ensammamamman2010

Alla inlägg under november 2012

Av Linda Norrman - 30 november 2012 23:45

Denna helgen har precis börjat och jag har upptäckt att jag slits mellan upprymdhet& längtan om vartannat  i min tillvaro.

Krille kom ned till oss nu i onsdags ( då han inte jobbade ) och vi fick en massa underbara minuter tillsammans. ( Antar att man får tänka på hur många andetag man tar varje minut  , och under dessa andetag finns personen du älskar mest av allt i hela världen intill dig )

Vi åkte ut och kikade på André när han körde andra racet i Le Mansserien 2012/2013 på Team 13 Torslanda

Riktigt spännande race var det och Krille var HELT inne i varven emellanåt ( tur att det inte rörde sig om Nascar )

        

 

 

 

"Åtta lag gjorde upp även denna kvällen.
Pole tog Grabbarna Grus genom att Max Fredriksson körde 24:761 dvs hela två tusendelar snabbare än Team Wiborg som körde 24:763.
Även under racet satte Max snabbaste tid med 24:504.
Resultat från race och kval (kart 6 ersattes av kart 7)

 

Alltid en sann fröjd att se att med samma förutsättningar så ligger André och fightas i toppen och hamnar som oftast högst uppe på Prispallen!  (Stolt Lillasyster , Mamma & Krille på plats)



Istället för att bege oss till Liseberg på torsdagskvällen så åkte vi och handlade god grillad kyckling och mös hemma . André gjorde oss sällskap lite senare och vi spelade lite kort annan det var dags att inta horisontalt läge .

Det finns väl inget underbarare att få somna intill varandra för sedan vakna upp sömndrucken och komma på att man faktiskt har världens finaste intill en .Jag har i min tur en underbar man som är så oerhört fin ,ödmjuk, kärleksfull och som DESSUTOM stöttar och älskar en i allt som kommer i ens väg på livsstigen.För att få så mycket tid vi bara kan få ihop så åker Krille hemåt till  jobbet i Nyköping mitt i natten på fredagarna ( Läs: i ottan vid 04:30) Tiden går ju orättvist snabbt när man har det såhär underbart  så det gäller att välja minuterna väl för att få ut så mycket som möjligt utav dem har vi sagt. 


 

 

( Hur knasig man än är så finns han där vid ens sida minst lika knasig ...fast säg inte det till honom bara ...hahaha )

 

 

Idag fredag så har jag &  Carro faktiskt varit hemma / sjuka och man har legat och vilat så mycket man bara har kunnat.  Lite senare gjorde André oss sällskap med sin närvaro och vi spelade Yatsy innan han i vanlig ordning for ned till Fritidsgården och vidare iväg för att möta en god vän till honom som har mått dåligt och nog behövde prata av sig en hel del.

Planen för mig och Carro var X-Factor men Comhem gick inte hem här inte!!! ( tekniska problem tydligen. Först så uppstod det en viss irritation men efter en liten stund så tänkte jag att det kunde vara mysigare med tända ljus , lite glögg ( alkoholfri såklart )

 

Nu ligger Carro här bredvid mig i soffan under sitt duntäcke  smått snusandes sedan några timmar tillbaka.


           

( Igår så somnade hon så mysigt i Krilles famn och jag kunde inte låta bli att fånga ögonblicket.
Du är den bästa bonuspappan Älskling! )



 

 

Själv så lyssnar jag på min Spotify och bara myser av lugnet som råder här hemma.

Längtar dock något oerhört mycket efter Krille , tur att helgen är här snart igen.Men jag skall försöka leva som det är menat " Här & nu " fram tills dess .

Ja för nu på söndag är det ju 1:a advent och nästa fredag  åker jag upp till Krilles mamma/ familj  på julbord uppe i Motala

Det är så otroligt mysigt att åka upp till dit , hoppas bara att snön som fallit nu stannar kvar så att man kan ta långa ,mysiga promenader i kylan.Påpälsade med underställ , vantar , mössa , halsduk , varma goa skor  & jacka såklart!


Åhhh kanske vi skulle ta och använda bastun & jacuzzin efter en promenad och  i badrummet på övervåningen med!!! Har som oftast vart tight om tid när vi vart uppe innan .Vi har vart bortbjudna på middag, fika  så det har inte riktigt funnits tid över till det.Men NU nästa helg så passar det mycket lägligt att inviga den då vintern har oss i sitt kalla grepp.

Jag älskar verkligen vatten , och duschar gör jag gärna länge och ofta! 


Ett badrum sägs vara ett högst personligt rum, då ställer man ju frågan hur det kommer sig att de flesta badrum är opersonliga.

Jag bor ju i en hyresrätt ( samma lägenhet sedan hela 17 år sedan nu till vintern ) och  har väl inte alltid prioriterat hemmet direkt ( dels för att det vart så oerhört mycket annat runt omkring i mitt liv att ha ha full fokus / prio på, sedan har jag inte kunskapen heller när det kommer till inredning).


Antar att man samlar på sig en del under åren och man skulle nog må bra att att " blåsa rent" hemma känner jag just nu.Istället för att göra tillfälliga lösningar , vilket jag gjort gång på gång för att man hela tiden trott att man " skall ändå flytta någon dag"

Någon dag , jo det blir det ju helt klart men jag kommer inte flytta innan vi blir familjen Norrman/ Olin.


Krille i sin tur har inget badkar i hans annars så snygga badrum hemma i  Nyköping.Tänk att kunna designa ett alldeles eget badrum tillsammans!!Vi talar ofta om detta med att vi längtar tills den dagen då vi kan flytta ihop allesammans .Drömmen att kunna inreda ett gemensamt hus/ Radhus / Lägenhet , rum för rum är stor och blir allt större för varje dag som går.

I mina drömmande tankar härom dagen så fick jag möjligheten att få mitt inlägg sponsrat och det var inget att tveka över inte , då jag var precis i dessa tankar om att kunna designa ett eget framtida badrum då jag börjat fundera på hur det kommer sig att jag inte gjort det mysigare här hemma under åren .


Jag kom alltså över en sida där man kan förverkliga sina drömmar genom att designa sitt alldeles egna badrum  från ritning till  en färdig oas! Vill  därför låta er andra ta del av möjligheten att kika in, rita, skapa ditt egna lilla / stora mysiga badrum.


Det blev hur underbart som helst att kunna sitta och designa ett eget badrum vill jag lova, jag har hört om dem som sitter och spelar diverse spel på datorn..men detta är något som jag tror att de flesta skulle tycka var oerhört  (ro)givande.

I mina tankar omkring ett framtida badrum så handlar det just om att det skall vara en oas med växter ,Panoramafönster, Glasväggar eller  glasbetong för att låta ljuset ifrån solen skina igenom rummet och inte låta väggar dela av de olika utrymmen. Tänk att duscha och låta solens strålar skina härligt på kroppen!

Likt detta  !!!!!

 

Lägg sedan till Jordnära linjer ifrån möbler för förvaring skulle skapa en värme och balans i rummet.

Bland annat rottingmöblerna som jag gått och suktat på länge nu skulle finnas vid en separat liten yta  för en stunds vila efter att man har låtit jacuzzins värmande bubblor/ strålar  masserat kropp & knopp  likt en kokt spagetti..haha.

 

 

 

    


Vita fluffiga handdukar att vira in sig i  , fina ljus som skulle vara ifrån det underbart fräscha Yankie Candle där man kan blanda / välja efter egen  doft efter "smak" ( läs : doftsmak ) Här nedan är i alla fall min absoluta favorit

 

   


SPA inspirerat badrum med andra ord , en plats för total avkoppling!

Jag presenterade denna sidan för Krille och det är inte helt omöjligt att det kan bli en speciell stund för oss att sitta och knåpa på vårt framtida fina badrum ( i väntan på att vi kan flytta ihop , så kan det vara bra typ av terapi tror jag då längtan efter något gemensamt blir overkligt stor emellanåt )

 

 

Nu tror jag att jag skall ta och göra min kudde lite sällskap för att drömma mig bort lite ytterligare ....

sömn = återhämtning.

 

 

 

 

 

 



Av Linda Norrman - 27 november 2012 21:29

Då var det redan tisdag och denna dag har vart mycket annorlunda än vad mina arbetssysslor brukar handla om under mina arbetsveckor.

Omväxling förnöjer förmodar jag , för idag känns det som jag har blivit överkörd av en skördetröska och jag längtar efter mitt goa kontor där jag bestämmer själv över min arbetsdag och kan stänga dörren omkring mig och fokusera fullt.

 

Imorgon är det även mitten på veckan och Krille kommer ned/ hem till Partille för några dagar , herregud vad underbart !!!


 

Blir Julklappsfunderingar + en sak som jag väntat / längtat efter ett tag nu



 

Sedan åker vi förmodligen och kikar på när André tävlar ( stod högt upp på Andrés önskelista inför morgondagen  och självklart så vill jag åka med dit ut till kl 18:00 imorgon!!)



 

Torsdag kväll Liseberg med lite glögg och mys 

Kort blogginlägg nu denna dag....

Sov gott ( och snälla kan någon ge mig till lite tips på hur man skall komma isäng innan 23:00 om kvällarna??!!




                   

Av Linda Norrman - 25 november 2012 19:11

Helgen var igång snabbt  på fredageftermiddagen , då Petra kom ned hit ned på besök.

Färgstarka Petra minsann ....hon kommer oftast inte diskret ( färglad som en karamell )


 

Senare till kvällen så kom vi till det omtalade Klädval/ kvalet  som fick bli " den lilla svarta" till kvällen för min del  + att vi bytte skor med varandra då det vi tillslut valde inte passade med skorna vi själva hade att välja emellan. 


  +  = bra 


Vi åkte in till Prinsgatan till  en bekant till mig Sandra Alverstrand  som så snällt tog mot oss hemma i sin lägenhet en fredag kväll efter lång arbetsdag /vecka.Där blev det ett välkylt glas Rosé som passade bra till det otroligt ödmjuka & varma mottagandet vi fick.

Hennes lägenhet var fylld med otroligt vackra Blomsterkreationer då hon inte bara ägnar sig åt Hälsa ,Välbefinnande och skönhet så har hon utbildat sig till florist och arbetar på samma gata som hon bor ! Vilken energi denna människan har, underbart!

Lite make-up ,skratt , plattänger & hårsprej blev det innan vi för iväg till Scandinavium i alla fall  .

 

Det blev en officiell efterfest på Glow  efter showen där partysugna Göteborgare började droppa in efter ca 1 timma efter det att vi kom dit ,jag stod och vaäntade på en del bekanta som inte tycktes dyka upp ( förrän vi hade beslutat oss för att bege oss hemåt.

Jag hade sett fram emot detta event en längre tid men det verkade inte vara i fas med hur de "ensamma" mammorna kände sig

Petra drabbades av en mycket ihängande huvudvärk dessvärre och bestämde sig snabbt att hon ville åka hem  innan hon åkte ut till hennes kvartalsutbildning för LesMills på Sportlife Lindholmen  vilket jag kände var lite synd .


Jag ville inte belasta hennes välmående ytterligare , så istället för att som vi planerat att åkt ut tillsammans till Lindholmen så tog jag bussen hem till Partille igen för att packa ihop hennes väska & åka in och möta upp henne efter utbildningen inne istan igen.


Allt flöt på smidigt och jag tänkte i väntan väl tillbaka  i stan att gå in på KICKS och kika lite...och SE vilka underbara energiknippar man sprang på !!


  Så glad att se er godningar!!!


 


   


Kommer att behöva din coachning extra mycket nu när ni beger er till Portugal vill jag lova!Saknar er redan!


Söndagen fortsatte i samma positiva anda då jag & min Anna Humma och Amanda spenderade hela dagen nere på Allum. Söndagsmys på hög nivå i form av fika & catching up-talk i stoooora mängder !!


 


Hummorna smider stora planer inför framtiden .....

På tal om framtiden  så har jag ett kommande erbjudande som gäller i Göteborg till endast er som läser min blogg  ( mer om detta senare i veckan )


Kram och godnatt på er !


Av Linda Norrman - 23 november 2012 11:16

Oj oj ....

Jag fick en svar ifrån Johanna ,

Nedan följer mitt inlägg till henne följt av hennes svar...( jag har markerat vissa delar och vill med det poängtera att det är återigen mycket lätt att betona på olika sätt )Jag understryker lättheten till fri tolkning samt missförstånd alltså.


Hej Tjejen!
Ville bara passa på och fråga lite om premiäravsnittet av Småstadsdrottningar, då man fick se sig själv i rutan helt oväntat.
Valet av klippet ifrån ”min” säsong ….vart i hela fridens namn kom den ifrån egentligen?!
Jag kunde tycka att det var rätt så irrelivant att ta med just det som de gjorde , då det inte fanns relevans att visa klipp med mig & Janne från sommaren 2010…när det var ditt program och ni är ett par ( ett mycket fint sådant med ! )
Jag var nära att överreagera , genom att höra av mig till produktionen ( men förstod att det vore som att säga att man var bitter ,svartsjuk avundsjuk ) Undrar om de ens tänkte på att det kunde blivit fel för mig i en nuvarande relation.
Då slog det mig att det inte fanns någon som helst hänsyn eller insikt att det faktiskt inte var ok att visa klippen som de gjorde.
Observera att jag absolut inte är sur eller missunnsam på något vis på dig tjejen, endast väldigt konfunderad över produktionsbolagen och deras bristande respekt.
Vi fann båda våra män i alla fall Johanna och jag önskar dig all lycka med Janne ( han är ju trots allt en glad ”spillevink ” som man aldrig har tråkigt med ! )
Kram 



Hej Linda!

Kul att se dig här!

Varför dom valde det klippet får du ju faktiskt ta och fråga produktionen istället. Per Sjögren är producent.
Har faktiskt ingen aning men förstår att dom självklart tar med från ensam mamma då jag pratade om Janne att vi varit med i samma serie men olika omgångar. Det går ju liksom inte att undgå. Sedan äger TV 3 rättigheterna efter en produktion som faktiskt kan visas om och om igen hur mycket som helst i deras egna kanal. Om och om igen…. Så där har vi nada att säga till om. ;) det vi/ni spelat in- har dom rätt att visa igen.
Så jag tycker nog inte att det är så konstigt…
Det vore väl synd om din nuvarande kille skulle bli svartsjuk på ett TV program för Två år sedan..? Men det vet ju inte jag förstås och alla är olika.

Tråkigt om du tyckte det var jobbigt att se igen men som sagt- ta det med producenten. Det jag mest blir förvånad över känslan av att du verkar tro på riktigt att jag ska ha något med hur produktionsbolaget gjort programmet? Nu skrattar jag faktiskt… ;-)

Tusen tack, ja snart är det 1 år med mig och J-
Helt fantastiskt underbart och mycket kärlek….

Tänkte skrivit på din facebook men såg att du tagit bort mig, antar du gjorde det när Jannes ex Anna gjorde det. ;)

Stort lycka till med allt!!
Kram Johanna


Ja , vad säger man....jo detta vill jag nog säga .....

 

Blev först förundrad över att det kunde tolkas som  att  jag "hoppade på" henne och ifrågasatte henne.Men det där med tolkningsförmåga kanske inte är lätt när man tror att alla som skriver frågor till en är av ondo.

Men vi känner ju inte varanadra jag & Johanna , och jag har väl inget ont att säga om henne i sådana fall eller hur?
Det är lätt bäddat för missförstånd och man lägger på eget tonfall i texterna antar jag...

I och med Ensam mamma söker-circusen ( all hype med grupper, dejtande mellan olika säsonger , reunionfester...and so on ) så beslutade jag mig för att rensa bland mina bekanta som jag aldrig ändå pratade med ( man kan inte ha tid att småprata med hundratals människor varje dag , då man skall ta hand om barn, hem& jobb.

Om man ändå aldrig pratar med varandra eller träffas ....skall man då "förvara" dessa kontakter "i fall att"......nej nu beslutande jag mig för att ta bort Johanna OCH Janne ifrån min Facebook för att jag kände att det inte direkt fanns något utbyte att ha dem kvar där på Facebook just p ga ovanstående anledning .Hade jag fortsatt att haft kvar Janne som jag umgåtts med innan, så hade det blivit fel ...så jag tog fint bort dem som ett par ( och trodde inte att det skulle få en sådan uppståndelse ; )

Ni som känner mig vet att jag inte tycker illa om folk för att de är av en annan åsikt än mig , det har vi alla rätt i att ha. 
Det är dock mycket tråkigt att man väljer att tolka som om allt kretsar omkring missunnsamhet, svartsjuka ...då jag känner en stor glädje över att Johanna och Janne fann kärleken hos varandra.


Man läser med en viss inställning antar jag , och i mitt fall skrev hur / vad jag kände inför Produktionsbolagets val ( läs : karaktär )av klipp som för övrigt inte skapat några som helst problem med min relation då vi är införstådda / mogna med att vi har haft relationer innan vi träffades )

Antar att jag sökte efter någon form av förståelse eller medhåll när det kom till relevansen av att visa flörtigt möte mellan mig och Janne när det kunde ha tagits med så mycket annat utan flörtig karaktär.


Nu förfaller det sig så att jag är medveten om att man har öppnat upp sitt sociala , emotionella vardagsrum till media/ produktionsbolagen på kanalen.
Men antar att jag inte är tillräckligt med i mediasvängen för att förstå hur det hela fungerar nu när man inte är aktiv längre. (Därav att jag frågade just Johanna)

Men som Johanna skrev i sin kommentar, så antar jag att vi inte har så mycket att säga till om när det gäller hur/ vad , när de använder tidigare inspelade sekvenser .

Alltså jag beklagar verkligen att man väljer att tolka det som något påhopp ,då jag endast kastade ut en frågelina och väntade mig inte missriktad feltolkning som följd.


Finns inget mer att säga antar jag , mer än att jag nu lägger ned dramat som enligt mig skapats av en luftfjäder ....jag ventilerade till fel person / på fel forum helt enkelt men önskar Johanna och Janne all lycka med allt de företar sig

För störst av allt ...är Kärleken.

 

 

 









Av Linda Norrman - 22 november 2012 23:16

Som ni vet som läst min blogg så blev jag rätt så irriterad när det kom till min kännedom att Produktionsbolaget för Småstadsdrottningar tagit med klipp ifrån min säsong av Ensam mamma söker i premiäravsnittet .


Jag blev bara tvungen att fråga Johannan Toftby själv hur det förehöll sig i den frågan , så jag skrev en kommentar på hennes blogg där jag skrev följande 




Hej Tjejen!
Ville bara passa på och fråga lite om premiäravsnittet av Småstadsdrottningar, då man fick se sig själv i rutan helt oväntat.
Valet av klippet ifrån "min" säsong ....vart i hela fridens namn kom den ifrån egentligen?!
Jag kunde tycka att det var rätt så irrelivant att ta med just det som de gjorde , då det inte fanns relevans att visa klipp med mig & Janne från sommaren 2010...när det var ditt program och ni är ett par ( ett mycket fint sådant med ! )
Jag var så nära att överreagera , genom att höra av mig till produktionen ( men förstod att det vore som att säga att man var bitter ,svartsjuk / avundsjuk ) Undrar om de ens tänkte på att det kunde blivit fel för mig i en nuvarande relation.
Då slog det mig att det inte fanns någon som helst hänsyn eller insikt att det faktiskt inte var ok att visa klippen som de gjorde.
Observera att jag absolut inte är sur eller missunnsam på något vis på dig tjejen, är endast väldigt konfunderad över produktionsbolagen och deras bristande respekt emellanåt
Vi fann båda våra män i alla fall Johanna och jag önskar dig all lycka med Janne ( han är ju trots allt en glad "spillevink " som man aldrig har tråkigt med ! )
Kram

 



Hoppas hon svarar helt ärligt , så kanske man förstår saker lite mer hur det fungerar i medias lilla symbiotiska värld


Kram  & Gonatt


Av Linda Norrman - 22 november 2012 21:09

Igår var det dags att smyga iväg på en liten förhandsvisning utav filmen " Argo" som Finest.se bjöd in till på Biopalatset.


Jag beslutade att ta med en vän till mig som behövde fly iväg ifrån vardagen en smula , och jag blev tackad det var mycket uppskattat ( och då gör det ju saken härligt  berikande /givande! )

 

Veckodagarna har verkligen rullat på ,Imorgon är det dags för en liten snärta att inta Göteborg !!


 

Kommer ihåg denna kvällen SÅ väl...TV3 stora Höstfest + Rix Morron Zoo fyllde år...vilken kväll vi hade!!

 



Eller denna , efter vi firat Emma på Entourage och vidare iväg i natten på självaste Stureplan för att bli hämtade av goaste Bardia.



Nu imorgon kväll bjuds det upp till musikshow på Scandinavium och det skall bli skoj att Petra kommer ned !

Vi har dock ett I-landproblem som har gnagt i oss länge nu "Vad skall vi ha på oss??!!??" Hjääääälp, jag har verkligen inte något som jag känner att "Jamen det /den DÄR skall jag ha på mig!!!"

Men men , huvudsaken att man har skoj och det kommer vi allt ha känner jag på mig för idag låg det silvriga kuvertet där på hallgolvet när jag kom hem.

   

Vi har en fartfylld kväll framför oss till möta .Musik,skratt , bubbel och en massa trevliga människor.

Imorgon jobbar jag hemifrån , så besöket ifrån vildmarken.,..ehhumm..jag menar Jönköping( Läs:Tenhult ) "ramlar in vid 14-15 -snåret imorgon nämligen !


Nu har jag en dejt med Krille ( det blir så när vi kan ses varje dag..det känns så härligt när han frågar"Har vi en dejt sen Älskling?" Självklart kan man inte svara nej på den underbara frågan inte!


Kram på er alla 

Av Linda Norrman - 20 november 2012 23:10

Idag gick jag och André på genrepet av Rock Circus på 12:ans på Ullevi

Tack goaste ( galnaste ) Stefan Odelberg för inbjudan .

Vi har setts någon gång efter denna sommaren( 18 juni 2011 ) då vi spelade i samma fotbollslag ( Kändislandslagets välgörenhetsmatch till förmån för Majblomman, Barn i fattigdom )


  

Ja man kan ju bara drömma sig  bort när man kickar boll med dessa goingar......

 

 

Men ikväll var det lite vassare fasoner....riktigt  skoj vill jag lova!!!

 



Rockcircus är en ny trio som bildats ur två andra duktiga coverband.
Med över 2 500 gig i bagaget (after beach, after ski, företagsspelningar m m)
rullar nu Rockcircus ut på nya äventyr.

Nya låtar blandat med klassiker

Kännetecknande för Rockcircus är en show med hög kvalité i högt tempo. Bandet spelar nya och moderna låtar i sin egen stil och blandar gärna med gamla klassiker så att alla åldrar får sitt.

Det sceniska framträdandet är av hög klass och den unika stilen har skapat ett enormt intresse och nyfikenhet hos publiken. Karaktärerna Zirkusdirektör Schnitsel-Fritz med sina två cirkusartister Mister Guru Whip och Monsieur Baguette Adolpho gör succé på varje scen de uppträder.

Ni som brukar gå på företagets traditionella julbord , ååååår efter år ...missa inte chansen att testa på något HELT annorlunda ( tro mig ni kommer inte att ångra er !! )

STANS BÄSTA JULBORD & EN SHOW MAN INTE FÅR MISSA!

 

"Snart sänker sig mörkret över Göteborg, vi är många som börjar längta till julen och det ljus & värme som denna högtid medför. Låt oss vara en del av era julförberedelser och bjud era anställda eller passa på att umgås med familj och vänner här på Gamla Ullevi.

Under november och december månad smäller det i 190 knyck på Restaurang 12: ans Salong. Då ni kan avnjuta vårt dignande julbord, bli underhållna av Rock Circus & Stefan Odelberg med gäster, som presenterar showen ”Killing Houdini”


Killing Houdini blir en galen show i 3 akter där musik blandas med tokiga upptåg, magisk magi, illusioner i världsklass och mycket skratt. Julmusik? Absolut inte, den lämnas hemma och ingen sitter säker, då menar vi INGEN sitter säker den kvällen.


Rock Circus är ett av Sveriges galnaste, tokigaste och tuffaste band med över 2000 spelningar i bagaget. De blandar låtarna vilt i sin repertoar där det bjuds på en salig blandning av Lasse Berghagen, Lady Gaga och AC/DC.


Stefan Odelberg, en trollkonstnär som inte behöver någon närmare presentation. Odelberg trollar, Odelberg trollbinder, Odelberg charmar. Stefan har gjort över 1000 föreställningar, shower i USA, Europa och mängder av TV framträdande. Med honom vet man aldrig vad som händer?


 


Fastän det var en rengig tisdagskväll i november ( enligt en utav bandmedlemmarna) så var det banne mig den mest fartfyllda , underbart karismatiska  kvällen jag har haft på länge.

Det bjöds på en massa goda pizzor utav både köttkaraktär ( parmesan & parmaskina) samt en vegetarisk ( Roccula & Pesto + körsbärstomater)

 Mums! André var pengakossan för kvällen( läs:mycket givmild ) och betalade drickan för oss båda.

Ja  det var ( läs :är ) en vardag idag , men vi tog några öl  ikväll och det kändes så underbart skoj  & mysigt att kunna hitta på saker tillsammans mitt i vardagen!


Nu blir det att inta horizontalt läge  och invänta Mr Blund ...imorgon ny dag ....nya möjligheter!

Gonatt alla goa  , tack André för att du delade kvällen med mig ( du berikar mitt liv med din existens )




Av Linda Norrman - 19 november 2012 23:24

Nu är jag uppe alldeles för TOKsent , jag vet att jag borde knoppat för länge sedan nu.

Saken hör till den att jag jobbade sent idag + att jag avslutade min kväll med att unna mig en stunds värme på "Solarieholmarna" UVA SUN I Sävedalen.Tack Rickard för din otroliga vänlighet och serviceminded so(u)l.



Innan jag begav mig hemåt så tog jag och lyfte luren och ringde min vän Eddy ,som jag skrev om i gårdagens inlägg.

Idag så plockade han ur skruvarna ur käken och jag kände hur det ilade till i min käke när jag läste dessa ord på hans Facebook.


"Precis plockat ut ca 10 skruvar från munnen ! Känns gött att bli av med skiten men gjorde ont när dom skruvades ut! UTAN bedövning! #hårding "

 


Herrejisses Eddy , kändes så gott att höra din röst och din galna humor !!

Det finns stunder som detta då man inser vilka som står bakom en , i både med och motgångar utav olika slag.

Säger dessa ord här med, för det tåls att säga fler gånger......


 

"Vi som vet , beundrar dig ännu mer & vet att du kommer tillbaka ☼ //Linda 



Kram och go´natt!

Presentation


Linda Norrman .Bor tillsammans med sonen Andre ( 20år) och dottern Caroline (13år) i en lägenhet i Partille . Är växelvis sambo . Livet pågår hela tiden ...stanna upp och känn efter!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

Hur gör man när man hittat sin livs kärlek där båda har barn och han/ hon bor långt bort ?
 Pendlar varannan helg
 Pendlar varje helg
 Träffas så ofta det finns möjlighet
 Flyttar dit
 Ber han/ hon att flytta till dig
 Hör med vägverket om det finns en sjukt bra genväg till den andra staden
 Flyttar halva vägen var
 om möjlighet finns , jobbar på den andra orten varannan vecka
 ser det hela med ro att man äntligen hittat varandra , så är det underbart att ha den tryggheten.All
 Ser till att förmedla till den andre att det ligger i ens främsta intresse att ses så ofta det finns

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Gästbok

Topblog



<!-- TopBlogArea.se END --

Bloggportalen

BIDRAG TILL MITT KÖRKORT

semester

ye=2013&m=4&da=24&h=0&mi=0&t=semester&yn=Linda&co=ye&mc=no"
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" width="425" height="144" /> </embed></object>
<a href="http://www.time55.com/sv/" style="text-decoration: none; position:relative; bottom: 25px; left: 141px;">
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
</a>

 


Ovido - Quiz & Flashcards