ensammamamman2010

Direktlänk till inlägg 16 januari 2013

Oj ojoj...men vad skoj!!

Av Linda Norrman - 16 januari 2013 19:29

Hej på er alla glada , hoppas er onsdag har vart bra !

Hahahaha, ja jag kan inte låta bli att skratta lite för mig själv ( ja även lite högt för mig själv med )

 

 

 

Jaaaa, eller att brista ut i tokskratt!! Det har nämligen kommit att dyka upp en smula roliga incidenter här hemma ( läs:på min Facebook)

Saken är som denna  ,att jag vid ett par tillfällen ( som har kommit att bli flertal gånger nu på sistone ) glömt i alla hast på morgonen att logga ut från mitt konto på Facebook.

 

 

 

Första gången som jag lyckats komma ihåg  ( för att den fick en sådan enorm effekt )

Det var då André skrev följande status :

 

 


"Körkort! Kanske 18 år
för sent, men äntligen har jag det".

 

 

Herregud säger jag , vilken jädra grej det blev av allt ...det var som att ha skrivit att man skulle ha barn eller vunnit på Lotto ( fast det är ju likvärdigt iofs kanske )

Kommentarerna med gratulationer fullkomligen haglade in ....och jag som ännu INTE har tagit körkortet kände en "viss" snopenhet om man säger så.

 

Åh alla som gladde sig för min skull  , jag blev så berörd .Tack , jag antar att jag kan ha dessa otroligt fina & varma gratulationer innestående tills den dagen då det är en verklig händelse ...eller kommer det vara som i Peter & vargen!! ??

 

 

 

Jag fick snällt / lite skamset kommentera själv att det var min underbart uppfinningsrika son gett mina vänner och bekanta Årets Facerape. Inte så kort efter hypen så mottog jag detta e-postmeddelande ( och det var efter  just DETTA som jag fick ångest )

 

 

"Min käraste vän.

 

Jag tittar ibland på Facebook när jag får en vink om att det finns ett meddelande.

Oftast struntar jag i f.b men när det gäller dig brukar jag titta efter.

Jag såg bilden på dig på golfbanan och kommentaren: "Först körkort och nu grönt kort". Jaha tänkte jag, det är ju bra att Linda har sina drömmar kvar.

 

Sedan såg din notering vid sidan: "Körkort! Kanske 18 år för sent, men äntligen har jag det".
Jag var tvungen att läsa igenom alla 56 kommentarerna innan jag vågade tro att det var sant. Linda, jag säger det som jag alltid har sagt: Du är en person som kan överraska alla när du ger dig sjutton på att uppnå en sak som du verkligen vill uppnå.

 

Eftersom jag vet vilken press du har varit under den senaste
tiden (både ekonomiskt och allt övrigt strul) så framstår ditt körkort som en bragd för mig (kanske tar jag i lite men jag blev totalt överraskad).
Jag är så innerligt glad för din skull så jag fäller nästan en liten glädjetår. Samtidigt så förstår jag att ingen kan klara av detta, under de förutsättningar som du har haft, utan hjälp/stöd av andra. Du måste berätta för oss när vi kommer!

 Kram Pappa "

 


Ja , jag tror inte att André riktigt förstod vidden på den "Facerapen"  ...och han höll sig lugn ett tag till det var dags för en till ...en aningen mildare.

 

Andre Palm du är de bästa, lovar att göra vilken mat du vill ikväll efter din träning! kram/ mamma ♥

 

Hahaha, ja jag KAN inte lära mig att logga ut ( mest för att jag är en liten tidsoptimist och vanligen får ta mig en liten hurtig löptur till bussen om morgonen )

 

Denna veckan var nog vart rekord , vilket André har utnyttjat till fullo kan jag lova.....för vad säger ni om gårdagens prank ?

 

"Hej Linda!
Nästa gång du är i vår affär så glöm inte att logga ut från våran ipad.

Ps!
Vi har extrapris på stykjärn denna veckan ENDAST 299:-

Mvh Elgiganten "

 

I vanlig ordning så sitter man och slökollar på sin telefon , kollar eventuell e-post  , spelar Yatsy , Klottar lite på Draw Something  .Ja för att fördriva tiden under restiden hem ifrån jobbet.Ok ok , Facebook med !! Och där står det "***** gillar din status eller  ***** har kommenterat din status.

 

Tanken slog mig inte att André hade vart i farten igen , utan jag blev rädd att man själv kanske hade råkat ( av någon oförklarlig anledning ) 

Nu såhär i efterhand så kommer det inte förekomma så ofta förekommande statusuppdateringar som denna veckan.

 

Men idag fick jag ett samtal ifrån Krille och han var tveksam över en sak .....eehhumm okej sa jag ( inte ont vetande om vad det handlade om till en början )

 

Jaha ...då var det tydligen dags att få reda på vad den underbara André hade hittat på idag ( han har ju trots allt vart ledig ifrån skolan idag och har väl vässat sina Facebookpranksnaglar och överträffat sig själv )

 

Idag var det ju träning på agendan , och idag körde vi i anslutning till arbetsdagens slut istället  och vi testade dessutom att köra på en annan anläggning Sportlife Backaplan ( Läs: Nordic Wellness ) idag  .Anledningen var främst att jag ville köra lite säck och kanske köra lite i ringen som de har där . Det blev lite uppståndelse vid deras säck som de så lustigt sett har placerat utanför gymmets 2 av många toaletter .Hmm, nåväl jag hade med mig mina Twins 12 oz och stod vid sidan av och kikade lite på 2 tjejer i 16-17 årsåldern som stod och slog lite på säcken som stod där.

De fick syn på att jag kom dit med egna handskar och blev nyfikna och frågade om jag kunde boxas.Nej , jag kan inte boxas blev mitt svar ( för man kan inte leva på gamla meriter anser jag...men jag boxas väl med lite mer teknik än de som aldrig har kört någon kampsport kanske.

-Hjälp vad det låter när hon slår.....vad är det som låter ?!"

"- Det kallas ANDAS UT vid slagen , svarade jag lite snabbt och hux-flux så stod jag och instruerade jag lite slagtekniker till dessa fnittriga tonåringar.....

Nä tänkte jag efter några slagkombinationer , det var inte riktigt det jag var ute efter när jag ville boxas. Jag lämnade över säcken till 2 stycken betydligt mer taggade tjejer i alla fall vilket var riktigt skoj !

 

 

 

MEN herrejisses vilken gigantisk anläggning och jag som  tyckte Frölunda  var " knökat" vid denna tiden  ( läs :fullbelagt ) så var det som en droppe i Atlanten jämfört med Backaplan vill jag lova!! Inte riktigt vad min chef hade tänkt sig då vi brukar snacka jobb och sånt under träningen ( då det faktiskt trots allt är under arbetstid som vi tränar )

 

Nåväl....väl färdigtränad så hör jag att det ringer som bara den inne ifrån mitt skåp i omklädningsrummet ...och det visar sig att jag har en del missade samtal sedan 2 timmar tillbaka med.

Detta samtalet hinner jag besvara och det är ju som sagt Krille som undrar om det verkligen är jag eller någon annan ( läs:André ) som skrivit min status

André hade alltså toppat sig själv och är  numera innehavare av ett Svart Bälte i Facerape ....Kolla in själva och bedöm!

 

 


"Kan någon vara snäll och ringa min telefon?


Har letat i 2 timmar snart, börjar få lite smått panik just nu."


Ammi M*****n, Lonnie V*******s och Beata N***k gillar detta.


 

Linn V****n  nån som ringt den ännu?

 

Anna Hagberg : Andre?

 

Anna Hagberg :   ;)


 

Linda Norrman : *Inte djjenna gången faktiskt Hummaaaa


 

Anna Hagberg : Har du hittat den ännu då?

 

Linda Norrman  : Nej.. Du vet ju hur jag är med mina saker ibland...

 

Anna Hagberg  :Ska jag ringa..

 

Linda Norrman : Ja visst 

 

Anna Hagberg : ANDREEEEEE DIN FÖRGRYMMADE UNGEEEEÄÄÄÄ

 

Anna Hagberg : facerape...

 

Krille Olin  :Han är skicklig pojken 

 

Linda Norrman  :Hahaha

 

Mia Norrman  :Mina go´bitar! 

 

Roozbeh Nateghi : hahah



Han är ju världens bästa den där förgryyyyyyyyyymmade André .


Nåväl , nu är det lite snack med den omtalade sonen här innan man skall  röra sig mot en dag närmare tills Krille kommer ned på sina lediga dagar nästa vecka!

 

Ta hand om er , och har ni några som helst frågor ( om vad som) Var inte blyga, rädda eller rent utav fega att ställa dem.

Jag älskar att diskutera , konversera och välkomnar åsikter även om jag kanske inte i alla fall delar dem men respekterar ändå våra olikheter .( så länge man inte kränker individer eller skadar dem på något annat sätt )

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 


 
 
Ingen bild

Fia

17 januari 2013 05:55

Visst har han svart bälte i facerape!!! :)
De flesta gym är knökat nu kan jag tänka! Alla nyårslöften som ebbar ut februari/mars ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Norrman - 5 januari 2015 00:29

Fortsätt gärna att följa mig på min nya blogg på ensammamamman.for.me                   ...

Av Linda Norrman - 20 oktober 2014 21:12

Precis som rubriken lyder , så har den sista tiden i min tillvaro bestått utav fullständigt KAOS inombords med tankar och funderingar om framtiden . Min jobbsituation har ju som ni vet vart ohållbar och ändringarna som avlöpt ständigt har fått mig ...

Av Linda Norrman - 13 oktober 2014 21:49

Som rubriken lyder så är det sannerligen en ändring som som måste ske i min tillvaro på vissa plan.En alldeles ohållbar situation som inte blir lättare att mäkta mer direkt!   Men med resplanerna att längta mig smått tokig till avfärden nästa år ...

Av Linda Norrman - 12 oktober 2014 12:23

Spännande helg i dubbel eller kanske till och med trippel bemärkelse ! Helgen pågår ju fortfarande , men för att inte komma med en stor sammanfattning av helgen i någon komprimerad sörja under söndagskvällen så skriver jag lite innan hemfärden hem ...

Av Linda Norrman - 9 oktober 2014 21:40

Ja nu kom man ju inte direkt på någon annan rubrik , så det fick bli ovanstående denna torsdagskväll antar jag. Fick en anigen rolig kommentar på ett inlägg som jag bara var / är tvungen att lyfta upp lite då jag tyckte det var så klockrent uttryck...

Presentation


Linda Norrman .Bor tillsammans med sonen Andre ( 20år) och dottern Caroline (13år) i en lägenhet i Partille . Är växelvis sambo . Livet pågår hela tiden ...stanna upp och känn efter!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

Hur gör man när man hittat sin livs kärlek där båda har barn och han/ hon bor långt bort ?
 Pendlar varannan helg
 Pendlar varje helg
 Träffas så ofta det finns möjlighet
 Flyttar dit
 Ber han/ hon att flytta till dig
 Hör med vägverket om det finns en sjukt bra genväg till den andra staden
 Flyttar halva vägen var
 om möjlighet finns , jobbar på den andra orten varannan vecka
 ser det hela med ro att man äntligen hittat varandra , så är det underbart att ha den tryggheten.All
 Ser till att förmedla till den andre att det ligger i ens främsta intresse att ses så ofta det finns

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Gästbok

Topblog



<!-- TopBlogArea.se END --

Bloggportalen

BIDRAG TILL MITT KÖRKORT

semester

ye=2013&m=4&da=24&h=0&mi=0&t=semester&yn=Linda&co=ye&mc=no"
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" width="425" height="144" /> </embed></object>
<a href="http://www.time55.com/sv/" style="text-decoration: none; position:relative; bottom: 25px; left: 141px;">
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
</a>

 


Ovido - Quiz & Flashcards