ensammamamman2010

Alla inlägg den 30 maj 2013

Av Linda Norrman - 30 maj 2013 22:37

Idag så har det vart helt underbart ute , solen har verkligen presterat och framförallt levererat!!Good work , keep it going I say!!

Nu förstår jag att jag är fast i dagens-outfit-kortet-i -spegeln -träsket......men jag är väl knappast ensam väl....eller ?


 


OK OK, det är kanske dags att putsa spegeln om man nu skall fortsättningsvis skall ägna sig åt detta fenomen...lovar!


Denna dag säger jag, den har allt vart lite smått rolig.Större delen av den så arbetade jag själv på kontoret och jag tog mig faktiskt välförtjänta små korta pauser emellanåt och tog hand om mig själv lite.


Har en bekant till mig som även är bekant med en av mina distriktskollegor  OCH dessutom så är han påväg att vara kund hos oss.Saken hör til den att han har en tendens att vara som en brorsa ( från en annan morsa )Retas , pikar, men större glimt i ögat har jag sällan skådat .( så om du läser detta " Skogsmulle" ..så bortser jag ifrån detta att du retar gallfeber på mig , då du gör det med en sådan finess! )


Han hade tydligen försökt att få tag på mig och kläckte ur sig något i stil med " jomen du sitter väl och målar naglarna på jobbet hela dagarna .....eller !!?? " Brukar inte ägna mig åt sådant , men idag tänkte jag why not!!?Så vsg Peter.Hahahahaha


 


Jag fick sedan en lust att bege mig ut i solen en sväng   och tänkte  traska bort till det där stället som satte igång mitt sockerberoende ordentligt förra sommaren.....GLASSFABRIKEN / Café för Kungsglass!!!! Men nu så tänkte jag endast ha ta mig en god kopp kaffe och sola lite där ute på deras uteservering.....jo detta!!! För kaffemaskinen var tydligen ur funktion sedan ett tag tillbaka...hmmm


 


NU jädrar tänkte jag, att sockerdemonen inte riktigt hade självdött efter den smarriga Oriocookie-mud-muffin-ice-cream -urflippningen hemma hos Jane än kändes ..men jag lyckades banne mig stå emot och handlade en iskall miniralvatten istället för en glass .1 -0 till mig!!!!

Min chef kom till kontoret och det blev en mycket oväntad och spontan tillställning för vår del.Han är bekant med en av våra kunder och han skulle förbi där ändå men tyckte att jag skulle följa med.Idag tog hans yngsta dotter stundenten och hade en mysig tillställning hemma med familj , släkt , grannar och vänner.

Det blev 1-2 glas mousserat det i solen vid deras trädäck med en underbart läcker pool .Det blev ju inget bad , men vattnet glittrade mycket inbjudande dock.Det serverades en mycket fräsch och supergod tapasbuffé och det bjöds på 1 glas rött med...

Herregud där satt man med en massa människor som man  inte hade träffat innan och trivdes ändå som fisken i vattnet.Att vara social samt att ha lätt att anpassa sig i de flesta sällskap är en himla bekväm egenskap (Hade annars vart ångestfyllt att behöva sitta där och inte våga prata med någon )

Det blev allt ett oväntat avslut av dagen  innan man skulle ta ut semester imorgon fredag, men det var mycket trevligt och för första gången så kändes det som en sommardag.

Kom hem och kopplade av lite  men svidde om och begav mig ut och gick en sväng och gick .


 


Sedan kunde inte romantikern i fröken Norrman inte hejda sig att låta dessa underbara stå där i skogsbrynet alldeles ensamma!!Så då avslutades promenaden med blomsterfröjd i Liljekonvaljer!!!!


 


Det doftar helt ljuvligt här hemma i köket just nu kan jag ju säga....vackert!

Nu så hade jag tänkt att ha visat överraskningen i steg för steg ...men den är inte riiiiiktigt färdig så det får vänta tills imorgon.Otroligt vad fin den är iaf.....saken är ju den att jag visste att jag inte kunde hålla mig från att berätta för Krille och visa honom.och eftersom Jane som är skaparen av överraskningen ville visa "work-in-progress-bild" så passade det bra att berätta och visa .Man blir helt hänförd hur pass underbart fin den är !!

På tal om härnförd. och underbart fin.....denna underbara man dök upp i ett MMS imorse på telefonen.PUSS


 


Nu blir det sova , SEMESTER imorgon men tänkte inte sova bort den!

Kram på er , och var rädda om er och era nära & kära 

 





Presentation


Linda Norrman .Bor tillsammans med sonen Andre ( 20år) och dottern Caroline (13år) i en lägenhet i Partille . Är växelvis sambo . Livet pågår hela tiden ...stanna upp och känn efter!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

Hur gör man när man hittat sin livs kärlek där båda har barn och han/ hon bor långt bort ?
 Pendlar varannan helg
 Pendlar varje helg
 Träffas så ofta det finns möjlighet
 Flyttar dit
 Ber han/ hon att flytta till dig
 Hör med vägverket om det finns en sjukt bra genväg till den andra staden
 Flyttar halva vägen var
 om möjlighet finns , jobbar på den andra orten varannan vecka
 ser det hela med ro att man äntligen hittat varandra , så är det underbart att ha den tryggheten.All
 Ser till att förmedla till den andre att det ligger i ens främsta intresse att ses så ofta det finns

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Gästbok

Topblog



<!-- TopBlogArea.se END --

Bloggportalen

BIDRAG TILL MITT KÖRKORT

semester

ye=2013&m=4&da=24&h=0&mi=0&t=semester&yn=Linda&co=ye&mc=no"
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" width="425" height="144" /> </embed></object>
<a href="http://www.time55.com/sv/" style="text-decoration: none; position:relative; bottom: 25px; left: 141px;">
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
</a>

 


Ovido - Quiz & Flashcards