ensammamamman2010

Direktlänk till inlägg 19 januari 2013

EGO !!!!

Av Linda Norrman - 19 januari 2013 16:06

Torsdagen var i bions tecken , då Finest.se bjöd på en förhandsvisning av filmen EGO.

André och jag gick på filmen och jag kan varmt rekommendera att ni tar och ser filmen!

 

"Stureplansbrats är alltid tacksamma att både driva med och förmänskliga. Här är det en dryg, ytlig playboy med musikerdrömmar som lär sig om både ödmjukhet och kärlek när han blir blind och trots en hagelstorm av klyschor så är det både rart och tänkvärt"

 

Handling:

För Sebastian Silverberg handlar allt om utseende, festande och hans enorma ego. När allt går som bäst råkar han ut för en olycka och förlorar synen. Han tvingas omvärdera sitt liv för att finna det som ligger bortom ytligheten och som verkligen betyder något.


Det blev lite extra komiskt med tanke på att det var Finest.se som bjöd till förhandsvisningen ,  ja de florerar väl en hel del i dessa kretsar  om jag inte har fått det hela om bakfoten!

Jag gillade i alla fall filmen skarpt , man fick sig ett par otroliga asg , då det dök upp de mest stereotypa typerna på bioduken. 

 

 

 

Fredagen var det jobb på agenda i vanlig ordning, skulle ha tränat med min chef men han jobbade hemifrån och smet alltså från vår träning som vi skall peppa varandra att utföra 6 timmar / arbetsvecka. Jag hade ju packat samt tagit med mig väskan till jobbet.Tänker inte träna för någon annans skull än mig själv och tänker inte heller vara beroende av att någon annan tränar eller ej! Så jag begav mig bort till Sportlife/Nordic Wellness Frölunda på egen hand med mina egna mål att fullfölja det jag påbörjat.

 

Vägen mot en starkare, mer fit kropp som jag vet finns där någonstans . Den har dolts ordentligt där under en massa underhudsfett och dålig kosthållning.

 

Nu är det skärpning , jag och ingen annan är ansvarig för min hälsa och jag kan inte lämna över det ansvaret på någon annan heller.

 

Körde min älskade rodd i 3x 5 minuter som  uppvärmning , för att få upp pulsen och värmen i kroppen ,sedan var det dags för Rumpa , ben och axlar , bröst !!!

 

Känns så oerhört härligt att ha mål igen med sin träning, mitt mål är mycket klart vill jag lova. Målet är att bli starkare , smidigare och att sedan öka upp  i  muskelmassa .

 

Detta kommer att vara en lång resa som jag inte vill / kommer  fortskynda på något sätt , det är ju själva resan som är häftig.Målet i sig  , det blir en bekräftelse / ett kvitto på att man skött sig / hållit sig till planen. Igår ökade jag på vikterna med 20 kilo på min favoritövning / maskin. Jag låter som en frustande tjur när jag kör , och jag har full fokus.Det blir därför bättre träning , de pass jag kör själv har jag märkt.


Carro mötte mig nere i Allum efter träningen och vi handlade tillsammans .Istället för Svensson-fredagsmiddag ( Läs:tacos ) så köpte vi färsk kycklingfilé och en massa Grönt gott ( avokado , gurka , gröna oliver med chili )

Carro fick några wraps med stekt grillad kycklingfilé , avokado,  toppat med riven ost.

 

Själv så nöjde jag mig med en skål med en massa god Kyckling , gurka ,avokado samt härliga gröna oliver med chili .Mums!!

 

 


Vi tokmyste i soffan , tände en massa ljus och bara njöt av endast vertskapen om att vi inte skulle behöva stiga upp tidigt på morgonen dagen efter.

Gladiatorerna var givetvis på och vi hejade på våra favoriter för fullt.

Jag gick in och hämtade ut mitt "monstertäcke" ( Krille kan få förklara lite närmare i hans kommande intervju vad jag menar med det namnet )

 

Oförskämt gott var det att gosa in sig i täcket och luta sig emot varandra.F*N va gott detta var sa jag samtidigt som jag bad om ursäkt till Carro för mitt ordval.

 

Vi slökikade lite på Farmen och somnade båda två som stockar!!

Vaknade upp mitt i natten och gick och la oss ordentligt till sängs.

 

Lördagen idag så vaknade vi upp SENT och det var sååååå gott tyckte Carro , ja jag med såklart!

Baksida lår , och kära gluteus maximus påminde mig om att jag pressat dem dagen innan vill jag lova.Såååå gott med ordentlig träningsverk, LOVE IT!!

 

Det enda som INTE kändes ok var min ena axel som börjat spöka lite i och med att jag börjat träna ordentligt igen.Så Tack André att du hade inhandlat denna magiska tub .

Grrrrrymt ont  ........arrrrrgghhhh

 

 

 

Grillar lite mer Kyckling nu idag , inväntar att Carro som är hemma hos en kompis , skall komma hem igen så vi kan äta lite.

 

Har en dejt med Älsklingen lite senare ( Skypdejt ) blir så härligt att ses att vi brukar bli sittandes i tysthet emellanåt i full fascination av den andres närvaro .....jag glömmer bort hur otroligt mycket Krille tilltalar, attraherar mig bara på några minuter .

Samma sak säger han.....underbara man! Man kan vara i samma lägenhet och gå ut ur rummet en liten stund för att sedan väl tillbaka i rummet bli totalt uppslukad av den andres existens !! Underbart är det , och att vi ses nu igen på tisdag känns obeskrivligt   underbart .Min älskade närmsta bästa vän och älskade du är så värdefull skall du veta!

 

 

 

Nu doftar det härligt här hemma , kycklingen är inne i ugnen och ljusen tända.

Skall tappa upp ett bad , så temperaturen är lagom tills efter maten.

 

 

Jag vet att jag skrev att jag skulle berätta om individens alla faktiska åldrar, det får sparas tills imorgon istället ( Håll ut  )

 

Ta hand om er där ute i vinterkylan !

 

 

 

 

 

 

 

 
 
Ingen bild

Fia

19 januari 2013 18:46

Visst é de gött med träning!! Själv blev de 4pass denna veckan! ;)
Haft lite träningsvärk i rumpan ;)
Lät änna gött med grillad kyckling, får nog snart bli att göra de!! Kanske ska slänga på de på grillen nästa lördag ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Norrman - 5 januari 2015 00:29

Fortsätt gärna att följa mig på min nya blogg på ensammamamman.for.me                   ...

Av Linda Norrman - 20 oktober 2014 21:12

Precis som rubriken lyder , så har den sista tiden i min tillvaro bestått utav fullständigt KAOS inombords med tankar och funderingar om framtiden . Min jobbsituation har ju som ni vet vart ohållbar och ändringarna som avlöpt ständigt har fått mig ...

Av Linda Norrman - 13 oktober 2014 21:49

Som rubriken lyder så är det sannerligen en ändring som som måste ske i min tillvaro på vissa plan.En alldeles ohållbar situation som inte blir lättare att mäkta mer direkt!   Men med resplanerna att längta mig smått tokig till avfärden nästa år ...

Av Linda Norrman - 12 oktober 2014 12:23

Spännande helg i dubbel eller kanske till och med trippel bemärkelse ! Helgen pågår ju fortfarande , men för att inte komma med en stor sammanfattning av helgen i någon komprimerad sörja under söndagskvällen så skriver jag lite innan hemfärden hem ...

Av Linda Norrman - 9 oktober 2014 21:40

Ja nu kom man ju inte direkt på någon annan rubrik , så det fick bli ovanstående denna torsdagskväll antar jag. Fick en anigen rolig kommentar på ett inlägg som jag bara var / är tvungen att lyfta upp lite då jag tyckte det var så klockrent uttryck...

Presentation


Linda Norrman .Bor tillsammans med sonen Andre ( 20år) och dottern Caroline (13år) i en lägenhet i Partille . Är växelvis sambo . Livet pågår hela tiden ...stanna upp och känn efter!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

Hur gör man när man hittat sin livs kärlek där båda har barn och han/ hon bor långt bort ?
 Pendlar varannan helg
 Pendlar varje helg
 Träffas så ofta det finns möjlighet
 Flyttar dit
 Ber han/ hon att flytta till dig
 Hör med vägverket om det finns en sjukt bra genväg till den andra staden
 Flyttar halva vägen var
 om möjlighet finns , jobbar på den andra orten varannan vecka
 ser det hela med ro att man äntligen hittat varandra , så är det underbart att ha den tryggheten.All
 Ser till att förmedla till den andre att det ligger i ens främsta intresse att ses så ofta det finns

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Gästbok

Topblog



<!-- TopBlogArea.se END --

Bloggportalen

BIDRAG TILL MITT KÖRKORT

semester

ye=2013&m=4&da=24&h=0&mi=0&t=semester&yn=Linda&co=ye&mc=no"
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" width="425" height="144" /> </embed></object>
<a href="http://www.time55.com/sv/" style="text-decoration: none; position:relative; bottom: 25px; left: 141px;">
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
</a>

 


Ovido - Quiz & Flashcards