ensammamamman2010

Direktlänk till inlägg 15 december 2012

Finbesök ( läs:mys) och Missing People Sweden

Av Linda Norrman - 15 december 2012 11:51

Finns så mycket man vill skriva om att det som oftast blir lite trafikstockning i bloggandet.Jag har börjat komma tillbaka i jobbet sakta efter att ha legat däckad i 1 vecka, vilket känns oerhört skönt att vara tillbaka vill jag lova.

Detta skulle firas väl tyckte min chef ¨då kan serverade lite iskall Päroncider till lunchen ( alkoholfri såklart )


                                                         


I vanlig ordning så kom Krille ned onsdagen och då fick jag lyxen att bli hämtad ifrån jobbet och återigen så kom allt att falla på plats känslomässigt när vi äntligen kan vara i varandras närvaro.Vi åkte aldrig till Liseberg sist Krille var nere då tiden blev för knapp. Nu på självaste Lucia så kändes det som det passade bättre i vinterlandskapet som råder i Göteborg/ på Liseberg just nu.

 

Julmyset infinner sig verkligen på Liseberg och den 14 november öppnades dörrarna för allmänheten. Och belysningen ramas in av snö på parkens träd, buskar och statyer
"Nu tändas åter miljoner juleljus ! " 

Vad var inte  mysigare än att åka dit mitt i veckan  , en liten fristad ifrån allt annat i vardagen ?


 

 


I vanlig ordning så kom vi iväg lite senare än planerat , men väl på plats så var det så mysigt ( fast vi misstänker att vi har en snart blivande hormonellt troll som är pre-teen...för jisses vilket humör CarroBarro var på periodvis under kvällen )Tur är väl att det gick över till slut iaf!.Därav att det inte blev något/ några foton tagna på denna solstråle )

 

Vi stod och mös ordentligt intill eldstäderna som stod placerade lite varstans.

 

 

                                               

 

 

Det var endast -8 grader , men den fuktiga isluften gjorde att det kändes som -28 grader helt ärligt.Tur då att dessa fanns till våra iskalla händer ( trots att vi hade varma vantar / handskar..... DUBBLA!! ) 

             

 

                    

 


I år introducerades det nya temaområden inne på området, vart och ett med sin unika karaktär.

Spännande att ta del av både kultur samt historia under "tak"


T ex besök midvinterns snötäckta Lappland, upplev norrskenet och hälsa på hos Tomtefar och hans renar. Kliv in i Medeltidslägret och se hur kungen och hans väpnare förbereder inför midvinterns stora fest.

 

Eller varför inte bege sig med barnen till Tomtehuset eller  se/ uppleva  En Julsaga , helt klart värt att besöka med familjen! Klä er varmt och kom inte dig så sent som vi gjorde , så hinner vi i lugn och ro strosa omkring länge länge , drömma er bort lite ifrån den julstress som annars är närvarande i juletider !



Vid Lappland , så bakades det tunnbröd för fullt , och där köpte vi oss några "Kanelisar" = Färskt rykande nybakt tunnbröd med smör kanel & socker i , ihoprullade ( om jag säger mitten på kanelbullen så är jag övertygad om att ni vet exakt vad jag menar!! )MUMS!!

 

 

               Vi åt en något sen middag i lugn och ro , innan vi for hem igen 

 

                             

 


                          Innan vi for hem så gick vi förbi  Hovsenap boden

 

                                  

 

Där med  sina fina krus med Svenskodlad / producerad senap i vackra krus och olika smaker.Vad sägs om t ex CHAMPANGESENAP !! Julspecialaren  Äpple och kanel , eller den som Krille gillade bäst som hade lite "go!! " i sig Whiskeysenapen.Den var riktigt god , så den fick åka med hem och hamna i vörttunnbrödet + Alspånsrökta kalkonen i från Nordströms !!

                             

   +  = Julmums!




Självklart så kunde det inte undå Krille att höra att damen som stod i boden kom i från  " hans trakter " Vadstena minsann alltså....ja inte så långt ifrån Motala .

Jag gillar närodlade livsmedel och det gör att man gärna lägger lite extra på att gynna dessa företag! Besök gärna deras bod , jag lovar att ni kommer att hitta en ny favoritsenap till just nu det kommande julbordet .( och sedan vara en av favoriterna)

 

Nog om senap va!!? Hahaha

Snön har fallit rejält under natten och det tycks bli en vit jul , vad härligt!

Krille åkte hem och jobbade tiiiidigt imorse , han kysste mig hejdå redan vid 04:30 och när jag väl vaknade vid 07:15 hade även André åkte iväg och jobbat ( duktig kille)

 

 

 

Carro satt inne en stund på förmiddagen och ägnade sig åt lite åt sin Moviestarpanet , men sedan hoppade hon i full mundering och begav sig iväg ut med en kompis i snön.

Blöt/kramsnö var det allt vill jag lova , då hennes kläder låter lika tomtevisa "tipp tapp " men denna melodin låter mer "dripp dropp" ute i från badkaret .

 

Bäst nog att hänga upp kläderna innan de hängs in i torkskåpet som sagt , annars blir det en stor pöl i torkskåpet.

                  

Nu blir det att ordna lite mat till Lillhumman här , imorgon så skall vi hämta ut lite paket och dela ut till den som beställt dem.

                                        

 

Imorgon kommer jag även att berätta lite om min anmälan / kommande aktiva medverkan i Missing People Sweden och en upptäckt av en av de försvunna där ifrån . Titta gärna in på deras sida på Facebook , där ni kan se pågående fall , anmäla er  etc 

                                                   

                                                     Kram på er!

 

 

 

 

 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Norrman - 5 januari 2015 00:29

Fortsätt gärna att följa mig på min nya blogg på ensammamamman.for.me                   ...

Av Linda Norrman - 20 oktober 2014 21:12

Precis som rubriken lyder , så har den sista tiden i min tillvaro bestått utav fullständigt KAOS inombords med tankar och funderingar om framtiden . Min jobbsituation har ju som ni vet vart ohållbar och ändringarna som avlöpt ständigt har fått mig ...

Av Linda Norrman - 13 oktober 2014 21:49

Som rubriken lyder så är det sannerligen en ändring som som måste ske i min tillvaro på vissa plan.En alldeles ohållbar situation som inte blir lättare att mäkta mer direkt!   Men med resplanerna att längta mig smått tokig till avfärden nästa år ...

Av Linda Norrman - 12 oktober 2014 12:23

Spännande helg i dubbel eller kanske till och med trippel bemärkelse ! Helgen pågår ju fortfarande , men för att inte komma med en stor sammanfattning av helgen i någon komprimerad sörja under söndagskvällen så skriver jag lite innan hemfärden hem ...

Av Linda Norrman - 9 oktober 2014 21:40

Ja nu kom man ju inte direkt på någon annan rubrik , så det fick bli ovanstående denna torsdagskväll antar jag. Fick en anigen rolig kommentar på ett inlägg som jag bara var / är tvungen att lyfta upp lite då jag tyckte det var så klockrent uttryck...

Presentation


Linda Norrman .Bor tillsammans med sonen Andre ( 20år) och dottern Caroline (13år) i en lägenhet i Partille . Är växelvis sambo . Livet pågår hela tiden ...stanna upp och känn efter!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

Hur gör man när man hittat sin livs kärlek där båda har barn och han/ hon bor långt bort ?
 Pendlar varannan helg
 Pendlar varje helg
 Träffas så ofta det finns möjlighet
 Flyttar dit
 Ber han/ hon att flytta till dig
 Hör med vägverket om det finns en sjukt bra genväg till den andra staden
 Flyttar halva vägen var
 om möjlighet finns , jobbar på den andra orten varannan vecka
 ser det hela med ro att man äntligen hittat varandra , så är det underbart att ha den tryggheten.All
 Ser till att förmedla till den andre att det ligger i ens främsta intresse att ses så ofta det finns

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12 13
14
15 16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Gästbok

Topblog



<!-- TopBlogArea.se END --

Bloggportalen

BIDRAG TILL MITT KÖRKORT

semester

ye=2013&m=4&da=24&h=0&mi=0&t=semester&yn=Linda&co=ye&mc=no"
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" width="425" height="144" /> </embed></object>
<a href="http://www.time55.com/sv/" style="text-decoration: none; position:relative; bottom: 25px; left: 141px;">
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
</a>

 


Ovido - Quiz & Flashcards