ensammamamman2010

Direktlänk till inlägg 10 januari 2013

Pallar du ...Palle ?

Av Linda Norrman - 10 januari 2013 19:16

Igår nämnde jag något som jag lovade skriva om här idag...and here it goes!

 

Ni som stod ut att se på Ensam Mamma Söker säsong 4 ( 2010 ) OCH kunde känna en viss förundran över mina val veckovist och ifrågasätta vissa saker..här kommer en liten närmare inblick och reflektion över detta fenomen med hur saker kan verka i rutan och hur otroligt detta människoexperiment är . 

 

Jag talar givetvis om TV4 Farmens återtåg in i våra vardagsrum och tv-soffor.

För när vi tänker tillbaka några år i tv-historien .....så kommer ett och annat minne tillbaka till oss och årets deltagare känns en aningen normala eller kanske bara kommersiellt stereotypa ...se själva....

 

      +        =     ???

 

 

   

  +     =    ???

 

 

Fast jag kan ju bara inte låta bli att dra lite slående likhetsvarningar på årets deltagare med ....

 

 

    =                 ???

 

 

 

    ???

 

Man KAN ju inte låta bli när individer bjuder på sig själva så uppenbart !!

För det är ju absolut inte något illa menat med dessa liknelser ifrån min sida  utan jag förvånas över hur de får ihop sin casting till detta programmet. Jag menar såpass långt efter den senast sända säsongen som måste ha vart 2004 ( rätta mig om jag har fel )

Ett litet knep KAN ju vara att plocka med individer som vart med i rutan innan i andra tvkanaler....

Ni som kikade på EMS känner nog allt igen denne linslus  som har blivit Farmens mest vinklade individ av vad jag har hunnit reflektera över efter 4 avsnitt.

  t  

Sedermera / numera känd under namnet "Farmen PAUL ( inte PÅL ) hahahaha


Paul Paul ( som även i detta programmet inte har individer som kan uttala hans namn rätt .....


Pål (Läs : PÅÅÅL )
Paul ( Läs : PAOOOOL)

 

  =       ???

 

 

Mannen som har haft tidigare svårigheter med att tygla ivrigheten för att få berätta att han sökt till andra program  innan a har tidigare resulterat i att han blivit diskvalificerad.

Denna gången klarade han sig ifrån att läcka ut   , så nu kan man kika på det sociala experimentet  vardagar 19:30 på TV4

Här verkar det som de fått med alla färger på paletten  minsann ...oj oj oj

 

Jag kan samtidigt intyga er om att en mer unik individ än Paul hade jag aldrig ens vart i närheten att få min väg korsad av.Som i sin tur fick mig att känna mig oerhört sedd och uppskattad som kvinna, människa ( utan pussar på varken sig kinder eller munnar bör tilläggas ).

 

Mediahypen blir som en massmedial käftsmäll / uppercut , fick i alla fall mig att backa ifrån allt  istället för att ta fram en bräda och surfa på vågen då jag var i rutan. Så när det kom till min kännedom att Paul "vår Palle" Melen skulle vara med i en Dokussåpa av denna karaktären och dessutom som en av huvudkaraktärerna  så blev jag en smula orolig att denna mannen skulle bli alldeles tossig med tanke på hans fobier som han faktiskt har! !

Detta i kombination med hans ADHD ...ja jag tänker definitivt följa Farmen 2013 för att se hur det skall gå !!

 

Tänk att leva med alla dessa fobier och sedan utsätta sig medvetet ( men man kan ALDRIG ens tänka sig hurpass prövande saker och ting kan bli

Tänk bara  denna kombination med lyhördhet , spontanitet  och en förmåga att vara omtänksam samt en gnutta charmigt stissig det kan ju bara inte gå friktionsfritt .

Men som jag skrev till Paul tidigare idag  ; 

 

 

"Det kommer alltid finnas individer som har ett sorts behov att störa sig på människor som sticker ut och som är synliga i media.
Vad skiljer sig deras behov ifrån ditt behov att synas ?
Jo det kan jag tala om för dem som inte ser det solklart!
Du i din tur kränker inte dem för att de har en annan åsikt än dig....
Jag fick många frågor angående mina val i Ensam Mamma Söker , hur jag kunde göra de valen som jag gjorde....och det är enkelt för den som vet...jag gjorde MINA val enligt MINA känslor ...OCH värderingar!

De som inte kan acceptera dig för den du är, förtjänar inte att ta del av din unika och mycket speciella person.


 

 

 

 

 

 

Vi är alla olika , och vilken tur är inte det!!?

 

 


 

   God natt på er , nu är det sannerligen dags att knoppa här!

 

 

 

                              

 
 
Ingen bild

Paul Melen

11 januari 2013 10:19

Gubben Pettsson har folk kört med sedan pressfotot släpptes. Rimon var katten findus hahahahhahahahah.
Skämt och sidor det var ett sjukt bra inlägg och likheterna på gamla deltagare är ju bara så festligt. Fortsätt i den stilen så sitter jag som naglad i bloggen, Kram på dig bästa mamman från värsta bonden!

 
PolskiPies

PolskiPies

13 januari 2013 16:10

Ganska sjuka likheter bland de där bilderna. Gillar tankesättet! Har däremot inte en aning om hur paneler tänker när de väljer ut deltagare, vad är den bidragande faktorn till att man kommer med osv. Sticka ut är väl #1 antar jag. Då får man en del finurliga människor.

/A

http://overklig.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Norrman - 5 januari 2015 00:29

Fortsätt gärna att följa mig på min nya blogg på ensammamamman.for.me                   ...

Av Linda Norrman - 20 oktober 2014 21:12

Precis som rubriken lyder , så har den sista tiden i min tillvaro bestått utav fullständigt KAOS inombords med tankar och funderingar om framtiden . Min jobbsituation har ju som ni vet vart ohållbar och ändringarna som avlöpt ständigt har fått mig ...

Av Linda Norrman - 13 oktober 2014 21:49

Som rubriken lyder så är det sannerligen en ändring som som måste ske i min tillvaro på vissa plan.En alldeles ohållbar situation som inte blir lättare att mäkta mer direkt!   Men med resplanerna att längta mig smått tokig till avfärden nästa år ...

Av Linda Norrman - 12 oktober 2014 12:23

Spännande helg i dubbel eller kanske till och med trippel bemärkelse ! Helgen pågår ju fortfarande , men för att inte komma med en stor sammanfattning av helgen i någon komprimerad sörja under söndagskvällen så skriver jag lite innan hemfärden hem ...

Av Linda Norrman - 9 oktober 2014 21:40

Ja nu kom man ju inte direkt på någon annan rubrik , så det fick bli ovanstående denna torsdagskväll antar jag. Fick en anigen rolig kommentar på ett inlägg som jag bara var / är tvungen att lyfta upp lite då jag tyckte det var så klockrent uttryck...

Presentation


Linda Norrman .Bor tillsammans med sonen Andre ( 20år) och dottern Caroline (13år) i en lägenhet i Partille . Är växelvis sambo . Livet pågår hela tiden ...stanna upp och känn efter!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

Hur gör man när man hittat sin livs kärlek där båda har barn och han/ hon bor långt bort ?
 Pendlar varannan helg
 Pendlar varje helg
 Träffas så ofta det finns möjlighet
 Flyttar dit
 Ber han/ hon att flytta till dig
 Hör med vägverket om det finns en sjukt bra genväg till den andra staden
 Flyttar halva vägen var
 om möjlighet finns , jobbar på den andra orten varannan vecka
 ser det hela med ro att man äntligen hittat varandra , så är det underbart att ha den tryggheten.All
 Ser till att förmedla till den andre att det ligger i ens främsta intresse att ses så ofta det finns

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Gästbok

Topblog



<!-- TopBlogArea.se END --

Bloggportalen

BIDRAG TILL MITT KÖRKORT

semester

ye=2013&m=4&da=24&h=0&mi=0&t=semester&yn=Linda&co=ye&mc=no"
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" width="425" height="144" /> </embed></object>
<a href="http://www.time55.com/sv/" style="text-decoration: none; position:relative; bottom: 25px; left: 141px;">
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
</a>

 


Ovido - Quiz & Flashcards