ensammamamman2010

Direktlänk till inlägg 2 juni 2013

Vart skall jag börja ....

Av Linda Norrman - 2 juni 2013 21:48

Vet inte riktigt vart jag skall börja att skriva om. Och för att det inte skall bli en komprimerad sörja så försöker jag nu att hålla mig så kort och koncis som det bara går.

Min helg har vart helt underbar helt enkelt! Fredag = semester + fika & Queernight 

 

Redan på väg in till stan , som iofs började med stress då jag hade räknat med att hunnit mött upp hon som gör mina fina fransar , men det gick i stöpet då bussen min var försenad en hel del och jag fick springa med väskor och allt!

 

MEN sedan så har helgen vart helg underbar, med nya intryck , nya människor , dans , kvalitétstid , glädjetårar samt en hel del promenerande ...för att bara nämna lite av allt som helgen bjöd på.

 

När jag skulle vänta på min tur att kliva av bussen vid Nordstan så fick jag syn på en kille som fångade min fulla uppmärksamhet med sitt "något " unika och lite utstickade hår.....

Jag kände en genuin värmande glädje spridas inom mig  .tänkte för mig själv  att denna killen trodde på sig själv och vågade stå för sin egna stil .Respekt !!!! Inte tänkte jag gå ut ifrån bussen och bara gå förbi honom utan att ha förmedlat mina tankar som jag hade .

 

Innan jag dokumenterade ( läs: fotograferade ) det hela så duttade jag honom på axeln lite försynt ( då han stod i sin egna värld med musik i lurarna. )

 

Talade om för honom att jag tyckte han hade en himla go stil med att famför allt att jag tyckte det var helt underbart att han trodde på sig själv och vågade sticka ut.All respekt till honom!

Frågade sedan om han skulle känna att det var ok att jag fotade det hela och att bilderna skulle komma att läggas upp på en blogg.Han var helt tillfreds med det hela . ( till min förtjusning såklart )

 

 

1  

Allt respekt till individer som står upp för vad de gillar och tror på och denna killen växte allt inombords ( vilket hans leende nog kan tala om ) 


Vidare iväg var jag med huöret på topp , på väg bort till Lena och en fika i det gröna väntade.

Vi gick via henne och lämnade av min väska , då det kändes en smula onödigt att släpa omkring på den bort till Kronhusbodarna & Kronhusparken.


 


Kaffe ,Piggelin samt 1 glas Rosé  blev det i solskenet ( denna dagen var galet varm och kombinationen av alla dessa godsaker var klockren. )


Väl tillbaka efter fika i den frodiga parken , så begav vi oss tillbaka hem till Lena och " Lyckades " efter mycket om och men att fånga oss båda på ett kort ( jag ser dock galet trött ut ) MEN det gör nog de flesta intill Lena iofs då hon är som en hel famn med solstrålar!Tack för en mysig fredag, det gör vi snart om igen tycker jag!


 


Vidare  hem till Jane  som i sin tur var ute med sina kollegor direkt efter jobbet , hem dit för att se vad som dolde sig under allt papper + snören!!!!! Passade på att plocka en liten bukett blommor på väg uppåt till övre Johanneberg.

 


Jag öppnade mycket MYCKET varsamt paketet som stod försiktigt lutat mot möbeln i Janes vardagsrum


 

Vad jag fann  under alla lager papper var något som jag inte ens vill försöka mig på att förmedla i ord, då känslorna var så oerhört starka vid öppnandet samt nu när jag skriver om det hela igen. Skåda hur underbart duktig käraste vännen är, och hur slående likt det hela är....( samt att texten som betyder så mycket för Krille och mig prydde tavlans nedre hörn )


 


 


Imorgon följer fortsättningen av vad helgen bjöd på , med inslag av tårfloder av total lycka och berördhet.Sedan givetvis lite om hur kvällen natten ute på stan kom att bli .

Av hela mitt hjärta vill jag tacka livet i sig och speciellt tacka Jane samt säga god natt ....jag är fortfarande mållös över tavla + brev.Lyckan är total att ha vänner som detta.


 



Som sagt , fortsättning följer imorgon med Queernight + pretto-natt-mat och långpromenad och mycket mycket mer ! Denna helgen kom att bli den.kanske roligaste helg jag haft på länge för att säga någonsin!


Kram kram






 





 
 
Ingen bild

Thina

4 juni 2013 12:38

Herregud vilken blogg!!!!... så tråkig INTE det minsta intressant, ni tror att ni kan starta en blogg bara för att ni varit med i ETT tv-program.... Försök komma med ngt som inte alla tusen andra bloggare skriver.....tyvärr men är sååå tvungen att kommentera och ge MIN åsikt vad jag tycker.
Har inte varit här inne på denna blogg tidigare och kommer tyvärr inte gör det igen.... Så trevlig sommar på dig !!

Linda Norrman

4 juni 2013 19:10

Ja , herregud vilken jädra blogg.. .det säger jag med!!!Mitt liv för andra är till synes tråkigt enligt vissa ( inkl. dig själv )

Jag har aldrig trott mig vara ngn större individ bara för jag för några år sedan medverkade i ett TV-program. Ingen i min omgivning skulle nog hålla med dig där och man kan väl ändå inte dra alla individer över samma kam ....men helt upp till dig som sagt....allt går att vända emot individen och att tro är något man skall ägna sig åt i kyrkan istället ; )

Jag tror mig VETA att du själv bloggar och den bloggen måste vara mycket intressant och jag som inte läser många bloggar ( då jag som du anser att många är blasé.......allt skall skrivas om hur jädra bra allt är eller hur snygga de är....bla bla bla

Skillnaden är hur man tänker och sedan agerar.
För lyssna här...
*Jag skriver inte ett negativt inlägg på någons blogg som jag råkat hamna på.
*Lever för att peppa andra människor att må bättre och för att andra individer skall känna sig tillfreds och utvecklas.

Lite som ordspråket " Behandla andra så som du själv vill bli behandlad "

Tanken var / är väl inte gå in i någon sorts försvarställning , MEN vem säger att jag bloggar bara för att jag var med i ett TV program....jag är en helt vanlig människa.
Jag i min tur använder mig av bloggandet som en sorts ventil i vardagen och för att nå ut med saker / lyfta upp saker som kanske berör mig och som jag vill förmedla.

Tråkig...för dig kanske det är så....men gör som mig....ge konstruktiv kritik istället .Det får andra att utvecklas och må bra

 
Ingen bild

Thina

4 juni 2013 20:21

Det är precis det jag gör....kalla det konstruktiv kritik....försöker få dig och inse att din blogg är just blase. Bara för att du som sagt varit med i det ena tv-programmet gör dig verkligen INTE intressant. Varför tror du att du inga kommentarer fått...? Jo för det finns ingen som kan bry sig mindre om dina blogg. Jag skriver/har ingen blogg av den enkla anledningen att har inget att komma med som sku vara ngt jag vill dela med andra.
Ta och hitta på ngt annat att sätta din energi på, ngt du kan. Lägg INTE mer energi på bloggande. Dethär är bara konstruktiv kritik.....dina vänner håller säkert med mig om detta :))
Din blogg har absolut 0 betydelse för oss andra.....
Som du själv sa att du är en helt vanlig Svensson, varför blogga???
Skriv dagbok istället :))

Linda Norrman

4 juni 2013 21:34

Kram på dig och hoppas att du mår bra som person.
Om du tar och läser mellan raderna så bloggar jag inte för att tillgodose ditt eller andra negativa människor utan mest för att förmedla.
Du har ju tydligen ett stort behov att trycka ned andra människor för att de haft något med media att göra...men självklart så misstänkte jag att du skulle välja att hugga genom att istället klanka ned på mig ( det räckte tydligen inte med Johanna )

Kära människa , tänk dig för och tänk efter att man kanske inte lägger HELA sin energi på bloggandet utan på sin familj ;)

Jag väljer att inte skriva mycket om mina barn på bloggen av den simpla anledningen att de själva skall få välja om de skall vara med.

De gånger jag lagt upp någon bild eller skrivit så har de alltid fått ge sitt medgivande.

Vet du en sak, jag kan nöja mig med att ha en läsare som följer min blogg och som älskar att läsa den.

Sedan att jag även har en som avskyr den av någon märklig anledning ...det är ju bara en bonus ;)

Säger det ytterligare en gång...jag ser mig verkligen inte som någon intressantare än någon som inte vart med i TV .Förstår inte varför du måste haka upp dig på detta helt ärligt...det är synd för dels så lägger du själv ned en massa onödig energi på att kommentera hur ointressant jag är och hur dålig min blogg är. Sedan så hoppas jag att du själv lägger ner din fina och positiva energi på något du är bra på.

För något säger mig att det mer talar för ett eget missnöje än vad jag har gjort eller sagt.

Aktiva val är svaret tjejen, aktiva val.
Jag har valmöjligheten att blogga istället för att slösa på regnskogen genom att skriva dagbok.
Så varför lägger du ned din energi på att kritisera igen sa du ?
Aktiva val återigen...du kan ju faktiskt sluta läsa och lägga ned negativ energi på sådant du inte gillar eller kan ändra på.

Och om jag omger mig av vänner som inte känner att de kan tala om detta för mig , så är det inte riktigt min huvudvärk.Men eftersom vänner i min närhet är att lita på och jag använder mig av bloggen främst i nedvarvningssyfte lite ...att reflektera över saker och ting som pågår i min tillvaro.

Sedan så är det väl en del billigare än att gå i samtalsterapi kanske ;)
Bearbetning av traumatiska och krisartade situationer i ens tillvaro.

Så nu , har du tagit nog med min energi känner jag, men just det ja du tillhörde ju dessa energitjuvar som tror att de talar för alla som har internet bara för att du själv förmodligen inte är nöjd över tillvaron på något sätt.För ingen annan individ som mår bra , har behovet att bete sig så som du tycks göra lite var stans här på www.

 
Ingen bild

Tiina

4 juni 2013 22:35

Tyvärr så fattar du inte min point.....så typiskt av er bloggare. Så fort man har något negativt att komma med om Er är man antingen enligt dig, missnöjd men sin tillvaro, energitjuvar :) , mobbare...herregud. Kanske det istället är så att de är Du som inte riktigt hajar ett och annat. Ta o se dig i spegeln och fundera innan du kritiserar folk utan ngt som helst aning vem du pratar om:)

Du skriver långa svar men tyvärr så är det bara bl.a., bl.a., blaaaa......inget egentligt innehåll, vilket jag var på redan innan = ointressant!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Norrman - 5 januari 2015 00:29

Fortsätt gärna att följa mig på min nya blogg på ensammamamman.for.me                   ...

Av Linda Norrman - 20 oktober 2014 21:12

Precis som rubriken lyder , så har den sista tiden i min tillvaro bestått utav fullständigt KAOS inombords med tankar och funderingar om framtiden . Min jobbsituation har ju som ni vet vart ohållbar och ändringarna som avlöpt ständigt har fått mig ...

Av Linda Norrman - 13 oktober 2014 21:49

Som rubriken lyder så är det sannerligen en ändring som som måste ske i min tillvaro på vissa plan.En alldeles ohållbar situation som inte blir lättare att mäkta mer direkt!   Men med resplanerna att längta mig smått tokig till avfärden nästa år ...

Av Linda Norrman - 12 oktober 2014 12:23

Spännande helg i dubbel eller kanske till och med trippel bemärkelse ! Helgen pågår ju fortfarande , men för att inte komma med en stor sammanfattning av helgen i någon komprimerad sörja under söndagskvällen så skriver jag lite innan hemfärden hem ...

Av Linda Norrman - 9 oktober 2014 21:40

Ja nu kom man ju inte direkt på någon annan rubrik , så det fick bli ovanstående denna torsdagskväll antar jag. Fick en anigen rolig kommentar på ett inlägg som jag bara var / är tvungen att lyfta upp lite då jag tyckte det var så klockrent uttryck...

Presentation


Linda Norrman .Bor tillsammans med sonen Andre ( 20år) och dottern Caroline (13år) i en lägenhet i Partille . Är växelvis sambo . Livet pågår hela tiden ...stanna upp och känn efter!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

Hur gör man när man hittat sin livs kärlek där båda har barn och han/ hon bor långt bort ?
 Pendlar varannan helg
 Pendlar varje helg
 Träffas så ofta det finns möjlighet
 Flyttar dit
 Ber han/ hon att flytta till dig
 Hör med vägverket om det finns en sjukt bra genväg till den andra staden
 Flyttar halva vägen var
 om möjlighet finns , jobbar på den andra orten varannan vecka
 ser det hela med ro att man äntligen hittat varandra , så är det underbart att ha den tryggheten.All
 Ser till att förmedla till den andre att det ligger i ens främsta intresse att ses så ofta det finns

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Gästbok

Topblog



<!-- TopBlogArea.se END --

Bloggportalen

BIDRAG TILL MITT KÖRKORT

semester

ye=2013&m=4&da=24&h=0&mi=0&t=semester&yn=Linda&co=ye&mc=no"
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" width="425" height="144" /> </embed></object>
<a href="http://www.time55.com/sv/" style="text-decoration: none; position:relative; bottom: 25px; left: 141px;">
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
</a>

 


Ovido - Quiz & Flashcards