ensammamamman2010

Direktlänk till inlägg 22 mars 2013

Vardagslyx,mys och Träning

Av Linda Norrman - 22 mars 2013 15:13

OJ OJ OJ, DESSA UPPEHÅLL IFRÅN MIG ÄR JU INTE RIKTIGT SKOJ KANSKE ?!

JAG BER ALLTID OM URSÄKT OCH JAG ANAR ATT MAN LÄTT KAN TRO ATT JAG INTE BRYR MIG  NÅGOT DIREKT . MEN SAKEN HÖR JU TILL DEN ATT DET ÄR FULL RULLE I LIVET , HÄR OCH NU OCH I VÄNTAN PÅ ATT KANSKE TA BLOGGANDET TILL EN ANNAN PORTAL! 


KANSKE DET SKALL VARA MIN NISCH, JA ATT JUST RESUMÉBLOGGA .....HMMM KANSKE DET KAN VARA NÅGOT ...ELLER VÄNTA NU NÄR MAN I SÅDANAFALL  KAN KOMMA ATT SIGNA ETT BLOGGAVTAL SÅ INNEBÄR DET ATT MAN SKALL UPPDATERA MINST 2 GGR / DAG .


NÅVÄL , JAG ANTAR ATT DET LÖSER SIG MED TIDEN det där med kontinuitet 

Senaste blogginlägget var för hela 6 dagar sedan och då BEFANN SIG cARRO & JAG  PÅ SWEBUS BUSS 830 PÅ VÄG UPP TILL NYKÖPING ( VI ÅKTE UPP BARA FÖR EN KORTIS FRÅN LÖRDAG -SÖNDAG, MEN VARJE STUND TILLSAMMANS ÄR JU SÅ UNDERBART , SÅ OM DET FINNS EN MÖJLIGHET ATT SES OM SÅ FÖR EN KORT STUND SÅ GÖR MAN JU DET SÅKLART,DET LIGGER TROTS ALLT I BÅDAS INTRESSE ATT SES VID VARJE TILLFÄLLE SOM GES.


VI ÅKTE UPP PÅ LÖRDAGSFÖRMIDDAGEN SOM SAGT OCH OAVSETT OM VI BARA VAR DÄR EN KORT STUND , SÅ VAR DET SÅ UNDERBART MYSIGT ATT FÅ SES OCH BYGGA PÅ YTTERLIGARE EN BYGGSTEN I RELATIONEN.


PÅ VÄGEN HEM SÅ DOKUMENTERADES NÅGRA LURVIGA VÄNNERS BUSSRESA  TILLSAMMANS MED DESS ÄGARE ( CARRO ) OCH HYRESVÄRD ( mig )


   


DENNA BUSSRESAN KÄNDES SOM EN REN EVIGHET , DET VERKAR SOM OM FLER OCH FLER VÄLJER ATT RESA MED BUSS ISTÄLLET FÖR TÅG VILKET I SIN TUR RESULETERADE I ATT VI INTE KUNDE SITTA BREDVID VARANDRA CARRO OCH JAG!


MEN VID ETT STOPP SÅ KOM HON SOM SATT BREDVID MIG OCH SA " SÅKLART NI SKALL SITTA BREDVID VARANDRA MOR & DOTTER.


TÄNK VAD MAN KAN GLÄDJAS ÅT ATT FÅ SITTA BREVID SIN DOTTER , ÄLSKADE VÄNNEN.

VI KOM HEM VID 21-TIDEN OCH PÅ MÅNDAGEN SÅ ÅKTE CARRO TILL SIN PAPPA OCH DEN påtagliga TOMHETEN infann sig likt ett brev på posten!


MEN DET BÄSTA MED DET HELA VAR JU ATT KRILLE EFTER HAN GÅTT AV SITT DYGNSPASS  SATTE SIG NED I B8ILEN OCH KÖRDE HIT HEM/ NED TILL GÖTEBORG FÖR ATT STANNA TILLS FREDAG MORGON ( IMORSE KL 04:30 )


JA MAN BLEV JU REJÄLT BORTSKÄMD I VANLIG  ORDNING MED HÄMTNING PÅ / LÄMNING PÅ JOBBET .DE FLESTA HUSHÅLLSSYSSLOR, HANDLING , MATLAGNING DISKNING.VILL JU BARA STÄLLA MIG .FORSKARE HAR KOMMIT FRAM TILL ATT INDIVIDER SOM STATUSUPPDATERAR HELA TIDEN LIDER AV EN STÖRNING



"Skriver du ofta om hur bra allting är på Facebook?

Då kan du tillhöra de med höga nivåer av antisociala personlighetsdrag enligt en ny studie.  

 

Genom att jämföra personlighetstester för  300 testdeltagare med innehållet i deras 15 senaste statusuppdateringar har forskare kunnat peka ut vilka tre personlighetsdrag som styr vad vi skriver på nätet – 

narcissism, machiavellism, och psykopatism. I studien kallas kombinationen av dessa drag för den "mörka triaden" – en kall, manipulativ, aggressiv och anti-social personlighetstyp. 

– Människor med en hög nivå av dessa personlighetsdrag skriver om andra saker än de med låg nivå.

Vi tycker oss kunna se att de med hög nivå skriver mer positivt laddade ord  än andra, säger psykiatriprofessor Sverker Sikström vid Lund universitet, en av de forskarna som ligger bakom studien. 

Men personlighetsdragen styr inte bara vad vi skriver utan triggas också och blir tydligare när vi använder Facebook.

– Det är inte säkerställt i studien, men vi tror att det är konkurrensen om vem som får flest likes och vem som är lyckligast som driver fram de här dragen.

Studien visade ingen koppling mellan uppdateringarna och övriga personlighetsdrag som emotionell stabilitet, hur extroverta vi är, antal vänner på forumet eller hur ofta vi besöker FACEBOOK. "

 


DÅ KOMMER MIN MOTFRÅGA KANSKE FRAMSTÅ  EN ANINGEN LARVIG ....SÄGER DETTA INTE MER OM ATT DEM SOM LAGT NED EN HERRANS MASSA FORSKNING / PENGAR PÅ DESSA STUDIER ??!!

 


JAG TOG ÅT MIG EN ANINGEN , DÅ JAG KÄNDE MIG TRÄFFAD TILL EN VISS DEL.MEN JAG VILL JU VISA HELA VÄRLDEN ATT KRILLE ÄR HÄR, ATT HAN ÄR BÄST, GOAST , SNÄLLAST, LAGAR DEN GODAST MATEN , KYSSER SOM EN GUD , ÄR GIVMILDAST SOM INGEN ANNAN , JA LISTAN SKULLE KUNNAS GÖRAS OÄNDLIGT LÅNG KÄNNER JAG SÅ INNAN JAG SJÄLVDIAGNOSTERAR MIG SJÄLV SOM STÖRD SÅ VILAR JAG TAGENTERNA I FRÅGAN OM HUR UNDERBAR KÄRLEK JAG FUNNIT...


TITTA BARA VAD JAG MOTTOG PÅ JOBBET IGÅR ...EFTER ATT HA UTTRYCK  LÄNGTAN EFTER ATT KUNNA SITTA PÅ BUSSEN PÅ MORNARNA OCH DRICKA LITE MORGONKAFFE!...HAHAHAHAHA UNDERBART MOTIV!!!

 

ÄLSKLINGEN VET PRECIS VAD JAG GILLAR, FAST INGEN KÄNNER MIG SÅ VÄL SOM HAN GÖR...FAST DET HAR VÄL INTE KUNNAT UNDÅ NÅGON ATT JAG GILLAR DESSA GUBBAR!! ??


 


EFTER VI ÄTIT LITE JORBUBBAR , BANANER SAMT DRUCKIT LITE KAFFE , DROG VI HEM TILL pARTILLE & GYMMET ( NORDIC WELLNESS , F.D SPORTLIFE PARTILLE )

HELT OTROLIGT GOTT ATT KÄNNA ATT MAN LEVER IDAG , IGÅR KÖRDE VI BÅDA PÅ SÅ ATT VI MÅDDE ILLA  ( LÅTER SJUKT , MEN DEN KÄNSLANÄR SÅ GALET UNDERBAR OCH DET ÄR EN UPPSJÖ AV ENDORFINER SOM SPRUDLAR I KROPP OCH KNOPP !


HERRE JISSES ATT JAG INTE KAN TA DET LUGNT PÅ GYMMET UTAN SKALL MAXA REPETIONENERNA ( OCH SET )

HÄRLIGT ATT TRÄNA TILLSAMMANS OCH NU SÅ "råkar " det ju händelsevis vara boxpass på torsdagarna där nere.fasiken vad skoj vi skall ha / få KOMMANDE VECKOR DÅ KRILLE ÄR NERE TISDAG-FREDAG!!!!!


 


idag känner man av att man körde rumpa , ben riktigt ordentligt IGÅR .

på så vis att man har EN ANINGEN svårigheter att böja benen,,,,hahaha

men jag älskar´t!!!!

   

NU BEHÖVER JAG VILA MINA GRÖN-BLÅ  KÄNNER JAG , DÅ DET KÄNNS SOM EN DUMPER SLÄPPT NED 2 TON GRUS I DEM...



IMORGON SÅ ÄR DET MYS HEMMA HOS JANE SÅ DET KANSKE BLIR LITE BLOGGANDE VÄL HEMMA DÄR IFRÅN UNDER SMÅTIMMARNA IFALL MAN ÄR PIGG SOM EN MÖRT ( VILKET MAN BRUKAR VARA NÄR MAN VART IVÄG.


GONATT ALLESAMMANS , SOV GOTT!


 

 
 
johanna

johanna

23 mars 2013 16:03

haha vilken rolig mugg!:)

http://geminaarts.blogg.se

Linda Norrman

24 mars 2013 14:47

Hej Johanna : )

Tack för du läser min blogg, och visst ÄR den rolig den muggen . Krille tyckte jag skulle ha den och tänka på honom..hahahaha( inte direkt några som helst likheter mellan mannen på muggen och han som köpte den dock !! )

Ha en fortsatt fin dag ( och nu skall jag bege mig in i din bloggvärld lite över en kopp kaffe )

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Norrman - 5 januari 2015 00:29

Fortsätt gärna att följa mig på min nya blogg på ensammamamman.for.me                   ...

Av Linda Norrman - 20 oktober 2014 21:12

Precis som rubriken lyder , så har den sista tiden i min tillvaro bestått utav fullständigt KAOS inombords med tankar och funderingar om framtiden . Min jobbsituation har ju som ni vet vart ohållbar och ändringarna som avlöpt ständigt har fått mig ...

Av Linda Norrman - 13 oktober 2014 21:49

Som rubriken lyder så är det sannerligen en ändring som som måste ske i min tillvaro på vissa plan.En alldeles ohållbar situation som inte blir lättare att mäkta mer direkt!   Men med resplanerna att längta mig smått tokig till avfärden nästa år ...

Av Linda Norrman - 12 oktober 2014 12:23

Spännande helg i dubbel eller kanske till och med trippel bemärkelse ! Helgen pågår ju fortfarande , men för att inte komma med en stor sammanfattning av helgen i någon komprimerad sörja under söndagskvällen så skriver jag lite innan hemfärden hem ...

Av Linda Norrman - 9 oktober 2014 21:40

Ja nu kom man ju inte direkt på någon annan rubrik , så det fick bli ovanstående denna torsdagskväll antar jag. Fick en anigen rolig kommentar på ett inlägg som jag bara var / är tvungen att lyfta upp lite då jag tyckte det var så klockrent uttryck...

Presentation


Linda Norrman .Bor tillsammans med sonen Andre ( 20år) och dottern Caroline (13år) i en lägenhet i Partille . Är växelvis sambo . Livet pågår hela tiden ...stanna upp och känn efter!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

Hur gör man när man hittat sin livs kärlek där båda har barn och han/ hon bor långt bort ?
 Pendlar varannan helg
 Pendlar varje helg
 Träffas så ofta det finns möjlighet
 Flyttar dit
 Ber han/ hon att flytta till dig
 Hör med vägverket om det finns en sjukt bra genväg till den andra staden
 Flyttar halva vägen var
 om möjlighet finns , jobbar på den andra orten varannan vecka
 ser det hela med ro att man äntligen hittat varandra , så är det underbart att ha den tryggheten.All
 Ser till att förmedla till den andre att det ligger i ens främsta intresse att ses så ofta det finns

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Gästbok

Topblog



<!-- TopBlogArea.se END --

Bloggportalen

BIDRAG TILL MITT KÖRKORT

semester

ye=2013&m=4&da=24&h=0&mi=0&t=semester&yn=Linda&co=ye&mc=no"
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" width="425" height="144" /> </embed></object>
<a href="http://www.time55.com/sv/" style="text-decoration: none; position:relative; bottom: 25px; left: 141px;">
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
</a>

 


Ovido - Quiz & Flashcards