ensammamamman2010

Alla inlägg den 14 januari 2013

Av Linda Norrman - 14 januari 2013 21:01

Ibland så tror jag att det kommer dyka upp en kamera , blomsterkvast samt en käck programledare ringandes på min dörr här hemma ... meeeen mer om det lite senare i inlägget.

 

 

Idag så började dagen rätt så behagligt med uppstigning...jag hade dock tydligen snoozat och vaknade sedan av att någon var uppe i vardagsrummet!!!

 

 

Tjjjoohoooo , André var uppe utan att jag behövt att köra marklyft med hans säng ( med honom i den ........ zzzzzzzz !! )

Detta medförde ju att jag kunde vakna i lugn och ro , utan att behöva väcka honom i cirka 30 -60 minuter .

En härlig början på dagen väl framme på kontoret var det dags för det dagliga administrativa arbetet följt av ett rätt så speciellt möte med en av våra anställda  ( som inte vart aktiv sedan 2010. ( han har jobbat utanför vår pool )

 

Vi hade ett företag som ville hyra in person med hans färdigheter , så jag ringer denna mannen ( som jag ej har träffat innan , då han som sagt ej vart aktiv under tiden jag har jobbat  )

 

MEN först iväg till gymmet och träna lite  innan mötet , där jag körde lår , rumpa, axlar & bröst idag .Alltid med en liten rodd på 2-3000 meter som en liten uppvärmning

Icke något vidare smickrande kort kom min chef tog på mig vid ett tillfälle , MEN jag orkar inte hålla på och anka ( läs:duckfaca/ poosa ) under träningen...känns lite väl fåfängt ( ja men det kommer säkerligen lite sånt med antar jag , i fas med att resultaten kommer bli tydligare. )

     

 

Samma när det kommer till träningskläder , nu är det dags att uppdatera garderoben känner jag!! Vilket fall som helst så var det dags att bemöta den där vågen som står där uppe på gymmet.....

Nu vet jag att jag har gjort mig av med lite vikt senaste månaden pg a  min fight med att driva ut den där hemska sockerdemonen.

 

Syften med min träning handlar som tidigare sagt ej om att väga någon speciell vikt , utan jag har med målet i  träningen att först att hjälpa kroppen min att rensa ut socker och annat som har gjort min kropp väldigt inre obalanserad.

 

Positivt överraskad blev jag dock , då vågen visade nästan 4 kg mindre än innan Jul.

Nu känns det som om resten kommer att ordna sig, som sagt är jag ute efter att väcka mina gamla muskelgrupper till liv samt att skapa nya.

 

Väl tillbaka på kontoret så var mannen redan väntandes på oss och vi satte oss inne på mitt kontor , där min chef tyckte att jag skulle ha denna löpsedeln uppe 

     

 

Varav på denna mannen frågar mig glatt 

"- Är det du som är på löpsedeln?! " Jo precis , blev mitt svar lite smått förvånat ( då jag inte hade väntat mig att någon skulle fråga ( hur underligt det det än må låta  )

 

-Vi sågs vid Svingeln  2010 , kommer du ihåg detta. Jag frågade dig om jag fick fota mig tillsammans med dig  till min fru som fullkomligt ÄLSKAR programmet , och vi gillade dig SÅ mycket båda två.Du hade ju en otrolig utstrålning , ja det har du ju givetvis än idag ...**fniss **

 

Det var så att jag fick bryta lite , då jag hade en del arbete att beta av innan arbetsdagens slut + att jag behöver vara mer saklig då jag trots allt är hans arbetsgivare!

 

Och JA jag kommer ihåg denna mannen mycket väl , och som denna gången ville han föreviga vårt möte med ett kort , så min chef fick agera fotograf.

Ja det är en av våra anställda alltså , man kan ju inte låta bli att fascineras av möten mellan människor och kanske inte heller tro på ödet en liten smula.

 

 

Hade en del att stå in som sagt , och det blev lite senare hem än tänkt då busstrafiken verkade kärva en aning idag. Carro ringde tidigare under dagen och frågade om det var ok om hon gick hem med Kusinen & faster Annika( och självklart var det så , tycker det är så mysigt att de bor här i samma område )

 

Så när jag väl kom hem , och steg av vid busshållplatsen så var det en mycket glad Carro som ropade glatt -MAMMA!!! " 

 

De hade ätit där hemma , s det var ingen brådis med middag eller så ( vilket passade mig ypperligt ) André var iväg och gymmade på Sportlife Partille , för att sedan spela fotbollsmatch.Så det var ingen superhungrig som väntande hemma inte...gött!!

 

Jag satte igång maskinen med disk , eftersom nu väl hemma så kunde jag fylla den helt.

Vi sitter ( Carro & Jag ) i vardagsrummet .Carro sitter och gör sin läxa , och helt plötsligt s blir hela lägenheten TOTALT BECKSVART!!!!!

 

Det blev lite smått svårt att se något överhuvudtaget , och jag famlade / fumlade mig ut till hallen och tittade med grannen mitt över om även de hade strömabrott ...men icke sa nicke!!

 

Jag tar mig ut i köket och jag hör ett SVALANDE LJUD I KÖKET!!!!

Det tog mig inte många sekunder att lokalisera ljudet för att upptäcka att DISKMASKINEN LÄCKTE....och därav att strömfelsbrytaren  hade slagit på...

 

 

F*N F*N F**************N!!!! Först tvättmaskinen , nu diskmaskinen!

ÄR det möjligen så att jag är med i blåsningen som sagt? 

Jasså inte det, hade faktiskt känts fint med lite blommor dagar som dessa.... hmm!

 

Nu så är det iaf dags att knoppa , måste bara komma på hur jag skall tömma ur vattnet på diskmaskinen utan att strömfelsbrytaren slår på igen !

 

 

Sweet dreams my friends 

 

 

 

 

 

 





 

 

 


Presentation


Linda Norrman .Bor tillsammans med sonen Andre ( 20år) och dottern Caroline (13år) i en lägenhet i Partille . Är växelvis sambo . Livet pågår hela tiden ...stanna upp och känn efter!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

Hur gör man när man hittat sin livs kärlek där båda har barn och han/ hon bor långt bort ?
 Pendlar varannan helg
 Pendlar varje helg
 Träffas så ofta det finns möjlighet
 Flyttar dit
 Ber han/ hon att flytta till dig
 Hör med vägverket om det finns en sjukt bra genväg till den andra staden
 Flyttar halva vägen var
 om möjlighet finns , jobbar på den andra orten varannan vecka
 ser det hela med ro att man äntligen hittat varandra , så är det underbart att ha den tryggheten.All
 Ser till att förmedla till den andre att det ligger i ens främsta intresse att ses så ofta det finns

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Gästbok

Topblog



<!-- TopBlogArea.se END --

Bloggportalen

BIDRAG TILL MITT KÖRKORT

semester

ye=2013&m=4&da=24&h=0&mi=0&t=semester&yn=Linda&co=ye&mc=no"
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" width="425" height="144" /> </embed></object>
<a href="http://www.time55.com/sv/" style="text-decoration: none; position:relative; bottom: 25px; left: 141px;">
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
</a>

 


Ovido - Quiz & Flashcards