ensammamamman2010

Alla inlägg den 19 maj 2013

Av Linda Norrman - 19 maj 2013 19:36

Nu så kan man väl säga att helgen som vart har varit så oerhört givande känslomässigt givande.Om man bortser från det faktum att resten av familjen Norrman / Olin inte var vid min sida då  såklart. Tänk den dagen vi alla kan bo tillsammans.Det kommer att vara en av de lyckligaste ögonblicken som skapats i vårat liv tillsammans.


Jobbveckan likaså , det rullar på ordentligt och våra  siffror på sålda timmar hänger allt med kan jag säga , hääärliga tider!!!

 

Var ute och joggade , promenerade en del i veckan som var direkt efter jobbet .Helt underbar värme som kom in över lilla Sverige.SOM man har längtat efter att få känna solens kittlande strålar på närtippen igen!!

 

 

 

 


Fredagen gick ju dessvärre helt bort , då jag var helt apatiskt trött och matt.Stackars Marie vännen som behövde pepp inför hennes tokgalna och pirriga resa i sommar.Ibland så känner man sig rutten när man missar saker , men ibland så säger kropp & knopp av efter arbetsveckan och som oftast så slukas fredagen bort helt när man väl kommer hem och bara däckar.Hoppas verkligen att vi får tid över denna vecka att ses , för på fredag bär det av till slottsmiljöer  och kameror för goaste MarieStumpan!!


Lördagen var inplanerad att bestå av dejt med underbaraste Janegumman! Jag steg upp tidigt , väl mött av 25 grader och sol , trippade jag ned till tvättstugan lite smått hurtigt på morgonen/ förmiddagen.ÄNTLIGEN kunde man bara slinka i en av klänningarna som köptes nere i Spanien .Icke att förglömma , mina älskade flip-flops!!


 


Sedan så var det dags att uppleva sommaren , åkte in till stan och mötte Jane och sammanstrålade med Andreas som var innen iVasa hejandes på Nils som sprang varvet,Skoj att träffa en massa nytt folk.


Jane tog ett kort på oss , vilket alltid inte är sååå himla enkelt , då jag inte vill att kortet tas underifrån och hon ovan ifrån ..hahahaha.Detta fenomen är alltid lika hysteriskt skoj kan jag ju säga!


 


Vi fortsatte hem till Andreas hemma i Majorna , och en oförskämt pigg Varvetlöpt Nils cycklade hem för att spola av sig lite  sammanstrålade med oss efter en stund . Andreas tog sig en "gubbvila" och jag erbjöd mig att brassa på lite käk i sällskap av Jane och Anette .Det verkade ha gått hem , då killarna käkade upp och det fanns inte en gnutta mat kvar i kastrullerna!Ja vi alla käkade upp på tallrikarna.


Mysigt att kunna sitta ute på balkongen och äta middag med gott folk....Andreas  var framme med Instagram i vanlig ordning ( vilket jag tackar för , då jag inte tog något kort som fångade kvällen )



 



Trevligt att träffa Anette med , som jobbar med inredning och har en inredningsbutik inne i stan som man bara blir tokförälskad i vid första ögonkastet!Mer om den kommer det garanterat skrivas om framöver , dåjag minns den så väl efter det att jag fick syn på den första gången.


Kul att till en  början oplanerad kväll , blir så galet skoj.Olika bekanskapskretsar som sammanstrålar, så oerhört mysigt.Vi beslöt oss för att införskaffa lite mer att dricka . Champagne ( och vi tog även en flaska fint Italienskt rödvin med oss väl på plats  )


Ja , jag hakade på som sällskap då jag inte tyckte det kändes schysst att skicka iväg personen som just sprungit Göteborgsvarvet att hämta mer dricka . Likt en 15 -åring ( sittandes längst fram på en sådan gammal modell med en sådan stor pakethållare  fram )


Farandes genom den ljumna sommarkvällen, Slottskogen. Linnéstan ,Vasastan och vidare till nedre Johanneberg. Där satt man oförskämt glad, nästan euforisk då man kom på vilka härliga vänner man faktiskt har omkring sig när man väl stannar upp och ser sig omkring  .


Jag kan sedan  inte i min vildaste fantasi förstå hur sjuttsingen han orkade cyckla så som han gjorde igår efter att ha sprungit varvet -Men något säger mig att hans lår har sagt upp sig idag ..oj oj oj.


Ringde Krille sedan när jag var på väg hem i sommarnatten med spårvagnen .Han hade vart hemma hos en kompis och myst .Det var en massa par och barn och man kände ju bara instinktivt - " Där skulle jag med ha vart ju !!!! Önskade sååå att Krille även skulle vart med denna kväll  hemma hos Andreas , som sa under gårddagen att han så gärna vill träffa Krille och tyckte allt att det är på tiden nu .....


Såklart man vill att ens Älskling skall  få  ta del av ens fina vänner, och tvärtom

Känns bara som om tiden inte riktigt räcker till ibland .Men finns viljan , så går allt känner jag.


Idag var jag hos min underbara fransstylist Maria igen, jag hade ju blivit halv( läs :tappat de flesta fransarna) nu efter 1 månad .Hon beslutade sig för att plocka bort de som var kvar och skapa ett helt nytt set.


Jag provade att ta en djupare böjd kurva och lite mer Cateye...hon är ju så himla duktig.Efter hon var klar . så blev jag så otroligt glad och kände att dessa blev sååå himla bra .


 



Nu skall jag fortsätta att kolla på hockeyn här iaf  , koncentrera mig på en sak så att man inte råkar radera allt man skrivit!!


Kram på er alla där ute.




 



Presentation


Linda Norrman .Bor tillsammans med sonen Andre ( 20år) och dottern Caroline (13år) i en lägenhet i Partille . Är växelvis sambo . Livet pågår hela tiden ...stanna upp och känn efter!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

Hur gör man när man hittat sin livs kärlek där båda har barn och han/ hon bor långt bort ?
 Pendlar varannan helg
 Pendlar varje helg
 Träffas så ofta det finns möjlighet
 Flyttar dit
 Ber han/ hon att flytta till dig
 Hör med vägverket om det finns en sjukt bra genväg till den andra staden
 Flyttar halva vägen var
 om möjlighet finns , jobbar på den andra orten varannan vecka
 ser det hela med ro att man äntligen hittat varandra , så är det underbart att ha den tryggheten.All
 Ser till att förmedla till den andre att det ligger i ens främsta intresse att ses så ofta det finns

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Gästbok

Topblog



<!-- TopBlogArea.se END --

Bloggportalen

BIDRAG TILL MITT KÖRKORT

semester

ye=2013&m=4&da=24&h=0&mi=0&t=semester&yn=Linda&co=ye&mc=no"
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" width="425" height="144" /> </embed></object>
<a href="http://www.time55.com/sv/" style="text-decoration: none; position:relative; bottom: 25px; left: 141px;">
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
</a>

 


Ovido - Quiz & Flashcards