ensammamamman2010

Direktlänk till inlägg 27 maj 2013

Vuxenpoäng ?

Av Linda Norrman - 27 maj 2013 20:02

Idag blev en alldeles underbar dag i ledighetens tecken .

Träning med lite skivstång hemma , bålrotation, triceps samt axelrehabövningar med utåtrotation med gummibandet samt lite bicepsreps.


Kommer säkert nu efter kommande bild få lite ris , men ibland så kan det vara skoj och testa något nytt ( för mig iaf )Något som de flesta verkar göra är att köra " dagens outfit " 



Hahaha, ja jag är ingen modebrutta direkt  men såhär klädde man sig idag iaf innan man begav sig promenerandes ned till Partille.Lite loosefit/ baggyjeans , Converse + randig bomullströja .Whoooohooo...kanske inte värsta modelejonet men ack så bekvämt och ledigt på semesterdagen till ära! 


   


Väl framme så blev det en efterlängtad sen lunch , shopping och fika med underbaraste vännen Anna ( även känd som "Humman " )


Vi har alltid när till skratt i varandras sällskap , och förmodligen finns det ingen annan som förstår sig på vår humor! Hahahaha, MEN  sålänge vi har varandra så spelar det ju ingen som helst roll antar jag!


 


Självdistans var väl namnet...eller ? 


 


Det blev en härlig lunch på Le Pain  mitt i Allum och eftersom vi båda inte kan hålla tillbaka vår glädje att ses eller våra tokskratt så kanske man inte var direkt omtyckt av sin bordsgranne misstänker jag  ( som för informationen var en äldre herre i 55+ ) Han såg mest besvärad ut att höra skratt och han satt och suckade lite smått när vi skrattade högt och redigt glatt över vissa inslag som kom upp i vårt samtal.


Jag vände mig om och hör och häpna, BAD OM URSÄKT för att vi hade skrattat lite för högljutt. Jag vet ej om han godtog ursäkten , men det gjorde inget tycker jag ...för vi satt inte på något bibliotek och vi var faktiskt väldigt glada och vänliga.


Vi strosade i alla fall omkring inne i Allum och jag bad tillslut Humman ( Anna ) om hjälp med en stor sak som har legat i tankarna under en längre tid.Jag är snart 39 år och äger ingen väska( läs : handväka )

Men det rådde Anna snabbt bot på och vips så kände jag mig genst lite mer kvinnlig faktiskt.

Får se när jag vågar använda den , kanske blir till jobbet imorgon redan !!


 


Hittade även en mycket prisvärd långklänning som jag klippte till på då jag fullkommligen blev förälskad i den! ( trodde aldrig jag skulle äga en sådan ..men idag var tydligen shoppinghajen framme i stimmet )


 


Supersöt klänning med en nederkant i spets .Går ju perfekt att ha till vardags med ett par fina tygskor eller sandaler .+ väska numera såklart! 


Nu så blir det att ta sista koppen kaffe , och mentalt förbereda sig på en fullspäckad arbetsdag följt av mys hemma hos bästa Jane + hennes barn Simon och Tindra .Om vi har lyckats syncronisera oss alla så dyker kanske fler vänner upp och sällskapar med oss uppe i Johanneberg vid 18:00 imorgon! **Hoppas hoppas **



Ta hand om er där ute nu och tack för att ni läser bloggen! 





 

 
 
Ingen bild

Stellis

27 maj 2013 22:17

Gott snack hockeyback!
Fortsätt att bara skriva på .. Lättläst och lättsamt.
Jag känner igen mej;)

POFF

Linda Norrman

27 maj 2013 22:27

Härligt att höra , tack så mycket för feedbacken :D
Känner du igen dig säger du ,intressant att se / höra på vad( brukar du klä dig i kvinnokläder ?Brukar du skrämma gästerna runt omkring dig när du är ute och äter lunch ? Hhaha, vad bara tvungen.....

Ha en fortsatt fin kväll "Stellis"



**Puff poff**

 
Ingen bild

Stellis

27 maj 2013 23:06

@Linda
Exakt! #OnödigtBra

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Norrman - 5 januari 2015 00:29

Fortsätt gärna att följa mig på min nya blogg på ensammamamman.for.me                   ...

Av Linda Norrman - 20 oktober 2014 21:12

Precis som rubriken lyder , så har den sista tiden i min tillvaro bestått utav fullständigt KAOS inombords med tankar och funderingar om framtiden . Min jobbsituation har ju som ni vet vart ohållbar och ändringarna som avlöpt ständigt har fått mig ...

Av Linda Norrman - 13 oktober 2014 21:49

Som rubriken lyder så är det sannerligen en ändring som som måste ske i min tillvaro på vissa plan.En alldeles ohållbar situation som inte blir lättare att mäkta mer direkt!   Men med resplanerna att längta mig smått tokig till avfärden nästa år ...

Av Linda Norrman - 12 oktober 2014 12:23

Spännande helg i dubbel eller kanske till och med trippel bemärkelse ! Helgen pågår ju fortfarande , men för att inte komma med en stor sammanfattning av helgen i någon komprimerad sörja under söndagskvällen så skriver jag lite innan hemfärden hem ...

Av Linda Norrman - 9 oktober 2014 21:40

Ja nu kom man ju inte direkt på någon annan rubrik , så det fick bli ovanstående denna torsdagskväll antar jag. Fick en anigen rolig kommentar på ett inlägg som jag bara var / är tvungen att lyfta upp lite då jag tyckte det var så klockrent uttryck...

Presentation


Linda Norrman .Bor tillsammans med sonen Andre ( 20år) och dottern Caroline (13år) i en lägenhet i Partille . Är växelvis sambo . Livet pågår hela tiden ...stanna upp och känn efter!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

Hur gör man när man hittat sin livs kärlek där båda har barn och han/ hon bor långt bort ?
 Pendlar varannan helg
 Pendlar varje helg
 Träffas så ofta det finns möjlighet
 Flyttar dit
 Ber han/ hon att flytta till dig
 Hör med vägverket om det finns en sjukt bra genväg till den andra staden
 Flyttar halva vägen var
 om möjlighet finns , jobbar på den andra orten varannan vecka
 ser det hela med ro att man äntligen hittat varandra , så är det underbart att ha den tryggheten.All
 Ser till att förmedla till den andre att det ligger i ens främsta intresse att ses så ofta det finns

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Gästbok

Topblog



<!-- TopBlogArea.se END --

Bloggportalen

BIDRAG TILL MITT KÖRKORT

semester

ye=2013&m=4&da=24&h=0&mi=0&t=semester&yn=Linda&co=ye&mc=no"
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" width="425" height="144" /> </embed></object>
<a href="http://www.time55.com/sv/" style="text-decoration: none; position:relative; bottom: 25px; left: 141px;">
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
</a>

 


Ovido - Quiz & Flashcards