ensammamamman2010

Direktlänk till inlägg 4 juni 2013

Energitjuvar...visst finns det hopp för dem med ?

Av Linda Norrman - 4 juni 2013 22:35

Så kort och konkret som bara möjligt tänker jag lägga upp ett litet inlägg angående dessa bloggmobbare vars främsta syfte är att trycka ned ,kritisera och kränka andra som de inte gillar skriver på nätet.


Ok , nu var det verkligen inte kanske värt att tala om , men eftersom jag bara kände en massa energi ( negativ sådan dessvärre för det är just denna typen av energi som de sprider omkring sig dessa energitjuvar )


Jag har aldrig riktigt förstått vad det handlar om  när man istället för att få andra att känna positiv energi , istället väljer att tala om för någon hur värdelös denne personen och vad denne gör.


Valde vid ett tillfälle att kommentera Johanna Toftbys blogg angående just detta fenomen.....och skrev i samband med detta att jag misstänkte att jag skulle få mig en "känga" och mycket riktigt idag kom den av samme individ.


Tänk vilken onödig energi dessa individer lägger ned när de skriver om hur värdelösa andra och deras skrivande är.Och är det inte det , så hugger / anmärker de såfort de kan och har möjlighet.På ord , handlingar / val de har rätt att göra eftersom det är der liv och inte energitjuvarna.


Jag anade som sagt att denne person skulle börja att klanka ned på mig så jag blev inte förvånad det minsta helt ärligt.Något som förvånade mig var dock att denne person kunde försäkra sig om att mina vänner tyckte som denne angående mitt bloggande.

Se själva och avgör om det finns en möjlighet att denne person kommer att ge sig  och hålla vid sina ord att aldrig mer läsa bloggen min.................eller fortsätta att ödlsa energi på min enligt denne värdelösa blogg som betyder NOLL för denne ,


Thina

Tisdag 4 juni 12:38

Herregud vilken blogg!!!!... så tråkig INTE det minsta intressant, ni tror att ni kan starta en blogg bara för att ni varit med i ETT tv-program.... Försök komma med ngt som inte alla tusen andra bloggare skriver.....tyvärr men är sååå tvungen att kommentera och ge MIN åsikt vad jag tycker. 
Har inte varit här inne på denna blogg tidigare och kommer tyvärr inte gör det igen.... Så trevlig sommar på dig !!


Linda Norrman

Tisdag 4 juni 19:10

Ja , herregud vilken jädra blogg.. .det säger jag med!!!Mitt liv för andra är till synes tråkigt enligt vissa ( inkl. dig själv )

Jag har aldrig trott mig vara ngn större individ bara för jag för några år sedan medverkade i ett TV-program. Ingen i min omgivning skulle nog hålla med dig där och man kan väl ändå inte dra alla individer över samma kam ....men helt upp till dig som sagt....allt går att vända emot individen och att tro är något man skall ägna sig åt i kyrkan istället ; )

Jag tror mig VETA att du själv bloggar och den bloggen måste vara mycket intressant och jag som inte läser många bloggar ( då jag som du anser att många är blasé.......allt skall skrivas om hur jädra bra allt är eller hur snygga de är....bla bla bla

Skillnaden är hur man tänker och sedan agerar.
För lyssna här...
*Jag skriver inte ett negativt inlägg på någons blogg som jag råkat hamna på.
*Lever för att peppa andra människor att må bättre och för att andra individer skall känna sig tillfreds och utvecklas.

Lite som ordspråket " Behandla andra så som du själv vill bli behandlad "

Tanken var / är väl inte gå in i någon sorts försvarställning , MEN vem säger att jag bloggar bara för att jag var med i ett TV program....jag är en helt vanlig människa.
Jag i min tur använder mig av bloggandet som en sorts ventil i vardagen och för att nå ut med saker / lyfta upp saker som kanske berör mig och som jag vill förmedla.

Tråkig...för dig kanske det är så....men gör som mig....ge konstruktiv kritik istället .Det får andra att utvecklas och må bra

 
 
Ingen bild

Thina

Tisdag 4 juni 20:21

Det är precis det jag gör....kalla det konstruktiv kritik....försöker få dig och inse att din blogg är just blase. Bara för att du som sagt varit med i det ena tv-programmet gör dig verkligen INTE intressant. Varför tror du att du inga kommentarer fått...? Jo för det finns ingen som kan bry sig mindre om dina blogg. Jag skriver/har ingen blogg av den enkla anledningen att har inget att komma med som sku vara ngt jag vill dela med andra. 
Ta och hitta på ngt annat att sätta din energi på, ngt du kan. Lägg INTE mer energi på bloggande. Dethär är bara konstruktiv kritik.....dina vänner håller säkert med mig om detta :))
Din blogg har absolut 0 betydelse för oss andra..... 
Som du själv sa att du är en helt vanlig Svensson, varför blogga??? 
Skriv dagbok istället :))

 

Linda Norrman

Tisdag 4 juni 21:34

Kram på dig och hoppas att du mår bra som person.
Om du tar och läser mellan raderna så bloggar jag inte för att tillgodose ditt eller andra negativa människor utan mest för att förmedla. 
Du har ju tydligen ett stort behov att trycka ned andra människor för att de haft något med media att göra...men självklart så misstänkte jag att du skulle välja att hugga genom att istället klanka ned på mig ( det räckte tydligen inte med Johanna )
Kära människa , tänk dig för och tänk efter att man kanske inte lägger HELA sin energi på bloggandet utan på sin familj ;)
Jag väljer att inte skriva mycket om mina barn på bloggen av den simpla anledningen att de själva skall få välja om de skall vara med.
De gånger jag lagt upp någon bild eller skrivit så har de alltid fått ge sitt medgivande.
Vet du en sak, jag kan nöja mig med att ha en läsare som följer min blogg och som älskar att läsa den.
Sedan att jag även har en som avskyr den av någon märklig anledning ...det är ju bara en bonus ;)
Säger det ytterligare en gång...jag ser mig verkligen inte som någon intressantare än någon som inte vart med i TV .Förstår inte varför du måste haka upp dig på detta helt ärligt...det är synd för dels så lägger du själv ned en massa onödig energi på att kommentera hur ointressant jag är och hur dålig min blogg är. Sedan så hoppas jag att du själv lägger ner din fina och positiva energi på något du är bra på.
För något säger mig att det mer talar för ett eget missnöje än vad jag har gjort eller sagt.
Aktiva val är svaret tjejen, aktiva val.
Jag har valmöjligheten att blogga istället för att slösa på regnskogen genom att skriva dagbok.
Så varför lägger du ned din energi på att kritisera igen sa du ?
Aktiva val återigen...du kan ju faktiskt sluta läsa och lägga ned negativ energi på sådant du inte gillar eller kan ändra på.
Och om jag omger mig av vänner som inte känner att de kan tala om detta för mig , så är det inte riktigt min huvudvärk.Men eftersom vänner i min närhet är att lita på och jag använder mig av bloggen främst i nedvarvningssyfte lite ...att reflektera över saker och ting som pågår i min tillvaro.
Sedan så är det väl en del billigare än att gå i samtalsterapi kanske ;)
Bearbetning av traumatiska och krisartade situationer i ens tillvaro.
Så nu , har du tagit nog med min energi känner jag, men just det ja du tillhörde ju dessa energitjuvar som tror att de talar för alla som har internet bara för att du själv förmodligen inte är nöjd över tillvaron på något sätt.För ingen annan individ som mår bra , har behovet att bete sig så som du tycks göra lite var stans här på www.


Tiina

Tisdag 4 juni 22:35

Tyvärr så fattar du inte min point.....så typiskt av er bloggare. Så fort man har något negativt att komma med om Er är man antingen enligt dig, missnöjd men sin tillvaro, energitjuvar :) , mobbare...herregud. Kanske det istället är så att de är Du som inte riktigt hajar ett och annat. Ta o se dig i spegeln och fundera innan du kritiserar folk utan ngt som helst aning vem du pratar om:)

Du skriver långa svar men tyvärr så är det bara bl.a., bl.a., blaaaa......inget egentligt innehåll, vilket jag var på redan innan = ointressant!



Ja gott folk vad skall man säga egentligen , förutom att ger man sig ut i bloggandet så får man dessvärre kanske räkna med generaliseringar , påhopp och vinklingar .

Men tur är väl det att det finns goda vänner som vet vad det hela handlar om och att man inte tar åt sig vad någon som sitter bakom en skärm och spyr ur sig.

Känner att dessa kommentarer inte handlar om kritik direkt utan det är endast obefogad skitsnack .

Jag är en hejdare på att kunna tala mina ord, tankar samt förmedla mina egna åsikter.Har absolut inga som helst problem med att ta kritik , men sluta lek att du ger kritik eller förmedlar din ÅSIKT.Den är mer än välkommenm , men otrevliga toner och negativ ENERGI undanbedes tack.


Tänk tanken att få reda på att du har 1 timma kvar att leva....och så visar det sig att du har lagt ned flera timmar  på att sitta och tala om för en annan människa hur värdelös denne är på något.Skulle det kännas bra för någon måtro ? Jag vet iaf att jag hade hellre burit på vetskapen och känslan av att ha bidragit med något härligt  och positivt ....men alla är vi olika.



Kram och go´natt 


 



 
 
Ingen bild

rooz

5 juni 2013 00:17

Jag blev helt seriöst snäppet dummare av att läsa "tiinas" kommentarer...

Linda Norrman

5 juni 2013 00:36

Hej Rooz,


Syftet var ju att klargöra och reda ut som sagt vad det hela kom att handla om när det kommer till nedtryckningar över nätet och hur dessa individer inte inser att det inte ligger i deras uppgift att rättfärdiga mobbing över nätet och kalla det för att man "inte kan ta kritik" "att de har rätt att ha en åsikt" Men det verkar lönlöst att förklara för någon som inte vill lyssna.Det är som att tala för döva öron ( synd )
Känner att de som känner mig vet vad sunt förnuft är för något och de behöver inte älska allt jag gör.De som inte känner mig kan ännu mindre göra det.MEN skillnaden mellan dessa , är ju att de som känner en inte säger något för att skada eller kränka och de som inte gör det tar sig friheten att uttala sig på ett kränkande sätt.INTE ok !


Hoppas du blev lite klokare ; )

Ta hand om dig

//Linda

 
Jenka

Jenka

5 juni 2013 00:42

Håller med dig Linda om de du skriver. Tråkigt att inte T fattar de själv. Men ödsla inte mer av din energi pp henne. Varje person får själv bestämma vad den vill skriva på sin blogg. Jag tror man lär sig på de som man i bloggar läser att andra gör och att andras bloggar kan inspirera. Lycka till med fortsatt bloggande ;)

http://sunsetjenka.blogg.se

 
Ingen bild

Stellis

5 juni 2013 02:24

Thina .. Om ngn vän, syskon eller varför inte barn.. som du då verkligen givetvis, älskar och känner stark empati med .. Skulle skriva av sej och sprida enkel naturlig vardaglig glädje etc .. må bra utav det och tycka att det är skoj.
Om ngn kastat riktig skit som inte alls är konstruktiv .. Utan ärligt personliga påhopp och bara till för att just, 'tro sej veta mer' och bara pissa ner.
Det mest komiska är att jag förmodligen vet vem du är.

Hoppas du vaknar en dag med större ödmjukhet. Alla bestämmer själv och avgör sina egna värderingar. Man ska inte behöva ta emot riktig skit. Det sparkar tillbaka, tro mej:)
#OnödigtBra

 
cecilia

cecilia

5 juni 2013 08:15

Fina kloka Linda...! ;-) Jag gillar din blogg idag (och alla andra dagar)....och du har så rätt! Kära "Tiina" - till dig kan jag nog bara säga en sak. Att ge kritik är inget fel i sig....så det har man all rätt till - men då måste man även ha förmågan att kunna ge "kritik" och det handlar om att då kunna ge "konstruktiv kritik" dvs att på ett BRA sätt tala om för någon: "VAD som är bra" "VAD som kan förbättras" och sen kunna GE TIPS till personen "HUR?" man skulle kunna "FÖRBÄTTRA"....OCH INGET av detta gör du - "Tiina" - genom att bara svara Linda i negativa nedtryckande kommentarer när Linda faktiskt ber dig om att få just "konstruktiv kritik": Tiina du skriver...."Det är precis det jag gör....kalla det konstruktiv kritik..försöker få dig och inse att din blogg är just blase. Bara för att du som sagt varit med i det ena tv-programmet gör dig verkligen INTE intressant. Varför tror du att du inga kommentarer fått...? Jo för det finns ingen som kan bry sig mindre om dina blogg. Jag skriver/har ingen blogg av den enkla anledningen att har inget att komma med som skulle vara ngt jag vill dela med andra. Herregud vilken blogg!!!!.." Sen skrev du - Tiina - "....så tråkig INTE det minsta intressant, ni tror att ni kan starta en blogg bara för att ni varit med i ETT tv-program.... Försök komma med ngt som inte alla tusen andra bloggare skriver.." Det som görs i dessa inlägg är att trycka ned någon annan. Kanske beror det på en egen dåliga självkänsla som egentligen handlar om att man själv inte känner att hon har något intressant att dela med sig av på en blogg...eller att man helt enkelt inte känner att man kan skriva på ett sätt som andra skulle vilja läsa...men det kan nog alla lära sig - om man vill! Att sen börja "dra in" Lindas vänner i det - det fattar jag inte poängen med...om nu du - "Tiina" - hade känt Linda eller hennes vänner så hoppas jag att du hade kunnat ge din "vän" en konstruktiv kritik på en fika eller något? Istället för att bara vara negativ, kränkande och hålla allmänt "låg nivå" i dina kommentarer på hennes blogg...Nej du "Tiina" den enda person som du nog skulle kunna förändra är dig själv? Så kanske ska du starta med det innan du "klankar" ner på andra. Och att bara sno andras positiva energi - för att du kanske inte lyckas skapa din egen - då är man helt enkelt bara en energitjuv...tyvärr... Att läsa någons blogg handlar kanske inte alltid om "VAD" personen skriver - utan kanske mest om "HUR" någon skriver...för kan personen använda svenska språket på ett bra sätt och är det roligt att läsa - då läser man någons blogg! Och jag måste även säga att om du - "Tiina" - nu läser igenom dina egna inlägg och sen jämför med Lindas skrivande - så hoppas jag att du kanske kan börja fundera på om du på något sätt kan utveckla ditt eget skrivande på något sätt? Och vill du ha lite "konstruktiv kritik" så säg bara till så ska vi försöka hjälpa dig. ;-) (Hmm...stor risk för att jag får nästa "känga" nu...antar jag...;-). ) Ha nu en helt underbar dag ni alla positiva människor som gör den här jorden till en bra plats! Stor kram på dig Linda!! Kepp on "blogging"! /Cecilia

http://https://www.facebook.com/cecilia.ekeblom

 
Yasmin Ohm

Yasmin Ohm

5 juni 2013 14:14

Jag måste bara få skratta åt detta: Att hon ORKAR lägga energi på att "informera" dig om detta. Jag menar- vad är det som säger att man MÅSTE vara så himla speciell och ha något "intressant" (vilket för övrigt är en individuell definitionsfråga vad man gillar och tycker är intressant) att skriva om? Varför är det inte "okej" att skriva blogg oavsett om man är en s.k svensson eller inte?

Och ang. att det skulle vara ett bevis på att det är ointressant blogg genom att kolla på hur många kommentarer man har på bloggen är ju bara idiotiskt- jag gillar din blogg men kommenterar nästan aldrig. Inte pga att det är ointressant utan pga att jag inte känner ett behov av att skriva något. Jag gillar att läsa men är dålig på att kommentera.

Kanske skrev hn själv denna manipulativa kommentar bara för att själv för fler läsare till sig? Att få många läsare ges genom flera olika sätt- genom att vara intressant, genom att vara extrem, genom att vara manupulativ och elak, vara kändis osv osv osv.

Jag gillar dina ord. Och dig. Och din blogg. Puss <3

http://www.easychallenge.wordpress.com

 
Ingen bild

Barbro

5 juni 2013 17:55

Håller verkligen med Cecilia.
Många kramar till er alla positiva människor som håller bla Linda och alla andra som bloggar.

 
Ingen bild

Thina

7 juni 2013 14:47

SUCK, SUCK, SUCK........ Att ni alla ändå tar såna problem av lite negativ kritik.
Kan inget annat säga än trevlig fortsättning på Sommaren!


P.S Bloggar och kommentarfälten är till för både negativ som positiv feedback.



Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Norrman - 5 januari 2015 00:29

Fortsätt gärna att följa mig på min nya blogg på ensammamamman.for.me                   ...

Av Linda Norrman - 20 oktober 2014 21:12

Precis som rubriken lyder , så har den sista tiden i min tillvaro bestått utav fullständigt KAOS inombords med tankar och funderingar om framtiden . Min jobbsituation har ju som ni vet vart ohållbar och ändringarna som avlöpt ständigt har fått mig ...

Av Linda Norrman - 13 oktober 2014 21:49

Som rubriken lyder så är det sannerligen en ändring som som måste ske i min tillvaro på vissa plan.En alldeles ohållbar situation som inte blir lättare att mäkta mer direkt!   Men med resplanerna att längta mig smått tokig till avfärden nästa år ...

Av Linda Norrman - 12 oktober 2014 12:23

Spännande helg i dubbel eller kanske till och med trippel bemärkelse ! Helgen pågår ju fortfarande , men för att inte komma med en stor sammanfattning av helgen i någon komprimerad sörja under söndagskvällen så skriver jag lite innan hemfärden hem ...

Av Linda Norrman - 9 oktober 2014 21:40

Ja nu kom man ju inte direkt på någon annan rubrik , så det fick bli ovanstående denna torsdagskväll antar jag. Fick en anigen rolig kommentar på ett inlägg som jag bara var / är tvungen att lyfta upp lite då jag tyckte det var så klockrent uttryck...

Presentation


Linda Norrman .Bor tillsammans med sonen Andre ( 20år) och dottern Caroline (13år) i en lägenhet i Partille . Är växelvis sambo . Livet pågår hela tiden ...stanna upp och känn efter!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

Hur gör man när man hittat sin livs kärlek där båda har barn och han/ hon bor långt bort ?
 Pendlar varannan helg
 Pendlar varje helg
 Träffas så ofta det finns möjlighet
 Flyttar dit
 Ber han/ hon att flytta till dig
 Hör med vägverket om det finns en sjukt bra genväg till den andra staden
 Flyttar halva vägen var
 om möjlighet finns , jobbar på den andra orten varannan vecka
 ser det hela med ro att man äntligen hittat varandra , så är det underbart att ha den tryggheten.All
 Ser till att förmedla till den andre att det ligger i ens främsta intresse att ses så ofta det finns

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Gästbok

Topblog



<!-- TopBlogArea.se END --

Bloggportalen

BIDRAG TILL MITT KÖRKORT

semester

ye=2013&m=4&da=24&h=0&mi=0&t=semester&yn=Linda&co=ye&mc=no"
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" width="425" height="144" /> </embed></object>
<a href="http://www.time55.com/sv/" style="text-decoration: none; position:relative; bottom: 25px; left: 141px;">
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
</a>

 


Ovido - Quiz & Flashcards