ensammamamman2010

Direktlänk till inlägg 20 november 2012

Rock Circus

Av Linda Norrman - 20 november 2012 23:10

Idag gick jag och André på genrepet av Rock Circus på 12:ans på Ullevi

Tack goaste ( galnaste ) Stefan Odelberg för inbjudan .

Vi har setts någon gång efter denna sommaren( 18 juni 2011 ) då vi spelade i samma fotbollslag ( Kändislandslagets välgörenhetsmatch till förmån för Majblomman, Barn i fattigdom )


  

Ja man kan ju bara drömma sig  bort när man kickar boll med dessa goingar......

 

 

Men ikväll var det lite vassare fasoner....riktigt  skoj vill jag lova!!!

 



Rockcircus är en ny trio som bildats ur två andra duktiga coverband.
Med över 2 500 gig i bagaget (after beach, after ski, företagsspelningar m m)
rullar nu Rockcircus ut på nya äventyr.

Nya låtar blandat med klassiker

Kännetecknande för Rockcircus är en show med hög kvalité i högt tempo. Bandet spelar nya och moderna låtar i sin egen stil och blandar gärna med gamla klassiker så att alla åldrar får sitt.

Det sceniska framträdandet är av hög klass och den unika stilen har skapat ett enormt intresse och nyfikenhet hos publiken. Karaktärerna Zirkusdirektör Schnitsel-Fritz med sina två cirkusartister Mister Guru Whip och Monsieur Baguette Adolpho gör succé på varje scen de uppträder.

Ni som brukar gå på företagets traditionella julbord , ååååår efter år ...missa inte chansen att testa på något HELT annorlunda ( tro mig ni kommer inte att ångra er !! )

STANS BÄSTA JULBORD & EN SHOW MAN INTE FÅR MISSA!

 

"Snart sänker sig mörkret över Göteborg, vi är många som börjar längta till julen och det ljus & värme som denna högtid medför. Låt oss vara en del av era julförberedelser och bjud era anställda eller passa på att umgås med familj och vänner här på Gamla Ullevi.

Under november och december månad smäller det i 190 knyck på Restaurang 12: ans Salong. Då ni kan avnjuta vårt dignande julbord, bli underhållna av Rock Circus & Stefan Odelberg med gäster, som presenterar showen ”Killing Houdini”


Killing Houdini blir en galen show i 3 akter där musik blandas med tokiga upptåg, magisk magi, illusioner i världsklass och mycket skratt. Julmusik? Absolut inte, den lämnas hemma och ingen sitter säker, då menar vi INGEN sitter säker den kvällen.


Rock Circus är ett av Sveriges galnaste, tokigaste och tuffaste band med över 2000 spelningar i bagaget. De blandar låtarna vilt i sin repertoar där det bjuds på en salig blandning av Lasse Berghagen, Lady Gaga och AC/DC.


Stefan Odelberg, en trollkonstnär som inte behöver någon närmare presentation. Odelberg trollar, Odelberg trollbinder, Odelberg charmar. Stefan har gjort över 1000 föreställningar, shower i USA, Europa och mängder av TV framträdande. Med honom vet man aldrig vad som händer?


 


Fastän det var en rengig tisdagskväll i november ( enligt en utav bandmedlemmarna) så var det banne mig den mest fartfyllda , underbart karismatiska  kvällen jag har haft på länge.

Det bjöds på en massa goda pizzor utav både köttkaraktär ( parmesan & parmaskina) samt en vegetarisk ( Roccula & Pesto + körsbärstomater)

 Mums! André var pengakossan för kvällen( läs:mycket givmild ) och betalade drickan för oss båda.

Ja  det var ( läs :är ) en vardag idag , men vi tog några öl  ikväll och det kändes så underbart skoj  & mysigt att kunna hitta på saker tillsammans mitt i vardagen!


Nu blir det att inta horizontalt läge  och invänta Mr Blund ...imorgon ny dag ....nya möjligheter!

Gonatt alla goa  , tack André för att du delade kvällen med mig ( du berikar mitt liv med din existens )




 
 
Andreas Hansson

Andreas Hansson

21 november 2012 12:23

Rock circus är grymma, vi skulle bokat in dem i våras till för ett jobb, men kunden valde Hammerfall denna gång...

http://www.kryckansblogg.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Norrman - 5 januari 2015 00:29

Fortsätt gärna att följa mig på min nya blogg på ensammamamman.for.me                   ...

Av Linda Norrman - 20 oktober 2014 21:12

Precis som rubriken lyder , så har den sista tiden i min tillvaro bestått utav fullständigt KAOS inombords med tankar och funderingar om framtiden . Min jobbsituation har ju som ni vet vart ohållbar och ändringarna som avlöpt ständigt har fått mig ...

Av Linda Norrman - 13 oktober 2014 21:49

Som rubriken lyder så är det sannerligen en ändring som som måste ske i min tillvaro på vissa plan.En alldeles ohållbar situation som inte blir lättare att mäkta mer direkt!   Men med resplanerna att längta mig smått tokig till avfärden nästa år ...

Av Linda Norrman - 12 oktober 2014 12:23

Spännande helg i dubbel eller kanske till och med trippel bemärkelse ! Helgen pågår ju fortfarande , men för att inte komma med en stor sammanfattning av helgen i någon komprimerad sörja under söndagskvällen så skriver jag lite innan hemfärden hem ...

Av Linda Norrman - 9 oktober 2014 21:40

Ja nu kom man ju inte direkt på någon annan rubrik , så det fick bli ovanstående denna torsdagskväll antar jag. Fick en anigen rolig kommentar på ett inlägg som jag bara var / är tvungen att lyfta upp lite då jag tyckte det var så klockrent uttryck...

Presentation


Linda Norrman .Bor tillsammans med sonen Andre ( 20år) och dottern Caroline (13år) i en lägenhet i Partille . Är växelvis sambo . Livet pågår hela tiden ...stanna upp och känn efter!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

Hur gör man när man hittat sin livs kärlek där båda har barn och han/ hon bor långt bort ?
 Pendlar varannan helg
 Pendlar varje helg
 Träffas så ofta det finns möjlighet
 Flyttar dit
 Ber han/ hon att flytta till dig
 Hör med vägverket om det finns en sjukt bra genväg till den andra staden
 Flyttar halva vägen var
 om möjlighet finns , jobbar på den andra orten varannan vecka
 ser det hela med ro att man äntligen hittat varandra , så är det underbart att ha den tryggheten.All
 Ser till att förmedla till den andre att det ligger i ens främsta intresse att ses så ofta det finns

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Gästbok

Topblog



<!-- TopBlogArea.se END --

Bloggportalen

BIDRAG TILL MITT KÖRKORT

semester

ye=2013&m=4&da=24&h=0&mi=0&t=semester&yn=Linda&co=ye&mc=no"
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" width="425" height="144" /> </embed></object>
<a href="http://www.time55.com/sv/" style="text-decoration: none; position:relative; bottom: 25px; left: 141px;">
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
</a>

 


Ovido - Quiz & Flashcards