ensammamamman2010

Direktlänk till inlägg 6 oktober 2014

Ny vecka

Av Linda Norrman - 6 oktober 2014 21:07

Då var en ny vecka igång och jobbet går i ett i vanlig ordning.

Vet inte hur jag skall kunna förklara min arbetssituation med ord , förutom kanske med ord som , omänskligt -mycket- ändringar -varje -dag -så- jag- håller- på -att- gå -in-i-väggen kanske skulle beskriva det bäst!

Kan bara konstatera att min arbetsro är obefintlig och jag förmodligen gick in i väggen förra sommaren men jobbat igenom mig den, och ibland skiner det verkligen igenom kan jag ju säga.Det är dags för en ändring iaf, och hur det blir får framtiden visa.

Idag måndag var det dags för Thaiboxning i vanlig ordning för Carro , så jag begav mig direkt till Fightercentre efter jobbet för att hämta upp henne.

Idag var det snabba pix efter träningen ( som slutade 18:00 )

Hon var helt galet snabb, 18:07 var hon uppe i receptionen igen.Ombytt, duschad och påklädd och klar att bege sig hemåt!!!

 

Det stundade nämligen tjejkväll på fritidsgården  , därav lite brådis hem.

Lite smått roligt , men samtidigt läskigt att lilltjejen går på fritidsgården om kvällen.

 

 

 

                   

Liten har blivit stor antar jag.

 

MEN kan skatta mig lycklig att min 13 -åring är så ödmjuk, mentalt mogen och oerhört empatisk och öppen känslomässigt .Ser hennes jämnåriga som har fruktansvärda tonårsdemoner som yttrar sig i attitydproblem .( håller tummarna att Carros mogenhet och inre harmoni lotsar henne och alla i hennes omgivning igenom den kommande tonårstiden.


 

Passade idag på att hoppa av bussen vid ICA och handla lite smått , och det blev tröttsamt att kånka bort till bussterminalen så ringde jag André som så oerhört snällt kom och hämtade och skjutsade upp mig så det inte blev så himla sent .

  

Kikade lite på avsnitt 2 av Ensam mamma söker idag.

Vilken otrolig flashback man fick av att kika en stund på dessa mammors första val.

Måste ju vart helt underbart att fått dela denna sommaren med underbara Maggan ( läs: Magdalena Graaf ) samt att delat allt med de andra mammorna.

 

När vi mammor under 2010 ( säsong 4 )   var med så träffades vi mammor endast vid enstaka tillfällen( och då var det inte en enda gång under själva inspelningen då vi träffade killarna ) 

Trailer & vinjettinspelningen vid Sandhamn  skedde efter första träffen med killarna då det var 2 veckor emellan innan vi skulle fortsätta inspelningarna, pressdagen som bestod av intervjuer med alla tänkbara tidningar med tillhörande bilagor samt en sneakpeak på första avsnittet!! , vid underklädsfotoagraferingarna  , Rosa Bandetgalan och TV3´s stora höstfest tror jag var de gånger som vi umgicks i samband med EMS.Sedan så har Petra och jag fortsatt med att umgås efter allt.

 

Hittade  min gamla blogg på TV3 HÄR   , så där fastnade jag och fick mig både ett och annat tokskratt nu under kvällen kan jag ju lova!

 

Imorgon blir det heldag med full rulle på kontoret och efteråt så skall jag träffa en vän till mig som även han vart med i EMS .Han jobbar numera som polis hemma i Göteborg efter pluggandet uppe i Umeå .Det var länge sen vi sågs, så nu var det var banne mig på tiden kände jag!

 

Verkligen dags sedan länge att gå en rond med John Blund, hoppas han knockar mig innan jag hinner börja tänka för mycket på att sängen är och känns förbaskat tom utan Krille i den !


Nu ropar ju även kuddarna och monstertäcket på mig där inne ifrån sovrummet hör jag , so until next time ta hand om er och tänk på livet endast kommer till oss en endaste gång.

 

 

 

 

 


 

 

     

Plockade dessa finingar i lördags , så himla mysigt att det fortfarande finns blommor att plocka .

 

 


 

 

Go´natt!

 

 

 

 



 


 

 

 

 
 
Zeunertz

Zeunertz

7 oktober 2014 10:39

Hej! Passa dig för att gå in i brandväggen (tror det är en hopslagning av att bränna ut sig och gå in i väggen).
Hittade du det du sökte?

/Ensam pappa söker 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014 ...

http://zeunertz.bloggplatsen.se

 
Linda

Linda

10 oktober 2014 00:17

Hej där!
Roligt att du kikade in och lämnade ett litet avtryck på bloggen.
Funderade just om du hade sökt till alla nämna säsonger av Ensam mamma söker ELLER om du vart Ensam pappa som söker...
Vilket fall som helst så var din blogg rolig att läsa .

Jag visste direkt att jag hittat det jag alltid sökt utan att egentligen vetat vad / vem det var..men nu vet jag.

Nu skall hon här knocka den där sandmannen och dyka ned i bingen , känns inte så himla gött att stiga upp 05:30 nu när jag kikat på klockan :O

Go´natt

http://ensammamamman2010.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Norrman - 5 januari 2015 00:29

Fortsätt gärna att följa mig på min nya blogg på ensammamamman.for.me                   ...

Av Linda Norrman - 20 oktober 2014 21:12

Precis som rubriken lyder , så har den sista tiden i min tillvaro bestått utav fullständigt KAOS inombords med tankar och funderingar om framtiden . Min jobbsituation har ju som ni vet vart ohållbar och ändringarna som avlöpt ständigt har fått mig ...

Av Linda Norrman - 13 oktober 2014 21:49

Som rubriken lyder så är det sannerligen en ändring som som måste ske i min tillvaro på vissa plan.En alldeles ohållbar situation som inte blir lättare att mäkta mer direkt!   Men med resplanerna att längta mig smått tokig till avfärden nästa år ...

Av Linda Norrman - 12 oktober 2014 12:23

Spännande helg i dubbel eller kanske till och med trippel bemärkelse ! Helgen pågår ju fortfarande , men för att inte komma med en stor sammanfattning av helgen i någon komprimerad sörja under söndagskvällen så skriver jag lite innan hemfärden hem ...

Av Linda Norrman - 9 oktober 2014 21:40

Ja nu kom man ju inte direkt på någon annan rubrik , så det fick bli ovanstående denna torsdagskväll antar jag. Fick en anigen rolig kommentar på ett inlägg som jag bara var / är tvungen att lyfta upp lite då jag tyckte det var så klockrent uttryck...

Presentation


Linda Norrman .Bor tillsammans med sonen Andre ( 20år) och dottern Caroline (13år) i en lägenhet i Partille . Är växelvis sambo . Livet pågår hela tiden ...stanna upp och känn efter!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

Hur gör man när man hittat sin livs kärlek där båda har barn och han/ hon bor långt bort ?
 Pendlar varannan helg
 Pendlar varje helg
 Träffas så ofta det finns möjlighet
 Flyttar dit
 Ber han/ hon att flytta till dig
 Hör med vägverket om det finns en sjukt bra genväg till den andra staden
 Flyttar halva vägen var
 om möjlighet finns , jobbar på den andra orten varannan vecka
 ser det hela med ro att man äntligen hittat varandra , så är det underbart att ha den tryggheten.All
 Ser till att förmedla till den andre att det ligger i ens främsta intresse att ses så ofta det finns

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Gästbok

Topblog



<!-- TopBlogArea.se END --

Bloggportalen

BIDRAG TILL MITT KÖRKORT

semester

ye=2013&m=4&da=24&h=0&mi=0&t=semester&yn=Linda&co=ye&mc=no"
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" width="425" height="144" /> </embed></object>
<a href="http://www.time55.com/sv/" style="text-decoration: none; position:relative; bottom: 25px; left: 141px;">
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
</a>

 


Ovido - Quiz & Flashcards