ensammamamman2010

Alla inlägg den 26 februari 2013

Av Linda Norrman - 26 februari 2013 23:33

Idag så var det PRECIS en sådfan ( upptäckte att det smugit sig in ett stavfel MEN i och med trötthetsgraden då som kan klassas som rent omänskligt så låter jag det stå som det gör)  dag då man kände att någon högre makt ( fråga mig inte om den sitter ovan huvud eller under fötterna) Men i vaknande stund så kände jag mig så sjukt  trött och det var oundvikligt att ens tänka inte överväga att arbeta hemifrån idag , så var det och så fick det bli!

Jobbade undan en hel del under morgonen, förmiddagen samt en bit in på eftermiddagen .

 

Hade en liten förhoppning om att kunna kommit iväg till goaste Mattiaz som dagen till ära var stationerad på Frölunda Torg vid lunchtid och sedan in en sväng till kontoret men det drog ut på tiden .Så istället för att stressa iväg alltför tidigt ( för att sedan ha brättom hem tills Carro skulle hem i från Fritidsklubben, så beslöt jag mig som sagt för att jobba på ordentligt  , ringahem Carro innan mellanmålet och sedan bege oss iväg ut mot Frölunda Torg båda två. 

 

Vi fick ta hjälp av GSP.....Nej han var inte där....

Tyvärr inte heller en inbyggd GPS (  eller lokalsinne hos hon här...men Frölunda Torg ÄR stoooort! )

 

Väl framme vid MQ så mötte vi denna solstråle som med sin närvaro sprider så mycket positiv energi omkring sig ....

 

(Bild lånad av Mattiaz Facebook)


Ut och iväg på en liten pausfika , en varsin stor Latte och Carro valde sig en bakelse i nytappning.

Var det bara jag som stod som ett frågetecken när hon i kassan sa något om vanlig semla eller .....då trodde jag att hon då menade en sådan med vaniljkräm i....men icke sa Nicke inte...nu så finns det WIENERSEMLOR !!! Där mandelmassan är inbakad i själva "bullen" .........

 

Nog om sockret....kan än idag känna en aningen frustration äver det faktum att vi som väljer att äta nyttigt inte har något alternativ på caféer eller liknande ställen. Att kunna i alla fall erbjuda smoothies till t ex glutenintolleranta gäster.Nog om det som sagt, det blev en mysig liten pratstund innan vo var tvugna att bege oss vidare. Jag och Carro slank in i en butik och provade lite kläder.

 

 

Mammas stora tjej, vilken otroligt mysig tisdag vi hade idag!

 

Ingen vidare bild , men visst ÄR det lite komiskt hurpass inne det är med skullprint ( läs: döskallar) på dagens kläder?!?Jag har aldrig tänkt tanken att köpa mig en sådan här tröja innan, men denna var( är ) himla läcker till ett par jeans utav lite mörkare kulör .

 

Jag riskerar att bli lynchad när jag lägger sådana här kort tagna i spegel får jag en rädsla av...det verkar dock vara mer än ok då man modebloggar (Då hör det till en vanlighet istället .Nåväl mina kläder är helt vanliga och jag klär mig inte moderikt.MEN jag har kommit på att jag faktiskt gillar att plocka ihop outfits.Carro blev mycket nöjd med sig idag, härligt att de hennes självförtroende växa.

 

 

 

Nu är det dags att knoppa som sagt, så sov gott allesammans.

 

En liten reflektion för er att ta med er i er tillvaro är denna nedan.....

 

 

" Dessa dagar, i vår materialistiska kultur, många människor leds att tro att pengar är den yttersta källan till lycka. Följaktligen, när de inte har tillräckligt av det de känner sig svikna. Därför är det viktigt att låta folk veta att de har en källa av belåtenhet och lycka inom sig "

 



 

 



Presentation


Linda Norrman .Bor tillsammans med sonen Andre ( 20år) och dottern Caroline (13år) i en lägenhet i Partille . Är växelvis sambo . Livet pågår hela tiden ...stanna upp och känn efter!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

Hur gör man när man hittat sin livs kärlek där båda har barn och han/ hon bor långt bort ?
 Pendlar varannan helg
 Pendlar varje helg
 Träffas så ofta det finns möjlighet
 Flyttar dit
 Ber han/ hon att flytta till dig
 Hör med vägverket om det finns en sjukt bra genväg till den andra staden
 Flyttar halva vägen var
 om möjlighet finns , jobbar på den andra orten varannan vecka
 ser det hela med ro att man äntligen hittat varandra , så är det underbart att ha den tryggheten.All
 Ser till att förmedla till den andre att det ligger i ens främsta intresse att ses så ofta det finns

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Gästbok

Topblog



<!-- TopBlogArea.se END --

Bloggportalen

BIDRAG TILL MITT KÖRKORT

semester

ye=2013&m=4&da=24&h=0&mi=0&t=semester&yn=Linda&co=ye&mc=no"
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" width="425" height="144" /> </embed></object>
<a href="http://www.time55.com/sv/" style="text-decoration: none; position:relative; bottom: 25px; left: 141px;">
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
</a>

 


Ovido - Quiz & Flashcards