ensammamamman2010

Alla inlägg under september 2014

Av Linda Norrman - 29 september 2014 23:10

Som rubriken lyder så är det inte alltid så att saker bli om man tänkt sig.

Lite blir ibland som det blir, och Skjutsgruppen är förmodligen rätt så stor bov i dramat.

Som jag tidigare berättade så använde jag mig utav denna grupp/ community när jag skulle åka upp 7 hem till Krille i Nyköping.

 

Vi var många som ar intresserade av platserna i bilen upp och istället för att skriva fram och tillbaka i och vara i ovisshet så skrev jag mitt mobilnummer i tråden och bad bli kontaktad istället för att alla skulle skriva mängder med meddelanden och tillslut skulle skapa en oviss meddelandesoppa svår att tyda!


Personen som skapat resan hette Michel och det visade sig vid första träffen innan avfärd att det var han och flickvännen som skulle upp , + jag och ytterligare en kille.

Resan gick fint och under resan så stämde vi av att det skulle passa att jag åkte med tillbaka ner till Göteborg igen under söndagen.

 

Bilen skulle vara helt full då, då ena killens flickvän som studerade på Konstfack skulle åka med oss tillbaka igen.

 

Vi sa hejdå och det bestämdes att vi skulle höras av och stämma av närmare tid när de skulle hämta upp mig , men tiden var sagt att bli mellan 17:30-18:00 i Norrköping iaf.

Krilles Farmor och Farfar hade bjudit oss på söndagsmiddag 15:30 och i bilen på väg dit ( 14:50 ) så sms:ar jag dem ( killen som körde bilen ) för att stämma av att vi låg rätt i tidsplaneringen. Får då detta sms tillbaka :

 

"Hej Linda!

Det blev ett missförstånd med en av tjejerna på Facebook och hon uppfattade att hon blivit lovad en plats, så tyvärr går det inte nu:(

Hemskt ledsen för detta!

Hoppas du kan ta bussen ändå "

 

WHAT!!!!

Mitt svar blev något irrriterat :

 

"Det var absolut inte bra..då vi sitter på väg på middag i Norrköping nu!

Men går det inte att ordna att hon tar sig ned till Göteborg med buss ? 

Trodde vi hade spikat hemresan och skulle det bli ändring, då skulle vi meddela varanadra om detta?"

 

De svarar :

 

"Nej , det var inte bra...det blev lite snurrigt men tyvärr blir det såhär nu!

Det var ju också två separata events på hemsidan för varje resa.

Hoppas som sagt verkligen att det löser sig"

( och efter det orkade jag inte engagera mig i saken mer  )

 

Måste dock erkänna att jag blev riktigt upprörd av att inte blivit informerad om detta , förrän jag själv hör av mig.INTE OK !!!

Nu skulle vi på middag kl 15:30.Helt plötsligt så blev det stress och jakt på att hinna med en buss med avgångstid 16:10 ....damn it!!!!

 


Kikade på alternativen som såpass nära avgång blev begränsade .

När jag väl skulle beställa en avgång 17:55 , SÅ VAR DEN SLUTSÅLD!!!

Krille ville inte att detta skulle förstöra våra sista timmar tillsammans under söndagen  med en massa stress , så han bokade tåget hem åt mig 18:35.

Tack Älskling för att du behåller lugnet i alla situationer , inget undantag denna gång

 

         

 

Som sagt , en del saker blir inte riktigt som man tänkt sig.

För övrigt så såg inte köket något använt ut alls vilket jag trodde det skulle ha gjort vid min hemkomst!

(André avslöjar att han knappt vart hemma något , vilket förklarar saken )Så att komma hem sent en söndag kväll utan att behöva börja städa var riktigt skönt vill jag lova!

 

        

Före                        Efter

 

 

 

        

Före                         Efter

 

 

 

        

Före                         Efter

 

Idag måndag , ny vecka fyllt av ...tid på jobb och inte så mycket efteråt förutom

SEN lunch vid strax för 15:00 ,hämtning på Thaiboxning

(med en mellanlandning på Budo & Fitness )

Besked om att Glenns Sportbar kommer att sända UFC på lördag kväll , härligt då det är en hel del av Gladius och Fighter Muay Thais medlemmar som önskar hänga och kika på livesändningen ifrån Stockholm!

 

Passade på att Pröva och köpa mössa och vantar till Carro då vi korsade Avenyn.

Mysig liten promenad bort emot Heden låg sedan på schema , i sällskap av mycket kramar och skratt! ( och en selfie till Krille som inte alltid är på plats med oss men som gärna vill ta del av vad hans tjejer i Götet har för sig )

 

 

Även ett odokumenterat miniinköp av matvaror skedde  innan vi steg på 513 hemåt Partille.


Måndagskollage nedan :

 

 

       

             

                    

 

 

                    



                                      

Icke att förglömma formning av det första tandskyddet väl hemma ! 

 

 

Imorgon heldag på kontoret , och kvällen spenderas ÄNTLIGEN tillsammans med Krille igen då han är nere tisdaen och stannar till tidig söndagsmorgon! 

 

Nu är man vaken på OB-tid...men antar att det kommer vara betydligt mer OBegaglig tid när alarmet ljuder imorgon bitti 06:30 och det är dags att kliva upp.

 

Så med detta inlägget, så får det sätta punkt för dagen, kvällen och natten för min del.Gonatt på er allesammans , ta väl hand om er därute.

 

 

 

 

                                       

 

 

 

Av Linda Norrman - 28 september 2014 12:44

Äntligen så var arbetsveckan över och en helg hos Älskingen stod framför mig.

Då vardagen rullar på i vansinnestakt emellanåt , så måste man ju hålla efter där hemma och med en något lat son på 20 år , så är det inte alltid enkelt att hitta energin att fixa undan där hemma .

För att visualisera det hela lite så tänkte jag mest ha visat hur det såg ut där hemma fredag morgon innan jag begav mig iväg till jobbet ochsedan vidare iväg upp / hem till Krille i Nyköping.


          

( bilder på hur det ser ut där hemma när jag kommer hem dyker upp lite senare ..Hahaha )

 

Vädret här hemma i Göteborg var lite sisådär under fredagen , hade en hel del tid över efter jobbet innan jag skulle iväg ( med Skjutsgruppen ) uppåt Nyköping.


     


Detta alternativ är ett helt toppen för oss som pendlar en hel del oss emellan.

Kan inte tycka att det ekonomiskt försvarbart av SJ att ta 1200 kronor ENKEL väg mellan Göteborg--Nyköping !!! Sedan har vi ett bättre alternativ än SJ som vi har använt oss utav ett par år nu, nämligen Swebus eller Bus4you ( Nettbus Express ) .Nu passar ju deras avgångar inte alltid mina ibland oregelbundna arbetstider så att hitta Skjutsgruppen efter 3 år pendlande var ju helt klart inte helt fy skam för plånboken vill jag lova!


I väntan på att jag skulle ta mig till killen som körde( och hans flickvän ) i Gamlestan så passade jag på att mellanlanda och slå mig ned på mysiga Le Croissant  och unna mig ett glas rött och en iiiicke LCHF toast med MASSOR med smält ost.


          


Resan upp gick jättebra och idag söndag så åker jag med samma gäng , de plockar upp mig efter söndagsmiddagen hemma hos Krilles Farmor och Farfar i Norrköping och så beger vi oss neråt Göteborg.


Det är en kille till som åkte med oss från Göteborg upp till Stockholm , och nu är även hans flickvän med så det blir rätt trångt i bilen ned .( men ack så billigt och socialt berikande )


Idag satt vi ( Krille och jag ) och planerade lite omkring vår resa som vi beger oss iväg på i början på nästa år.Längtar verkligen att få komma iväg till detta gemensamma äventyr.

Denna resa är en 40 -årpresent till oss båda, från oss båda och den kommer att inledas med att vi beger

oss ned till Florida tillsammans med våra  vänner Vili, Marlene och Peter för några dagars golf , sol och shopping.Sedan beger vi oss Krille och jag iväg över till Cuba, via Mexico!


 


Nu skall vi strax bege oss till Norrköping på söndagsmiddag , ha nu alla en fortsatt fin söndag.

Och tänk vilken tur att dagarna är få tills det att Krille kommer hem/ ned till Göteborg med, han kommer redan på tisdag!


 


                       


                                               



  




Av Linda Norrman - 23 september 2014 22:09

Imorse när jag slog upp mina grön-blåa slogs jag av känslan av att ha sovit mycket dåligt ....kände mig redigt trött och matt.

 

 

 

Steg upp och blev rätt så snabbt påmind om hur jag somnade kvällen innan , ja jag hade mycket svårt att komma till ro igår efter att jag bloggat färdigt.

Livets skörhet och alla tankar om livets extistens och sorger , förluster fick mitt hjärta att brista en aning och gråten var oundviklig

Gråten förföljde mig ända tills det att jag somnade av matthet...

 

 

Vaknade upp till en ny dag vid 06-snåret efter ett fåtal timmars sömn ,

Denna tisdags bjöd på en riktigt iskall men vacker vy.

Till synes så skulle jag lika väl kunnat haft 2 stycken falukovringar som mina ögonlock , för de både kändes och liknande 2 kgkorvringar....

                                     

 

 

 

Steg självklart upp och satte igång tekokaren och hoppade sedan in i en varm dusch som fick sinnet att vakna till lite.

 

 


På väg in till kontoret så är det samma busschafför som ALLTID säger godmorgon till alla som kliver på och sedan ropar ut det i högtalaren till dem som kliver på där vid de bakre dörrarna.Sedan önskar alla en fin dag....

 

 

 

Vi hade åkt i kanske 5 min när han säger följande ord ;

 

" Solen gick upp även denna dag "

Dessa ord lämnade en djup känsla....av existens

 

Tog mig en liten rast idag på jobbet efter halva arbetsdagen , var tvungen att få frisk luft kände jag

Passade på att knata över till ICA och kom tillbka med en stor ask med små söta  jordgubbar , tänkte skulle få själen att må lite bättre....men  jag orkade inte äta mer än 2 stycken ( och dessa 2 åt jag när jag väl befann mig hemma 4 timmar senare )

 

 

 

Tekniken vill sig inte riktigt ikväll , så jag går och tar en match med en viss Mr Blund känner jag.

Imorgon en gåva , längtar då det betyder att framtiden med ett gemensamt boende med Krille kommer 1 dag närmare ...

 

 

 

 

Ta vara på er och varandra ...lova mig det!

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Linda Norrman - 22 september 2014 19:51


Om så för en liten stund , så blir detta inlägg ett rätt så intimt sådant.

Mina val av vägar, stigar här i livet har fört mig till den plats jag är på idag och jag skulle inte göra någonting annorlunda!

 

 

 

För då hade jag inte vart berikad med mina barn, min livs Kärlek.

Mitt liv hade sett helt annorlunda ut , men hur det hade sett ut har jag ingen som helst aning om.

Allt detta handlar om aktiva val , även vad vi gör av våra val när de just är gjorda.

Hur vi tar vara och förankrar dess innehåll och utvecklar det till något som vi kan förmedla till andra individer.

 

 

 

Har haft turen att fått ha min stig korsad av flera inspirerande individer under åren och många kloka ord är sagda och det kan vara såpass till synes konkreta och självklara saker så som :

 

" Lev med passion , du har bara ett liv här "

Så smärtsamt sant , men kanske alltför ofta taget för givet .

Har inte kunnat sluta tänka på en medmänniska till oss som för 4 veckor sedan förlorade sin förstfödda tonårsson hastigt .Ibland så sker det som inte får ske , saker ...omständigheter som spelar spratt med allt som har med livet och göra.

 

Denna oerhörda sorg och förlust som en annan individ råkat drabbats av  har verkligen fått mig att tänka efter alldeles extra.

Jag bröt ihop när beskedet nådde mig här hemma  ,det kunde ha vart min son , Carolines storebror , min systers systerson, kusin Mattias kusin ,mina föräldrars första barnbarn .

Nu var det en annan mammas son , andras storebror, kusin och första barnbarn som lämnade alla i ett stort svart hål av sorg ,saknad och förtvivlan.

 

Det så förtvivlande inlägget som nådde mitt blickfång fick hela min värld att snurra till , jag började må illa och jag kunde inte sluta gråta.

Nu så har det gått så mycket som 1 månad och känslan av förtvivlan ligger som ett sår i mitt mammahjärta.Mitt hjärta känner så mycket att det  ibland blir outhärdligt , hur känner då inte denna mamma som fått begrava och säga farväl till sin förstfödde son !?

 

Det blir så fel när en förälder överlever sina barn.....

 

Tillbaka till i början av detta år , januari

Trots att Krilles pappa var vuxen så chockades alla svårt han mycket hastigt gick bort  , inom loppet av 2 veckor så var han borta .Helt ofattbart tragiskt och man blev så  tydligt påmind om att livet inte går att ta för givet och att vi inte vet hur pass länge vi har varandra .

Kvar på jorden finns idag 2 helt underbara föräldrar , som då båda 84 år fick begrava sitt enda barn.

 

 

 

Jag vet att detta inlägget kanske till synes verkar vara tungt och dystert, men ser det hela som ett bra tillfälle att säga TA vara på livet, GE dig tid att tala om för dina nära och kära vad du betyder för dem.

Låt inte gamla saker ligga under ytan för dålig energi , för vad händer den dagen då livet har något helt annat planerat och man skiljs åt med ouppklarade saker?

 

Fick detta kortet av mina föräldrar nu när vi var iväg och firade Pappa ( 70 år ) och mig själv ( 40 år ) .....

 

 

Kortet är taget när pappa och jag sitter på ruffen på vår båt , augusti 1978.

 

Nu är jag själv i generationen till höger på kortet , och jag vet att livet är en gåva och att vi alla bara är....människor med olika förutsättningar och förmågor.

 

Sov gott och ta hand om er själva.

 

 

 

Av Linda Norrman - 21 september 2014 18:23

Kanske så skall man inte riktigt ropa hej än , men nu tänkte jag iaf göra ett ärligt försök med komma igång med bloggandet igen.

Har nämligen gått och funderat på att skapa en egen hemsida ett tag , men måste nog inse att det skulle kräva ännu mer tid från mig ( och sedan så vore en nisch/ inriktning en klar fördel att ha, så jag suger på den karamellen ett tag till och håller mig här.)

 

 

Så med detta lilla inlägg med efterföljande bilder som vi kan kalla en liten visuell sammanfattning vad som har mött min väg på sistone, säger jag 

Hej sålänge!

 






 

 

                

 

     

 

 

 

       

 

 

 

 

               

 

 

           


                     


                      

 

 

 

 

                 

        



              


              


               



                 


                   




               



                   


            




              


Kram på er allesammans 


             



Presentation


Linda Norrman .Bor tillsammans med sonen Andre ( 20år) och dottern Caroline (13år) i en lägenhet i Partille . Är växelvis sambo . Livet pågår hela tiden ...stanna upp och känn efter!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

Hur gör man när man hittat sin livs kärlek där båda har barn och han/ hon bor långt bort ?
 Pendlar varannan helg
 Pendlar varje helg
 Träffas så ofta det finns möjlighet
 Flyttar dit
 Ber han/ hon att flytta till dig
 Hör med vägverket om det finns en sjukt bra genväg till den andra staden
 Flyttar halva vägen var
 om möjlighet finns , jobbar på den andra orten varannan vecka
 ser det hela med ro att man äntligen hittat varandra , så är det underbart att ha den tryggheten.All
 Ser till att förmedla till den andre att det ligger i ens främsta intresse att ses så ofta det finns

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Gästbok

Topblog



<!-- TopBlogArea.se END --

Bloggportalen

BIDRAG TILL MITT KÖRKORT

semester

ye=2013&m=4&da=24&h=0&mi=0&t=semester&yn=Linda&co=ye&mc=no"
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" width="425" height="144" /> </embed></object>
<a href="http://www.time55.com/sv/" style="text-decoration: none; position:relative; bottom: 25px; left: 141px;">
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
</a>

 


Ovido - Quiz & Flashcards