ensammamamman2010

Direktlänk till inlägg 23 september 2014

Ännu en dag...

Av Linda Norrman - 23 september 2014 22:09

Imorse när jag slog upp mina grön-blåa slogs jag av känslan av att ha sovit mycket dåligt ....kände mig redigt trött och matt.

 

 

 

Steg upp och blev rätt så snabbt påmind om hur jag somnade kvällen innan , ja jag hade mycket svårt att komma till ro igår efter att jag bloggat färdigt.

Livets skörhet och alla tankar om livets extistens och sorger , förluster fick mitt hjärta att brista en aning och gråten var oundviklig

Gråten förföljde mig ända tills det att jag somnade av matthet...

 

 

Vaknade upp till en ny dag vid 06-snåret efter ett fåtal timmars sömn ,

Denna tisdags bjöd på en riktigt iskall men vacker vy.

Till synes så skulle jag lika väl kunnat haft 2 stycken falukovringar som mina ögonlock , för de både kändes och liknande 2 kgkorvringar....

                                     

 

 

 

Steg självklart upp och satte igång tekokaren och hoppade sedan in i en varm dusch som fick sinnet att vakna till lite.

 

 


På väg in till kontoret så är det samma busschafför som ALLTID säger godmorgon till alla som kliver på och sedan ropar ut det i högtalaren till dem som kliver på där vid de bakre dörrarna.Sedan önskar alla en fin dag....

 

 

 

Vi hade åkt i kanske 5 min när han säger följande ord ;

 

" Solen gick upp även denna dag "

Dessa ord lämnade en djup känsla....av existens

 

Tog mig en liten rast idag på jobbet efter halva arbetsdagen , var tvungen att få frisk luft kände jag

Passade på att knata över till ICA och kom tillbka med en stor ask med små söta  jordgubbar , tänkte skulle få själen att må lite bättre....men  jag orkade inte äta mer än 2 stycken ( och dessa 2 åt jag när jag väl befann mig hemma 4 timmar senare )

 

 

 

Tekniken vill sig inte riktigt ikväll , så jag går och tar en match med en viss Mr Blund känner jag.

Imorgon en gåva , längtar då det betyder att framtiden med ett gemensamt boende med Krille kommer 1 dag närmare ...

 

 

 

 

Ta vara på er och varandra ...lova mig det!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Norrman - 5 januari 2015 00:29

Fortsätt gärna att följa mig på min nya blogg på ensammamamman.for.me                   ...

Av Linda Norrman - 20 oktober 2014 21:12

Precis som rubriken lyder , så har den sista tiden i min tillvaro bestått utav fullständigt KAOS inombords med tankar och funderingar om framtiden . Min jobbsituation har ju som ni vet vart ohållbar och ändringarna som avlöpt ständigt har fått mig ...

Av Linda Norrman - 13 oktober 2014 21:49

Som rubriken lyder så är det sannerligen en ändring som som måste ske i min tillvaro på vissa plan.En alldeles ohållbar situation som inte blir lättare att mäkta mer direkt!   Men med resplanerna att längta mig smått tokig till avfärden nästa år ...

Av Linda Norrman - 12 oktober 2014 12:23

Spännande helg i dubbel eller kanske till och med trippel bemärkelse ! Helgen pågår ju fortfarande , men för att inte komma med en stor sammanfattning av helgen i någon komprimerad sörja under söndagskvällen så skriver jag lite innan hemfärden hem ...

Av Linda Norrman - 9 oktober 2014 21:40

Ja nu kom man ju inte direkt på någon annan rubrik , så det fick bli ovanstående denna torsdagskväll antar jag. Fick en anigen rolig kommentar på ett inlägg som jag bara var / är tvungen att lyfta upp lite då jag tyckte det var så klockrent uttryck...

Presentation


Linda Norrman .Bor tillsammans med sonen Andre ( 20år) och dottern Caroline (13år) i en lägenhet i Partille . Är växelvis sambo . Livet pågår hela tiden ...stanna upp och känn efter!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

Hur gör man när man hittat sin livs kärlek där båda har barn och han/ hon bor långt bort ?
 Pendlar varannan helg
 Pendlar varje helg
 Träffas så ofta det finns möjlighet
 Flyttar dit
 Ber han/ hon att flytta till dig
 Hör med vägverket om det finns en sjukt bra genväg till den andra staden
 Flyttar halva vägen var
 om möjlighet finns , jobbar på den andra orten varannan vecka
 ser det hela med ro att man äntligen hittat varandra , så är det underbart att ha den tryggheten.All
 Ser till att förmedla till den andre att det ligger i ens främsta intresse att ses så ofta det finns

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Gästbok

Topblog



<!-- TopBlogArea.se END --

Bloggportalen

BIDRAG TILL MITT KÖRKORT

semester

ye=2013&m=4&da=24&h=0&mi=0&t=semester&yn=Linda&co=ye&mc=no"
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" width="425" height="144" /> </embed></object>
<a href="http://www.time55.com/sv/" style="text-decoration: none; position:relative; bottom: 25px; left: 141px;">
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
</a>

 


Ovido - Quiz & Flashcards