ensammamamman2010

Alla inlägg den 23 maj 2013

Av Linda Norrman - 23 maj 2013 22:56

Ja  , mycket kan sägas om folk som inte  vet hur man skall bete sig .Den saken står rätt så klar efter senaste uppmärksammande våld uppe i Stockholm.

Skall jag vara helt ärlig nu ....så har jag inte tagit till mig allt ...inte köpt någon kvällstidning , tittat på nyheterna.


Varför , jo det skall jag ta och försöka utan för den sakens skull lämna en smärre C-uppsats till er som läser min blogg ( tack förresten  )


Tycker inte individer som bevisat att de uppsåtligen skadar andrar individer på någotvis , är värda den uppmärksamheten.Så inga nämnda , bara försökt att göra som vattnet på gåsen ( bara låta det rinna av )


MEN idag när jag skulle bege mig hemåt ( gåendes ) igenom vackra Haga, Linné samt Vasastan för att tilslut sätta mig på bussen vid Heden ...så var det något som trängde igenom musiken i mina lurar när jag hade slingrat mig fram till Avenyn.

Ovan mig hade det cirkulerat en helikopter hade  jag iaf reflekterat över....men inte förstått varför ...TILLS NU i detta skede då min blick styrdes dit allas huvuden var vända på Avenyn....och helt plötsligt så såg jag att det var ett jädrans tumult på andra sidan gatan och vart man än vände sig så kryllade det av poliser i alla dess former.

Ridande , flygande , patrullerande , piket , radiobilar ...full KAOS!!



Innan jag visste ordet var så stod jag öga mot öga med dessa uppviglare som har med sitt förkastliga beteende kostat oss skattebetalare en sjuk stor slant för bland annat skadegörelse, polisinsatser samt en massa pappersarbete inom rättsväsendet .Det sprang små rettickor mot mig  för glatta livet med galna idioter efter sig...de sprang med TANDSKYDD i munnen!!!! Det utbröt KAOS återigen mitt famför ögonen på små barn......jag blev så galet upprörd och jag önskade att de hade halkat på ett bananskal allesammans men istället tog polisen barskt hand om dem och samtliga åskådare ställde sig och applåderade till insatsen !!!


Polisen ingrep mycket snabbt  och grep flera gärnings "män" ( läs : avskyvärda mindre fega stackars kräk som förstör sportens ryckte och gemytligheten som skall kännas vid evenemang likt dessa  )


För du kan ju fråga de knattelaget med 11-ÅRINGAR , som fick bevittna då samma obegåvande skara  drabbade samman mitt på Heden precis innan en kompis fotbollsträning. Stort slagsmål mitt bland ett knattelag i 11-årsåldern som tränade där. Riktigt vidrigt!



Jag var så arg att jag fullkompigen KOKADE inombords ...och medvetenheten att de inte hade någon form av varken IQ eller EQ stod då lika klart som korvspad....tragiskt !!!


Vart gick det snett för dessa individer, ja det har jag inte en blekaste aning om ...och skall jag vera helt ärlig så skiter jag blanka f*n i det med.För hur tror de att dessa 11-åringar som spelar i ett KNATTELAG i fotboll skall känna sig efter denna sammadrabbning !!??


Jag var bara tvungen att ifrågasätta , hur det kommer sig att det inte införs en LAG om hur mkt som får läggas ned för polisiära insatser vid sådana här riskmatcher.....för jobbar jag som  ensamstående mamma heltid och riskerar behöva vara hemma och Vabba   min 11-åring som drabbats av posttraumatisk stress  P ga ovanstånde liknande händelser. ( nu var det inte just MIN 11-åring som utsattes för nära våld..MEN det var någon annan stackars 11-åring ( ar ) + deras föräldrar som kan komma att bli "missfärgade " av denna incidenten.


Ibland blir man faktikst mörkrädd, tur att man har så goa individer omkring sig mesta av tiden så att incidenter som dessa kan rinna av en lite sakta lite likt kolasåsen på en smältande mjukglass.....SÅ!!! (känns mycket lättare i mitt hjärta nu efter att ha fått spy lite galla över dessa mindre lyckosamma individer som förpestar mer än vad de har förstånd att begripa)



Imorgon är en ny dag...och icke ont vetande så kommer inte fakturan/ notan för de polisiära insatserna hem i min postbox....men alla vi skattebetalare är med och delar på "kalaset" iaf.....tvi tvi tviiiii



Nu väl sagt,,så skall jag borsta gaddarna  och knyta mig, imorgon är en ny dag ...skall se till och strida positiv energi i stora doser !!

imorgon har jag nämligen unnat mig lite ledighet genom att ha tagit ut en fredagssemesterdag!!!

 Och på min chefs begäran  även tagit ut en på måndagsemsterdag!!

Redan imorgon kommer jag krama sönder den här vansinnigt goa mannen med , dan ju inte bli bättre vill jag lova helt ärligt!!!


 



 



Presentation


Linda Norrman .Bor tillsammans med sonen Andre ( 20år) och dottern Caroline (13år) i en lägenhet i Partille . Är växelvis sambo . Livet pågår hela tiden ...stanna upp och känn efter!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

Hur gör man när man hittat sin livs kärlek där båda har barn och han/ hon bor långt bort ?
 Pendlar varannan helg
 Pendlar varje helg
 Träffas så ofta det finns möjlighet
 Flyttar dit
 Ber han/ hon att flytta till dig
 Hör med vägverket om det finns en sjukt bra genväg till den andra staden
 Flyttar halva vägen var
 om möjlighet finns , jobbar på den andra orten varannan vecka
 ser det hela med ro att man äntligen hittat varandra , så är det underbart att ha den tryggheten.All
 Ser till att förmedla till den andre att det ligger i ens främsta intresse att ses så ofta det finns

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Gästbok

Topblog



<!-- TopBlogArea.se END --

Bloggportalen

BIDRAG TILL MITT KÖRKORT

semester

ye=2013&m=4&da=24&h=0&mi=0&t=semester&yn=Linda&co=ye&mc=no"
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" width="425" height="144" /> </embed></object>
<a href="http://www.time55.com/sv/" style="text-decoration: none; position:relative; bottom: 25px; left: 141px;">
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
</a>

 


Ovido - Quiz & Flashcards