ensammamamman2010

Direktlänk till inlägg 28 september 2014

Helgmys

Av Linda Norrman - 28 september 2014 12:44

Äntligen så var arbetsveckan över och en helg hos Älskingen stod framför mig.

Då vardagen rullar på i vansinnestakt emellanåt , så måste man ju hålla efter där hemma och med en något lat son på 20 år , så är det inte alltid enkelt att hitta energin att fixa undan där hemma .

För att visualisera det hela lite så tänkte jag mest ha visat hur det såg ut där hemma fredag morgon innan jag begav mig iväg till jobbet ochsedan vidare iväg upp / hem till Krille i Nyköping.


          

( bilder på hur det ser ut där hemma när jag kommer hem dyker upp lite senare ..Hahaha )

 

Vädret här hemma i Göteborg var lite sisådär under fredagen , hade en hel del tid över efter jobbet innan jag skulle iväg ( med Skjutsgruppen ) uppåt Nyköping.


     


Detta alternativ är ett helt toppen för oss som pendlar en hel del oss emellan.

Kan inte tycka att det ekonomiskt försvarbart av SJ att ta 1200 kronor ENKEL väg mellan Göteborg--Nyköping !!! Sedan har vi ett bättre alternativ än SJ som vi har använt oss utav ett par år nu, nämligen Swebus eller Bus4you ( Nettbus Express ) .Nu passar ju deras avgångar inte alltid mina ibland oregelbundna arbetstider så att hitta Skjutsgruppen efter 3 år pendlande var ju helt klart inte helt fy skam för plånboken vill jag lova!


I väntan på att jag skulle ta mig till killen som körde( och hans flickvän ) i Gamlestan så passade jag på att mellanlanda och slå mig ned på mysiga Le Croissant  och unna mig ett glas rött och en iiiicke LCHF toast med MASSOR med smält ost.


          


Resan upp gick jättebra och idag söndag så åker jag med samma gäng , de plockar upp mig efter söndagsmiddagen hemma hos Krilles Farmor och Farfar i Norrköping och så beger vi oss neråt Göteborg.


Det är en kille till som åkte med oss från Göteborg upp till Stockholm , och nu är även hans flickvän med så det blir rätt trångt i bilen ned .( men ack så billigt och socialt berikande )


Idag satt vi ( Krille och jag ) och planerade lite omkring vår resa som vi beger oss iväg på i början på nästa år.Längtar verkligen att få komma iväg till detta gemensamma äventyr.

Denna resa är en 40 -årpresent till oss båda, från oss båda och den kommer att inledas med att vi beger

oss ned till Florida tillsammans med våra  vänner Vili, Marlene och Peter för några dagars golf , sol och shopping.Sedan beger vi oss Krille och jag iväg över till Cuba, via Mexico!


 


Nu skall vi strax bege oss till Norrköping på söndagsmiddag , ha nu alla en fortsatt fin söndag.

Och tänk vilken tur att dagarna är få tills det att Krille kommer hem/ ned till Göteborg med, han kommer redan på tisdag!


 


                       


                                               



  




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Norrman - 5 januari 2015 00:29

Fortsätt gärna att följa mig på min nya blogg på ensammamamman.for.me                   ...

Av Linda Norrman - 20 oktober 2014 21:12

Precis som rubriken lyder , så har den sista tiden i min tillvaro bestått utav fullständigt KAOS inombords med tankar och funderingar om framtiden . Min jobbsituation har ju som ni vet vart ohållbar och ändringarna som avlöpt ständigt har fått mig ...

Av Linda Norrman - 13 oktober 2014 21:49

Som rubriken lyder så är det sannerligen en ändring som som måste ske i min tillvaro på vissa plan.En alldeles ohållbar situation som inte blir lättare att mäkta mer direkt!   Men med resplanerna att längta mig smått tokig till avfärden nästa år ...

Av Linda Norrman - 12 oktober 2014 12:23

Spännande helg i dubbel eller kanske till och med trippel bemärkelse ! Helgen pågår ju fortfarande , men för att inte komma med en stor sammanfattning av helgen i någon komprimerad sörja under söndagskvällen så skriver jag lite innan hemfärden hem ...

Av Linda Norrman - 9 oktober 2014 21:40

Ja nu kom man ju inte direkt på någon annan rubrik , så det fick bli ovanstående denna torsdagskväll antar jag. Fick en anigen rolig kommentar på ett inlägg som jag bara var / är tvungen att lyfta upp lite då jag tyckte det var så klockrent uttryck...

Presentation


Linda Norrman .Bor tillsammans med sonen Andre ( 20år) och dottern Caroline (13år) i en lägenhet i Partille . Är växelvis sambo . Livet pågår hela tiden ...stanna upp och känn efter!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

Hur gör man när man hittat sin livs kärlek där båda har barn och han/ hon bor långt bort ?
 Pendlar varannan helg
 Pendlar varje helg
 Träffas så ofta det finns möjlighet
 Flyttar dit
 Ber han/ hon att flytta till dig
 Hör med vägverket om det finns en sjukt bra genväg till den andra staden
 Flyttar halva vägen var
 om möjlighet finns , jobbar på den andra orten varannan vecka
 ser det hela med ro att man äntligen hittat varandra , så är det underbart att ha den tryggheten.All
 Ser till att förmedla till den andre att det ligger i ens främsta intresse att ses så ofta det finns

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Gästbok

Topblog



<!-- TopBlogArea.se END --

Bloggportalen

BIDRAG TILL MITT KÖRKORT

semester

ye=2013&m=4&da=24&h=0&mi=0&t=semester&yn=Linda&co=ye&mc=no"
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" width="425" height="144" /> </embed></object>
<a href="http://www.time55.com/sv/" style="text-decoration: none; position:relative; bottom: 25px; left: 141px;">
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
</a>

 


Ovido - Quiz & Flashcards