ensammamamman2010

Alla inlägg den 1 november 2012

Av Linda Norrman - 1 november 2012 21:46

Alla har väl hört uttrycket "Sköna Söndag" ? Ja jag tror det var en tv program ifrån sent 80-tal alternativ tidgit 90-tal.Lilllördag= onsdag ( eller ibland när man alltid som oftast begav sig hem ifrån Thaiboxningen vardagskvällen korsandes Avenyn...så visst var krogarna rätt välbesökta måndagar som tisdagar  och givetvis Lilla -Lillördagen med ..följt utav lill fredagen ( torsdagen ) Summan av kardemumman av folks vardagliga alkoholvanor , är folk inte ut och tar sig några glas lite väl ofta nuför tiden? Idag har denna första dag i november månad kommit att heta 

" jag -tror jag -håller -på att-arbeta-en-smula-för -hårt -just -nu -och känner -mig -som -om -jag -skall -kliva -in- den -väggen-som- jag -lovat-mig-själv-att -inte -åter-krascha i-dagen!!! ( jisses vilket långt berepp det blev ! )



Idag på jobbet så skulle jag lägga in de sista tidrapporterna , har sparat fakturaförlagor  i dagarna för att slutligen godkänna, frankera& posta dem idag.INNAN 18:00 , nema problema  kan så tyckas....jodå det hade det vart om denna dagen inte hade hetat " jag -tror..............................................
.................................


Jag ber snällt min fina Brother skrivare/scanner /fax att inte schabba till det.......telefonen ringer , offerter att skicka, regleringar utav avtal / fakuror.Nu låter det som jag kanske hade önskat att jag var en utav dessa som satt inne i stan med tända ljus, med ett luftat Amarone skvalpandes i ett glas.Ni har så rätt , för min "kära" skrivare ville visst inte fungera , och jag som skulle vart färdig med att frankerat alla fakuturor vid senast 16:00!!( nu närmade klockan sakta 17:30) Tänkte stilla för mig själv att jag självklart skulle hinna springa bort till brevlådorna börta vid bussen lagom till att hinna posta alla kuvert innan tömmningen utav lådan 18:00 nämligen.


Regnet strilar ..ned? Ohh nej varför skulle det regna uppifrån när man har Göteborgs-det spelar ingen -roll- hur -du -försöker-gardera-dig -likt-förbannat-så regnar-det in- ifrån -sidan -och dryper-dig-soaked-from top- to -toe andå !! Jag salmar ihop alla fakturor, viker så många som jag kan tillsammans för att slippa stå och vika en & en.

Allt flyter på även inne på kontoret , så som regnet skapar en mindre flod utanför entrén.


Jag låser mitt kontor, springer iväg ut genom dörren och PLASK!! Rätt i en vatten/ lövgegga som använder mina ngt ickerustade emot regn-stövlar lika en disktrasa med oemotstådlig  uppsugningsförmåga.


 


Lösningen / planB = hinna med att posta innan 18:00...då kan jag smyga in att klockan blev över 18:00 innan jag kom iväg tillslut ....så det fick bli planC istället "bara" 

Jag hade planerat in denna ifall det skulle bli något som inte klaffade , beslutar mig för att bege mig in till Nils Erikssongatan/ vägen istället.De tömmer lådorna 19:00 & skulle det mot all förmodan strula till sig så fanns iaf Krukhusgatan (Postterminalen bortanför Centralstationen )som har tömmning 20:00.

 

Smått stressad i nuläget, men står iaf vid busshållplatsen med god marginal....18:06 bussen är försenad enligt Västtrafik ( beräknad ankomst 18:12) tick tack tack tack...hmmm Ingen buss som kommer förbi på min sida som skall inåt stan alltså.

Det blir alltså planC som är näste plan att stupa i backen ....... då uret visar 18:25 och ingen buss i siktet.


Det hela slutar med att jag i ilska efter att kommit in till stan och letat efter " postlåda 19:00 " beger mig med raska steg in på tågområdet i regnet.Tänkte väl att det var en aningen smådunkelt / kusligt/ ensligt där igenom och valde därför att inte gå vid vägen utan igenom olika företag som ligger i anslutning.


   Stod det på flera skyltar och det var varningar om överträdlese skulle äga rum överallt, så jag gav upp och erkände mig slagen av....ja extremt dålig rutin på arbetet  idag.Min chef sa åt mig att ta ut en "pusta-ut-dag" hemma imorgon, rå om mig själv( jobba hemifrån ) Vilket jag verkligen inte tänkte argumentera emot överhuvudtaget , då jag redan planerat( och dessutom lagt in det i vårt jobbkalender redan 2,5 vecka sedan.


Väl hemma , 12 timmar efter att jag begav mig till att börja min underbart chilldag ( läs:kaosdag)var jag återligen äntligen hemma!!

Imorgon så blir det ett litet äventyr till ett ställe som jag inte vart på/ under på ett tag nu, men nu är det dags att ta en liten tur dit i morgon eftermiddag.



Gonatt alla goa , ta hand om er nu och glöm inte att ni är värdefulla






Presentation


Linda Norrman .Bor tillsammans med sonen Andre ( 20år) och dottern Caroline (13år) i en lägenhet i Partille . Är växelvis sambo . Livet pågår hela tiden ...stanna upp och känn efter!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

Hur gör man när man hittat sin livs kärlek där båda har barn och han/ hon bor långt bort ?
 Pendlar varannan helg
 Pendlar varje helg
 Träffas så ofta det finns möjlighet
 Flyttar dit
 Ber han/ hon att flytta till dig
 Hör med vägverket om det finns en sjukt bra genväg till den andra staden
 Flyttar halva vägen var
 om möjlighet finns , jobbar på den andra orten varannan vecka
 ser det hela med ro att man äntligen hittat varandra , så är det underbart att ha den tryggheten.All
 Ser till att förmedla till den andre att det ligger i ens främsta intresse att ses så ofta det finns

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Gästbok

Topblog



<!-- TopBlogArea.se END --

Bloggportalen

BIDRAG TILL MITT KÖRKORT

semester

ye=2013&m=4&da=24&h=0&mi=0&t=semester&yn=Linda&co=ye&mc=no"
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" width="425" height="144" /> </embed></object>
<a href="http://www.time55.com/sv/" style="text-decoration: none; position:relative; bottom: 25px; left: 141px;">
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
</a>

 


Ovido - Quiz & Flashcards