ensammamamman2010

Direktlänk till inlägg 27 maj 2013

Måndag = semesterdag

Av Linda Norrman - 27 maj 2013 10:14

Idag är det ingen vanlig dag , utan det är en uttagen måndagsemesterdag det!

Känns helt underbart att ha möjligheten att kunna ta ut lite dagar ( och måndagar föll mig i smaken kan jag ju passa på att påpeka ) 


Kändes lite extra härligt att vakna upp med vetskapen att IFK Göteborg tog hem guldet i cupen på Friends arena igår med ,GÖTT É DET!!


Dessutom kändes det underbart att få vakna upp utan väckarklockan som annars tjuter i öronen ,imorse så kunde jag väckas av en något morgontrött Carro istället som sovit lite längre än vanligt .Hon önskade mig en fin dag och traskade iväg ned till skolan vid 07:50 .


Nästan så att jag tycker att man skall införa röda måndagar.faktiskt ...hahahaha

Skämt åsido , men små stunder av laddning av ens batterier är ibland högst nödvändiga för att kunna  hålla i långa loppet tror jag.


Idag så kunde man vakna i egen takt, sitter här nu med kaffet intill mig

James Morrison på Spotify ljuder i bakgrunden.

Det finns ju SÅ mycket man vill passa på att göra väl ledig att man valar och kvalar för fullt just nu.


Det kan mycket väl komma att bli en liten joggingtur i skogen här om en liten stund , samt en fika inne i stan för att vidare ta sig ut till en solstråle som driver Freddy Sverige (Malin Jonsson ) .De har sin kontinuerliga utförsäljning på  fräscha träningskläder / fritidskläder  i Billdal  ( Top Fitness Center  ) .


Kom nu på att jag skulle även kontakta ytterligare en gammal kollega till mig , Johan Björkman för att passa på att åka ut och shoppa lite kläder där med! Här har vi dagens till synes I-landsproblem 

  • Att hinna med att planera in alla saker som man annars inte hinner när man vanlighetsvis jobbar 09:00-17:00
  • Att välja vad man skall göra , ta hand om sig sjäkv  ( träna , vila , boosta sitt inre / yttre  ) ELLER 
  • Träffa vänner som man inte sett på vääääääldigt länge och som har dykt upp en och en .
  • Eller kanske det bästa av allt , trolla med knäna mina och se till att kunna hinna med att göra ALLT!!!

STOPP STOPP STOPP!!!!


Jag har väl SEMESTERDAG , nu är det väl ett ypperligt tillfälle att låta ta saker som de kommer och inte stressa upp sig över allt som MÅSTE göras...right!? 


Så u skall jag  ta och styra upp lite här hemma till och börja med i alla fall  , skall bege mig ut och kvittera ut nycklarna till vår kommande säkerhetsdörr som kommer att installeras inom kort .Sedan lutar det nog  åt en joggingtur / PW  .



Kram på er  sålänge och ha en fortsatt toppendag !



 





 
 
Ingen bild

Barbro

27 maj 2013 18:21

Jag har också haft en semesterdag idag så synd att vi inte närmare för det skulle varit kul med sällskap på pw`n. Ha en fortsatt bra kväll hade varit närmare skulle jag bjuda dej på nybakat raberberfralla.

Linda Norrman

27 maj 2013 18:39

Hej Barbro ! Ja det hade vart skoj med sällskap .Nu blev min dag lite omvänd i agendan , då det blev en spontaneftermiddag med en av mina bästa vänner. Men Nu så står det en kvällspromenad på schema känner jag.

Rabarberfralla , åh kan du inte skriva receptet på dessa så lägger jag ut det så de andra läsarna kan få ta del av dessa godingar nu i sommar ?

Kram

 
Ingen bild

Barbro

28 maj 2013 09:23

Vad kul att du svarar på min kommentar. Receptet heter Frallor med rabarber och finns på Arlas receptsida hittar du det inte så skickar jag det gärna till dej.
Kram

Linda Norrman

28 maj 2013 12:00

Hej Barbro : )

Självklart så vill jag svara på din kommentar , då jag verkligen uppskattar att få dessa.Så tack till dig : )

Jag kommer att ta reda på receptet och publicera det som Arlas "Rabarbrofrallor" ; )


Ha en fortsatt fin dag


Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Norrman - 5 januari 2015 00:29

Fortsätt gärna att följa mig på min nya blogg på ensammamamman.for.me                   ...

Av Linda Norrman - 20 oktober 2014 21:12

Precis som rubriken lyder , så har den sista tiden i min tillvaro bestått utav fullständigt KAOS inombords med tankar och funderingar om framtiden . Min jobbsituation har ju som ni vet vart ohållbar och ändringarna som avlöpt ständigt har fått mig ...

Av Linda Norrman - 13 oktober 2014 21:49

Som rubriken lyder så är det sannerligen en ändring som som måste ske i min tillvaro på vissa plan.En alldeles ohållbar situation som inte blir lättare att mäkta mer direkt!   Men med resplanerna att längta mig smått tokig till avfärden nästa år ...

Av Linda Norrman - 12 oktober 2014 12:23

Spännande helg i dubbel eller kanske till och med trippel bemärkelse ! Helgen pågår ju fortfarande , men för att inte komma med en stor sammanfattning av helgen i någon komprimerad sörja under söndagskvällen så skriver jag lite innan hemfärden hem ...

Av Linda Norrman - 9 oktober 2014 21:40

Ja nu kom man ju inte direkt på någon annan rubrik , så det fick bli ovanstående denna torsdagskväll antar jag. Fick en anigen rolig kommentar på ett inlägg som jag bara var / är tvungen att lyfta upp lite då jag tyckte det var så klockrent uttryck...

Presentation


Linda Norrman .Bor tillsammans med sonen Andre ( 20år) och dottern Caroline (13år) i en lägenhet i Partille . Är växelvis sambo . Livet pågår hela tiden ...stanna upp och känn efter!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

Hur gör man när man hittat sin livs kärlek där båda har barn och han/ hon bor långt bort ?
 Pendlar varannan helg
 Pendlar varje helg
 Träffas så ofta det finns möjlighet
 Flyttar dit
 Ber han/ hon att flytta till dig
 Hör med vägverket om det finns en sjukt bra genväg till den andra staden
 Flyttar halva vägen var
 om möjlighet finns , jobbar på den andra orten varannan vecka
 ser det hela med ro att man äntligen hittat varandra , så är det underbart att ha den tryggheten.All
 Ser till att förmedla till den andre att det ligger i ens främsta intresse att ses så ofta det finns

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Gästbok

Topblog



<!-- TopBlogArea.se END --

Bloggportalen

BIDRAG TILL MITT KÖRKORT

semester

ye=2013&m=4&da=24&h=0&mi=0&t=semester&yn=Linda&co=ye&mc=no"
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" width="425" height="144" /> </embed></object>
<a href="http://www.time55.com/sv/" style="text-decoration: none; position:relative; bottom: 25px; left: 141px;">
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
</a>

 


Ovido - Quiz & Flashcards