barn. ( som ni som läser bloggen kanske inte vet så hamnade jag i en ekonomisk kolapps , där det var nödvändigt att "vända på varje krona  " Men i och med att det kunde handlas detta året så betydde det inte för den sakens skull att man ville överbevisa något för andra genom att slösa / unna den mängder med dyra julklappar.För att istället för att överrösa sina baren i Julklappar , så kan man lära dem att uppskatta det lilla i det stora. Så Idag så skall jag köpa vaccinpaket ifrån Unicef ifrån vår familj för att bidra till att barn får chansen att starta 2013 på ett bättre sätt.

Titta gärna in HÄR i deras gåvoshop , där du kan köpa t e x det vaccinpaketet med 30 doser mässlingsvaccin och 30 doser poliovaccin för bara 93 kr!!

 

Materialismen gör mig varje år lite smått illamående varje år ,  istället för att bidra till försämrad miljö här på vår planet och bara för att höja någon slags status genom att köpa upp en herrans massa Nyårsraketer och smälla av dem på endast några minuter.....gå in och bidra med något som känns bra i hjärta och själ istället .

Allt handlar inte om att bräcka grannens pjäser , tror mer på att fylla på karmakontot och det görs nog inte genom överkonsumtion av en massa tillfälliga bling-bang - boom -look-at-me ...( tror/ anser jag i alla fall )


Men vi är alla olika som sagt, men man kan inte vara medveten utan att vara fjantig i andras ögon verkar det som emallanåt !!Status ....vad är det för DIG ?

Skriv gärna och berätta!!!


 

Vi är ju lyckligt lottade i denna delen av världen , där oron om att drabbas av diverse sjukdomar ej finns....

Nog om detta ( fast det inte gör något att åtminstone få upp en dels ögon angående köpvanor av olika slag )

Min älskade Humma tvekade i alla fall inte en endaste sekund över att bidra med sina pengar , och det bevisar ju bara det som jag alltid har vetat ..att du har det varmaste av alla hjärtan !! En vacker dag så kommer våra drömmar angående att åka ned till Sydafrika och voluntärjobba på plats att slå in/ bli sanna!! LAVV JOOOV 

 


Idag , lördag så har jag stuckit in hälften till en ny jacka till André...eller rättare sagt..han fick pengar ifrån mamma och pappa( sin mormor och morfar ) men la det på en massa onödigt istället för att köpa sig en jacka, och en ordentlig jacka behövde han verkligen!

Sedan så spelade han på Pokermaskinen och kunde köpa sig 2 par supersnygga chinos med, så ihop med den mycket uppskattade skjortan han fick av mig så är nyårsutstyrseln redan kirrad ...SKOJ!


Idag har det vart en supermysig dag / kväll , mys, middag tända ljus och lite frågesport ....nu skall jag låte tagentbordet vila ( men inte länge, då jag hade tänkt att inte dröja med att blogga mer än tills imorgon )




Ha nu en fortsatt mysig helg & ta hand om er allesammans ( God Fortsättning med såklart ! )

 

 

 

                                                 

Av Linda Norrman - 24 december 2012 09:11

Jag antar att mina prioriteringar i tillvaron drabbar mitt bloggande  , men väljer att se det som att jag kanske inte har en väldig stor press på mig att blogga och för er läsare som har fått vänta på nya inlägg så sätt er ned med ett gott tålamod för här kommer en resumé !! ( läs :en aningen komprimerad sörja )


Med gott mod om att fredagen skulle komma att starta bra , fick jag mig en mental liten kalldusch genom att vakna upp med halsont!! Beslutet jag fattade i samma sekund var inget att tveka över i och för sig  ..halsont= ingen träning!

 

Det var bara att meddela chefen att jag istället för upphämtning & skjutsning till Gymmet , skulle åka till kontoret istället .

Innan jag begav mig in i en dusch så ringde min mobil strax efter kl 08:00.

"Hemligt nummer" !! Jag kopplade direkt att det var läkaren ifrån Värdcentralen som ringde för att ge mig provsvaret ifrån cellprovtagningen den  6 December.....

 

Oavsett logiskt tänkade , så KAN man ju inte lista ut det hela " OM det INTE är något, så hör de INTE av sig" För att det har ju vart en hel del skrivande om missar som gjorts , så SÅ himla säker på det hela kan man ju aldrig vara .

 

Hon sa inte direkt svaret , så att jag trodde mitt hjärta skulle hoppa ur min  bröstkorg där .MEN tillslut så kom det underbara svaret ...de hade inte hittat några cellförändringar !!!I samma sekund så kändes det SÅ bra och lättande att få höra detta att jag nästan fick tåtar i ögonen ! Hon var väldigt förstående och tyckte inte att det var underligt att jag vart mycket angelägen att få svaret och bemötandet var mycket empatiskt .Så till en mindre framgångsrika skara individer i empatisk förmåga , som dessutom jobbar inom sjukvården.Den läkaren har ni MYCKET att lära er ifrån!

 

 Jag stod där i duschen och kände mig så lycklig, berikad att få ha mina nära och kära i min närhet , och jag tror att jag inte bara hade vattnet strilandes ned fr mina kinder utan en och annan glädjetår gjorde dem sällskap med.

 

Väl på kontoret så var det inte högtryck direkt , så det fick bli att rensa lite bland pärmar samt besök till våra företagskunder med en liten julgåva.

 

En av våra kunder har verksamheten i Kållered och därför frågade jag min chef om vi inte skulle kunna kikat in på IKEA en liten sväng , vilket han givetvis ville till min förtjusning.

Sen lunch fick det bli som ett avslut på veckan innan ledigheten , vi brukar ta en och annan  lunch där under arbetsveckorna.Mycket god mat!

                     



        

    Jag tog min nyfunna favorit - mängden ris ( åt upp lilla mängden med saffansris                     

    som låg över toppen på vanliga riset.  mums med saffran 

 

Jag måste ha fått en chef skänkt ifrån ovan , med tanke på vilket oflyt det vart för min del efter jag sade upp min tjänst på Fightercentre  2010.

 

Många olika vändningar har resulterat att min väg mötte denna man , som driver ett bemanningsföretag där jag numera sedan i juni arbetar heltid som koordinator samt säljare.

"Med ansvar kommer frihet" Har man ju hört sägas..... men denna arbetsgivaren gör allt för att jag som hans anställda skall må bra och ha en positiv arbetssituation.

 

  • Erbjuda mig att jobbba uppifrån Nyköping de veckor jag inte har Carro ( för att det är viktigt för honom att jag är lycklig , och det är jag med Krille sa han )
  • Om han märker att arbetsbelastningen är tokhög ( så avlastar han mig genom att ge mig 6 timmarsdagar , med 8 timmar betalt )
  • Hämtar mig inne i stan  ,kör mig hem ibland när han märker att jag är trött
  • Erbjuder halva träningsavgiften , i utbyte att jag peppar honom att träna när vi är på gymmet ( vi kör på Nordic Wellness Fd Sportlife  , 3 ggr / vecka innan kontorstid.(under arbetstid )Köper Whey Protein som man kan ta efter träningen.
  • Möjligheten att vid behov kunna arbeta hemifrån.

Tack jobbkarmabanken för uttaget av en underbar arbetsgivare!!

 

För att vara i nuet i juletiden , så infinner sig inte stämningen för mig riktigt , och det beror ju på att ingen av barnen är hemma denna jul.

 

André bjöds ned till min systers kille Davids familj nere i Ystad , så där kommer han må riktigt gott med god mat och många skratt i mysigt sällskap .

Carro har i sin tur sin jul hon sin pappa Mikael detta året.

Jag i min tur åker upp till Nyköping via

Fredag kväll hemma med Carro och lite mer pepparkaksdekorering och packning utav saker att ta med till Nyköping så fick jag mina grön/blåa vila rätt så sent

                          

                                          Konstnär =Carro

 

                              

                       Storebrorsan fick sig en alldeles egen pepparkaka

                       minsann! 

 

Lördagen var kommen , Carro blev hämtad av sin pappa vid 10-tiden och jag begav mig inåt stan strax innan 11:00.Min buss var lite försenad iväg och tillslut väl framme i Norrköping så väntade en underbar middag hemma hos Krilles farmor & farfar.

De hade lagat en underbart god kycklinggryta med kapris speciellt till mig, det var till min förtjusning inte överdådigt med julmat , passade mig alldeles ypperligt bra !

Lite sill , Lax och lite ostar och den tidigarenämnda kycklinggryta .

 

Efterrätten var anpassad med vill jag känna , då det var fruktsallad ( på färsk frukt) + grädde alterantivt vaniljglass.

De är helt underbara hans farföräldrar ( ja hans pappa + sambo med ) vi fick bl a  spons till vår fritidskassa + en jättefin stooor korg fylld med ostar , vin ,frukt, nötter + trisslotter  & Champagne 

 

Hade ett alldeles underbart samtal ute i köket med Krilles farmor Gun under vår vistelse  , pratade om André & Caroline lite och jag sa att det är otroligt hur snabbt de växer och hon berättade något som jag hela tiden har funderat över.

 

Jag har hela tiden faschinerats av deras ungdomlighet , vitalitet  och de är så oerhört kärvänliga emot varandra. De har vart gifta i 64 år och Gun var lika gammal som mig när hon fick Krilles Pappa !!!Hon talar med värme & kärlek när hon säger att Kalle ( farfar) är helt underbar /den bästa .Blev så oerhört lycklig att stå där och få se lyckan i ögonen.Underbara människor som sagt .

(  De har  tydligen inte grälat något under dessa år heller bör tilläggas  )

            

       ( lånad bild , men kunde lika gärna ha vart Krilles Farfar & farmor )

 

 

 

På söndagen så begav vi och barnen oss iväg in till  stan och fikade & mös på ett av mina favoritställen här hemma i Nyköping Hellmanska Gården

Se bara hur underbart välkommande och inbjudanade det är där inne!

                     

                                  Utomhus inget undantag 

                      

 

                       Oavsett årstid , alltid lika stämningsfull och vackert

 

                                      

  Som taget ifrån en bakgård i Bullerbyn , underbart stämningsfullt

                    


Mys , med deras underbara café på innergården..ett rykande gott
Apelsin,saffran & chillite fick det bli för min del + lite sallad som Krille
snällt erbjöd mig den underbart omtänksamma människa han är
Han tyckte lite synd om mig att det enda tänkbara alternativet som fanns
kvar i pajform var köttfärspaj och jag som var superhungrig.
( lyckas fortfarande stå emot sockret iaf trots återupprepade frestelser!)

              

 

              

Under kvällen efter att vi lämnat barnen hod deras mamma så korkade vi upp lite rött vin och senare lite bubbel , vi hade
äntligen barnfri tid tillsammans innan den "lilla " avbrottet nästföljande dag under självaste Julaftonen ( idag  ) då Krille jobbar ett dygnspass)

    

Min syster tyckte att jag var en smula knasig som åkte all the way upp to Nyköping för att vara själv.Men att Krille jobbar är ju så det är ..sedan så har vi ju så många dagar ihop efter detta !

Vi satt och åt lite ostar, nötter, drack vin, Champagne och mös av att äntligen kunna vara bara vi två.Begav oss senare ut i snöyran och gick  in på Scandic och mös tillsammans inne i deras launch innan vi begav oss iväg hem igen.

 

Min syster , Mattias och André + Barbro ( svågerns mamma) ringde nerifrån Ystad och önskade mig en God Jul och undrade när jag kom ...de är väl för goa!

 

Krille ringde nu , han kommer hem om en liten stund!!!

Men bara över några timmar som mest ( medans hans brukare är iväg och firar med fru & familj på eget håll)

 

God Jul på er allesammans , var rädda om er .

Lämna bilen hemma i den mån det går .

Främja era barns trygghet , drick must/ vatten till maten och om du måste dricka , tänk lagom är alltid bäst ( och vet man inte vad det är, ja då är det bäst att hålla sig till det förstnämnda )

 

Massa Julkramar ( och vanliga )

 

 

 

 

 

                                         

 

 

Av Linda Norrman - 20 december 2012 23:11

**Gäsp**

 

 

Suck ...de ringde upp mig ifrån Vårdcentralen i igår ( onsdags ) när jag var på gymmet på väg ut ur omkädningsrummet efter ett grymt lyckat pass .Jag kände mig positiv och med gott hopp till det som komma skall.

           

 

"Hej , det är  --------- ifrån Partille VC. Jag förklarade för hon som ringde att jag verkligen inte orkade ringa runt och jaga mitt provsvar mer och att jag inte orkade att bli vidareslussad IGEN.

Då ifrån ingenstans så la hon upp en bedrövlig attityd till mig där hon förklarade för mig surt och snarstucket att de minsann inte kunde trolla fram svaren !! Jag försökte återigen poängtera för denna kvinnan att jag INTE var sur på varken henne eller Vårdcentralen ..utan främst på hanteringen som kunde beskrivas enklast som nonchalant .

 

Kände  väl att jag inte nådde fram direkt då hon hade en riktig offensiv och otrlevlig attityd och hon fick mig att bli  ännu mer ledsen och uppgiven .Jag var påväg ut ifrån omklädningsrummet och jag ville bara avsluta samtalet men bet mig mentalt i läppen och bara stod där chockad över att blivit bemött på det viset.

           

Det hela slutade med att hon informerade mig om att hon skulle se till att läkaren skulle ringa upp mig tidigt på fredag morgon . Suck säger jag bara....eller vad säger man om folk som inte kan en endaste sekund stanna upp och känna utan endast ser allt som en enda stor ifrågasättning?

                                      

Här ringer man som  individ/kvinna ,orolig efter att ha lämnat cellprover .Bollad hit & dit...fått olika information ..och så är man tillbaka på det stället som man började på...lätt matt ,uppgiven, orolig...

Så kan människan med att nästan idiotförklara mig genom sitt bemötande...

      

 

 

Väl hemma så blev ju saker  betydligt mysigare  , då jag och CarroBarro satte pepparkakorna i fokus för dekorering.

 

   +      =            

 

+ många fler .

 

Sedan kunda jag inte låta bli.....

 

 

 

 

"Men Älskling , ta PÅ dig ...vi är sena till kyrkan!"

 

Jomen efter allt trist med obefogad nästintill utskällning , så passade det sig ypperligt att leva ut sina något barnsliga egenskaper lite extra minsann !!

 

Nu skall jag knoppa ( läs :sova) iaf .Gymmet  väntar på min närvaro igen...sovmorgon gäller med så jag får mig mina timmars behövliga sömn ändå.

Imorgon så plågar vi följande områden

Allt har en framsida såväl som baksida...imorgon så tränas baksidan iaf .....

 

 

 

 

Gluteus maximus   Stora sätesmuskeln 

Gluteus medius    Mellersta sätesmuskeln ( Utsida höftdrag i kabelmaskin )
Gluteus minimus     Lilla sätesmuskeln Samma som M. Gluteus medius. Båda musklerna är aktiva i gång samt stabiliserar i bäckenet. ( stående hinklyft )
Pectineus       Kammuskeln ( Insida lårdrag i kabelmaskin)
Adductor brevis    Korta inåtföraren Adducerar och utåtroterar i höften.( insida lårpress)
Adductor longus Långa utåtföraren ( insida benpress )



Nu är det sova som står på agenda iaf ( på TOK försent )....sömn= avgörande återhämtning

 

 

                                                        Kram på er alla 

 

 

 

                                                            








 

 

Av Linda Norrman - 19 december 2012 08:41

God morgon på er där ute I stugorna !

Idag så det en aning Träningsvärk som finns kvar I kroppen...I LOVE IT!!
Så nu kör vi på ännu mer tycker jag...
Pain = weakness leaving the body !!

Bästa värken som finns ...så nu KÖÖÖR vi på ....pass 2 !!!

Av Linda Norrman - 18 december 2012 17:03

Inte gick det så lätt att få ett svar inte...nej nej...
Telefontider till olika instanser är säkerligen inte svåra att klaffa med ..OM MAN INTE HAR ETT JOBB ATT SKÖTA DVS!!!!
Det var bara att ställa sig I ledet och passa in till Telefontid numero dos det !
14:30 -15:30
Tänk , det skall väl inte vara SÅ svårt att fixa.. eller?
Inte var det DEN läkaren på Mammografin som skulle mottaga provsvaret in't... utan läkaren från Vårdcentralen ...och DERAS Telefontid var ICKE nu.....
Fick ett par tröstande och lugnande ord av en sköterska på Mammografimottagningen iaf..tack till din förmåga att förstå min orokänsla .
Som jag trodde så OM det är något så skulle jag hört något ....
Hur vore det om de hade gett mig den informationen från början ...hmmm

Av Linda Norrman - 18 december 2012 10:23

Nu har det gått 12 dagar sedan läkaren på Mammografin remiterade mig Punktionscytologen för cellprov...
Jag har försökt att lägga tankarna omkring det åt sidan .. men nu kan jag inte det längre känner jag!!
Provsvar efter 1vecka sades det....och hur, när , var skulle detta svaret meddelas till mig egentligen?
Det är väl inte meningen att man skall jaga reda på provsvaret själv.... eller?!
Nu så visade det sig att provsvaret var klart ...men det var endast remitterande läkaren som fick lämna ut provsvaret.... suck!!
Telefontid från 09:30 .....
Förstår inte riktigt hur de resonerar ....I ivissheten föds ju rädslan.... skall man invänta svaret snällt ....nu I väntan på julen... skall den skuggas av oron som föds av den ovisshet som råder.

Talade just med någon som har egen Sjukdomsbild ..men som är frisk idag.
Om det inte är något så hör de INTE av sig ...
Men då informerar man väl ändå om det till patienten ?
Nu skall jag ringa till mottagningen iaf..
Kram på er !

Av Linda Norrman - 17 december 2012 07:48

Nu är det dags att svettas lite , på väg till träningen nu på morgonen .
Sitter I lugn och ro på bussen ...köerna pågår utanför fönstret men det bekommer mig ej.
Snart framme med mina gamla Älsklingar I träningsväskan.
Ha en toppendag allesammans !

Presentation


Linda Norrman .Bor tillsammans med sonen Andre ( 20år) och dottern Caroline (13år) i en lägenhet i Partille . Är växelvis sambo . Livet pågår hela tiden ...stanna upp och känn efter!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

Hur gör man när man hittat sin livs kärlek där båda har barn och han/ hon bor långt bort ?
 Pendlar varannan helg
 Pendlar varje helg
 Träffas så ofta det finns möjlighet
 Flyttar dit
 Ber han/ hon att flytta till dig
 Hör med vägverket om det finns en sjukt bra genväg till den andra staden
 Flyttar halva vägen var
 om möjlighet finns , jobbar på den andra orten varannan vecka
 ser det hela med ro att man äntligen hittat varandra , så är det underbart att ha den tryggheten.All
 Ser till att förmedla till den andre att det ligger i ens främsta intresse att ses så ofta det finns

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12 13
14
15 16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Gästbok

Topblog



<!-- TopBlogArea.se END --

Bloggportalen

BIDRAG TILL MITT KÖRKORT

semester

ye=2013&m=4&da=24&h=0&mi=0&t=semester&yn=Linda&co=ye&mc=no"
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" width="425" height="144" /> </embed></object>
<a href="http://www.time55.com/sv/" style="text-decoration: none; position:relative; bottom: 25px; left: 141px;">
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
</a>

 


Ovido - Quiz & Flashcards