ensammamamman2010

Alla inlägg under november 2012

Av Linda Norrman - 7 november 2012 21:39

 Sitter här i soffan , känner mig en aning mentalt lobotomerad  efter jobbet som består att vara administratör, kordinator samt personalansvarig , innesäljare , rekryterare .....


Krille har uttryckt sin oro över att jag kanske tar ut mig i jobbet och är genuint rädd för att jag skall " gå in i väggen"

Saken hör ju till den  att jag gjorde detta för cirka 7 år sedan nu , och börjar känna igen varningssignalerna som klämtar rätt så högljutt emellanåt

  1. Slarv med att ta rast , "Jag skall bara ......
  2. Slarvar med maten....."Jag är inte hungrig...."
  3. Börjar så gott som stundvis förlora närminnet ...HELT !
  4. Vänder på dygnet , sover mindre och mindre

Det hela resulterar i att man blir speedad , och kör på med sparkrafterna tills det att man får "soppatorsk"

Så nu får jag varva ned känner jag , t om min chef har påtalat att jag måste se till och ta hand om mig själv.


-Om du känner dig trött under dagen , så tycker jag att du lägger dig och vilar/ sover en stund" Jag vet att belastingen är hög på dig och du behöver vara rädd om dig såatt du håller i längden !

Hmm...sova på kontoret...på arbetstid dessutom ??!! Imorgon skulle det ha vart en säljutbildning , men jag kommer att gå på den vid nästa tillfälle .Så imorgon jobbar min chef på att sammanställa siffrorna inför månadsmötet och han påpekade att han tyckte det hade vart bra för mig att jobba hemifrån på fredag. 

Vad säger man när man har en chef som gör allt för att man skall må bra, jag är inte riktigt van att jobba så innan ( så det blir en sorts surrealistisk tillvaro emellanåt på kontoret kan jag ju säga.


Man lever EN gång....lev här nu brukar jag ju påpeka....

MEN man bör ta hand om sig mer, lyssna på varningsklockor som klämtar att något är på väg att krascha.


Nu är det en viktig sak som väntar på  mig att intaga horizontalt läge ..sömnen som är den främsta återhämtaren!


Kram och go´natt 



Av Linda Norrman - 7 november 2012 07:41

Kort Blogginlägg nu såhär på morgonen denna onsdag.

André var tydligen ivrig att komma till skolan imorse( läs:I NATT!!) då han steg upp 02:30 och trodde han skulle upp & iväg! Hahaha , en smula lustigt att märka att han faktiskt känner ett visst eget ansvar att stiga upp/ ta sig till skolan .


Nu så skall vi strax gå till bussen iaf, han verkar inte riktigt veta vart han skall skall ta vägen med aLL tid. Uppe med tuppen vid 06:50 ...vanligtvis "slarv " ( läs:extrem tidsbrist ) med att få i sig frukost annars .Idag kunnat ta det lugnt och skönt , duschat, käkat frukost .

Och fortfarande inte behöva gå...men det är som oftast då man drar ned på tempot och sedan får springa iväg som en galning till bussen.


Idag, onsdag Carro är fortfarande hemma hos mig och hon ville stanna kvar här lite mer så det blir en ren lyx att ha båda sina "troll" hemma ytterligare .På lördag skall jag och André gå på MMA Gala här hemma i Göteborg , det känns himla skoj att kunna göra sånt tillsammans.Ni som inte har vart på galan, gå dit och känn på gemenskap när den är som bäst! Jag har alltid vart intresserad av kampsport , och efter det att jag ofrivilligt fick lägga mina Thaiboxningshandskar på hyllan blivit mer och mer intresserad i MMA:n


Nu dags att spriga iväg till bussen som förutspått!! André först ut , fortfaranade gott om tid , Carro närmast till sin skola gick precis nu....


Ha nu alla en toppendag!

Av Linda Norrman - 6 november 2012 20:35

Nu var ytterligre en säsong av Ensam Mamma Söker förbi.....får en känsla av att detta fick komma att bli den sista säsongen.Det var en himla halli-hallå omkring hur vi mammor( och Pappa Martin) lever idag.


Har funderat mycket på hur saker och ting hade vart man inte hade tagit det där sista steget att skicka in ansökan till programmet den där februaridagen 2010.


Redan ifrån början så kunde man ana att det var inget som skulle hålla en linje som skulle kunna kallas vanlig, normal.

Än idag så tror jag att någon har anmält mig till Blåsningen eller något i den stilen...mitt liv har tagit sådana hastiga vändningar att man skulle kunna kalla mitt liv ....är en ren fars emellanåt !! 


Jag kommer aldrig att glömma den sommaren , då man valde att öppna upp ens privatliv till allmänheten .

Sommaren då saker tog väldiga lappkaständringar , från början till slut! 

Titta på dessa 2 ( 3 ) tjejer , vi ses snart igen hoppas jag ( för nu var det läääänge sedan)

Memories memories......

HAHAHA....första gången vi träffades ( vid övernattningen på hotellet innan vi for iväg ut till Sandhamn för trailer / vinjettinspelningar ) Herrejisses vilken sängkammarblick det blev där då...jag tror jag smäller av!!


 

"Nalle" lör oss Mammor till inspelningen utav trailern för programmet......




 


"Det blir en sommar i Sverige ......" hahahaha Lätt att sällan har frusit såpass som vu gjorde under denna inspelning vill jag lova!! 10 grader i vattnet , 15 sekundmeter i vind + 10 grader i luften.

Man kan utföra magi med effekter kan jag ju lova...för det fanns inte ens tillstymmelse till sol .......


 

Cozy .......sedan så var det inte det enklaste att försöka se varma, sensuella ut vid omtagningar , balansera på de hala stenerna ( utan att blicka ned vart man satte ned fötterna ) 


Men kombon av oss 3 , full pepp ifrån Thelma & Louise ( Produktionsteamet för trailerinspelningarna ute i Sandhamn) gjorde att vi fixade det !!


Kram och go´natt , alla vänner , nära & kära.....Glöm aldrig.....     


Av Linda Norrman - 5 november 2012 20:43

 Fick förfrågan av sonen (André) idag  "Har du solat idag eller?" Tänkte efter vad som fick honom att tro detta, kom då på att jag väl nere i Allum för att köpa Expressen /GT helt plötslig fick syn på en Löpsedel ,    Herrejisses , kunde någon kanske ha vart så bussig att ha förvarnat mig om att det hade torka på nyhetsfronten." SÅ LEVER ENSAMMA MAMMAN FRÅN PARTILLE IDAG" 

DET förklarar min till synes något rödblossiga plyte alltså ( därav att André trodde att jag hade solat alltså )


Jag stod i förbutikskön inne på ICA och skulle bara hämta ut lite pengar ( då jag tydligen hade betalt in för mycket på en faktura ) Kände mig lite sådär småfnissigt trött , och tyckte att folk var lite smått småstirriga på mig i kön.En kvinna nickade till mig , en annan kom fram och ställde sig vid mig och bara tittade .

Visste ju att jag skulle figurera INNE i Expressen, då de som sagt hade jagat rätt på mig och ville veta min relationsstatus och jag så gav en intervju härom dagen .


Står som sagt och känner mig så som man kan känna sig när man drömmer att man går över stadens gator och torg , helt plötsligt så har man allas blickar på en och man förstår ingenting FÖRRÄN......


MAN KIKAR NED PÅ SIN KROPP , FÖR ATT UPPTÄCKA ATT MAN HAR SIN FÖDELSEDAGSKOSTYM PÅ SIG!!!MAN ÄR SPRITT SPRÅNGANDE N.A.K.E.N !!!!


Precis SÅ kände jag mig medans jag stod där och kände hur mina öron blev lite varma ( och säkerligen lika rödblossiga som Rudolfs mule!

Väl framme vid kassan så skall jag legitimera mig ( ja jag SKALL skaffa mig ett ordentligt Leg!! ) med "mitt" pass.


Just kallat för "mitt" av den enkla anledningen att det INTE var mitt utan ANDRÉS.Jag står där och hade jag haft någon som helst tror-att-jag-är/ har-vart-någon-typ- av-kändis/ wannabe ...DÅ  inte förrän då så hade dessa ord kunnat lämnat min mun "Ursäkta , men vet du inte vem jag är! Hahahaha ...men återligen så står jag där som en liten 3 åring....hmmm....Ja jag fick inte hämta ut pengarna ( men det är ju tur att de har sådana bestämmelser, det säkrar ju det för oss som har dessa utbetalningsblanketter då ingen annan kan hämta ut dina pengar.


Ok sa jag i alla fall lite tyst...jag skall ha Expressen i alla fall...och ...hmmm

" - Skulle jag kunna få be om en liten tjänst tror du.....er löpsedel...ehhummm...skulle jag kunna få den tror du?

Jisses , tänkte jag för mig själv....vad framställer jag mig själv som nu??!?!


"Jovisst kan du väl få det....jag har inte sett på den idag var hennes svar...."- Vad är det på den ?" 

"-Jadu ..." blev mitt svar eller ngt annat otydligt....

Ytterligare ett läte ljöd ifrån min mun, då jag inte ville att de bakom mig skulle höra, eller lägga märke till vad som var i görningen.

"-NÄMEN SJÄLVKLART SKALL DU FÅ LÖPSEDELN!!!" 

Då stannar plötsligt alla till känns det som, de lämnar kassan  och går ut och tittar på Löpsedeln och det blir ett senario ......där en kvinna kommer fram och tittar på APAN,,,eehhummm mig menar jag och ler sådär som man kan göra om man kanske var på ett torg för att titta på ELEFANTMANNEN eller SKÄGGIGA DAMEN  !! 

Snabba pix minsann, detta var jag absolut inte beredd på vill jag lova.....

Tänk vad man vänjer sig att leva "normalt" ( ja vad det nu är ) så att man skakas om och rodna likt en flicka som blir kysst för första gången.....när man helt plötsligt ser en löpsedel där det står hur man lever....


Ja gott folk , jag lever ...inte ensam eller nu  ( och fortfarande tillsammans /med mina barn) och numera har jag hittat mannen i mitt liv( eller blev jag hittad ? )


Vi träffades på en dejtingsajt Krille och jag.....en del tycker att det på något sätt är genant att berätta sånt.Hur det kommer sig får de själva stå för....jag är stolt att jag  bland djungeln av Nätraggare som tycktes ha tolkat Nätraggarens ABC likt en dyslektiker på tjack......hittade mannen som ger mig så mycket av kärlek , ömhet, omtanke, respekt att jag vet att det är mitt kall här i livet att älska honom.

 



Ta hand om er......

Av Linda Norrman - 4 november 2012 18:55

Nu så måste ni sätta er ned och läsa igenom detta .Tänk om världen hade fler individer som detta!


Jag ber om er uppmärksamhet för en liten stund , välj att stötta 2 killar i deras oerhört beundransvärda resa i insamlandet till Cancerfonden , de förgyller så många människor / familjer/  barns tillvaro skall ni veta!  

Man säger/ tänker som oftast " det händer inte mig / oss " .....hade det vart för några år sedan så hade man kanske kunnat "kommit undan " med det . Men i och med att man uppmärksammat det hela i massmedia så har det ökat folks medvetenhet .Men saken är den att vi alla kanske tyvärr kommer att drabbas någongång av denna fruktansvärda sjukdom. Inte alla som gör det direkt med egen sjukdom, men vi känner alla någon ....som känner någon som någongång drabbas av cancer.

Det känns som om det kryper allt närmare oss , och vi KAN göra något för forskningen !! 

2011 samlade Cancerfonden in 443 miljoner kronor. Tack vare dessa pengar kan de fortsätta att finansiera forskning och arbeta för förbättringar inom cancerområdet.

Titta bara in dessa två underbara killar Batman ( Fredrik ) och Spiderman ( Filip )  som ger allt ifrån egen ficka för att samla in pengar till forskningen.

 

http://superhjaltar.nu/

 

GLÖM INTE ATT KÖPA BILJETTER TILL EVENTET BARA!!




Istället för att överkonsumera i julhandeln , unna dig en underbart rolig kväll med mat , underhållning och samtidigt gör något för Cancerforskningen .


Gå gärna in bland mina länkar på förstasidan där jag kommer att ha direktlänk till deras sida , så kan ni hålla er uppdaterade vad som händer i killarnas oerhört beundringsvärda färd med att ägna sig åt att ideellt samla in pengar till Cancerfonden.


 

Kram på er alla , tänk vad lite från många kan komma att betyda när det väl gäller.

Extrakramar till alla er som kämpar , känder  någon som är i kamp emot sjukdomen.

Vi skall göra det vi kan för att bidra att forskningen kan fortsätta att finansieras .


//Linda



 

 








Av Linda Norrman - 4 november 2012 10:18


Trots att det var 2 år sedan som jag medverkade i Ensam Mamma Söker så fanns  det tydligen ett ( om så minimalt)intresse att få reda på "Hur gick det sen?" för mig.

Jag  kan väl erkänna att jag inte var sådär mäkta intresserad av att figurera i media efter programmet , kände väl att jag ville / behövde komma tillbaka till mitt liv , tillsammans med mina barn och inte springa omrking/ rida på vågen av något kostlat så kallat kändisskap. 

 

Har man något som för fram ett budskap i samband med t ex välgörenhet  , något som driver en så som ett företag då är det nog lite mer av ett intresse att synas i offentlighetens antar tror jag.

Jag gjorde en stor ändring i mitt liv  efter inspelningarna , bytte jobb och i och med detta fick jag ett jobbnummer som även brukades privat.Detta medförde att ingen fick tag på mig ifrån tidningarna , så de försökte med att fråga b la Petra som de visste jag hade fortsatt att ha kontakt med.Hon visste vad jag ansåg om det hela , ja att jag inte ansåg mig vara av intresse för andra och att jag vill ägna min tid /energi åt mitt liv& mina barn efter den oerhört intensiva tiden i medias förstoringsglasgrepp!

 

Blev nu innan denna säsongen startade kontaktad av en Journalist som jag kommer väl ihåg från tillbaka i tiden, jättemysig/ trevlig tjej som ville veta lite om Krille och mig( då hon sett min status på Facebook)

Allt drog ut på tiden , och avsnitten hann börja och då kändes det väl inte så himla aktuellt  att publicera någon artikel antar jag.

Jag kände att nu , 2 år efter allt med mannen i mitt liv så vore den en vacker bekräftelse för vår kärlek att synas tillsammans inför "Svenska folket" .Så jag blev lite av eld & lågor när Expressen hade sökt mig för en intervju.Linus Brännström även han väldigt trevlig journalist som jag kommer väl ihåg ifrån tiden då man figurerade i var och varannan veckotidning / kvällstidning / bilaga.

 

Skall jag vara helt ärlig , så har jag faktiskt inte följt denna säsongen ( eller förra heller ) något vidare. Men nu när det tydligen är sista avsnittet , så vet man ju hur saker och ting ter sig. De som blivit ett par och förhoppningsvis fortfarande är det kan ÄNTLIGEN visa det öppet !!

Denna säsongen så har det t om tagits med hurpass länge inspelningarna ägde rum , vilket förvånade mig lite ( då vi inte skulle nämna detta  då produktionen ansåg att det hörde till avtalssekretess )

 

Tiden under inspelningen var extremt tidspressande och vår senaste inspelningsdag var 30 juli & premiärsavsnittet började inte förrän den 12 september .Denna säsongen var det tydligen inte alls många veckor där emellan ,vilket nog innebär en aningen lättare situation för de medverkande.

 

Jag hoppas att saker och ting har gått upp för produktionsbolaget under åren  att de bör öka förutsättningarna för mammorna att lära känna killarna ( och därför inte låta killarna bo & umgås  med varandra såpass intensivt som de gör ) För om man kikar igenom statistiken om hur många som fortfarande är ett PAR idag  vs hur många av killarna som än idag umgås som vänner med varandra så är siffrorna väldigt olika misstänker jag ( läs: vet jag ).

 

Alla val som jag gjorde förde mig närmare min väg till att möta min livs kärlek , den mannen kommer att spendera resten av mitt liv med .Älskar dig 

 

Av Linda Norrman - 3 november 2012 11:22

Idag är det äntligen en heldag av ledighet, mys och kvalitétstid med Carro -Barro.André åkte en sväng till sin pappa nu i förrgår och kommer hem igen ikväll.Tror väl inte att han kommer att sitta hemma med lillesyrran och morsan en lördagskväll men man kan väl i allafall hoppas att han kikar förbi innan han drar vidare till sina vänner 

Jag är så stolt över att vara din mamma André ( om du läser detta ), din lillasyster dyrkar marken du går på ( så du vet)


 

Efter denna myshelg så blir det en smärre omställning till det man har vant sig vid under oktober månad då jag ej kommer att åka upp till Nyköping och jobba.

Saken hör till den att det skulle blivit en kortvecka uppe i Nyköping till en början . som senare skulle komma att bli ännu kortare, upp måndag ned onsdag.

Att ha sin Älskling såpass långt borta är stundvis slitande känslomässigt , och nu när man har fått chansen att pendla / jobba där uppe i Nyköping varannan vecka så kändes det lite extra nu när man börjat vänja sig att leva ihop ..ja växelvist.På någotvis blir det ju det bästa av båda sidor , vi får vardagen ihop som vi båda fullkomligen älskar samt utrymme för egentid med ( fast återligen så önskar man att man kunde få "hela paketet " nu med en gång!!! 

Men nu blir det rätt mycket omställning i och med att vara på resande fot ( då jag jobbar under hela resorna upp & hem. Så nu blir det en hel barnfri vecka hemma i göteborg, (Carro är hos sin pappa i vanlig ordning ojämna veckor.Nu för tiden så är man ju aldrig riktigt barnfri ( i och med att Krilles små godningar är hos honom de veckor jag är uppe.


Så min helg kommer vara fylld med mycket skratt, glada återseenden samt KAMPSPORT!!!!

(The Zone är återligen tillbaka , 10 november Lisebergshallen  The Zone Survival ...DON´T MISS IT !!!)


 

Nu skall jag posta detta inlägg som nog är lite väl komprimerat & svårläst ( vilket jag ber om ursäkt om det är )

Antar att det blir så när man har SÅÅÅÅ mycket man vill ventilera/ berätta !!!


Narnia på TV  ,sedan "Så mycket bättre " och lördagen är sannerligen en mysdag/ kväll 



Kram på er alla!




Av Linda Norrman - 2 november 2012 21:57

Nu är det färdigt , jag har vart och tatuerat mig ( Tack Carin på Viking Tattoo )
Motivet( läs:texten ) är något symboliserar Krilles och min kärlek till varandra.


   
 "Glöm aldrig " ..... ( att jag älskar dig )....(att livet är här/ nu)... ( att du är värdefull) (att du är det bästa som hänt mig)...
Det betyder & står för mycket.( kopplat till vår Kärlek )
Vi säger dessa ord till varandra varje dag" Glöm inte....."

Kram till er alla denna fredag

Presentation


Linda Norrman .Bor tillsammans med sonen Andre ( 20år) och dottern Caroline (13år) i en lägenhet i Partille . Är växelvis sambo . Livet pågår hela tiden ...stanna upp och känn efter!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

Hur gör man när man hittat sin livs kärlek där båda har barn och han/ hon bor långt bort ?
 Pendlar varannan helg
 Pendlar varje helg
 Träffas så ofta det finns möjlighet
 Flyttar dit
 Ber han/ hon att flytta till dig
 Hör med vägverket om det finns en sjukt bra genväg till den andra staden
 Flyttar halva vägen var
 om möjlighet finns , jobbar på den andra orten varannan vecka
 ser det hela med ro att man äntligen hittat varandra , så är det underbart att ha den tryggheten.All
 Ser till att förmedla till den andre att det ligger i ens främsta intresse att ses så ofta det finns

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Gästbok

Topblog



<!-- TopBlogArea.se END --

Bloggportalen

BIDRAG TILL MITT KÖRKORT

semester

ye=2013&m=4&da=24&h=0&mi=0&t=semester&yn=Linda&co=ye&mc=no"
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" width="425" height="144" /> </embed></object>
<a href="http://www.time55.com/sv/" style="text-decoration: none; position:relative; bottom: 25px; left: 141px;">
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
</a>

 


Ovido - Quiz & Flashcards