ensammamamman2010

Alla inlägg den 9 mars 2013

Av Linda Norrman - 9 mars 2013 11:41

KAN/ FÅR MAN LOV ATT STÅLLA FRÅGAN HUR DET KOMMER SIG ATT FOLK HAR ETT BEHOV ATT STÖRA SIG PÅ FOLK SOM TALAR UT SIN MENING I FRÅGOR ?I ÄMNEN SOM INTE ENS BERÖR DEM SJÄLVA , MEN ALLTID SKALL VISSA ALLTID HA NÅGOT ATT SÄGA TILL OM.MEN DÅ FÅR MAN NOG HA ETT GOTT ARGUMENT MED KAN MAN JU TYCKA KANSKE.


JA JAG TALAR OM FÖRBUD MOT BARN PÅ EN OMTALAT FIK  I GÖTEBORG.

ARGUMENTet ATT DET INTE FORmULERADES "BARNFRITT" UTAN MED FÖRBUD...JA DET HÅLLER INTE I ETT PROGRAM SÅ SOM DEBATT KÄNDE JAG.


SJÄLV så tycker jag att man bör ha i åtanke att GÖTEBORG MÅSTE VARA ALLA FIKA/KAFFEPAUSENS MEKKA.."SKALL VI TA EN FIKA" VI SYNS PÅ EN FIKA" .....


SLUTA HÄ'NG UPP ER PÅ ORDVAL OCH SE DET PRAKTISKT OCH ATT ALLA SKALL HA EN MÖJLIGHET ATT KUNNA FIKA UTAN EN MASSA BARNSKRIK OCH NONCHALANTA FÖRÄLDRAR SOM ENLIGT DEM SJÄLVA UTTÖVAR "FRI UPPFOSTRAN" LåT DÅ DESSA FÅ UMGÅS MED JÄMLIKA FRIA UPPFOSTRARE....KAN NI TÄNKA ER HUR DET SKULLE SE UT..SKULLE NI VILJA SÄTTA ER DÄR MED EN GOD VÄN SOM NI INTE SETT PÅ LÄNGE OCH TA EN KOPP?


JAHAAA, DÅ KAN MAN JU STANNA HEMMA OCH FIKA ...NÄ NÄ NÄ DET DÄR FUNGERAR INTE SOM ARGUMENT VARKEN FÖR MIG ELLER NÅGON ANNAN SOM VILL KUNNA HA EN FRIHET ATT VÄLJA.




SÄG NU ATT EN EN ENSAMSTÅENDE MAMMA / PAPPA MED EN MASSA BARN SOM HAR FÅTT SIG EN BARNFRI HELG  OCH SOM VILL KOMMA UT OCH FIKA MED EN VÄN HON / HAN INTE TRÄFFAT PÅ LÄNGE.SKULLE HON KÖPA DET ATT "MEN OM DU INTE VILL HA BARN OMKRING DIG SÅ SKULLE DU INTE SKAFFAT DIG BARN OCH VILL DU FIKA SÅ FÅR DU GÖRA DET HEMMA!!??

 



GOTT FOLK , MAN BÖR NOG STANNA UPP OCH SLUTA ATT HAKA UPP SIG PÅ ORDVAL OCH  SOM BEKANT SÅ FINNS DET ALLTID 2 SIDOR AV ETT MYNT ,JUST DENNA CAFÉÄGAREN HADE SINA GODA SKÄL ATT INFÖRA DETTA AKTIVA BESLUT SKULLE JAG ENKELT SE EFTER DENNA DEBATT I TV-RUTAN


MEN JAG KUNDE TYCKA ATT DET INTE BLEV EN RKTIG DEBATT , ELLER?!


TROR INTE ATT NÄR MAN ÄNTLIGEN KAN KOMMA IFRÅN EN HELG ATT RO OM SIG SJÄLV / VARA EN INDIVID OCH INTE MATLAGANDE, BLÖJBYTANDE  INSOMNA-ZOMBIELIKNANDE  FLERBARNSMAMMA/PAPPA  VILL HAMNA PÅ ETT FIK MED FRIUPPFOSTRANDE- VI -HAR-VÄL -ÄVEN-VI-RÄTT-ATT -FIKA-FAST -VI -HAR-BARN-OCH -ALLA-ANDRA -FÅR -ANPASS-SIG -FAMILJER!!!



FÖR ATT DET ÄR VÄL INTE SÅ ATT MAN ÄR EN OFFERPERSONLIGHET FÖR ATT MAN ÄR ENSAMSTÅENDE...ELLER?


 


MEN JAG SKULLE INTE  TYCKA DET VORE SÅ MYSIGT ATT OMGE MIG MED ODÖREN AV  BAJSBLÖJA, BARNMAT, HÖRA GAP & SKRIK OCH KÄNNA STRESSEN FRÅN FÖRÄLDRAR SOM HAR NOLL KONTROLL ÖVER SITUATIONEN.KÄNNER DESSA FÖRÄLDRAR SOM TROTS INGEN KONTROLL PÅ SINA BARN EN RESPEKT & HÄNSYN TILL ÖVRIGA GÄSTER ÄR MIN FRÅGA?!

HAR MAN PASSERAT DEN PERIODEN SOM SMÅBARNFÖRÄLDER SÅ ÄR MAN INTE BARNHATARE BARA FÖR ATT AMN INTE HAR LUST ATT TA EN KAFFE MED EN HEL FÖRSKOLA I CAFÉMILJÖ??!!


 




 



KÄNNER MAN ATT MAN INTE HAR KONTROLL ÖVER EN SITUATION SÅ HANDLAR DET JU OM FÖRMÅGAN ATT INNEHA INSIKTSFULLHET , RESPEKT SAMT HÄNSYN TILL SINA MEDMÄNNISKOR.MED ELLER UTAN BARN.



SÅ!!! NOG OM DET HADE FULLKOMLIGEN ÄLSKAT ATT HA DEBATTERAT I FRÅGAN .DET ÄR JU ROLIGARE ATT FÅ LITE MOTTHUGG, SÅ OM DU SOM LÄSER DETTA HAR NÅGOT ATT KOMMENTERA ANGÅENDE DETTA FEEL FREE!!


HADE IAF SOVMORGON IMORSE, BRUNCH MED EN OMELETT MED DEN GRILLANDE KYCKLINGEN FRÅN GÅRDAGENS "LEFTOVERS" + SPENAT""MUMS!!!

 

LITE BEUNDRANDE AV DET FAKTUM ATT JAG INNEHAR EN ALLDELES EGEN "MAMMAHÖRNA" I KÖKET MED.DÄR MAN KAN ENDAST GÅ FÖRBI OCH FÅ SIG EN OERHÖRD POSITIV ENERGI NÄR MAN BLIR PÅMIND OM HUR UNDERBARA BARN MAN HAR,

 

TACK ANDRÉ FÖR BOKEN, JAG LÄSER I DEN SÅ OFTA JAG KAN OCH CARRO...DINA FINA TECKNINGAR SOM DU MÅLAT UNDER ÅREN SAMT ALLA SMÅ FINA BREV OCH MEDDELANDEN PÅ LAPPAR.TACK FÖR ATT VI ÄR DE NI ÄR, MINA UNDERBARA FINA BARN.ÄR SÅ STOLT ATT VARA ER MAMMA!


EN ANNAN LAPP SOM PRYDER KÖKET ÄR DENNA UNDERBARA LAPP, TILLSYNES KANSKE INTE NÅGOT MÄRKVÄRDIGT I ANDRAS ÖGON. MEN SOM KOM ATT SKAPA EN MYCKET SPECIELL SAK SOM SEDAN KOM ATT KÄNNETECKNA KRILLES OCH MIN KÄRLEK

"GLÖM ALDRIG"

 


 


NU SKALL JAG GÖRA MIG IORDNING , IN & VIDARE IVÄG HEM TILL JANE .SOM IMORSE SA ATT HON HADE GRÅTIT NÄR HON LÄST VAD JAG SKRIVIT PÅ BLOGGEN IGÅR.

KÄRA VÄNNEN DÅ, DU VET JU HUR MYCKET DU HAR OCH FORTFARANDE BETYDER FÖR MIG! JAG TROR MIG KUNNA TA MED MIG LITE KORT TILL DIG IKVÄLL....WWWHOHHOOO

GAMLA MINNEN SOM SKALL SKRATTAS TILL TÅRAR VILL JAG LOVA( HERREGUUUD SOM JAG SÅG UT!! )



TA HAND OM ER DÄR UTE NU OCH HÄR LITE TÄNKVÄRDA ORD ATT BEGRUNDA ÖVER.....






 


   

                    


                            



Presentation


Linda Norrman .Bor tillsammans med sonen Andre ( 20år) och dottern Caroline (13år) i en lägenhet i Partille . Är växelvis sambo . Livet pågår hela tiden ...stanna upp och känn efter!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

Hur gör man när man hittat sin livs kärlek där båda har barn och han/ hon bor långt bort ?
 Pendlar varannan helg
 Pendlar varje helg
 Träffas så ofta det finns möjlighet
 Flyttar dit
 Ber han/ hon att flytta till dig
 Hör med vägverket om det finns en sjukt bra genväg till den andra staden
 Flyttar halva vägen var
 om möjlighet finns , jobbar på den andra orten varannan vecka
 ser det hela med ro att man äntligen hittat varandra , så är det underbart att ha den tryggheten.All
 Ser till att förmedla till den andre att det ligger i ens främsta intresse att ses så ofta det finns

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Gästbok

Topblog



<!-- TopBlogArea.se END --

Bloggportalen

BIDRAG TILL MITT KÖRKORT

semester

ye=2013&m=4&da=24&h=0&mi=0&t=semester&yn=Linda&co=ye&mc=no"
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" width="425" height="144" /> </embed></object>
<a href="http://www.time55.com/sv/" style="text-decoration: none; position:relative; bottom: 25px; left: 141px;">
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
</a>

 


Ovido - Quiz & Flashcards