ensammamamman2010

Alla inlägg den 27 maj 2013

Av Linda Norrman - 27 maj 2013 20:02

Idag blev en alldeles underbar dag i ledighetens tecken .

Träning med lite skivstång hemma , bålrotation, triceps samt axelrehabövningar med utåtrotation med gummibandet samt lite bicepsreps.


Kommer säkert nu efter kommande bild få lite ris , men ibland så kan det vara skoj och testa något nytt ( för mig iaf )Något som de flesta verkar göra är att köra " dagens outfit " 



Hahaha, ja jag är ingen modebrutta direkt  men såhär klädde man sig idag iaf innan man begav sig promenerandes ned till Partille.Lite loosefit/ baggyjeans , Converse + randig bomullströja .Whoooohooo...kanske inte värsta modelejonet men ack så bekvämt och ledigt på semesterdagen till ära! 


   


Väl framme så blev det en efterlängtad sen lunch , shopping och fika med underbaraste vännen Anna ( även känd som "Humman " )


Vi har alltid när till skratt i varandras sällskap , och förmodligen finns det ingen annan som förstår sig på vår humor! Hahahaha, MEN  sålänge vi har varandra så spelar det ju ingen som helst roll antar jag!


 


Självdistans var väl namnet...eller ? 


 


Det blev en härlig lunch på Le Pain  mitt i Allum och eftersom vi båda inte kan hålla tillbaka vår glädje att ses eller våra tokskratt så kanske man inte var direkt omtyckt av sin bordsgranne misstänker jag  ( som för informationen var en äldre herre i 55+ ) Han såg mest besvärad ut att höra skratt och han satt och suckade lite smått när vi skrattade högt och redigt glatt över vissa inslag som kom upp i vårt samtal.


Jag vände mig om och hör och häpna, BAD OM URSÄKT för att vi hade skrattat lite för högljutt. Jag vet ej om han godtog ursäkten , men det gjorde inget tycker jag ...för vi satt inte på något bibliotek och vi var faktiskt väldigt glada och vänliga.


Vi strosade i alla fall omkring inne i Allum och jag bad tillslut Humman ( Anna ) om hjälp med en stor sak som har legat i tankarna under en längre tid.Jag är snart 39 år och äger ingen väska( läs : handväka )

Men det rådde Anna snabbt bot på och vips så kände jag mig genst lite mer kvinnlig faktiskt.

Får se när jag vågar använda den , kanske blir till jobbet imorgon redan !!


 


Hittade även en mycket prisvärd långklänning som jag klippte till på då jag fullkommligen blev förälskad i den! ( trodde aldrig jag skulle äga en sådan ..men idag var tydligen shoppinghajen framme i stimmet )


 


Supersöt klänning med en nederkant i spets .Går ju perfekt att ha till vardags med ett par fina tygskor eller sandaler .+ väska numera såklart! 


Nu så blir det att ta sista koppen kaffe , och mentalt förbereda sig på en fullspäckad arbetsdag följt av mys hemma hos bästa Jane + hennes barn Simon och Tindra .Om vi har lyckats syncronisera oss alla så dyker kanske fler vänner upp och sällskapar med oss uppe i Johanneberg vid 18:00 imorgon! **Hoppas hoppas **



Ta hand om er där ute nu och tack för att ni läser bloggen! 





 

Av Linda Norrman - 27 maj 2013 10:14

Idag är det ingen vanlig dag , utan det är en uttagen måndagsemesterdag det!

Känns helt underbart att ha möjligheten att kunna ta ut lite dagar ( och måndagar föll mig i smaken kan jag ju passa på att påpeka ) 


Kändes lite extra härligt att vakna upp med vetskapen att IFK Göteborg tog hem guldet i cupen på Friends arena igår med ,GÖTT É DET!!


Dessutom kändes det underbart att få vakna upp utan väckarklockan som annars tjuter i öronen ,imorse så kunde jag väckas av en något morgontrött Carro istället som sovit lite längre än vanligt .Hon önskade mig en fin dag och traskade iväg ned till skolan vid 07:50 .


Nästan så att jag tycker att man skall införa röda måndagar.faktiskt ...hahahaha

Skämt åsido , men små stunder av laddning av ens batterier är ibland högst nödvändiga för att kunna  hålla i långa loppet tror jag.


Idag så kunde man vakna i egen takt, sitter här nu med kaffet intill mig

James Morrison på Spotify ljuder i bakgrunden.

Det finns ju SÅ mycket man vill passa på att göra väl ledig att man valar och kvalar för fullt just nu.


Det kan mycket väl komma att bli en liten joggingtur i skogen här om en liten stund , samt en fika inne i stan för att vidare ta sig ut till en solstråle som driver Freddy Sverige (Malin Jonsson ) .De har sin kontinuerliga utförsäljning på  fräscha träningskläder / fritidskläder  i Billdal  ( Top Fitness Center  ) .


Kom nu på att jag skulle även kontakta ytterligare en gammal kollega till mig , Johan Björkman för att passa på att åka ut och shoppa lite kläder där med! Här har vi dagens till synes I-landsproblem 

  • Att hinna med att planera in alla saker som man annars inte hinner när man vanlighetsvis jobbar 09:00-17:00
  • Att välja vad man skall göra , ta hand om sig sjäkv  ( träna , vila , boosta sitt inre / yttre  ) ELLER 
  • Träffa vänner som man inte sett på vääääääldigt länge och som har dykt upp en och en .
  • Eller kanske det bästa av allt , trolla med knäna mina och se till att kunna hinna med att göra ALLT!!!

STOPP STOPP STOPP!!!!


Jag har väl SEMESTERDAG , nu är det väl ett ypperligt tillfälle att låta ta saker som de kommer och inte stressa upp sig över allt som MÅSTE göras...right!? 


Så u skall jag  ta och styra upp lite här hemma till och börja med i alla fall  , skall bege mig ut och kvittera ut nycklarna till vår kommande säkerhetsdörr som kommer att installeras inom kort .Sedan lutar det nog  åt en joggingtur / PW  .



Kram på er  sålänge och ha en fortsatt toppendag !



 





Presentation


Linda Norrman .Bor tillsammans med sonen Andre ( 20år) och dottern Caroline (13år) i en lägenhet i Partille . Är växelvis sambo . Livet pågår hela tiden ...stanna upp och känn efter!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

Hur gör man när man hittat sin livs kärlek där båda har barn och han/ hon bor långt bort ?
 Pendlar varannan helg
 Pendlar varje helg
 Träffas så ofta det finns möjlighet
 Flyttar dit
 Ber han/ hon att flytta till dig
 Hör med vägverket om det finns en sjukt bra genväg till den andra staden
 Flyttar halva vägen var
 om möjlighet finns , jobbar på den andra orten varannan vecka
 ser det hela med ro att man äntligen hittat varandra , så är det underbart att ha den tryggheten.All
 Ser till att förmedla till den andre att det ligger i ens främsta intresse att ses så ofta det finns

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Gästbok

Topblog



<!-- TopBlogArea.se END --

Bloggportalen

BIDRAG TILL MITT KÖRKORT

semester

ye=2013&m=4&da=24&h=0&mi=0&t=semester&yn=Linda&co=ye&mc=no"
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" width="425" height="144" /> </embed></object>
<a href="http://www.time55.com/sv/" style="text-decoration: none; position:relative; bottom: 25px; left: 141px;">
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
</a>

 


Ovido - Quiz & Flashcards