ensammamamman2010

Alla inlägg under mars 2013

Av Linda Norrman - 24 mars 2013 20:39

VILKEN LYCKA DET ÄR ATT KUNNA SOVA UT ORDENTLIGT på helgen , och denna helgen har det bestått av sovmornar samt smarriga bruncher.


IGÅR SÅ BEGAV JAG MIG HEM TILL GOASTE JANE GUMMAN , SOM JAG LÄRDE KÄNNA FÖR SNART 20 ÅR SEDAN ( HELT OTROLIGT VAD TIDEN KAN GÅ SNABBT , 20 ÅR !!) så en liten goodiebag fick tas med kände jag.


 



VI HAR SOM SAGT INTE UMGÅTTS MYCKET under DE SENASTE ÅREN , MEN SNACKA OM ATT MAN NU KÄNNER NÄR MAN TRÄFFAS IGEN SOM OM EN BIT I ENS LIVSPUSSEL FALLIT PÅ PLATS NU NÄR MAN UMGÅS IGEN.TACK FÖR ATT DU ÄR DEN DU ÄR , DEN JANE JAG ÄLSKAR OCH VILL HA I MIN NÄRHET.


VI SATT OCH MÖS LITE INNAN VI BEGAV OSS IVÄG NER PÅ STAN ,SAMTALSÄMNET SOM GENOMSYRADES VAR PERSONLIG UTVECKLING OCH HUR MAN KAN KÄNNA ATT VISSA MÄNNISKOR FASTNAR I GAMLA HJULSPÅR OCH ANSER ATT MAN ÄR SJÄLVFÖRMÄTEN BARA FÖR MAN INTE ÄR KVAR DÄR OCH SLIRAR I GYTTJAN.


VI VAR PÅ SAMMA LINJE DÄR, DÅ VI GENAST KUNDE RELATERA TILL ÄMNET I FRÅGA ( SKÖNT ATT VETA ATT MAN DELAR ÅSIKTER MED INDIVIDER MAN GILLAR SÅ MYCKET )


JAne behövde få sig något att äta och vi begav oss ned till SOHO ( SOM DESSVÄRRE HADE STÄNGT köket en liten stund innan)

DET MEDFÖRDE SIG NÅGOT MYCKET POSITIVT DOCK , VI BESÖKTE ETT STÄLLE JAG INTE ÄNNU HADE BESÖKT ..DORSIA!!!



 


WOW VILKET STÄLLE SÄGER JAG BARA, DIT SKALL VI GÅ FLER GÅNGER VILL JAG LOVA!!HAR ALDRIG NÅGONSIN SETT ETT STÄLLE AV DENNA KLASS , NI SOM INTE VART DÄR ÄNNU, GÅ DIT NI KOMMER SÄLLAN ATT VILJA GÅ NÅGON ANNANSTANS EFTER DETTA!


 

JA DET ÄR ETT HOTELL ÄVEN SÅ, OCH STÄLLET BÄR PÅ EN HISTORIA, LOVE THAT PLACE!!


VI SATT OCH PRATADE OM ALLT MÖJLIGT OCH EFTER ATT VI DRUCKIT upp VÅR CHAMPAGNEDRINK  ( SOM DE ÄR KÄNDA FÖR ATT INNEHA en mängd GODA sådana ) SÅ pudrade vi våra näsor i den lika spektakulära miljö som infanns sig där i badrummet ( ok bilden gör absolut inte stället rättvisa ,men det berodde främst på att jag kände mig en aningen larvig som fotade ett badrum , då det kom en massa folk medans jag fotade...så det blev en suddig bild ...bör upplevas på plats så gå dit!!!


Ja, inte just till själva badrummet nu då..hahahaha


 



och begav oss vidare ut i Göteborgsvimlet ... BORT TILL VÅR LILLA "FINDLANDSFÄJA PÅ LAND " ( LÄS -.INCONTRO )



 


ALLTID LIKA INTRESSANT PÅ DETTA STÄLLET , DÅ EN DEL VERKAR HA STANNAT AV I UTVECKLINGEN ( TILLBAKA TILL NEANERTALARTIDEN ) 

MEN DET VAR TREVLIGT SOM ALLTID I GOTT SÄLLSKAP OCH MAN SPRANG PÅ EN BEKANT FRANK , SOM JOBBAR SOM INTRUKTÖR PÅ SPORTLIFE ( NORDIC WELLNESS ) OCH JAG SÅG TILL ATT DRA MED MIG JANE ( JA FEGA INTE UR NU GUMMAN ; ) PÅ ETT BOXPASS EN ONSDAG NU FRAMÖVER ...


VI TOG DET PIANO IGÅR ÄVEN SÅ , SKILJDES ÅT VID MITTPUNKTEN I STAN 


 


NU SITTER JAG FÖRVÄNTANSFULLT OCH INVÄNTAR EN BLOPPIS PÅ JOHANNA (TOFTBY) BLOGG , TJEJEN HAR JU SLIMMAT TILL SIG EN HEL DEL PÅ SISTONE OCH HENNES GODA SMAK I KLÄDER HAR JU INTE MINSKAT..MEN NU BLOPPAR HON UT SINA NU FÖR STORA STORLEKAR PÅ KLÄDER......**VÄSSAR ARMBÅGARNA LITE** ( DÅ JAG MISSTÄNKER ATT JAG INTE LÄR VARA ENSAM OM ATT VILJA LÄGGA VANTARNA PÅ DIVERSE PLAGG  )


EFTER BLOPPIS, SÅ ÄR DET LÄGGDAGS FÖR MIN DEL KÄNNER JAG.

ETT LITET LÄKARBESÖK IMORGON , SOM ÄR MYCKET VIKTIGT DÅ JAG HAR DRAGIT / SKJUTIT PÅ ATT KOLLA UPP DETTA.


MAN SKALL ALDRIG SKJUTA PÅ NÅGOT SOM HAR MED ENS HÄLSA OCH GÖRA , SÅ IMORGON BLIR DET AV!


KRAM PÅ ER ALLESAMMANS OCH TACK FÖR ATT NI LÄSER MIN NÅGOT BROKIGA BLOGG!



 


Av Linda Norrman - 23 mars 2013 15:11

SATT TILL EN BÖRJAN I SKRIVANDE STUND OCH LAPADE SOL OCH LUKTADE KOKOS ( LÄS: HAWAIAN TROPIC )

SOLEN SKEN  REJÄLT UTE UNDER FÖRMIDDAGEN OCH ENERGIN ÄR PÅ TOPP EFTER EN RIKTIGT GOD SOVMORGON IMORSE FÖLJT AV LITE STYRKETRÄNING OCH UNDERBAR BRUNCH HÄR HEMMA SÅ KUNDE DAGEN BARA HA TOPPATS MED ÄLSKLINGEN VID MIN SIDA!


 


DENNA HELGEN ÄR SOM BÅDE SALT OCH SÖTT FÖR SJÄLEN MIN, SALT I SÅREN SOM KÄNNS NÄR MAN EFTER FLERA UNDERBARA DAGAR TILLSAMMANS MED ÄLSKLINGEN BEHÖVER SKILJAS ÅT , MEN SÖTT ATT MAN VET ATT MAN SNART SES IGEN I FLERA DAGARS FÖLJD.NU SÅ ÅKER VI UPP TILL KÄRA SYSTER I SIGTUNA ÖVER PÅSK.


JAG OCH CARRO ÅKER UPP PÅ SKÄRTORSDAGEN OCH STANNAR FÖRST I NORRKÖPING FÖR EN LITEN MYSIG PÅSKLUNCH/ MIDDAG HEMMA HOS KRILLES FARMOR & FARFAR.


VIDARE UPP SEDAN TILL NYKÖPING FÖR ATT SOVA EN NATT DÄR INNAN VI ALLA ( UTAN ANDRÉ TYVÄRR DÅ HAN SKALL PÅ HAVSÖRINGSPREMIÄREN ) SKALL BEGE OSS UPP TILL SYSTER.


SEDAN SÅ FYLLER HAN JU ÅR NU OM EXAKT 1 VECKA PÅ SJÄLVASTE PÅSKAFTONEN , KÄNNS EN ANINGEN TRÅKIGT ATT INTE VARA VID HANS SIDA NÄR HAN FYLLER ÅR , MEN HAN KOMMER VÄL ATT UMGÅS MED SIN TJEJ OCH SINA POLARE ANTAR JAG ( HAN FYLLER TROTS ALLT 19 ÅR !!)


DET KOMMER ATT VARA MÅNGA NYA ANSIKTEN FÖR JACOB OCH ALVA DÄR UPPE i STOCKHOLM UNDER PÅSKHELGEN OCH EFTERSOM JACOB BÄR PÅ EN DIAGNOS SOM BLAND ANNAT KAN  INNEBÄRA ATT NYA PLATSER OCH MÄNNISKOR DÄR FÖRVÄNTNINGARNA FRÅN OSS VUXNA KAN INNEBÄRA SVÅR ÅNGEST FÖR HONOM SÅ HAR VI INFORMERAT MIN SYSTER OM HUR DET HELA LIGGER TILL FÖR ATT GE HONOM LITE EXTRA UTRYMME VÄL DÄR UPPE IFALL HAN SKULLE UPPLEVA SAKER SOM JOBBIGA.


ANTAR ATT JAG ÄR LITE ÄNGSLIG ATT HAN SKALL BLI MISSFÖRSTÅDD I NYA BEKANTSKAPER, FÖR JAG VET HANS BEGRÄNSNINGAR NÄR DET KOMMER TILL DESSA SITUATIONER MEN ÄVEN JAG HAR SVÅRT ATT SE VILKET "MOOD" HAN ÄR PÅ VISSA STUNDER OCH VILL BARA ATT HAN SKALL MÅ BRA.


KRILLE ÄR EN SÅDAN UNDERBAR PAPPA SOM ÄR LYHÖRD , OCH SOM GER SINA BARN DET UTRYMME SOM JUST DE BEHÖVER.JAG VILL BARA ATT ALLA SKALL SE JACOB DEN UNDERBART GOA KILLEN HAN ÄR BAKOM DEN PROBLEMATIKEN SOM HAN INTE SJÄLV VALT ATT FÅ!!


EFTER PÅSKEN OCH UNDER SJÄLVA PÅSKLOVET SÅ STANNAR CARRO KVAR DÄR UPPE OCH HELGEN EFTER SÅ ÅKER JAG JU UPP TILL NYKÖPING OCH KOLLAR PÅ UFC MED KRILLE( JA DET FÅR BLI IFRÅN TV-SOFFAN DENNA GÅNGEN MED , MEN ATT MISSA ALEXANDERS MATCH HELT ÄR INGET ALTERNATIV BARA FÖR ATT MAN INTE KAN INFINNA SIG PÅ PLATS INTE !


SYSTER SKJUTSAR CARRO NED TILL NYKÖPING UNDER SÖNDAGEN ( 7 APRIL ) OCH VI BUSSAR NED TILL GÖTEBORG IGEN.SEDAN SÅ KOMMER KRILLE NED MED EN GOD VÄN VILI ( GOLFPARTNER AV GULD ) SÅ DEN VECKAN PÅ TORSDAGEN SÅ ÄR DET BOKAT ETT BOXPASS TILLSAMMANS, SKALL BLI SÅÅÅÅÅ SKOJ!!!


SEDAN ÄR DET INTE ALLS LÅNGT KVAR INNAN VI FAR IVÄG TILLSAMMANS BARA VI 2 TILL SOLEN OCH VÄRMEN....24 APRIL ....ÅÅÅHH VAD MAN LÄNGTAR!!


 


FICK REDA PÅ EN TRÅKIG SAK FÖR EN STUND SEDAN SOM KAN HA SKETT AV MISSTAG MEN SOM GJORDE FRUKTANSVÄRT ONT ÄNDÅ....


MIN MORMORS GEDIGNA OCH DYRA KRISTALLSKÅL HADE GÅTT SÖNDER HÄR HEMMA..VÄRDET KANSKE SKALL FÖRTYDLIGAS ATT DET ÄR AFFEKTON DÅ MIN MORMOR INTE ÄR I LIVET IDAG...SEDAN SÅ GÖR NYPRISET ( C.A 3000 KR ) ATT JAG INTE DIREKT GÅR OCH KÖPER MIG EN NY ( MEN DET HADE JU INTE VART SAMMA SAK ÄNDÅ )


  


LUFTEN GICK UR MIG , DÅ JAG VERKLIGEN ÄLSKADE DEN SKÅLEN , OCH MEST FÖR ATT EN DEL AV MIN MORMOR ALLTID KUNDE VARA MED OSS FASTÄN HON INTE ÄR I MED OSS IDAG....HMMM 


jAG KÄNDE BARA FÖR ATT GRÅTA  AV REN FRUSTRATION HÄR HEMMA, STÄLLA IN ALLT IKVÄLL...MEN VAD GÖR MAN MED/ TILL SINA VÄNNER ?

JO MAN TALAR OM SAKER FÖR DEM , OCH GOASTE JANE VILLE SE OM MAN INTE KUNDE LAGA DEN ...JAG SER TILL OCH GÖR MIG IORDNING NU ISTÄLLET OCH FÖRSÖKER TÄNKA PÅ ANNAT ....SAKER KAN SKE AV MISSTAG DET VET JAG..MEN DET GÖR JU LIKA HIMLA ONT FÖR DET NÄR SAKERNA LIGGER EN VÄLDIGT NÄRA ENS HJÄRTA OCH LÅNGT TILLBAKA I TIDEN...




KRAM PÅ ER ALLA.....



 



Av Linda Norrman - 22 mars 2013 15:13

OJ OJ OJ, DESSA UPPEHÅLL IFRÅN MIG ÄR JU INTE RIKTIGT SKOJ KANSKE ?!

JAG BER ALLTID OM URSÄKT OCH JAG ANAR ATT MAN LÄTT KAN TRO ATT JAG INTE BRYR MIG  NÅGOT DIREKT . MEN SAKEN HÖR JU TILL DEN ATT DET ÄR FULL RULLE I LIVET , HÄR OCH NU OCH I VÄNTAN PÅ ATT KANSKE TA BLOGGANDET TILL EN ANNAN PORTAL! 


KANSKE DET SKALL VARA MIN NISCH, JA ATT JUST RESUMÉBLOGGA .....HMMM KANSKE DET KAN VARA NÅGOT ...ELLER VÄNTA NU NÄR MAN I SÅDANAFALL  KAN KOMMA ATT SIGNA ETT BLOGGAVTAL SÅ INNEBÄR DET ATT MAN SKALL UPPDATERA MINST 2 GGR / DAG .


NÅVÄL , JAG ANTAR ATT DET LÖSER SIG MED TIDEN det där med kontinuitet 

Senaste blogginlägget var för hela 6 dagar sedan och då BEFANN SIG cARRO & JAG  PÅ SWEBUS BUSS 830 PÅ VÄG UPP TILL NYKÖPING ( VI ÅKTE UPP BARA FÖR EN KORTIS FRÅN LÖRDAG -SÖNDAG, MEN VARJE STUND TILLSAMMANS ÄR JU SÅ UNDERBART , SÅ OM DET FINNS EN MÖJLIGHET ATT SES OM SÅ FÖR EN KORT STUND SÅ GÖR MAN JU DET SÅKLART,DET LIGGER TROTS ALLT I BÅDAS INTRESSE ATT SES VID VARJE TILLFÄLLE SOM GES.


VI ÅKTE UPP PÅ LÖRDAGSFÖRMIDDAGEN SOM SAGT OCH OAVSETT OM VI BARA VAR DÄR EN KORT STUND , SÅ VAR DET SÅ UNDERBART MYSIGT ATT FÅ SES OCH BYGGA PÅ YTTERLIGARE EN BYGGSTEN I RELATIONEN.


PÅ VÄGEN HEM SÅ DOKUMENTERADES NÅGRA LURVIGA VÄNNERS BUSSRESA  TILLSAMMANS MED DESS ÄGARE ( CARRO ) OCH HYRESVÄRD ( mig )


   


DENNA BUSSRESAN KÄNDES SOM EN REN EVIGHET , DET VERKAR SOM OM FLER OCH FLER VÄLJER ATT RESA MED BUSS ISTÄLLET FÖR TÅG VILKET I SIN TUR RESULETERADE I ATT VI INTE KUNDE SITTA BREDVID VARANDRA CARRO OCH JAG!


MEN VID ETT STOPP SÅ KOM HON SOM SATT BREDVID MIG OCH SA " SÅKLART NI SKALL SITTA BREDVID VARANDRA MOR & DOTTER.


TÄNK VAD MAN KAN GLÄDJAS ÅT ATT FÅ SITTA BREVID SIN DOTTER , ÄLSKADE VÄNNEN.

VI KOM HEM VID 21-TIDEN OCH PÅ MÅNDAGEN SÅ ÅKTE CARRO TILL SIN PAPPA OCH DEN påtagliga TOMHETEN infann sig likt ett brev på posten!


MEN DET BÄSTA MED DET HELA VAR JU ATT KRILLE EFTER HAN GÅTT AV SITT DYGNSPASS  SATTE SIG NED I B8ILEN OCH KÖRDE HIT HEM/ NED TILL GÖTEBORG FÖR ATT STANNA TILLS FREDAG MORGON ( IMORSE KL 04:30 )


JA MAN BLEV JU REJÄLT BORTSKÄMD I VANLIG  ORDNING MED HÄMTNING PÅ / LÄMNING PÅ JOBBET .DE FLESTA HUSHÅLLSSYSSLOR, HANDLING , MATLAGNING DISKNING.VILL JU BARA STÄLLA MIG .FORSKARE HAR KOMMIT FRAM TILL ATT INDIVIDER SOM STATUSUPPDATERAR HELA TIDEN LIDER AV EN STÖRNING



"Skriver du ofta om hur bra allting är på Facebook?

Då kan du tillhöra de med höga nivåer av antisociala personlighetsdrag enligt en ny studie.  

 

Genom att jämföra personlighetstester för  300 testdeltagare med innehållet i deras 15 senaste statusuppdateringar har forskare kunnat peka ut vilka tre personlighetsdrag som styr vad vi skriver på nätet – 

narcissism, machiavellism, och psykopatism. I studien kallas kombinationen av dessa drag för den "mörka triaden" – en kall, manipulativ, aggressiv och anti-social personlighetstyp. 

– Människor med en hög nivå av dessa personlighetsdrag skriver om andra saker än de med låg nivå.

Vi tycker oss kunna se att de med hög nivå skriver mer positivt laddade ord  än andra, säger psykiatriprofessor Sverker Sikström vid Lund universitet, en av de forskarna som ligger bakom studien. 

Men personlighetsdragen styr inte bara vad vi skriver utan triggas också och blir tydligare när vi använder Facebook.

– Det är inte säkerställt i studien, men vi tror att det är konkurrensen om vem som får flest likes och vem som är lyckligast som driver fram de här dragen.

Studien visade ingen koppling mellan uppdateringarna och övriga personlighetsdrag som emotionell stabilitet, hur extroverta vi är, antal vänner på forumet eller hur ofta vi besöker FACEBOOK. "

 


DÅ KOMMER MIN MOTFRÅGA KANSKE FRAMSTÅ  EN ANINGEN LARVIG ....SÄGER DETTA INTE MER OM ATT DEM SOM LAGT NED EN HERRANS MASSA FORSKNING / PENGAR PÅ DESSA STUDIER ??!!

 


JAG TOG ÅT MIG EN ANINGEN , DÅ JAG KÄNDE MIG TRÄFFAD TILL EN VISS DEL.MEN JAG VILL JU VISA HELA VÄRLDEN ATT KRILLE ÄR HÄR, ATT HAN ÄR BÄST, GOAST , SNÄLLAST, LAGAR DEN GODAST MATEN , KYSSER SOM EN GUD , ÄR GIVMILDAST SOM INGEN ANNAN , JA LISTAN SKULLE KUNNAS GÖRAS OÄNDLIGT LÅNG KÄNNER JAG SÅ INNAN JAG SJÄLVDIAGNOSTERAR MIG SJÄLV SOM STÖRD SÅ VILAR JAG TAGENTERNA I FRÅGAN OM HUR UNDERBAR KÄRLEK JAG FUNNIT...


TITTA BARA VAD JAG MOTTOG PÅ JOBBET IGÅR ...EFTER ATT HA UTTRYCK  LÄNGTAN EFTER ATT KUNNA SITTA PÅ BUSSEN PÅ MORNARNA OCH DRICKA LITE MORGONKAFFE!...HAHAHAHAHA UNDERBART MOTIV!!!

 

ÄLSKLINGEN VET PRECIS VAD JAG GILLAR, FAST INGEN KÄNNER MIG SÅ VÄL SOM HAN GÖR...FAST DET HAR VÄL INTE KUNNAT UNDÅ NÅGON ATT JAG GILLAR DESSA GUBBAR!! ??


 


EFTER VI ÄTIT LITE JORBUBBAR , BANANER SAMT DRUCKIT LITE KAFFE , DROG VI HEM TILL pARTILLE & GYMMET ( NORDIC WELLNESS , F.D SPORTLIFE PARTILLE )

HELT OTROLIGT GOTT ATT KÄNNA ATT MAN LEVER IDAG , IGÅR KÖRDE VI BÅDA PÅ SÅ ATT VI MÅDDE ILLA  ( LÅTER SJUKT , MEN DEN KÄNSLANÄR SÅ GALET UNDERBAR OCH DET ÄR EN UPPSJÖ AV ENDORFINER SOM SPRUDLAR I KROPP OCH KNOPP !


HERRE JISSES ATT JAG INTE KAN TA DET LUGNT PÅ GYMMET UTAN SKALL MAXA REPETIONENERNA ( OCH SET )

HÄRLIGT ATT TRÄNA TILLSAMMANS OCH NU SÅ "råkar " det ju händelsevis vara boxpass på torsdagarna där nere.fasiken vad skoj vi skall ha / få KOMMANDE VECKOR DÅ KRILLE ÄR NERE TISDAG-FREDAG!!!!!


 


idag känner man av att man körde rumpa , ben riktigt ordentligt IGÅR .

på så vis att man har EN ANINGEN svårigheter att böja benen,,,,hahaha

men jag älskar´t!!!!

   

NU BEHÖVER JAG VILA MINA GRÖN-BLÅ  KÄNNER JAG , DÅ DET KÄNNS SOM EN DUMPER SLÄPPT NED 2 TON GRUS I DEM...



IMORGON SÅ ÄR DET MYS HEMMA HOS JANE SÅ DET KANSKE BLIR LITE BLOGGANDE VÄL HEMMA DÄR IFRÅN UNDER SMÅTIMMARNA IFALL MAN ÄR PIGG SOM EN MÖRT ( VILKET MAN BRUKAR VARA NÄR MAN VART IVÄG.


GONATT ALLESAMMANS , SOV GOTT!


 

Av Linda Norrman - 16 mars 2013 12:48

NU HAR VECKAN TACK OCH LOV LETT MIG MOT HELGEN SOM JAG VÄRDESÄTTER SOM OM DEN VORE AV RENASTE GULD.JAG KAN INTE PÅSTÅ ATT JAG HAR GILLAT LÄGET UNDER HELA DENNA VECKAN , JAG KOM ORDENTLIGT PÅ KANT ( LÄS : PÅ SNED)MED EN AV DE VIKTIGASTE INDIVIDERNA I MITT LIV . DET HELA SLUTADE MED ATT MITT HJÄRTA FICK SIG EN ORDENTLIG TÖRN! DET HELA FICK HELT ENKELT VÄRKA UT .


VI PRATADE FAKTISKT INTE MED VARANDRA PÅ ETT TAG NU UNDER VECKAN, MEST FÖR ATT JAG BEHÖVDE TID ATT PLANERA HUR FRAMTIDEN SKALL SE UT OCH FÖR ATT JAG KÄNDE MIG REJÄLT SÅRAD.


ibland när jobbiga saker kommer i ens väg så ar man olika sätt att hantera dessa på och ibland behöver man lite "tid för sig själv" , tid för reparation helt enkelt.


 



vidare under dagarana så har det vart jobba jobba jobbaaaaaa.

BOLAGSCHEFEN ( MIN CHEF) LANDANDE PÅ SVENSK MARK NU I ONSDAGS OCH HAN VERKADE HA HAFT EN UNDERBART GIVANDE TID DESSA 4 VECKOR .


Han tog och kikade in på kontoret i några timmar under torsdagen  för att återberätta veckorna lite snabbt + en liten breifing vad som kommer att ske BOLAGSMÄSSIGT mycket snart efter att jag i min tur landar på Svensk mark efter MIN ( ja krilles och min) SEMESTER. I APRIL / MAJ månad.DET KOMMER ATT DRA IGÅNG STORA GREJER VILL JAG LOVA, SÅ ATT PASSA PÅ ATT VILA UPP SIG INNAN VAD SOM KOMMA SKALL JOBBMÄSSIGT , DET ÄR EN MYCKET GOD IDÉ KÄNNER JAG !!

 


TROR JAG ÄLDRIG HAR LÄNGTAT EFTER LEDIGHET/ SEMESTER NÅGON GÅNG I HELA MITT LIV HELT ÄRLIGT.DETTA BLIR EN EFTERLÄNGTAD STUND I LUGNETS / VUXENTIDENS , K'ÄRLEKENS , SOLENS , TRÄNINGENS TECKEN.HERREGUUUUD VAD JAG LÄNGTAR.


IGÅR EFTER JOBBET SÅ ÅKTE JAG VIA STAN OCH PASSADE PÅ ATT KIKA IN OCH HÄLSA PÅ GOASTE MATTIAZ PÅ JOBBET (MQ ) LITE SMÅTT & GOTT OCH EN ÖVERENSKOMMELSE ATT VI BÅDA SER TILL OCH BYTER BLOGG ( HAN IFRÅN EN STÖRRE SIDA OCH JAG IFRÅN EN MED EN  "EGEN" REGI /UTAN AVTAL  )


DETTA KOMMER BLI SÅ GRYMT BRA SKALL DU SE, IDÉN VAR INTE SÅ TOKIG ÄNDÅ..FÅR BARA SE TILL OCH göra det samtidigt kanske...LÄTTARE ATT KLIVA ÖVER TILL ETT AVTAL MED NÅGON SOM ÄR RUTINERAD INOM BLOGGVÄRLDEN KÄNNER JAG.vi skall bara se till att "ensam mamma bakar-marie" hänger på hon med!

 

NU SITTER JAG OCH CARRO PÅ BUSSEN PÅ VÄG UPP TILL ANDRA HALVAN AV FAMILJEN NORRMAN/OLIN ( JA KRILLE TYCKER DET LÅTER BÄTTRE MED NORRMAN FÖRST, OCH SENARE VID ETT ANNAT SKEDE I LIVET SÅ KAN JAG NOG TA OCH HÅLLA MED OM ATT VI KOMMER ATT HETA FAMILJEN NORRMAN/OLIN !!


ANDRÉ ÄR KVAR HEMMA I GÖTEBORG ( FÖR HAN HAR JU TILLSLUT FÖRSTÅTT ATT HANNA ÄR BRA FÖR HONOM OCH ERKÄNT FÖR SIG SJÄLV ATT DE ÄR ETT PAR!!SÅ SJÄLVKLART STANNADE HAN HEMMA  FÖR ATT UMGÅS MED HENNE...GODINGAR!


IDAG GÅR DET SVENSKA SHOOTFIGHTING LIGAN OCH AMATÖR MMA LIGAN  2013 AV STAPELN I SJÄLVASTE NYKÖPING , HADE VART SKOJ ATT GÅTT DIT TYCKTE  VI ..MEN JAG HAR SVÅRT ATT SE ATT DET ÄR FÖRSVARBART ATT BETALA 1000 SPÄNN FÖR ATT VI ALLA SKALL KOMMA IN OCH DET ÄR JU INTE ALLA SOM ÄR SÅ VANA VID FIGHTING HELLER, SÅ DET KÄNNS MER MYS ATT UMGÅS HEMMA DÄR VI KAN BESTÄMMA LITE SJÄLVA VAD SOM STÅR PÅ SCHEMA.


INATT SÅ BLIR DET I ALLA FALL UFC 158 MED NICK " THE-HEAD-CHEIF- OF-TRASH-TALK. DIAZ   SOM MÖTER HEMMAFIGHTERN GEORGE " THE RUSH" ST:PIERRE  I MONTREAL  FÖR VÅR DEL ( JA FÖR KRILLE OCH MIG ) HAR NOG ALDRIG NÅGONSIN ÖNSKAT EN SOLKLARARE VINST FÖR gsp NÅGONSIN ( FINNS INGET SOM ÄR MER OATTRAKTIVT / OSPORTSLIGT  ÄN EN MASSA AGGRESSIONER / TRASHTALK) gsp for the win!!!!


 


NU ÄR VI I LINKÖPING HÄR, LÄNGTAR HALVT IHJÄL MIG snart känns det som  , JU  NÄRMARE MAN KOMMER NYPAN!!


SNART SES VI IGEN, NU VÄNTAR CARRO PÅ EN NACK OCH RYGGMASSAGE , SÅ NU BLIR DET ATT SLUTA SKRIVA FÖR IDAG.



TACK FÖR ATT NI LÄSER MIN BLOGG , SKRIV GÄRNA OM DET ÄR NÅGOT NI UNDRAR ÖVER / ÖNSKAR ATT JAG SKRIVER / LYFTER UPP just let me know!!



                                       








Av Linda Norrman - 13 mars 2013 22:37

IBLAND SÅ SÄGER EN BILD MER ÄN 1000 ORD SÄGER MAN...orkar inte blogga idag


 




Gonatt 




                                     


Av Linda Norrman - 12 mars 2013 11:10

sOLEN SKINER , HIMLEN ÄR BLÅ.....

vARFÖR FINNS DET NÅGOT SOM HETER PMS DÅ!!!!???

BÖRJADE MIN DAG ATT ÅKA IFRÅN MIN LADDARE HEMMA TILL MOBILEN ( DEN JOBBLADDAREN SOM JAG INTE SKALL TA HEM IFRÅN JOBBET UTAN ENDAST ANVÄNDA HÄR PÅ KONTORET!!NÅVÄL DET BLEV ATT KOPPLA VIDARE MOBILEN TILL VÅR TELEFONPASSNING PÅ wtc det. ( vilket har genererat i att mailen rullar in en hel del emellanåt)

men jag gillar ju att ha och göra, så det drabbar ju ingen arbetsnarkoman!


 


Åhhh vad jag känner för att åka hem och dra något gammalt över mig idag ändå!

Jag kan säga att mycket tack vare johanna toftby så vet jag att jag inte är på väg att bli knäpp i alla fall .har vetat att det fanns något som hette just pms , och att andra män har beskrivit deras kvinnor som monster då de går in i det.


 


MEN ATT JAG NU PÅ SENASTE ÅRET SKULLE KUNNA RÄKNA MIG SJÄLV TILL DESSA , DET HADE JAG ALDRIG KUNNAT ANA!!"det är inte så farligt älskling " har krille sagt vid några tillfällen men jag känner för varje månad att det blir/ känns värre inombords när homonerna fullkomligen svämmar över i kroppen!!


 


ok, det kanske inte förklarar saken nog antar jag så jag försöker lite enkelt ( I DEN MÅN JAG KAN UTAN ATT DET SLUTAR MED EN HEL C-UPPSATS !! )

  • jAg blir gråtfärdig  ( lätt )
  • KONCENTRATIONSSVÅRIGHETER 
  • mitt självförtroende går nästan helt ned i botten
  • känslan av att vara otillräcklig som mamma kommer över mig
  • svullnar jättemycket i kroppen
  • tror att man är på väg att bli en bitterkärring 
  • en känslomässig berg-och -dal-bana  dagligen under perioden
  • oregelbunden menstruation  
  • irritation som inte går att stoppa nästan när den väl startat
  • dåligt samvete som gör att nästan alla ovannämnda symtom förstärks !!!!

SEDAN SÅ SITTER MAN OCH GOOGLAR NÄR MAN HAR KOMMIT TILL INSIKTEN ATT MAN HAR KOMMIT ATT BLIVA ETT AV DESSA KVINNOMONSTER! OCH VAD FINNER MAN DÅ FÖR INFORMATION EGENTLIGEN, JO DETTA!!!


Premenstruell dysmorphic sjukdom (PMDD):

 

"Under de senaste åren har en tydlig form av PMS föreslagits - premenstruella dysmorphic sjukdom (PMDD). Enligt DSM-IV, skulle en kvinna få diagnosen PMDS om hon upplever 5 + av följande symptom under större delen av veckan innan hennes mens, om de stör signifikant med dagliga liv och relationer, och de har förekommit under det senaste året . Minst 1 av de första 4 symptomen måste också vara närvarande för att leda till en diagnos av PMDS.

 

1. Betydligt nedstämdhet, hopplöshet, självförgörande tankar

 

2. Betydande ångest, spänning, känsla irriterad, spänd

 

3. Plötsliga humörsvängningar av sorg, gråt, eller lätt känner sig avvisad

 

4. Ilska eller irritabilitet eller ökad konflikt med andra

 

5. Brist på motivation för vanliga aktiviteter

 

6. Koncentrationssvårigheter

 

7. Letargi, lätt trött, låg energiförbrukning

 

8. Förändringar i aptit, överätande, mat cravings

 

9. Hypersomni eller sömnlöshet

 

10. Överväldigad, känslan av kontroll

 

11. Ytterligare fysiska symptom: ömma bröst, svullnad, huvudvärk, led-eller muskelsmärta, svullnad, viktökning



(KÄLLA: Dr Shelly Reitkop, ND 
naturläkemedel läkare )


mEN KRILLE DEN UNDERBARE ÄR JU SÅ FÖRSTÅENDE , OCH JAG BLIR JU SOM TUR ÄR INTE NÅGOT SVARTSJUKEMONSTER I ALLA FALL ( MEN JAG HAR JU ALDRIG UPPLEVT DET VARKEN MED ELLER UTAN PMS I OCH FÖR SIG )


SÅ I OCH MED ATT JOHANNA FAKTISKT GICK UT OCH BERÄTTADE OM SIN EGNA KAMP EMOT PMS , SÅ KÄNDES DET PLÖTSLIGT SOM OM DET KANSKE FANNS HOPP ÄNDÅ ( JA MAN TROR JU ATT MAN HAR PROBLEM MED EN MASSA ANNAT OM MAN GÅR OCH BÄR PÅ DEN DÄR PMS:EN I ENSAMHET !!)


mEN NU VET MAN JU IAF OM ATT MAN LIDER AV DET , OCH VAD MAN KAN GÖRA FÖR ATT UNDERLÄTTA ( LÄS:ICKE FÖRVÄRRA) DEN NÄR DEN VÄL SATT SINA KLOR I EN!

KOSTEN ÄR JU ALLTID VIKTIG I ALLA LÄGEN, INGET UNDANTAG NU I DETTA AVSEENDET


 


MÅNGA HAR JU FAKTISKT UNDRAT ÖVER VARFÖR EN DEL KVINNOR SOM MÄN GÅR UT MED SAKER SOM HAR/ ÄR JOBBIGA FÖR DEM.DET KAN VARA NÅGOT TRAUMA SOM DE GÅR / GÅTT IGENOM,  TRAGEDIER ,SJUKDOMSTILLSTÅND ..JA EGENTLIGEN VAD SOM HELST SOM DE VILL DELA MED SIG UTAV.FRÄMST ÄR FÖR ATT LYFTA FRAM ÄMNET , HJÄLPA ANDRA ATT TA FRAM VERKTYGEN ATT HANTERA DET HELA OCH FÖR ATT TA SIG IGENOM DET SJÄLVA( ETT STEG I PROCESSEN TILL SJÄLVLÄKNING MED ANDRA ORD)


tACK IGEN jOHANNA , FÖR ATT DU I DIN TUR VALDE ATT GÅ UT MED DET DU GJORDE .JAG ÄR SÄKER PÅ ATT FLERA KVINNOR MED MIG KÄNNER EN TACKSAMHET.






                                        




Av Linda Norrman - 10 mars 2013 16:58

IGÅR SÅ BLEV DET ETT KÄRT ÅTERSEENDE AV GOASTE JANE , SOM BLEV SÅ KÄNSLOMÄSSIGT BERÖRD ATT JAG HADE SKRIVIT OM "lILLA HENNE"

( enligt henne själv) I BLOGGEN.

MEN SOM JAG SKREV sa till dig INNAN GUMMAN , DU HAR ALLTID BETYTT MYCKET FÖR MIG OCH JAG SKRIVER JU OM LIVET MITT OCH DU ÄR JU EN DEL AV DET!


 


VI HAR JU KÄNT VARANDRA ETT TAG NU , OAVSETT ATT VI nu AV SÄKERLIGEN FLERA OMSTÄNDIGHETER INTE UMGÅTTS PÅ ETT BRA TAG GÖR DET JU BARA ÄNNU MER FANTASTISKT ATT VI ÄNTLIGEN MÖTS IGEN OCH TAR VID DÄR VI AVSLUTADE SIST!

(herrejisses mina fingrar ser ju ut som 10 bratwursts!!!! )

 

JAAAA, VI HAR KOMMIT PÅ ATT VI VARJE GÅNG VI SES SKALL TA KORT MED NÅGOT FRAMFÖR VÅRA MUNNAR  ( INTERnt SKÄMT) MEN JAG ANTAR ATT JAG KAN BERÄTTA LITE OM VAD DET HELA HANDLAR OM....


VI KOM PÅ EFTER ATT EFTER ATT HA FÖRSÖKT ATT FÅNGA OSS 2 PÅ SAMMA KORT i en bra stund  ATT VI BÅDA HAR EXTREMA PRoBLEM MED VISSA RYNKOR/ HUDVÄCK PÅ OSS SJÄLVA. ( enligt oss själva )

SÅ I VÄNTAN PÅ RESTYLANE SÅ FÅR DET BLI SÅDANA HÄR KNASIGA KORT EMELLANÅT ( BÖR LÄSAS MED EN SMULA IRONI )


EFTER GÅRDAGENS RESA LÄNGS MINNENAS väg så hade vi nog behövt en del näsdukar samt säkerhetsbälte!! HERREGUD HUR FASIKEN SÅG MAN UT UNDER 90-TALET EGENTLIGEN!!??hAHAHAHAHAHA


 


jane hade det himla mysigt i sin nya lägenhet ,hade fullt upp med att vandra längs memorylane att jag inte sprang omkring och fotade allt och inget.SÅ DET FÅR BLI SPARSAMT MED FOTOGRAFIER IFRÅN REALTID DET! MEN ETT LITET KORT KANSKE SMYGER SIG IN I INLÄGGET NÅGONSTANS.MEN MÄNGDEN KORT IFRÅN GAMLA TIDEN TOG ÖVER HELT KLART!


 

LITE I SKYMUNDAN KOM KVÄLLENS MELLOFINAL NERE IFRåN FRIENDS ARENA ,

KORTFATTAT SÅ VANN HELT KLART RÄTT LÅT ANSåg vi , DET VAR DOCK MÅNGA BRA LÅTAR SOM VAR MED OCH FIGHTADES I SLUTET SOM BLEV RÄTT SÅ GASTKRAMANDE FRÄMST FÖR vinnaren ROBIN SOM INTE ENS SJÄLV FÖRSTOD ATT HAN VuNNIT TILL EN BÖRJAN!!!


EFTER EN MASSA JUBLANDE OCH LITE EXTRA PIFF SÅ BEGAV VI OSS IVÄG UT I KVÄLLSVIMLET.VART GÅR MAN NÄR MAN GÅR UT FÅR JAG OFTA FRÅGAN OM?!!

JADU, HADE JAG VART EN PARTYPINGLA SOM RÄNDE UTE VARJE HELG SÅ HADE JAG NOG KUNNAT SVARAT PÅ DETTA LÄTT. JANE HADE HÖRT SIG FÖR OCH FRÅGADE OM VI SKULLE TILL EXCET ( HMM, FICK LITE RYSNINGAR ) MEATMARKET NUMBERO UNO SA KÄNSLAN OCH EN VISS INDIREKT EGEN ERFARENHET MIG.


EFTER ATT HA Klivit av spårvagnen så skådade vi jordens längsta kö...hmm

"ja, JAAAG TÄNKER INTE STÅ I NÅGON KÖ IAF !!" UTBRAST JAG...

NU KAN DETTA LÅTA LITE SMÅTT DRYGT ELLER DIVIGT I ANDRAS ÖRON, MED DET HANDLADE FRÄMST OM ATT JAG INTE HADE NÅGOT STÖRRE LUST ATT TILLBRINGA SÄKERT 20 -30 MINUTER UTE I ISHAVSKYLAN SOM RÅDDE IGÅR .


SEDAN SÅ STÅR FOLK OCH RÖKER I KÖERNA MED OCH DET ÄR SÅ VIDRIGT ATT BEHÖVA STÅ DÄR I RÖKEN OCH FÖRVANDLAS TILL EN MAKRILL!!


 


SÅ VI GICK FÖRBI KÖN FÖR ATT SE LITE OM VI VERKLIGEN SKULLE GÅ IN PÅ STÄLLET, DÅ ÖPPNADE VAKTEN REPET( OCH JAVISST VARFÖR INTE TÄNKTE VI JU GIVETVIS )


 


VÄL INNE SÅ MÅSTE JAG SÄGA ATT VAD I HELSIKE GÖR FOLK UTE PÅ KROGEN EGENTLIGEN??! OK OK, NU SÅ ÄR MAN JU INGEN KROGFIA ( ALDRIG VART OCH KOMMER JU ALDRIG ATT BLI PÅ ÄLDRE DAR HELLER. MEN ÄNDÅÅÅÅÅ!! ?


ELLER KAN DET VARA SÅ ATT MAN "HAR BLIVIT FÖR GAMMAL" FÖR ATT VARA UTE!? ...NÅVÄL SVARET PÅ DET VET JAG NOG INNAN JAG SKREV SJÄLVASTE FRÅGAN HÄR...TROR JAG I ALLA FALL!


NÅGRA SKOJIGA EVENTS  INGÅR JU MER ÄN GÄRNA I MIN PLANERING, MEN DET ÄR JU MER KVALITÉ OCH MAN OMGER SIG MED FOLK SOM FAKTISKT GILLAR STÄLLET/ FOLKET DE GÅR TILL.DETTA VET JAG INTE VAD MAN SKALL KALLA DET FÖR HELT ÄRLIGT.....


VI TITTADE runt lite PÅ PÅ STÄLLET.....FICK NU REDA PÅ ANDRÉ ATT DET ÄR 24 DÄR...SÅ DET VAR INTE VI SOM TYCKTE ATT DET LIKNADE EN FRITIDSGÅRD.DET VAR EN FRITIDSGÅRD!!! VI GICK OMKRING DÄR INNE som osaliga själar I KANSKE 15 MINUTER för att sedan BESluta OSS FÖR ATT LÄMNA STÄLLET OCH BEGE OSS TILL "FINDLANDSFÄRJAN PÅ LAND"  ( läs :Incontro ).....som vid första anblicken såg ut att ha vart stängt.


DET VAR INTE MYCKET FOLK DÄR OCH DET GJORDE OSS INGET, FÖR DÅ FICK VI JU DET BÄSTA AV TVÅ SIDOR. dels Friheten att kunna socialisera och sedan dessutom höra vad den ene/andre sa!


TALAR DOCK FÖR OSS BÅDA ATT VI MER ÄN GÄRNA HADE SLUPPIT DET KLASSISKA " FEM-I-3-RAGGET " ( SOM FÅR LOV ATT BLI LITE TIDIGARELAGT FÖR ATT STÄLLET STÄNGER 02:00 )


"TJENA SSCCJJEEJER, VART SKALL NI NÅGONSCHTANNNS", VI SKALL NÄMLIGEN PÅ EN FEST HÄR NU OCH TÄNKTE HÖRA OM NI VILLE/ SKALL MED" 




VI TITTADE PÅ HONOM MED EN FRÅGA INOM OSS BÅDA.( ÄR MÄNNISKAN PÅ RIKTIGT...)

SEKUNDERNA VERKADE VARA I EN EVIGHET, VI TITTADE TILLBAKA PÅ VARANDRA IGEN OCH SEDAN TILLBAKA PÅ HONOM OCH SA NOG SAMTIDIGT " NEJ , TACK" 







JANE SÄGER SEDAN EFTER HAN / DE GÅTT "HERREGUD HUR GAMMAL VAR HAN.....HAN KAN INTE VART ÄLDRE ÄN 23!!?? "SPELAR JU INGEN ROLL , ÄR DET RAGGNING GÅR TILL ALLTSÅ ? ( ÄR INTE DIREKT EN FENA PÅ DET JA AV NATURLIGA SKÄL NU SÅKLART ...MEN KAN INTE MINNAS ATT JAG NÅGONSIN HAR VART ETT STORT FAN AV DESSA SPEL UTE PÅ KROGEN )


MAN GÅR BARA FRAM UTAN ATT HAN PRATAT MED PERSONEN I FRÅGA PRECIS NÄR STÄLLET STÄNGER..OCH CHANSAR HEJ VILT PÅ ATT SLÅPA HEM NÅGOT....JISSES!


 


men DENNA KVÄLL VAR MED SÄLLSKAPET EN AV DE GOASTE PÅ LÄNGE , FÖR DET HANDLAR JU FRÄMST OM SÄLLSKAPET I SIG OCH INTE ALLT ANNAT SOM MAN INTE KAN RÅ ÖVER.TACK FÖR EN UNDERBAR KVÄLL JANE , OCH KOM IHÅG ATT DET ÄR HÄR, NU SOM GÄLLER OCH NU LÅTER VI DET INTE GÅ SÅ LÄNGE INNAN VI SES IGEN!



ETT LITET ANNAT KORT SOM JAG BARA MÅSTE TA MED ÄR DETTA HÄR NEDAN!!

 

"TITTA MAMMA , VAD SMUTSIG JAG ÄR OM MINA HÄNDER!" 

MIN ÄLSKADE LILLA LILLBUBBIS , NÄR ÄR DETTA KORTET IFRÅN EGENTLIGEN -97 - 98 

HERREGUD SÄGER JAG BARA , MIN GOASTE ANDRÉ....


NU SKALL JAG ÄGNA MIG ÅT FÖRBEREDANDE INFÖR NY VECKA.men först en dejt med min favoritkille över skype!!


 









   






                                      





Av Linda Norrman - 9 mars 2013 11:41

KAN/ FÅR MAN LOV ATT STÅLLA FRÅGAN HUR DET KOMMER SIG ATT FOLK HAR ETT BEHOV ATT STÖRA SIG PÅ FOLK SOM TALAR UT SIN MENING I FRÅGOR ?I ÄMNEN SOM INTE ENS BERÖR DEM SJÄLVA , MEN ALLTID SKALL VISSA ALLTID HA NÅGOT ATT SÄGA TILL OM.MEN DÅ FÅR MAN NOG HA ETT GOTT ARGUMENT MED KAN MAN JU TYCKA KANSKE.


JA JAG TALAR OM FÖRBUD MOT BARN PÅ EN OMTALAT FIK  I GÖTEBORG.

ARGUMENTet ATT DET INTE FORmULERADES "BARNFRITT" UTAN MED FÖRBUD...JA DET HÅLLER INTE I ETT PROGRAM SÅ SOM DEBATT KÄNDE JAG.


SJÄLV så tycker jag att man bör ha i åtanke att GÖTEBORG MÅSTE VARA ALLA FIKA/KAFFEPAUSENS MEKKA.."SKALL VI TA EN FIKA" VI SYNS PÅ EN FIKA" .....


SLUTA HÄ'NG UPP ER PÅ ORDVAL OCH SE DET PRAKTISKT OCH ATT ALLA SKALL HA EN MÖJLIGHET ATT KUNNA FIKA UTAN EN MASSA BARNSKRIK OCH NONCHALANTA FÖRÄLDRAR SOM ENLIGT DEM SJÄLVA UTTÖVAR "FRI UPPFOSTRAN" LåT DÅ DESSA FÅ UMGÅS MED JÄMLIKA FRIA UPPFOSTRARE....KAN NI TÄNKA ER HUR DET SKULLE SE UT..SKULLE NI VILJA SÄTTA ER DÄR MED EN GOD VÄN SOM NI INTE SETT PÅ LÄNGE OCH TA EN KOPP?


JAHAAA, DÅ KAN MAN JU STANNA HEMMA OCH FIKA ...NÄ NÄ NÄ DET DÄR FUNGERAR INTE SOM ARGUMENT VARKEN FÖR MIG ELLER NÅGON ANNAN SOM VILL KUNNA HA EN FRIHET ATT VÄLJA.




SÄG NU ATT EN EN ENSAMSTÅENDE MAMMA / PAPPA MED EN MASSA BARN SOM HAR FÅTT SIG EN BARNFRI HELG  OCH SOM VILL KOMMA UT OCH FIKA MED EN VÄN HON / HAN INTE TRÄFFAT PÅ LÄNGE.SKULLE HON KÖPA DET ATT "MEN OM DU INTE VILL HA BARN OMKRING DIG SÅ SKULLE DU INTE SKAFFAT DIG BARN OCH VILL DU FIKA SÅ FÅR DU GÖRA DET HEMMA!!??

 



GOTT FOLK , MAN BÖR NOG STANNA UPP OCH SLUTA ATT HAKA UPP SIG PÅ ORDVAL OCH  SOM BEKANT SÅ FINNS DET ALLTID 2 SIDOR AV ETT MYNT ,JUST DENNA CAFÉÄGAREN HADE SINA GODA SKÄL ATT INFÖRA DETTA AKTIVA BESLUT SKULLE JAG ENKELT SE EFTER DENNA DEBATT I TV-RUTAN


MEN JAG KUNDE TYCKA ATT DET INTE BLEV EN RKTIG DEBATT , ELLER?!


TROR INTE ATT NÄR MAN ÄNTLIGEN KAN KOMMA IFRÅN EN HELG ATT RO OM SIG SJÄLV / VARA EN INDIVID OCH INTE MATLAGANDE, BLÖJBYTANDE  INSOMNA-ZOMBIELIKNANDE  FLERBARNSMAMMA/PAPPA  VILL HAMNA PÅ ETT FIK MED FRIUPPFOSTRANDE- VI -HAR-VÄL -ÄVEN-VI-RÄTT-ATT -FIKA-FAST -VI -HAR-BARN-OCH -ALLA-ANDRA -FÅR -ANPASS-SIG -FAMILJER!!!



FÖR ATT DET ÄR VÄL INTE SÅ ATT MAN ÄR EN OFFERPERSONLIGHET FÖR ATT MAN ÄR ENSAMSTÅENDE...ELLER?


 


MEN JAG SKULLE INTE  TYCKA DET VORE SÅ MYSIGT ATT OMGE MIG MED ODÖREN AV  BAJSBLÖJA, BARNMAT, HÖRA GAP & SKRIK OCH KÄNNA STRESSEN FRÅN FÖRÄLDRAR SOM HAR NOLL KONTROLL ÖVER SITUATIONEN.KÄNNER DESSA FÖRÄLDRAR SOM TROTS INGEN KONTROLL PÅ SINA BARN EN RESPEKT & HÄNSYN TILL ÖVRIGA GÄSTER ÄR MIN FRÅGA?!

HAR MAN PASSERAT DEN PERIODEN SOM SMÅBARNFÖRÄLDER SÅ ÄR MAN INTE BARNHATARE BARA FÖR ATT AMN INTE HAR LUST ATT TA EN KAFFE MED EN HEL FÖRSKOLA I CAFÉMILJÖ??!!


 




 



KÄNNER MAN ATT MAN INTE HAR KONTROLL ÖVER EN SITUATION SÅ HANDLAR DET JU OM FÖRMÅGAN ATT INNEHA INSIKTSFULLHET , RESPEKT SAMT HÄNSYN TILL SINA MEDMÄNNISKOR.MED ELLER UTAN BARN.



SÅ!!! NOG OM DET HADE FULLKOMLIGEN ÄLSKAT ATT HA DEBATTERAT I FRÅGAN .DET ÄR JU ROLIGARE ATT FÅ LITE MOTTHUGG, SÅ OM DU SOM LÄSER DETTA HAR NÅGOT ATT KOMMENTERA ANGÅENDE DETTA FEEL FREE!!


HADE IAF SOVMORGON IMORSE, BRUNCH MED EN OMELETT MED DEN GRILLANDE KYCKLINGEN FRÅN GÅRDAGENS "LEFTOVERS" + SPENAT""MUMS!!!

 

LITE BEUNDRANDE AV DET FAKTUM ATT JAG INNEHAR EN ALLDELES EGEN "MAMMAHÖRNA" I KÖKET MED.DÄR MAN KAN ENDAST GÅ FÖRBI OCH FÅ SIG EN OERHÖRD POSITIV ENERGI NÄR MAN BLIR PÅMIND OM HUR UNDERBARA BARN MAN HAR,

 

TACK ANDRÉ FÖR BOKEN, JAG LÄSER I DEN SÅ OFTA JAG KAN OCH CARRO...DINA FINA TECKNINGAR SOM DU MÅLAT UNDER ÅREN SAMT ALLA SMÅ FINA BREV OCH MEDDELANDEN PÅ LAPPAR.TACK FÖR ATT VI ÄR DE NI ÄR, MINA UNDERBARA FINA BARN.ÄR SÅ STOLT ATT VARA ER MAMMA!


EN ANNAN LAPP SOM PRYDER KÖKET ÄR DENNA UNDERBARA LAPP, TILLSYNES KANSKE INTE NÅGOT MÄRKVÄRDIGT I ANDRAS ÖGON. MEN SOM KOM ATT SKAPA EN MYCKET SPECIELL SAK SOM SEDAN KOM ATT KÄNNETECKNA KRILLES OCH MIN KÄRLEK

"GLÖM ALDRIG"

 


 


NU SKALL JAG GÖRA MIG IORDNING , IN & VIDARE IVÄG HEM TILL JANE .SOM IMORSE SA ATT HON HADE GRÅTIT NÄR HON LÄST VAD JAG SKRIVIT PÅ BLOGGEN IGÅR.

KÄRA VÄNNEN DÅ, DU VET JU HUR MYCKET DU HAR OCH FORTFARANDE BETYDER FÖR MIG! JAG TROR MIG KUNNA TA MED MIG LITE KORT TILL DIG IKVÄLL....WWWHOHHOOO

GAMLA MINNEN SOM SKALL SKRATTAS TILL TÅRAR VILL JAG LOVA( HERREGUUUD SOM JAG SÅG UT!! )



TA HAND OM ER DÄR UTE NU OCH HÄR LITE TÄNKVÄRDA ORD ATT BEGRUNDA ÖVER.....






 


   

                    


                            



Presentation


Linda Norrman .Bor tillsammans med sonen Andre ( 20år) och dottern Caroline (13år) i en lägenhet i Partille . Är växelvis sambo . Livet pågår hela tiden ...stanna upp och känn efter!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

Hur gör man när man hittat sin livs kärlek där båda har barn och han/ hon bor långt bort ?
 Pendlar varannan helg
 Pendlar varje helg
 Träffas så ofta det finns möjlighet
 Flyttar dit
 Ber han/ hon att flytta till dig
 Hör med vägverket om det finns en sjukt bra genväg till den andra staden
 Flyttar halva vägen var
 om möjlighet finns , jobbar på den andra orten varannan vecka
 ser det hela med ro att man äntligen hittat varandra , så är det underbart att ha den tryggheten.All
 Ser till att förmedla till den andre att det ligger i ens främsta intresse att ses så ofta det finns

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Gästbok

Topblog



<!-- TopBlogArea.se END --

Bloggportalen

BIDRAG TILL MITT KÖRKORT

semester

ye=2013&m=4&da=24&h=0&mi=0&t=semester&yn=Linda&co=ye&mc=no"
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" width="425" height="144" /> </embed></object>
<a href="http://www.time55.com/sv/" style="text-decoration: none; position:relative; bottom: 25px; left: 141px;">
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
</a>

 


Ovido - Quiz & Flashcards