ensammamamman2010

Alla inlägg den 3 mars 2013

Av Linda Norrman - 3 mars 2013 16:28

jag kan väl börja med att säga tack Älsklingen för en alltid lika underbar tid då vi spenderar den tillsammans . dU FICK MIG ATT FÅ EN SÅDAN LYCKOKÄNSLA NU NÄR VI VAR I Väg OCH FIKADE MED MATTIAS i lördags  att jag kände att mina lyckotårar inte kunde hållas tillbaka helt & hållet.

 


Vi fikade en sväng och jag beställde en gräddbakelse ...utan bakelse ! 

Vilken go tjej som jobbade där , hon skickade med mig ett jättevackert och ljuvligt doftande  olivbröd ( som jag hoppas det kommer att ätas ifrån , då varken jag eller krille numera inte äter bröd )


 


 


Älskling , Att säga att när jag kommer upp så är allt som det skall , allt faller på plats och ett totalt lugn infaller sig Jag blev verkligen så rörd och lycklig när du sitter med en av dina närmsta vänner och förklarar dina innersta känslor .



mINA KÄNSLOR FÖR DIG / oss ÄR SÅ underbart fina att känna I SIG ATT JAG ÄLSKAR även dem innerligt!

Låter det logiskt  ? !  nåväl kärlek är inte alltid logik utan det är bara så det är och skall vara antar jag ! Känslan av total lycka , meningsfullhet som gör att man "bara vet" 


Under en viss period i mitt liv fick jag frågan ställd till mig i alla dess former , "Hur ser din dröm man ut?" "hur SKALL HAN VARA? " "Har du lä'tt för att bli förälskad? "  and so on ......Vad visste jag då ? SKULLE JAG HITTA MR RIGHT INOM SNART FRAMTID ?


mycket frågor som fick en att vrida & vända sina TANKAR , sina förväntningar,, förhoppningar, ...ja det var eN HIMLA SKYTTETRAFIK

mellan hjärna & hjärta vill jag lova!!!


 


En dag så kändes det som en alldeles vanlig dag då man steg upp .....

Man har sitt lilla liv där man stiger upp om mornarna  ,tar en kopp kaffe, slår på radion, TV:N  ELLER KANSKE DATORN.



Sedan fyller dagarna på med en massa saker som kan kallas för vardag.....emellanåt så har man lite färgstarka inslag , lite paus . 

Vardagen alltså..... många som pratar om just denna betonar den som om den vore något trist och slentrianaktigt.


jAG HADE INTE TÄNKT ATT STIGA IN I NÄTDEJTARTRÄSKET IGEN i alla fall ,( för där haDE man ju vart lite inne  av och till under åren och "fönstershoppat"  DÅ DET BRUKAR BLI EN JÄKLA SOPPA AV FLIRT HIT& DIT OCH EN MASSA KATT & RÅTTASPEL ( NÅGOT SOM JAG ALDRIG VART ett något vidare STORT FAN av ) så kände jag efter all mediAhype att det skulle bli en ännu tjockare soppa där inne.


MEN IBLAND SÅ BLIR INTE ALLTID SAKER SÅ SOM MAN TÄNKT SIG SOM BEKANT!

Jag skulle trots allt visa en vän att det visst fanns fina killar på nätet . men att hon skulle behöva ta steget med gummistövlarna isf och inte sitta och vänta på att prince Charming skulle komma och knacka på hennes dörr! ( för att datingträsket skulle kunna komma att bli djupt!


Det verkar som om man sätter fokus på det yttre och att skapa stora förväntningar , så pass stora att man sätter en alldeles för hög "ribba" för den andre parten att leva upp till .....ever! Man lever i en liten konstlad GLASBUBBLA ( LÄS : FLÖRTBUBBLA )


 




Tillbaka till dagen då allt kom att förändras.........

Detta kortet nådde mina grön/blåa och jag visste inte med ord vad det var jag kände , men att det var något annorlunda som skulle förändra mitt liv............


Ja det hade jag inga ord att förklara det jag kände inom mig

MEN idag med facit i hand, så vet jag att det inte var så tokiga , orealistiska känslor och tankar jag hade, "Där är min blivande man!!!" DÄR ÄR HAN !!!!!"



 

Nu så har vi lärt känna varandra ordentligt och man blir lika fascinerad av känslan av samhörighet för varje dag som går.

Det finns ingenting som är jobbigt med ett distansförhållande när man har denna grund att stå på i en relation , då ordnar man allt tillsammans, Det ligger lika mycket i bådas intresse att ses , och att känna samma totala lycka samt förälskelse efter snart 1 ½ år .....


ja det gör att man bara vet att detta är menat att ske.Jag har blivit funnen av mannen som är skapad för att älska mig , och jag honom.Vi har fått precis allt som man vi önskat hos en partner.SEDAN ATT VI INTE KAN FLYTTA IHOP ELLER SÅ NU ....det är så vi har det just nu .....


DETta VÄGS UPP AV DEn TOTALA LYCKA som infinner sig varje dag som vi ser vad vi har tillsammans.Att vara ifrån varandra , ja det är väl aldrig skoj att behöva skiljas åt inte ...men att känna det totala lugnet så som att livet faller på plats varje gång man ses igen den känslan är obeskrivlig och den reparerar tomrummet man upplever när man är ifrån varandra.


TÄNK ATT HA EN BLOMMANDE KÄRLEK / EN PARTNER SOM RESPEKTERAR DIG , STÖTTAR DIG I MED & MOTGÅNGAR , ÄLSKAR OCH ÅTRÅR DIG TILL OÄNDLIGHET. sEDAN LÄGG PÅ EN VARDAG MED allt vad den innebär ....OCH PERSONEN STÅR FORTFARANDE KVAR VID DIN SIDA!!! OCH SOM DESSUTOM ÄLSKAR DIG ÄNNU MER !!!


FINNS ABSOLUT INGET SOM SKULLE KUNNA KALLAS  GLAMORÖST MED DET SOM RÖR en relation egentligen, MEN LIVET ÄR lite av EN LÅNGFILM I SVARTVITT, DET ÄR DU / NI SOM BESTÄMMER INNEHÅLLET, FÄRGERNA , ROLLERNA OCH OM DET SKALL VARA DIMMIGT PÅ LINSEN .jAG VET IAF ATT JAG / VI GILLAR ÄKTA RAKT IGENOM ,


 



Däremot är den ren lyx ATT HA FUNNIT EN INDIVID OCH SEDAN TILLSAMMANS med denne SKAPA EN VACKER GENUIN KÄRLEK Där man inte gör sig till , men där det ligger i bådas främsta intresse att vårda Relationen OCH GIVETVIS EN SJÄLV , MAN Lär SIG ATT UPPSKATTA, respektera  det man skapat ihop helt enkelt.


      


JAG ÄLSKAR DIG SÅ OERHÖRT MYCKET , HAR SÄKERLIGEN SKRIVIT EN MASSA I ANDRAS ÖGON " JIBBERISCH" , MEN ORDEN SVÄMMAR ÖVER INOM MIG JUST NU OCH JAG FÖRSÖKER MITT ALLRA BÄSTA ATT FÅ NED DESSA PÅ PRINT.



Go´NATT ALLESAMMANS  TA HAND OM ER.






 





Presentation


Linda Norrman .Bor tillsammans med sonen Andre ( 20år) och dottern Caroline (13år) i en lägenhet i Partille . Är växelvis sambo . Livet pågår hela tiden ...stanna upp och känn efter!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

Hur gör man när man hittat sin livs kärlek där båda har barn och han/ hon bor långt bort ?
 Pendlar varannan helg
 Pendlar varje helg
 Träffas så ofta det finns möjlighet
 Flyttar dit
 Ber han/ hon att flytta till dig
 Hör med vägverket om det finns en sjukt bra genväg till den andra staden
 Flyttar halva vägen var
 om möjlighet finns , jobbar på den andra orten varannan vecka
 ser det hela med ro att man äntligen hittat varandra , så är det underbart att ha den tryggheten.All
 Ser till att förmedla till den andre att det ligger i ens främsta intresse att ses så ofta det finns

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Gästbok

Topblog



<!-- TopBlogArea.se END --

Bloggportalen

BIDRAG TILL MITT KÖRKORT

semester

ye=2013&m=4&da=24&h=0&mi=0&t=semester&yn=Linda&co=ye&mc=no"
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" width="425" height="144" /> </embed></object>
<a href="http://www.time55.com/sv/" style="text-decoration: none; position:relative; bottom: 25px; left: 141px;">
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
</a>

 


Ovido - Quiz & Flashcards